Ταμέρ Τσιλινγκίρ: Είμαι εξισλαμισμένος Έλληνας του Πόντου. Υπάρχουν και άλλοι και πρέπει να μάθουν την αλήθεια. Ήδη αρκετοί Τούρκοι ανακαλύπτουν την ελληνική τους ταυτότητα.
Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΝΤΙΟΣ ΒΑΧΙΤ ΤΟΥΡΣΟΥΝ
Του Vahit Tursun
Ο Vahit Tursun
είναι ελληνόφωνος από την περιοχή Οφη Τραπεζούντας. Αυτό το άρθρο του
δημοσιεύθηκε στη εφημερίδα της Τουρκίας
Radikal, στις 11 Νοεμβρίου 2007.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 24.11.2007
Τον περασμένο Φεβρουάριο η τουρκική εφημερίδα «Ραντικάλ»
δημοσίευσε ολοσέλιδο άρθρο του Vahit Tursun, ελληνόφωνου από την περιοχή Οφη
Τραπεζούντας, με τίτλο «Τα Ρωμαίικα της Ανατολής πεθαίνουν». Το άρθρο
αναφερόταν στο χωριό Οτσενα της Τραπεζούντας, όπου ένας πανάρχαιος πολιτισμός
-ο ελληνικός- ψυχορραγεί και μία γλώσσα -η ελληνική- αργοσβήνει. Στις 11 Νοεμβρίου η εφημερίδα φιλοξένησε νέο
άρθρο του Tursun, με τίτλο «Το τίμημα της γλώσσας», στο οποίο ο αρθρογράφος
μιλάει για τα αισθήματα που προκαλεί το γεγονός, ότι έπρεπε από μικρός να
καταπνίγει τη γλώσσα, που έμαθε, όπως και τα συναισθήματά του. Στην ουσία θίγει
το θέμα των ελληνόφωνων μουσουλμάνων στην Τουρκία.
Για το θέμα ο ιστορικός Βλάσης Αγτζίδης τονίζει: Η
μετάβαση ελληνόφωνων ομάδων από το χριστιανικό θρησκευτικό σύστημα στο
ισλαμικό, κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατάκτησης, αποτελεί μέχρι σήμερα ένα
θέμα άγνωστο για τη νεοελληνική επιστήμη. Το φαινόμενο αυτό είχε εμφανιστεί σ΄
ολόκληρο τον ελληνικό κόσμο. Από την Κύπρο και την Πελοπόννησο έως την Ηπειρο
και τον Πόντο. Σήμερα, όμως, η δημόσια εμφάνιση όσων από τις ομάδες αυτές
επιβιώνουν, διευρύνει το ερευνητικό ενδιαφέρον.
Η βιβλιογραφική και αρθρογραφική παρουσία των ελληνόφωνων ομάδων της Τουρκίας
είναι πλέον γεγονός. Η αρχή έγινε πριν μερικά χρόνια με την Tanju Izbek, η
οποία έλαβε το Βραβείο Ιπεκτσί για μια νουβέλα της στο κρητικό ιδίωμα, όπως
αυτό μιλιέται σήμερα στην περιοχή της Gunda (τα παλιά Μοσχονήσια). Πιθανότατα,
σύμφωνα με το τουρκικό περιοδικό Actuel, να υπήρχαν πολιτικές ομάδες στη βόρεια
Τουρκία που δραστηριοποιούνταν, πριν από το πραξικόπημα του '80, γύρω από τον
πολιτισμό του Πόντου. Το 1996 εκδόθηκε
στην Κωνσταντινούπολη, από τον εκδοτικό οίκο Belge, το κλασικό πλέον βιβλίο του
Omer Asan, με τίτλο «Pontos Kulturu», δηλαδή «Ο πολιτισμός του Πόντου».
Σήμερα
υπάρχουν τέσσερις ελληνόφωνες ομάδες στην Τουρκία: κρητική, ποντιακή,
μακεδονική και κυπριακή. Κάθε μία
απ' αυτές έχει εξαιρετικό ιστορικό ενδιαφέρον. Η έκφραση των ομάδων αυτών είναι
γεγονός ιδιαίτερης σημασίας, εφόσον αναδεικνύει μια άγνωστη πλευρά της
σύγχρονης τουρκικής κοινωνίας που ολοένα γίνεται και περισσότερο σημαντική. Η
δημόσια εμφάνιση των ομάδων αυτών δεν αφορά μόνο την τουρκική κοινωνία, η οποία
συνειδητοποιεί αργά τον πολυεθνοτικό της χαρακτήρα, καθώς και τους
εθνογενετικούς της μύθους. Αφορά παράλληλα και την ελληνική, γιατί της
αποκαλύπτει τον τρόπο συγκρότησης των σύγχρονων εθνικών κρατών στην περιοχή μας
και το αδιέξοδο των ενδιάμεσων ομάδων -γέννημα της ιστορίας- οι οποίες
υποχρεώθηκαν να ενταχθούν στο κράτος που είχε ως ιδεολογικό υπόβαθρο, το δικό
τους θρησκευτικό δόγμα.
