ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

29 Μαΐου 2021

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ 29 ΜΑΪΟΥ 1453. Η ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ. ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΧΑΝ ΑΚΟΜΗ ΜΝΗΜΗ...

 

ΤΟ 1953 Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΙΜΗΣΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΕΝΝΑΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΟΥ, ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΔΩΣΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ. ΠΟΙΟΣ ΑΝΟΙΞΕ ΤΗΝ ΚΕΡΚΟΠΟΡΤΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ;

 

ΣΤΟΝ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ Ο ΜΠΑΪΝΤΕΝ ΔΙΝΕΙ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΕΠΟΧΗΣ ΒΙΕΤΝΑΜ. ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΔΙΝΟΥΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.



 ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΑΛΩΣΗΣ


Σημαίνει  ο  Θεός,  σημαίνει  η  Γη,  σημαίνουν  τα  Επουράνια.
          Σημαίνει  κι  η  Αγιά  Σοφιά,  το  Μέγα  Μοναστήρι.
          Σώπαινε  κυρά  Δέσποινα,  και  μην  πολυδακρύζεις.

          Πάλι  με  χρόνους,  με  καιρούς,  πάλι  δικά  μας  θάναι.


                        Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΣΧΗΜΙΑ ΤΩΝ ΜΙΝΑΡΕΔΩΝ



ΕΛΛΗΝΙΚΟ  ΧΑΡΤΟΝΟΜΙΣΜΑ 500 ΔΡΑΧΜΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ  ΑΣΧΗΜΙΑ  ΤΩΝ  ΜΙΝΑΡΕΔΩΝ.

  

ΕΚΤΥΠΩΣΗ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1923


ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΣΤΑΜΟΝΙΤΗΣ

 

 




    O  ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ  ΑΕΤΟΣ  ΤΩΝ  ΜΥΚΗΝΩΝ.  



Εύρημα του Alan John Bayard Wace.  15ος - 13ος αιώνας π.Χ.


Βρέθηκε  από  τον  άγγλο  αρχαιολόγο  Άλαν Γουέις (Alan John Bayard Wace)  σε  ανασκαφές  σε  τάφο  Έλληνα βασιλέα στις Μυκήνες.  
Ήταν  δηλαδή  έμβλημα  του  ανώτατου  άρχοντα  των  Ελλήνων 
του 1453  π.Χ. και  τοποθετήθηκε  στον  τάφο  του  σαν  υπέρτατο  σύμβολο  
για  τον  νεκρό   άνακτα.  
Έχουμε δηλαδή  ένα  σύμβολο των Ελλήνων που  χρησιμοποιείται πριν 3500 χρόνια, αλλά και το ίδιο σύμβολο κυματίζει, μετά από 2500 χρόνια, στα φλάμουλα των απογόνων αυτών των Ελλήνων.





 



ΟΙ  ΑΓΙΟΙ  ΤΗΣ  ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ  ΠΟΥ  ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ  ΣΤΗΝ  ΠΡΟΔΟΣΙΑ  ΤΗΣ  ΠΟΛΗΣ  ΕΙΚΟΝΙΖΟΝΤΑΙ  ΣΕ  ΟΡΘΟΔΟΞΗ  ΕΚΚΛΗΣΙΑ  ΚΑΙ  ΑΣΦΑΛΩΣ  ΟΙ  ΠΙΣΤΟΙ  ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ  ΚΑΙ  ΦΙΛΟΥΝ  ΤΗΝ  ΕΙΚΟΝΑ.
Η  ΠΙΟ  ΒΡΩΜΕΡΗ  ΑΝΤΙΛΗΨΗ  ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ  ΚΑΙ  ΞΕΠΕΣΜΟΥ  ΕΝΟΣ  ΛΑΟΥ.


