ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑ.
Τα ισραηλινά Tavor 7 και Χ95 υποψήφια για τον Ελληνικό Στρατό, θα είναι το “Εθνικό Τυφέκιο” Designed in Israel;
Ο «Ελληνικός Στρατός» συντονίζει μια εθνική προσπάθεια για την αντικατάσταση του παλαίμαχου τυφεκίου των 7,62 mm, G3A3/A4. Το G3 είναι το τυφέκιο των ΕΔ αλλά και των Σωμάτων Ασφαλείας, αν και ομολογουμένως δεν κάνει τόσο για τις αποστολές της ΕΛΑΣ και του ΛΣ/ΕΛΑΚΤ.
Είναι ένα τυφέκιο ισχυρό, αξιόπιστο, αλλά πλέον χρειάζεται αντικατάσταση, καθώς οι εξελίξεις στο πεδίο της μάχης έχουν κάνει δύσκολη την αποστολή του Οπλίτη.
Ανάμεσα στα υποψήφια όπλα βρίσκονται και τα ισραηλινά Tavor 7, αλλά και το Tavor X95. Τα δυο όπλα δεν διαφέρουν ουσιαστικά μεταξύ τους, καθώς το πρώτο έχει διαμέτρημα 7,62X52, ενώ το δέυτερο το 5,56X45. Βέβαια, η αγορά του πρώτου θα σημαίνει πως ο ΕΣ δεν μπορεί να “ξεφύγει” από το σύνδρομο του 7,62, αλλά προφανώς κάτι περισσότερο θα γνωρίζουν οι επιτελείς από εμάς.
Αντίτυπα των δυο όπλων βρίσκονται στην Ελλάδα και δοκιμάζονται σκληρά, προκειμένου να βαθμολογηθούν για το πρόγραμμα του Εθνικού Τυφεκίου. Το Χ95 είναι ήδη κάπως γνωστό στις Ελληνικές ΕΔ, καθώς υπάρχουν ήδη μικρές ποσότητες σε υπηρεσία σε Ελλάδα και Κύπρο.
Δεν θα αναφερθούμε περισσότερο στα τεχνικά χαρακτηριστικά του όπλου, παρά μόνο στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο όπλο, που με τα μέχρι στιγμής επιχειρησιακά δεδομένα δείχνει να είναι εξαιρετικά αξιόπιστο και με απροβλημάτιστη λειτουργία. Το δε Χ95 μπορεί να μετατραπεί πολύ εύκολα για χρήση πυρομαχικών 9Χ19, κάνοντάς το ιδανικό υποπολυβόλο. Βέβαια, αν κάποιος χρησιμοποιεί το 5,56Χ45, δεν έχει λόγους να πάει στο 9Χ19 εκτός κι αν επιθυμεί να κάνει χρήση του αποθέματος πυρομαχικών του.
Τυχόν επιλογή του από τον ΕΣ σημαίνει πως όλες οι ελληνικές ΕΔ θα φέρουν ισραηλινό κύριο οπλισμό, αν και φυσικά στο ενδιάμεσο θα πρέπει να δούμε και τι θα αποφασίσει ο ΕΣ σε ότι έχει να κάνει με το κύριο διαμέτρημα. Αν είναι να γίνει το επόμενο «G3» θα είναι σίγουρα ενδιαφέρον. Και οι τυχόν επανεκπαιδεύσεις εφέδρων θα γίνουν αρκετά δημοφιλείς καθώς πολλοί θα θέλουν να εκπαιδευτούν σε ένα τόσο εντυπωσιακό όπλο.
Δεν σας κρύβουμε όμως την κρυφή μας επιθυμία κάποια στιγμή να πιάσουμε στα χέρια μας ένα πραγματικά ελληνικό τυφέκιο, μια αμιγώς ελληνική σχεδίαση. Ίσως στο μέλλον να αποκτήσουμε ένα πραγματικά Εθνικό Τυφέκιο…
www.ptisidiastima.gr
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Ο ΔΕΝΔΙΑΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΕΝΑΔΑ ΤΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ φράση του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια για τα «λίγα δεκάδες μέτρα», προκάλεσε διχασμό στη ΝΔ αν και στο τέλος η εξουσία πάντα αποτελεί «κολλητική» ουσία.
Αν εξαιρέσει κανείς την «Ομάδα Αλήθειας», που κατάφερε μία εσωκομματική μαχαιριά κατά τα λοιπά όλοι οι «γαλάζιοι» στήριξαν τον υπουργό Εξωτερικών και έστρεψαν τα πυρά τους στην αντιπολίτευση.
Όλοι εκτός από έναν: τον Μίλτο Χρυσομάλλη. Ο βουλευτής Μεσσηνίας της ΝΔ, μιλώντας στο Kontra, επισήμανε πως «δεν θα αποκαλούσε “φίλη χώρα” την Τουρκία», αναφερόμενος στη σχετική δήλωση Δένδια πως δύο... φίλες χώρες δεν τσακώνονται για μερικές δεκάδες μέτρα.