Το τίμημα
της γλώσσας άρχιζε
από το σχολείο
Ελευθερία... Μια αίσθηση που είναι αδύνατο να την
εξηγήσει κανείς. Ομως ο καθένας προσπαθεί να την περιγράψει χωρίς να την έχει
κατανοήσει καλά. Είναι σαν τη φωτιά, που σε ζεσταίνει και σε καίει ανάλογα με
τη χρήση της. Είναι σαν το ριπίδιο, που στη μία άκρη του βρίσκεται η στέρηση
που δημιουργεί αγανάκτηση και στην άλλη η κατάχρηση που την υποδαυλίζει
ολέθρια.
Ο Πλάτωνας λέει ότι: «Η πολύ ελευθερία στον άνθρωπο και
το κράτος μετατρέπεται σε σκλαβιά». Ενώ ο Επίκτητος επαναστατεί κατά του ίδιου
του θεού του, λέγοντας: «Μπορείτε να μου περάσετε δεσμά στα πόδια, αλλά όχι
στην πίστη μου. Ούτε ο Δίας μπορεί να με νικήσει». Ετσι, επί χιλιάδες χρόνια
συναντάμε το αίτημα της ελευθερίας στο γραπτό και προφορικό λόγο, στην ιστορία,
στην ποίηση, στη φιλοσοφία, στις παροιμίες, στην κλαγγή των όπλων.
Για μένα η ελευθερία είναι δώρο της Φύσης, που όσο το
μοιράζεσαι με τους άλλους, τόσο το χαίρεσαι και ο ίδιος. Οσο το στερείς από
τους άλλους, τόσο το στερείσαι και εσύ. Η ανθρωπιά, η φιλία και η αδελφοσύνη
μόνο κάτω από συνθήκες ελευθερίας μπορούν να επικρατήσουν. Αν και η ελευθερία
πιάνεται και δεσμεύεται, πάλι ελεύθερο θα έρθει στον κόσμο, το κάθε παιδί που
γεννιέται. Ετσι και εμείς, όπως όλα τα παιδιά, ελεύθεροι γεννηθήκαμε στο χωριό
μας. Σε έναν πανέμορφο οικισμό πάνω στα βουνά. Ενας οικισμός που ανήκει στην κωμόπολη Κατωχώρι της Τραπεζούντας και
λέγεται Οτσενα. Η μητρική μας γλώσσα δεν ήταν τουρκική. Τα ποντιακά είχαμε ως
μητρική. Ρωμαίικα την ονομάζαμε εμείς.
Τα Ρωμαίικα ήταν για μας μέσον έκφρασης του
φλερταρίσματος της αλληλεγγύης και βοήθειας, του χαμόγελου και της ευτυχίας.
Ηταν δρόμος που μας οδηγούσε στην αγάπη και στον έρωτα. Για
Ηταν δρόμος που μας οδηγούσε στην αγάπη και στον έρωτα. Για πρώτη
φορά, στο δημοτικό σχολείο βιώσαμε το πρόβλημα με τη γλώσσα μας. Ο κάθε
δάσκαλος που διοριζόταν στο σχολείο μας, απαγόρευε την ομιλία στη μητρική μας.
Κάποτε μας εκφόβιζε και κάποτε μας έδερνε για να μη την μιλάμε. Ζητούσε να
καταγγείλουμε αυτόν που μιλούσε Ρωμαίικα, αλλά δεν τον ακούγαμε. Συνεχίζαμε να
αστειευόμαστε και να παίζουμε, να μαλώνουμε και να τα βρίσκουμε με τη μητρική
μας γλώσσα. Με τον καιρό, αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε για τη μητρική μας γλώσσα.
Ρωτούσαμε τους μεγάλους, τι γλώσσα μαθαίναμε και τι μιλούσαμε. Μάθαμε πως
λεγόταν «Τούρκτσε» αυτή που μαθαίναμε και «Ρούμτζε» αυτή που μιλούσαμε. Ομως,
στο ερώτημα γιατί μαθαίναμε ενώ μιλούσαμε άλλη γλώσσα, ποτέ δεν υπήρξε
ικανοποιητική απάντηση. Αυτό που συχνά επαναφερόταν σαν απάντηση ήταν «με τα
Ρωμαίικα άνθρωπος δεν γίνεσαι». Είναι άγνωστο αν μορφωθήκαμε και γίναμε
άνθρωποι ή όχι, όμως τελειώνοντας το δημοτικό, γνωριστήκαμε με τα Τουρκικά.