ΓΙΑΤΙ  ΝΑ  ΜΗΝ  ΒΓΑΛΟΥΝ  ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΟ  ΟΙ  ΤΟΥΡΚΟΙ  ΣΤΟΝ  ΟΡΘΟΔΟΞΟ  ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ;

ΟΙ  ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ:  «Κρειττότερόν εστιν ιδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν». «Καλύτερα να δω καταμεσίς στην Πόλη να βασιλεύει τούρκικο σαρίκι παρά τιάρα λατινική».
Όταν οι κάτοικοι της Κωνσταντινουπόλεως είδαν έντρομοι τον αναρίθμητο στρατό του Σουλτάνου Μωάμεθ προ των τειχών, τρόμαξαν τόσο που άρχισαν να παρακαλούν τον Θεό, αν ήταν να χαθεί η Πόλη, να κατακτηθεί τουλάχιστον από τους Λατίνους, οι οποίοι ήταν επίσης Χριστιανοί. Τότε ο Μέγας Δουξ Νοταράς, νομίζοντας ότι μιλά κατά των Λατίνων αλλά (όπως παρατηρεί ο Δούκας), μιλώντας στην πραγματικότητα κατά της Πόλεως, είπε το πασίγνωστο: «κρειττότερόν ἐστιν εἰδέναι ἐν μέσῃ τῇ πόλει φακιόλιον βασιλεῦον Τούρκων ἢ καλύπτραν λατινικήν» (Δούκας XXXVII, 10), δηλαδή: «Είναι καλλίτερο να δούμε στη μέση της πόλεως να βασιλεύει το φακιόλι των Τούρκων παρά η λατινική καλύπτρα [η τιάρα του Πάπα]». 
    Ως γνωστόν, εκείνη την εποχή οι Βυζαντινοί πολιτικοί, παρά την ισχυρή αντίδραση, ήθελαν να «ενώσουν» τις δυο Εκκλησίες, καθώς αυτόν τον όρο επέβαλαν οι Δυτικοί ώστε να παράσχουν βοήθεια στη δοκιμαζομένη Αυτοκρατορία. Εκείνη την κρισιμότατη στιγμή, η Δύση ήταν η μόνη δύναμη που μπορούσε να προσφέρει κάποια βοήθεια, η οποία ήταν περισσότερο από πολύτιμη στην παραπαίουσα Αυτοκρατορία. Ο Νοταράς με όσα έλεγε απλώς απομάκρυνε την προοπτική συνεργασίας με τους Λατίνους και ως εκ τούτου τη μοναδική πιθανότητα σωτηρίας. 
Οι  ορθόδοξοι  Έλληνες, επηρεασμένοι από τον κλήρο και τους μοναχούς, δεν επιθυμούσαν να απαρνηθούν τις εκκλησιαστικές τους παραδόσεις. Φαίνονταν  έτοιμοι να δεχθούν τους Τούρκους, προστατεύοντας την «αληθινή πίστη  της ορθοδοξίας»  με αντάλλαγμα την «αιώνια ζωή», παρά  να  πολεμήσουν  τους  τούρκους.
Όταν ο Παλαιολόγος πολεμάει τους Τούρκους μαζί με τον απεσταλμένο του Πάπα, Ισίδωρο του Κιέβου, και τους Γενοβέζους, ο Γεννάδιος- ο Γεώργιος  Σχολάριος, πρώτος Πατριάρχης μετά την  Άλωση,  τοιχοκολλούσε ανάθεμα εναντίον του Παλαιολόγου.











Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ: Πῶς οἱ νεοπλατωνιστὲς ἔκτισαν τὴν ἕνωσι μὲ τὸν Θεό.