Και έτσι, μέσω αυτής της δήλωσης, ο Χρυσομάλλης μετέφερε τη δυσφορία της λαϊκής Δεξιάς την οποία στη ΝΔ κάνουν όλοι πως δεν την ακούνε.
Ζ.Π.
Eν κρυπτώ ολοκληρώθηκε χθες το έγκλημα της ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ των Πρεσπών με βάση την οποία εκχωρήθηκε στα Σκόπια η κληρονομία της Μακεδονίας αφού με την «βούλα» της κυβερνητικής πλειοψηφίας της ΝΔ αθωώθηκαν ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι και είχαν ψηφίσει αυτή την κατάπτυστη συμφωνία.
ΔιαγραφήΣα να μην έφτανε αυτό η κυβερνητική πλειοψηφία καταφέρεται και κατά του Αρείου Πάγου επειδή έστειλε την μηνυτήρια αναφορά για εσχάτη προδοσία Ελλήνων πολιτών στην Βουλή!
Συν τοις άλλοις ο ΣΥΡΙΖΑ τώρα θέλει (και δικαίως αφού η κυβερνητική πλειοψηφία τους υποστήριξε) να του ζητήσουν «συγγνώμη» από τη ΝΔ.
Προφανώς, αυτά στη ΝΔ είναι «ψιλά γράμματα»,
Απορρίφθηκαν κατά πλειοψηφία και με 207 ψήφους, στην Ολομέλεια της Βουλής, οι αιτήσεις άρσεις ασυλίας κατά του πρώην πρωθυπουργού και προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα, του πρώην υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Κατρούγκαλου και 52 ακόμα εν ενεργεία βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι είχαν κυρώσει στις 25 Ιανουαρίου του 2019 στη Βουλή, τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Το εισαγγελικό αίτημα στάλθηκε στη Βουλή μετά από μηνυτήρια αναφορά πολιτών για εσχάτη προδοσία εναντίον όλων των επανεκλεγέντων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, που είχαν υπερψηφίσει τη Συμφωνία των Πρεσπών.
Ειδικότερα, σε σύνολο 219 παρόντων βουλευτών, κατά της άρσης ασυλίας ψήφισαν 207 βουλευτές, ενώ 11 βουλευτές τάχθηκαν υπέρ και ένας δήλωσε «παρών».
Όλα τα κόμματα, πλην της Ελληνικής Λύσης, συμφώνησαν ότι η εισαγγελία του Αρείου Πάγου «δεν έπρεπε να στείλει στη Βουλή τη δικογραφία, αλλά να τη θέσει στο αρχείο, καθώς το θέμα είναι πολιτικό και όχι νομικό και αφορά την ελεύθερη γνώμη, έκφραση και ψήφο του βουλευτή, όπως προσδιορίζεται από το Σύνταγμα»!
Το αν η γνώμη αυτή και εν τέλει πράξη βλάπτει τον Ελληνισμό και το ελληνικό Έθνος δεν έχει σημασία δηλαδή;
Σημειώνεται ότι η Επιτροπή Κοινοβουλευτικής Δεοντολογίας είχε απορρίψει με συντριπτική πλειοψηφία, πλην μίας ψήφου, την άρση ασυλίας των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ.
Κατά τη συζήτηση στη βουλή για το αίτημα άρσης της ασυλίας οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ λογικά σκεπτόμενοι μίλησαν για αναδίπλωση της ΝΔ και πολιτική δικαίωση της κυβέρνησης Τσίπρα για την υπογραφή και την ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Αφού οι ίδιοι τώρα όχι μόνο τους αθωώνουν αλλά επίσης αποδέχονται το οριστικό και το μόνιμο της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Ζ.Π.
Η Εσθονία των 1,3 εκατ. κατοίκων ανέπτυξε μη-Επανδρωμένο Τεθωρακισμένο Όχημα Πεζικού 12 τόνων. Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΚΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΤΟ ΤΟΥΦΕΚΙ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ. Πηγή: Πτήση Διάστημα
Η Milrem Robotics, μια εταιρία από την Εσθονία με δραστηριότητα σε ρομποτικές εφαρμογές και ανάπτυξη μη-επανδρωμένων οχημάτων, παρουσίασε ρομποτικό όχημα μάχης (Robotic Combat Vehicle RCV) με την ονομασία Type X.
H Milrem Robotics έιναι γνωστή για την ανάπτυξη και κατασκευή Μη-Επανδρωμένων Τηλεχειριζόμενων Οχημάτων για πολιτικές όσο και στρατιωτικές εφαρμογές. Μάλιστα, το Μη-Επανδρωμένο Όχημα Ξηράς THeMIS έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία στο Μάλι και έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον αρκετών χωρών ως όχημα μεταφοράς φορτίου, φορέας συστημάτων αναγνώρισης, πυροσβεστικπό όχημα κλπ.