Υποκρινόμενοι σαν
χαμαιλέοντες
Μεγαλώνοντας αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε για τη μητρική μας γλώσσα και γενικά
για την καταγωγή μας πιο επίμονα. Γιατί
μιλούσαμε Ρωμαίικα, σε μία χώρα που μιλάνε Τουρκικά; Ολοένα ξεφύτρωναν στο
νου μας διάφορες ερωτήσεις γύρω από το τι ήμασταν, ποιοι ήμασταν και ποιοι ήταν
οι πρόγονοί μας. Ο καθένας προσπαθούσε να πει κάτι. Κάποιοι λέγανε αυτά που
είχαν ακούσει από τους γονείς και τους παππούδες τους και κάποιοι βγάζανε τα
δικά τους συμπεράσματα. Ομως, κάθε φορά που άνοιγε και έκλεινε το κεφάλαιο
αυτό, καταλήγαμε σε μία εκτίμηση, πως πρέπει να έχουμε σχέση με τους Ρωμιούς
και φυσικά με την Ελλάδα. Η πιο
αναπάντητη ερώτηση που μας τυραννούσε ήταν: είμαστε τα εγγόνια των Ελλήνων, που
εξισλαμίσθηκαν ή τα εγγόνια των Τούρκων που μάθανε τα Ρωμαίικα από Ελληνες.
Τα παιδικά μας χρόνια πέρασαν με αυτές τις ερωτήσεις και με τις ανικανοποίητες
απαντήσεις.
Πικρία
Με τη μητρική μας γλώσσα ζήσαμε προβλήματα και στην ξενιτιά που πήγαμε.
Κάθε φορά που μαζευόμασταν και μιλούσαμε Ρωμαίικα με τους χωριανούς μας, η
πρώτη ερώτηση αυτών που καταλάβαιναν ότι μιλάμε μία ξένη γλώσσα ήταν «τι γλώσσα
«τι γλώσσα μιλάτε;». Οταν τους απαντούσαμε «μιλάμε Ρωμαίικα», δεχόμασταν
άλλες ερωτήσεις και διάφορες αντιδράσεις. Ετσι για πρώτη φορά, με τους
ανθρώπους που συναντήσαμε στην ξενιτιά, αρχίσαμε πραγματικά να αισθανόμαστε την
πικρία της μειονεκτικότητας. Κάθε φορά που γινότανε λόγος για τους Ελληνες, ο
ισχυρισμός ότι «οι Ελληνες είναι λαός άναντρος και εχτρός» μας τραυμάτιζε
ψυχολογικά. Πληγωνόμασταν με τη σκέψη ότι ο ισχυρισμός αυτός μπορεί να ισχύει
και για μας, εφόσον μιλάμε, αν όχι την ίδια, μία άλλη διάλεκτο της ίδιας
γλώσσας που μιλάνε και οι Ελληνες. Γι' αυτό και με τον καιρό, αρχίσαμε να
κρύβουμε την αλήθεια και κάθε φορά που μας ρωτούσανε για τη γλώσσα μας, λέγαμε
ότι είναι Λαζικά. Γιατί, όταν τους λέγαμε πως είμαστε από τη Μαύρη Θάλασσα,
νομίζοντας ότι είμαστε Λαζοί, χαιρόντουσαν.
Τα προβλήματα που ζούσαμε με τη μητρική μας γλώσσα, συμπληρώνονταν με τα
έργα που παρακολουθούσαμε στην τηλεόραση. Οταν βλέπαμε έργα με θέμα πολέμους
μεταξύ Βυζαντινών και Τούρκων, ή μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων, εμείς
πληγωνόμασταν. Διότι, όταν βλέπαμε την τραγικοκωμική κατάσταση των Ελλήνων στη
σκηνή, ο νους μας μάς έφερνε στο δίλημμα να πάρουμε θέση: με σωστούς, τίμιους,
ήρωες Τούρκους, ή με ανίκανους πολεμιστές, δολοπλόκους, ψεύτες και το
χειρότερο, με «γκιαούρηδες» τους Ελληνες, όπως παρουσιάζονταν στο έργο. Ελα που
η μητρική μας γλώσσα, δεν μας άφηνε. Ηταν εμπόδιο στο να διαλέξουμε μεταξύ
Τούρκων και Ελλήνων. Μέσα σε αυτό το δίλημμα, ζούσαμε ψυχικές καταστάσεις που
ίσως δεν έχει ζήσει η ανθρωπότητα στην ιστορία της. Παρακολουθώντας το έργο,
από τη μία υποστηρίζαμε τους ήρωες Τούρκους, από την άλλη μας βασάνιζε μια
αίσθηση ανεξήγητης ενοχής. Για να κρύβουμε την κατάσταση μας αυτή,
προσπαθούσαμε να δείξουμε περισσότερη χαρά στον ηρωισμό των Τούρκων,
διαμορφώνοντας τους μυς του προσώπου μας διαφορετικά από αυτό που σηματοδοτούσε
ο εγκέφαλός μας. Σε αυτή την επίδοσή μας, μπορούσαν να μας ζηλέψουν και οι χαμαιλέοντες.