Professor Bissera V. Pentcheva,Hagia Sophia: Sound, Space and Spirit in Byzantium, Pennsylvania State University Press, 2017, 304 pages. Dimitris Kitsikis

«Οἱ δύο ἀρχιτέκτονες τῆς Ἁγίας Σοφίας, ὁ Ἰσίδωρος ἀπὸ τὴ Μίλητο καὶ ὁ Ἀνθέμιος ἀπὸ τὶς Τράλλεις ἀνῆκαν στὸν κύκλο τοῦ Ἀμμώνιου Ἐρμείου ποὺ κατεῖχε τὴν ἕδρα τῆς φιλοσοφίας στὴν Ἀλεξάνδρεια καὶ εἶχε μαθητεύσει κοντὰ στὸν Πρόκλο. Ἡ Ἀκαδημία τοῦ Πλάτωνα στὴν Ἀθῆνα εἶχε κλείσει τὸ 529 μ.Χ., τρία μόλις χρόνια πρὶν ἀπὸ τὴν ἔναρξη κατασκευῆς τῆς Ἁγίας Σοφίας. Ἡ Σχολὴ τῆς Ἀλεξάνδρειας ὅμως ἀκόμη λειτουργοῦσε καὶ ἦταν τὸ κέντρο τῆς ἑλληνικῆς γνώσης γιὰ τὴ μηχανικὴ καὶ τὴν ἀκουστική. Ὁ Φωκᾶς, ἔπαρχος τῆς Κωνσταντινούπολης καὶ στενὸς συνεργάτης τοῦ Αὐτοκράτορα Ἰουστινιανοῦ ἦταν αὐτὸς ποὺ κάλεσε τοὺς δύο ἀρχιτέκτονες. Εἶχε κι αὐτὸς συνδεθεῖ μὲ τὸν κύκλο τῶν νεοπλατωνιστῶν. Οἱ νεοπλατωνιστὲς συνέδεαν σὲ μία ἑνιαία φιλοσοφία τὶς διδαχὲς τοῦ Πυθαγόρα, τοῦ Πλάτωνα, τοῦ Ἀριστοτέλη καὶ τῶν Μυστηρίων. Ὁ Φωκᾶς κατηγορήθηκε γιὰ παγανισμὸ τὸ 545μ.Χ. καὶ αὐτοκτόνησε. Διαπιστώνουμε ὅτι τὸ ἑλληνικὸ πνεῦμα, «ξένο καὶ παγανιστικὸ» ἐκ πρώτης ὄψεως, βρέθηκε στὸν πυρῆνα τῆς διαμόρφωσης τῆς χριστιανικῆς ταυτότητας. Ἡ Ἁγία Σοφία χτίστηκε ἀπὸ ἕναν κύκλο νεοπλατωνιστῶν οἱ ὁποῖοι πίστευαν ὅτι μέσα ἀπὸ τὴν ἐπιστήμη μπορεῖς νὰ προσεγγίσεις τὸ θεῖο. Γνωρίζουμε ὅτι οἱ νεοπλατωνιστὲς ἐνδιαφέρονταν γιὰ τὶς ἰδιότητες καὶ τὶς ἀντανακλάσεις τοῦ φωτός, ὅτι εἶχαν γνώσεις γεωμετρίας καὶ ἀνώτερων μαθηματικῶν καὶ ὅτι ὑπολόγιζαν τὶς ἰδιότητες τῶν στερεῶν μέσα σὲ στερεά. Σκεφτεῖτε ὅτι ὁ «Καλλιχόρος» τῆς Ἁγίας Σοφίας εἶναι ἕνα στερεὸ μέσα σὲ στερεό. Ὁ Παῦλος Σιλεντιάριος, μέλος τοῦ Αὐτοκρατορικοῦ Συμβουλίου, χρησιμοποίησε αὐτὴ τὴ λέξη τὸν 6ο αἰῶνα γιὰ νὰ περιγράψει τὸν χῶρο κάτω ἀπὸ τὸν τροῦλο, ὅπου λαμβάνει χώρα ἡ λειτουργία. Μέσα στὴν Ἁγία Σοφία ἡ ἐνέργεια τοῦ ἤχου δὲν ἐξανεμίζεται, ἀλλὰ ἀντίθετα συμπυκνώνεται καὶ ἐντείνεται καθὼς ἀνυψώνεται πρὸς τὸν τροῦλο. Καθὼς φτάνει στὸν τροῦλο, ἐπιστρέφει ἀντηχώντας πρὸς τά κάτω στὸ πλῆθος τῶν πιστῶν ποὺ ψάλλουν κι αὐτοὶ ἀκολουθώντας τοὺς ψάλτες καὶ ἐνθυλακώνει τοὺς πάντες μέσα σὲ μιὰ ἠχητικὴ αἴσθηση ποὺ θὰ τὴν ἀποκαλούσαμε «χρυσὴ βροχή». Οἱ ψάλτες ψέλλουν. Ἡ Ἁγία Σοφία ἀπαντᾷ. Ἡ μυσταγωγία δὲν εἶναι παρὰ ἡ συνέργεια ἀνάμεσα στὸ κτίριο καὶ τοὺς πιστούς».