To Type X είναι ένα βήμα εμπρός τόσο σε ότι αφορά στο μέγεθος των ρομποτικών οχημάτων όσο και τις δυνατότητές του. Πρόκειται για ένα Μη-Επανδρωμένο Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης που θα έχει το 1/4 του βάρους και θα έρχεται στο κόστος ενός 33-50% ενός αναλόγως εξοπλισμέμνου, επανδρωμένου συμβατικού ΤΟΜΑ. Η χρηματοδότηση του προγράμματος γίνεται από μη κατονομοαζόμενο ξένο πελάτη.
Η Milrem Robotics ήταν έτοιμη να παρουσιάσει την πρότασή της στην έκθεση EUROSATORY 2020 αλλά η κρίση του κορωνοϊού οδήγησε στην αναβολή της έκθεσης και των σχεδίων. Ωστόσο, το σχέδιο προχωρεί και η εταιρία πιστεύει πως θα ολοκληρωθεί ως το τρίτο τέταρτο του έτους ξεκινώντας δοκιμές πεδίου από τον Οκτώβριο.
Το όχημα αναπτύσσεται σαν αρθρωτή πλατφόρμα ικανή να δεχθεί διαφορετικά συστήματα ανάλογα με την αποστολή με την προοπτική ανάπτυξης μιας ολόκληρης οικογένειας οχημάτων. Η πρώτη έκδοση θα είναι ένα ΤΟΜΑ που θα φέρει έναν τηλεχειζόμενο πύργο βάρους δύο τόνων που θα προτάσσει ένα πυροβόλο των 30 mm με δυνατότητα αναβάθμισης στα 50 mm. To όχημα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι δυνατόν να εξοπλιστεί με πύργους διαφορετικών κατασκευαστών και συστήματα αποστολής για να αναλάβει άλλες διαρυθμίσεις.
Οι διαστάσεις του οχήματος είναι σχτικά μικρές, με 6 μέτρα μήκος, μόλις 2.2 μέτρα ύψος, βάρος ως 12 τόνους και πλάτος αρκετό για να χωρά ως εσωτερικό φορτίο σε αεροσκάφη C-130 (< 2.9 μέτρα) ενώ θα μπορεί να αναρτηθεί ως εξωτερικό φορτίο από ελικόπτερα CH-47D/F Chinook και CH-53G/K Super Stallion και να ριφθεί με αλεξίπτωτο στο πεδίο της μάχης απελευθερωνόμενο αυτόματα από τα δεσμά και αναλαμβάνοντας άμεσα δράση.
Η κίνηση του οχήματος θα βασίζεται σε έναν υβριδικό σύστημα (diesel-electric) με ηλεκτρικούς συσσωρευτές στο πρόσθιο μέρος του και έναν κινητήρα ντίζελ στο πίσω. Η ισχύς του θα του εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα σε ομαλό δρόμο και 50 χλμ/ώρα σε ανώμαλο. Η αυτονομία του θα φτάνει τα 600 χλμ. Το όχημα κινείται με ελαστικές ερπύστριες (rubber tracks – ερπύστριες που τα μεταλλικά τους μέρη καλύπτονται παντελώς από λάστιχο μειώνοντας τον θόρυβο και αυξάνοντας την αντοχή τους) και αν και θα έχει την ικανότητα διάβασης υδάτινων κωλυμμάτων δεν θα είναι αμφίβιο (τουλάχιστον στην αρχική του έκδοση, αν και η Milrem δεν απέκλεισε τίποτα για το μέλλον).
Σύμφωνα με τους σχεδιαστές, το όχημα θα είναι ιδανικό για επιχειρήσεις αναγνώρισης, διείσδυσης και καταστροφής στρατηγικών στόχων. Τα συστήματα που θα φέρει θα μεταφέρουν πλήρη εικόνα του πεδίο επιχειρήσεων στους χειριστές επιτρέποντας έναν βαθμό αυτονομίας στο όχημα που θα μπορεί να ενεργοποιήσει τα συστήματα αυτοπροστασίας του αν οι αισθητήρες του αντιδράσουν σε εχθρικά ίχνη αλλά θα απαιτείται παρέμβαση του ανθρώπου-χειριστή για τη χρήση του οπλισμού.
Το όχημα θα μπορούσε να επιχειρήσει σε συνθήκες stealth λειτουργίας χρησιμοποιώντας μόνο τους συσσωρευτές του για να κινηθεί με μηδενικό σχεδόν επίπεδο θορύβου, μια χρήσιμη ιδιότητα σε αποστολές αναγνώρισης, ενώ θα μπορούσε να επαναφορτίσει τη χαμένη ενέργεια αργότερα ρυθμίζοντας τη λειτουργία σε χρήση του κινητήρα ντίζελ. Σε περίπτωση που το όχημα αφαιρέσει το συγκρότημα του πύργου και των πυρομαχικών, θα έχει έναν ωφέλιμο χώρο και επαρκή ισχύ για μεταφορά 2.5-3 τόνους φορτίου συν επιπλέον 3 τόνους σε ρυμουλκούμενο τρέϊλερ.
Ζ.Π.