Σήμερα
Στο σήμερα που φτάσαμε, ο
Ελληνόφωνος πληθυσμός του Πόντου, που πιάστηκε στη μέγκενη ανάμεσα στην αγάπη
προς τη μητρική του γλώσσα και σε μια καταραμένη ταυτότητα, αδυνατεί πια να
αντεπεξέλθει.
Ηδη αρκετοί συμπολίτες μας άρχισαν να μαθαίνουν Τουρκικά στα παιδιά τους
από τη γέννησή τους. Ακόμη και τα ρατσιστικά λόγια, συνθήματα και οι
εθνικιστικές προπαγάνδες που έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, κοντεύουν να
σβήσουν από την ιστορία έναν ολόκληρο λαό, με έναν πανάρχαιο πολιτισμό. Το να εξαφανίζεται
ένας πολιτισμός, ισούται με το να εξαφανίζεται ένας λαός. Ποιος θα πληρώσει
μπροστά στην ιστορία γι' αυτό το έγκλημα δεν ξέρω.-
Η
καταγωγή του Ερντογάν είναι Ελληνική
και ουδεμία φυλετική προέλευση έχει από τις
τουρκικές εθνοτικές ομάδες. Αυτή ακριβώς είναι και η εξήγηση της ακραίας
ισλαμικής του καθήλωσης. Το Ισλάμ για τον Ερντογάν λειτουργεί ως
ένα σημείο αναπλήρωσης της ταυτότητας. Μιας ανάγκης για αναπλήρωση που
προκύπτει από τη γνώση της δικιάς του εθνοτικής προέλευσης. Ο Ερντογάν θέλοντας να δείξει ότι η εθνική
καταγωγή λίγο μετράει στη χώρα του και ότι αξία έχει η μουσουλμανική πίστη,
αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην Κωνσταντινούπολη σε έναν διάλογο
που είχε με τον πατέρα του πριν από χρόνια.
«Είχα ρωτήσει το
συγχωρεμένο τον πατέρα μου αν είμαστε Λαζοί ή Τούρκοι. Μου είχε απαντήσει ότι
κι αυτός, πιο παλιά, είχε κάνει την ίδια ερώτηση στον δικό του πατέρα. Κι
εκείνος του είπε: Κοίτα, ο δικός μου παππούς μού είπε ότι όταν πεθάνουμε και
πάμε στον άλλο κόσμο, θα μας ρωτήσουν σε ποιον θεό πιστεύεις, ποιος είναι ο
προφήτης σου και ποια είναι η θρησκεία σου. Δεν θα μας ρωτήσουν για την εθνική
μας καταγωγή.
Όταν σε ρωτούν ποια είναι η
εθνική σου καταγωγή, να λες ότι είσαι μουσουλμάνος και να τραβάς το δρόμο σου».
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ, ΔΗΛΑΔΗ Η ΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΣ, ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΝΑΛΥΤΕΣ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΔΑΦΟΣ.
ΤΣΙΠΡΑ, ΦΙΛΗ, ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ: «ΟΠΟΙΟΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΥΝΕΝΟΧΟΣ ΤΟΥ». «et qui partonn au crime, en deviant comlice». ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ
ΑΡΘΡΟ ΤΩΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΩΝ ΤΣΙΠΡΑ, ΜΟΥΖΑΛΑ, ΛΙΑΚΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ: «ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΙΘΑΓΕΝΗΣ ΦΥΛΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ, ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΞΑΠΟΣΤΗΛΑΝ ΤΟ 1923 ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ».
ΤΣΙΠΡΑΣ: «ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΚΑΜΙΑ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΠΟΝΤΙΩΝ. ΟΙ ΠΟΝΤΙΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ»
ΤΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ, ΜΕ ΑΓΑΛΜΑ 11 ΜΕΤΡΩΝ, ΤΙΜΑ ΤΟΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ ΚΕΜΑΛ ΚΑΙ ΔΥΟ ΡΩΣΟΥΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ (ΦΡΟΥΝΖΕ ΚΑΙ ΒΟΡΟΣΙΛΩΦ). «ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ ΣΟΒΙΕΤΙΚΟΥΣ ΕΞΟΝΤΩΣΑΜΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ».
ΟΙ ΣΠΑΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΩΝ ΜΕΛΛΟΘΑΝΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ΛΟΓΟ ΠΡΙΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΟΥΝ.