Η Αγιά Σοφιά, όπως και όλες οι εκκλησίες ήταν γεμάτες, πλην των γυναικόπαιδων, από μοιρολάτρες άντρες που περίμεναν να τους σώσει ο Ιεχωβά.  Ήταν τέτοια η θρησκολατρεία όπου το μεγαλύτερο μέρος του ενεργού πληθυσμού, αυτό ως προς τον αντρικό πληθυσμό, είχε βάλει τα καλογερικά ράσα. Τα μοναστήρια δεν πλήρωναν φόρο, οι μοναχοί απείχαν από την στρατιωτική ζωή και έτσι τα μοναστήρια γέμισαν με άνδρες παραγωγικής ηλικίας. Όλοι ήθελαν να γίνουν κληρικοί και καλόγεροι.
Ο  Γεννάδιος Σχολάριος βέβαια  είχε κλειστεί στη Μονή Παντοκράτορα, που ήταν το αρχηγείο της ανθενωτικής παράταξης και προφήτευε την επικράτηση των Τούρκων, λόγω των αμαρτιών  των κατοίκων της.  Κατά τον Σλουμπερζέ  «μη έχον συνείδησιν του φοβερού υπό των Τούρκων κινδύνου … εβροντοφώνει αδιακόπως κατά του νέου καθεστώτος (ενωτικού) … προλέγων δια μυστηριωδών προφητειών το τέλος της Αυτοκρατορίας υπό θείας οργής… ενώ οι στασιασταί των οδών, άντρες και γυναίκες, μοναχοί και ιερείς, καλογραίαι και λαϊκοί …δεν έπαυον αναφωνούντες «θάνατος εις τους αζυμίτας και της ειδωλολατρείας αυτών».
Οι καλόγεροι της Πόλης κατά τον χρονογράφο της Άλωσης Δούκα ήθελαν να ανοίξουν τις πύλες μια ώρα αρχύτερα για να επαληθευτούν … οι προφητείες.
Ο τότε πρωθυπουργός Νοταράς, βροντοφωνάζει «Κρειττότερον εστίν ειδέναι εν μέση τη πόλει φακιόλιον βασιλεύον Τούρκων ή καλύπτραν λατινικήν», «Καλύτερα τούρκικο φέσι, παρά Παπική Τιάρα». Ο Παλαιολόγος μαχόταν για τα ιερά και τα όσια στα Τείχη της Πόλης και άλλοι τον έφτυναν και τον καταριόντουσαν, που είχε μαγαρίσει την Αγιά Σοφιά τον προηγούμενο χρόνο με συλλείτουργο με τους Παπικούς.
Ο φρούραρχος της Πόλης Ιουστινιάνης, αντιμετωπίζοντας κίνδυνο από ρωγμές κοντά στην πύλη του Ρωμανού ζήτησε από τον δούκα Νοταρά ενισχύσεις και συγκεκριμένα πυροβόλα,  για να κρατήσει τους Τούρκους. Αυτός όμως αρνιόταν πεισματικά να του στείλει βοήθεια.