Ταμέρ Τσιλινγκίρ: Είμαι εξισλαμισμένος Έλληνας του Πόντου. Υπάρχουν και άλλοι. Πρέπει να μάθουν την αλήθεια Ήδη αρκετοί Τούρκοι ανακαλύπτουν την ελληνική τους ταυτότητα.
ΝΑΙ, ΣΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΕΙΧΑΜΕ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ Κατά την περίοδο 1915 – 1924 στον Πόντο διαδραματίστηκε μια ασύλληπτη ανθρώπινη τραγωδία. Το 50% του συνολικού ελληνικού πληθυσμού σκοτώθηκε, ενώ ένας επιπλέον αριθμός εξισλαμίστηκε.
Ο ΔΙΑΣΗΜΟΣ ΓΕΝΕΤΙΣΤΗΣ ΣΠΕΝΣΕΡ ΟΥΕΛΣ: «ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΣΑΝ ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΣΜΟ; ΤΟ 85% ΤΩΝ ΣΗΜΕΡΙΝΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ».
ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΑΡΧΙΣΑΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΑΠΟΤΟΥΡΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ. ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑΡΕΔΕΣ.
Ο ΒΑΛΤΑΔΩΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ. ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ «ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ»;
ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΘΑΒΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΚΡΥΦΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΡΠΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
Η καταγωγή του Ερντογάν είναι Ελληνική και ουδεμία φυλετική προέλευση έχει από τις τουρκικές εθνοτικές ομάδες. Αυτή ακριβώς είναι και η εξήγηση της ακραίας ισλαμικής του καθήλωσης. Το Ισλάμ για τον Ερντογάν λειτουργεί ως ένα σημείο αναπλήρωσης της ταυτότητας. Μιας ανάγκης για αναπλήρωση που προκύπτει από τη γνώση της δικιάς του εθνοτικής προέλευσης. Ο Ερντογάν θέλοντας να δείξει ότι η εθνική καταγωγή λίγο μετράει στη χώρα του και ότι αξία έχει η μουσουλμανική πίστη, αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην Κωνσταντινούπολη σε έναν διάλογο που είχε με τον πατέρα του πριν από χρόνια.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Είχα ρωτήσει το συγχωρεμένο τον πατέρα μου αν είμαστε Λαζοί ή Τούρκοι. Μου είχε απαντήσει ότι κι αυτός, πιο παλιά, είχε κάνει την ίδια ερώτηση στον δικό του πατέρα. Κι εκείνος του είπε: Κοίτα, ο δικός μου παππούς μού είπε ότι όταν πεθάνουμε και πάμε στον άλλο κόσμο, θα μας ρωτήσουν σε ποιον θεό πιστεύεις, ποιος είναι ο προφήτης σου και ποια είναι η θρησκεία σου. Δεν θα μας ρωτήσουν για την εθνική μας καταγωγή.
Όταν σε ρωτούν ποια είναι η εθνική σου καταγωγή, να λες ότι είσαι μουσουλμάνος και να τραβάς το δρόμο σου».
Ζ.Π.
ΤΙ ΝΟΙΩΘΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΤΑΝ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΙ ΕΞ ΑΙΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ;
ΔιαγραφήΤο θέμα είναι τι νοιώθουν οι τούρκοι όταν μαθαίνουν ότι έχουν Ελληνική καταγωγή. Αρχίζουν μήπως να αισθάνονται Έλληνες;
Αρχίζουν να αγαπούν την Ελλάδα;
Τι συμβαίνει;
Δυστυχώς οι περισσότεροι γίνονται φανατικώτεροι ανθέλληνες.
Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είναι όπως όλοι οι σημερινοί κάτοικοι του Πόντου που, ενώ γνωρίζουν ότι έχουν ελληνική καταγωγή, διακατέχονται από το σύνδρομο του γενιτσαρισμού και θέλουν να αποδείξουν στη πράξη ότι είναι πιο Τούρκοι από τους υπολοίπους.
Το ίδιο έργο βλέπουμε με τον Ράμα στην Αλβανία και με τον Γκρούϊο στα Σκόπια.
Η ελληνική καταγωγή του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είναι ένα σχεδόν αποδεδειγμένο θέμα, αν και ο ίδιος ο Τούρκος Πρόεδρος, δίχως να το αρνείται, το «ξορκίζει».
Το σύνδρομο του γενιτσαρισμού έχει όλα τα χαρακτηριστικά παιδιού αγνώστου πατρός: φοβία, ανασφάλεια, παράλογες εκρήξεις θυμού, εντυπωσιασμού, εκδικητικότητας και κομπλεξισμού.
Ζ.Π.
O “πρωθυπουργός” της πρεσβείας και η Κατίνα του ΚΚεσ: Φοβικά σχόλια για την ποντιακή γενοκτονία - Καμία αναφορά στην Τουρκία. Ένα αόρατο χέρι φαίνεται ότι εξόντωσε τους Ποντίους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜονοθεματικές είναι απ' ό,τι φαίνεται οι μέρες για τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Χθες «θυσίασε» τους μέχρι και σήμερα δοκιμαζόμενους Βορειοηπειτώτες αδελφούς για να αφοσιώθεί στους «ΛΟΑΤΚΙ+». Σήμερα - πάλι καλά - στο τουϊτάρισμά του αναφέρθηκε στην ποντιακή γενοκτονία, αλλά... χωρίς την παραμικρή αναφορά στους Τούρκους.
Με μια νερόβραστη ανάρτηση στο Twitter, από αυτές που συνηθίζει για οτιδήποτε το εθνικό, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης «τίμησε» την επέτειο της ποντιακής γενοκτονίας, χωρίς ωστόσο να κάνει την παραμικρή αναφορά στον θύτη αυτού του εγκλήματος, την Τουρκία. Έγραψε συγκεκριμένα:
«102 χρόνια μετά θυμόμαστε, αγωνιζόμαστε, συσπειρωνόμαστε. Ο Ποντιακός Ελληνισμός δεν ξεχνά, προχωρά. Η λύρα τους θα θρηνεί τον ξεριζωμό και το δοξάρι τους θα τραγουδά την ελπίδα. Και η ημέρα μνήμης θα μένει ζωντανή μέχρι να μετατραπεί σε Ημέρα Δικαίωσης.»
Πάλι καλά που μετά το «συσπειρωνόμαστε» δεν ξεκίνησε να μας μιλάει για την «επιχείρηση Ελευθερία» και για τα εμβόλια.
Μ' αυτά και μ' αυτά, δε θα μπορούσαμε να περιμένουμε κάτι καλύτερο από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, κυρία Σακελλαροπούλου. Μάλλον, μάλιστα, υπερέβαλε εαυτόν γράφοντας:
«Τιμάμε σήμερα τη μνήμη των εκατοντάδων χιλιάδων θυμάτων του Ποντιακού Ελληνισμού που εξοντώθηκαν με απάνθρωπο τρόπο. Η διεθνής αναγνώριση της γενοκτονίας και η απερίφραστη καταδίκη της είναι χρέος όλων μας και πράξη με βαθιά πολιτική και ανθρώπινη σημασία.»
Τελικά, αυτή τη γενοκτονία πρέπει να τη διέπραξε κάποιο αόρατο χέρι. Γι' αυτό άλλωστε καταδικάζουμε μόνο τη γενοκτονία καθ' αυτή... Και απερίφραστα μάλιστα. Εύγε, κυρία Πρόεδρε!
Ζ.Π.
Πολίτες πήγαν να λιντσάρουν τον Κ.Μητσοτάκη στη Θεσ/νικη - Κρύφτηκε στο υπερπολυτελές τζιπ του! Είναι ανεπιθύμητος στην Μακεδονία.
ΔιαγραφήΤη λαϊκή οργή και τα αποτελέσματα των πολιτικών του «γεύτηκε» πριν από λίγο στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος πλέον έχει «χτυπήσει» αντιδημοφιλία μνημονιακών πρωθυπουργών, καθώς ομάδα πολιτών του επιτέθηκε με άγριες διαθέσεις.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο πρωθυπουργός κατέθεσε στεφάνι στην προτομή του Αρχιεπίσκοπου Αθηνών Χρύσανθου εκ Τραπεζούντος για την γενοκτονία των Ποντίων, όμως όλοι όσοι βρίσκονταν στην τελετή μία «ψύχρα» σαν να προτιμούσαν οι παρευρισκόμενοι να μην βρίσκεται εκεί ο πρωθυπουργός.
Στη συνέχεια ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε ένα μικρό «τουρ» που θύμισε περιοδεία Κιμ Γιονγκ Ουν, αφού ήρθε αντιμέτωπος με παγωμένα χαμόγελα και «καταναγκαστικές» χειραψίες, αφού οι πολίτες δεν θέλουν ούτε να τον βλέπουν.
Μετά επισκέφτηκε το Δημαρχείο της Καλαμαριάς όπου συνέβη και το επεισόδιο. Κατά την αποχώρηση του ετερόκλητη ομάδα πολιτών αιφνιδίασε τόσο τον Έλληνα πρωθυπουργό όσο και τη φρουρά του και πλησίασαν διαμαρτυρόμενοι για την κατάσταση που έχει φέρει στην Ελλάδα και τον «τυφώνα» που έρχεται στα εργασιακά.