Κατά τους Λατίνους χρονογράφους του Ιουστινιάνη του ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι και τον έβρισε “O traditor et che me tien che adesso non te scanna cum questo pugnal”, που σημαίνει «Προδότη, τι με κρατά και δεν σε σφάζω με αυτό το μαχαίρι». Αρπάχτηκαν και μετά βίας τους χώρισε ο Παλαιολόγος. Ο Ιέραξ που είχε υπόψη τα αρχεία των Πατριαρχείων αναφέρει ότι ο Ιουστινιάνης βλήθηκε εκ των έσω, δηλαδή τον χτύπησε μάλλον κάποιος ανθενωτικός.
Κατά τις μη ορθόδοξες πηγές προκύπτει ότι έγινε κάποιου είδους μυστικό  συμβούλιο (αναφέρεται και ότι ο Κωνσταντίνος λιποθύμησε κατά τη διάρκειά του) στο στρατόπεδο των υπερασπιστών της Πόλης και φαίνεται ότι πάρθηκε η απόφαση να παραδοθεί η Πόλη στον Μωάμεθ. Οι χρονογράφοι δεν αναφέρουν λέξη για παράδοση, όμως τα τουρκικά και πατριαρχικά έγγραφα συμφωνούν ότι η Πόλη παραδόθηκε.
Οι ενωτικοί είχαν αρχίσει να συγκεντρώνονται στα ορισμένα σημεία (πύλη Ρωμανού, Αγιά Σοφία), οι συνθηκολογήσαντες ορθόδοξοι ανθενωτικοί είχαν σηκώσει σημαίες και έβαλαν τα συμφωνημένα σημάδια στα σπίτια τους και ΕΜΕΙΝΑΝ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΟΥΝ ΗΣΥΧΟΙ κατά τον Δούκα.
 ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ  ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ:  "Η  ΑΓΙΑ  ΣΟΦΙΑ  ΔΕΝ  ΕΙΝΑΙ  ΔΙΚΗ  ΜΑΣ,  ΕΙΝΑΙ  ΜΟΛΥΣΜΕΝΗ".
Ο Κωνσταντίνος  αντέταξε την τελική μάχη στο Παλάτι των Βυζαντινών Αυτοκρατόρων και έπεσε ανδρεία εκεί.  Άμυνα αντιτάχθηκε στην Αγιά Σοφιά, που ως γνωστόν οι ανθενωτικοί την απέφευγαν μετά το μίασμα του συλλείτουργου με τους Λατίνους. Η άμυνα στην Αγιά Σοφιά κατέρρευσε μετά ηρωική αντίσταση τριών ημερονυχτίων με αποτέλεσμα την σφαγή και των υπερασπιστών της.




ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ




  1. Eπίθεση στην Γιάννα Αγγελοπούλου, έπειτα και από τα αίσχη της Επιτροπής «Ελλάδα 1821», έκανε η Αφροδίτη Μάνου.
    Η γνωστή τραγουδοποιός, ιδιαίτερα ενεργή στα social media, ξεχείλισε από οργή κατά της προέδρου της Επιτροπής «Ελλάδα 1821», κάνοντας λόγο για μια γυναίκα-σύμβολο της ψεύτικης ευμάρειας.
    Συγκεκριμένα, στην προσωπική της σελίδα στο Facebook, γράφει τα εξής: «Η Γιάννα Αγγελοπούλου συμβολίζει την Ελλάδα μιας εποχής ψεύτικης ευμάρειας του νεοελληνικού ονείρου του εύκολου πλουτισμού, καθώς και όλης εκείνης της περιόδου που οδήγησε τη χώρα στην κρίση και τη φτωχοποίησή της. Συμβολίζει την ελίτ που πάρταρε μέχρι την ώρα του ναυαγίου και μετά μπήκε στις σωσίβιες λέμβους αφήνοντας τους άλλους να πνιγούν».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε δημοσίευση στον λογαριασμό του στο Twitter, προχώρησε ο Τούρκος πρόεδρος Ρ.Τ.Ερντογάν με την οποία υπερθεμάτιζε την αξία της Άλωσης για το σύγχρονο τουρκικό κράτος, ενώ έκανε ειδική αναφορά στον Μωάμεθ Β' τον Πορθητή.
    «Χαιρετίζω την 567η επέτειο από την Κατάκτηση της Κωνσταντινούπολης, μιας από τις πιο θεαματικές νίκες στην ιστορία, με την οποία έκλεισε μια εποχή και ξεκίνησε μια άλλη.
    Τιμώ όλους τους ήρωες, που έκαναν αυτήν τη γη (σ.σ. που προφανώς δεν ήταν δική τους) σπίτι μας, και ειδικά τον Φατίχ Σουλτάν Μεχμέτ Καν, με έλεος και σεβασμό».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταπείνωση από τον Κούλη: Ελληνικά μαχητικά F-16 υποδέχθηκαν την «Βόρεια Μακεδονία» και τους «Μακεδόνες» στο ΝΑΤΟ! ΑΝΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΑΛΩΣΗΣ...
      H Ελλάδα, οι Έλληνες, ειδικά οι Έλληνες Μακεδόνες, οι Ένοπλες Δυνάμεις, ταπεινώθηκαν σήμερα στα Σκόπια με έναν χαρακτηριστικό τρόπο: Η ίδια η Πολεμική Αεροπορία, το καμάρι των Ελλήνων, υποχρεώθηκε να πετάξει «διθυραμβικά» επάνω από τα Σκόπια για «να εορτάσει την είσοδο της Βόρειας Μακεδονίας και τον Μακεδόνων στο ΝΑΤΟ».
      Πρόκειται για πρωτοφανή απόφαση της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, η οποία πολιτική ηγεσία, δηλαδή η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας υποτίθεται ότι πέρσι τέτοια εποχή, εν μέσω προεκλογικής εκστρατείας υποσχόταν την κατάργηση της επαίσχυντης συμφωνίας των Πρεσπών που είχε συνάψει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η δε Πολεμική Αεροπορία έχει βάψει ένα μαχητικό F-16 με τα χρώματα του αρχαίου ελληνικού βασιλείου της Μακεδονίας για να διατρανώσει την ελληνικότητα της περιοχής.
      Τα δύο μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας συνόδευσαν δύο στρατηγικό βομβαρδιστικά B-1B που είχαν απογειωθεί από τη… νότια Ντακότα και μετά από πτήση με πολλαπλούς ανεφοδιασμούς πάνω από τον Ατλαντικό έφτασαν πάνω από τα Σκόπια.
      Η αποστολή των στρατηγικών βομβαρδιστικών από τις ΗΠΑ και όχι μαχητικών από τις αμερικανικές βάσεις στο Spangdahlem της Γερμανίας ή του Lakenheath στην Βρετανία ή του Aviano της Ιταλίας. εκλαμβάνεται ως «μήνυμα προς την Ρωσία», αλλά αυτό λίγο αφορά την Ελλάδα.