Η ασφάλεια του τον φυγάδεψε άρον-άρον στο υπερπολυτελές τζιπ του. Χαρακτηριστικές είναι οι φωνές των ανδρών της ασφάλειας του πρωθυπουργού που φώναζαν «ΦΥΓΕ, ΦΥΓΕ» στον οδηγό του «πρωθυπουργικού» αυτοκινήτου. Η συνοδεία του θύμιζε για άλλη μια φορά Αφρικανό δικτάτορα, καθώς ήταν πολυάριθμη και περιελάμβανε υπερπολυτελή τζιπ.
Σημειώνουμε ότι πριν λίγες ημέρες η ασφάλεια του πρωθυπουργού τραμπούκισε μία γυναίκα στην Τήνο επειδή «τόλμησε» κι έβγαλε φωτογραφία τον Κυριάκο Μητσοτάκη με τη συζυγό του να αποχωρούν με ελικόπτερο.
Ζ.Π.
Ποιες χώρες και πόλεις αναγνωρίζουν τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αφορμή την 19η Μαΐου, την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, διαπιστώνουμε ότι το θέμα της διεθνούς αναγνώρισης της Γενοκτονίας προχωράει πολύ αργά. Κάθε χρόνο ο κατάλογος των χωρών και των πόλεων που έχει αναγνωρίσει το ειδεχθές έγκλημα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στις αρχές του 20ού αιώνα, μόλις που μακραίνει ουσιαστικά.
Αρχικά η 19η Μαΐου καθιερώθηκε ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο» στις 24 Φεβρουαρίου 1994 από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, όπου και ψηφίστηκε ομόφωνα. Επιλέχθηκε αυτή η μέρα, καθώς τότε ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα. Το 1994 αναγνωρίστηκε και επίσημα η Γενοκτονία από το ελληνικό κράτος.
Το 2007 η Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών (International Association of Genocide Scholars ή IAGS) αναγνώρισε επίσημα τη Γενοκτονία των Ελλήνων, μαζί με την Γενοκτονία των Ασσυρίων.
Η Κύπρος ήταν η πρώτη χώρα που αναγνώρισε τη Γενοκτονία μετά την Ελλάδα, με απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων στις 19 Μαΐου 1994 και έκτοτε τιμά τη μνήμη των θυμάτων .
Εκτός αυτών η Γενοκτονία έχει αναγνωριστεί από τη Σουηδία στις 11 Μαρτίου 2021, την Αρμενία το Μάρτιο του 2015, μαζί με τη γενοκτονία των Ασσυρίων και την Ολλανδία, μαζί με τη γενοκτονία των Αρμενίων και Ασσυρίων, στις 9 Απριλίου 2015.
Επιπλέον υπάρχουν και πολιτείες της Αμερικής που αναγνωρίζουν τη Γενοκτονία. Αυτές είναι οι εξής:
Νέα Υόρκη, 19 Μαΐου 2002
Νιου Τζέρσεϊ, 2 Σεπτεμβρίου 2002
Κολούμπια, 8 Δεκεμβρίου 2002
Νότια Καρολίνα, 10 Ιανουαρίου 2003
Τζόρτζια, 3 Φεβρουαρίου 2003
Πενσιλβάνια, 12 Δεκεμβρίου 2003
Φλόριντα, 20 Απριλίου 2005
Κλίβελαντ, 11 Μαΐου 2005
Ρόουντ Άιλαντ, 2008
Ιντιάνα, Δεκέμβριος 2014
Νότια Ντακότα, 26 Φεβρουαρίου 2015
Δυτική Βιρτζίνια, 24 Απριλίου 2016
Αλλά και οι εξής πολιτείες της Αυστραλίας:
Νότια Αυστραλία, 30 Απριλίου 2009
Νέα Νότια Ουαλία. Την 1η Μαΐου 2013 η Γερουσία, και στις 12 Μαΐου η Βουλή αναγνώρισαν τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Ανατολής, των Αρμενίων και των Ασσυρίων.
Από τον Καναδά τη Γενοκτονία αναγνωρίζει το Τορόντο με ψήφισμα στις 4 Μαΐου του 2016, αλλά και οι πόλεις του Μόντρεαλ, η Οτάβα, το Λασάλ, η Οσάβα, και τα διαμερίσματα του Λαβάλ και του Βιλερέι Σεντ Μισέλ Παρκ Εξτενσιόν, αλλά και τα Δημοτικά Συμβούλια των πόλεων Βανκούβερ και Ρεγγίνας. Ο Καναδάς ως χώρα όμως δεν αναγνωρίζει επίσημα τη Γενοκτονία.
Η Τουρκία από την άλλη, όπως και με τη Γενοκτονία των Αρμενίων αρνείται να παραδεχτεί τι συνέβη και να αναφερθεί στα γεγονότα με τον όρο Γενοκτονία.
Ζ.Π.
Στις 19 Μαΐου 1919, κατά τη διάρκεια της Μικρασιατικής Εκστρατείας,
ΑπάντησηΔιαγραφήο Κεμάλ Ατατούρκ αποβιβάστηκε στη Σαμψούντα του Πόντου και δρομολόγησε τη δεύτερη και σκληρότερη φάση της Γενοκτονίας των Ποντιακού Ελληνισμού
Η εξόντωση των Ποντίων άρχισε με τη σύλληψη προκρίτων (δημοσιογράφων, δικηγόρων, εμπόρων, μητροπολιτών, ιερέων, δασκάλων) την καταδίκη τους με στημένες δίκες σε θάνατο και εκτέλεση.
Ακολούθησαν ομαδικές εκτελέσεις σε πόλεις και χωριά, στρατολόγηση των ανδρών στα διαβόητα «Αμελέ Ταμπουρού» στην ουσία Τάγματα εξοντώσεώς τους,
και τέλος τους ηλικιωμένους και τα γυναικόπαιδα που έστελναν στην εξορία, σε πολυήμερες πορείες στην ενδοχώρα για να του αφανίσουν.
Και το πιο φρικτό: τους κάτοικους δυο χωριών, Πάτλαμα και Μάλαχα, τους έβαλαν μέσα στην εκκλησιά του Αγίου Γεωργίου και τους έκαψαν ζωντανούς!
Ελληνικές πόλεις με συνεχή, αδιάκοπη ζωή και πολιτισμό 27 και πλέον αιώνων, διεκόπη και κατεστράφη, ενώ ιδρύματα, σχολεία και εκκλησιές έκλεισαν κι ερημώθηκαν.
Συνολικά κατεστράφησαν, 815 Κοινότητες, 1.134 εκκλησίες, 960 σχολεία ενώ 353.000 κάτοικοι εσφάγησαν ή πέθαναν από τις κακουχίες και την πείνα.
Ζ.Π.
Η διάσημη Αμερικανίδα δημοσιογράφος ΄Εθελ Τόμπσον έγραψε:
Διαγραφή«Καθ’ οδόν συναντούσαμε ομίλους γερόντων, παιδίων, σε μια ατέλειωτη πορεία μαρτυρίου, όπου έπεφταν νεκροί από την εξάντλησιν και από τα χτυπήματα των συνοδών Τούρκων. Οι περισσότεροι εκλιπαρούν τον θάνατον.
Στην πόλη Μεζερέχ, ξαφνικά ακούσαμε φωνές περίπου τριακοσίων μικρών παιδιών μαζεμένα σε κύκλο. Είκοσι τσανταρμάδες – χωροφύλακες που κατέβηκαν από τα άλογα τους, χτυπούσαν σκληρά και ανελέητα τα παιδιά με τα μαστίγια και τα τρυπούσαν με τα ξίφη τους για να μην κλαίνε. Το θέαμα ήτο πρωτοφανές, φρικώδες!
Τα παιδάκια έσκυβαν κι έβαζαν τα χεράκια τους πάνω στο κεφάλι για ν’ αποφύγουν τα χτυπήματα.
Μία μητέρα που όρμησε για να σώσει το παιδί της, δέχτηκε το ξίφος στην καρδιά κι έπεσε κατά γης!
Πάθαμε νευρική κρίση! Παντού βλέπαμε πτώματα γυναικών, παιδιών και γερόντων.
Η Αμερικανική Υπηρεσία υπολογίζει τους ΄Ελληνες που εξολόθρευσαν οι Τούρκοι στην Σεβάστεια, σε τριάντα χιλιάδες!
http://makpress.blogspot.com/2021/05/blog-post_63.html
Ζ.Π.
ΔιαγραφήΤαγματάρχης ΄Οουελ: Επικεφαλής Αμερικανικής Επιτροπής που περιόδευε στον Πόντο:
-«Από τις 30.000 εκτοπισθέντες Έλληνες, εκ των παραλίων του Πόντου το 1921 στο Χαρπούτ, έφτασαν μόλις 5.000! Οι άλλοι εκτελέστηκαν ή πέθαναν στον μακρύ δρόμο της εξορίας.
Μετρήσαμε καθ’ οδόν 3.000 πτώματα κατά μήκος των οδών, βορά των σκύλων, των λύκων και των γυπαετών, διότι απαγορεύουν οι Τούρκοι στους συγγενείς τους να τους θάψουν!
Τούρκοι αξιωματικοί και στρατιώτες προβαίνουν σε ανήκουστους βιασμούς γυναικών και παρθένων, τας οποίας εγκαταλείπουν ημιθανείς επί των οδών «για να ψοφήσουν εκεί» όπως έλεγαν…
Είναι απερίγραπτος ο κυνισμός τους, που ομολογούν ότι μέσα από τις μάζες των εκτοπισμένων συλλαμβάνουν γυναίκες και τις οδηγούν στα χαρέμια τους.»
Ζ.Π.