      Τους Έλληνες τους αφορά το γεγονός ότι η γεωστρατηγική έκλειψη της χώρας και η εκχώρηση εθνικών ιστορικών δικαιωμάτων, εορτάστηκε πανηγυρικά!
      Την πτήση παρακολούθησαν, μεταξύ άλλων, η πρέσβης των ΗΠΑ στα Σκόπια, Κέιτ Μπερνς και η υπουργός Άμυνας των Σκοπίων Ράντμιλα Σεκερίνσκα.
      «Η σημερινή πτήση αντανακλά τη μόνιμη στήριξή μας προς την "Βόρεια Μακεδονία»"καθώς και χειρονομία μέσω της οποίας σας καλωσορίζουμε ως 30ο μέλος του ΝΑΤΟ» δήλωσε η πρέσβης των ΗΠΑ.
      Από την μεριά της η υπουργός Άμυνας της «Βόρειας Μακεδονίας» ευχαρίστησε τις ΗΠΑ («ευχαριστίες» για την Ελλάδα δεν ακούστηκαν) για την δράση αυτή, οι οποίες, όπως είπε, καλωσόρισαν έμπρακτα τη χώρα στη Συμμαχία.
      «Οι Σύμμαχοί μας στις ΗΠΑ στέλνουν ένα ισχυρό μήνυμα ότι οι δύο χώρες μας διατηρούν εξαιρετική συνεργασία και ότι μετά από τη συνεχή υποστήριξη, μάς άνοιξαν το δρόμο προς το ΝΑΤΟ, και μετά την ένταξη στη Συμμαχία παραμένουν ισχυρός και στρατηγικός μας εταίρος» πρόσθεσε η Ράντμιλα Σεκερίνσκα.
      Η «Βόρεια Μακεδονία» έγινε το 30ο μέλος του ΝΑΤΟ στις 27 Μαρτίου 2020 και οι κάτοικοί της, βάσει της συμφωνίας των Πρεσπών, είναι «Μακεδόνες» και ομιλούν την «μακεδονική γλώσσα».
      ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ ΠΙΛΟΤΟΥΣ ΜΑΣ. ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΠΕΤΑΞΟΥΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΝΤΟΓΑΝ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
    2. Τέλος εποχής στην σύγκρουση Ισραήλ-Τουρκίας: Ταχεία αποκατάσταση σχέσεων - Ποιο το μέλλον του East Med; Γεράσιμος Χουντάλας
      Αεροσκάφος cargo των ισραηλινών πολιτικών αερογραμμών EL AL, πραγματοποίησε την πρώτη πτήση από το Ισραήλ προς την Τουρκία εδώ και δέκα χρόνια, μετά τα γεγονότα του Mavi Marmara και της διάρρηξη των τουρκοϊσραηλινών σχέσεων.
      Το ισραηλινό φορτηγό αεροσκάφος προσγειώθηκε στην Κωνσταντινούπολη στις 24 Μαΐου.
      Επίσης, σύμφωνα με την ισραηλινή πρεσβεία στην Άγκυρα, η αεροπορική εταιρεία άρχισε να πετάει μεταξύ των δύο χωρών και αυτό «θα βοηθήσει το εμπόριο μεταξύ της Τουρκίας και του Ισραήλ να φθάσει σε νέα ρεκόρ».
      H όλη κίνηση δημιουργεί βαθύ προβληματισμό στην Αθήνα. Διότι έρχεται μετά από μία σειρά γεγονότων που ξεκίνησαν από την τουρκική πρόταση προς το Τελ Αβίβ για κοινή ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο
      Και συνεχίστηκαν με άρθρο του Ισραηλινού διπλωματικού επιτετραμμένού στην Άγκυρα, Roey Gilad με το οποίο επιβεβαίωνε την μερική αποκατάσταση των σχέσεων Τουρκίας-Ισραήλ, στην τουρκική ιστοσελίδα Halimiz με τίτλο «Τουρκία-Ισραήλ, κοινά συμφέροντα για Ιντλίμπ και COVID-19».
      Στο άρθρο ο Ισραηλινός ανέφερε ότι «Η σύγκρουση στην Ιντλίμπ έφερε στην επιφάνεια κάποια σημαντικά γεωπολιτικά δεδομένα. Ένα από αυτά είναι ότι η παρουσία του Ιράν στη Συρία λειτουργεί εναντίον των τουρκικών συμφερόντων. Οι ιρανικές πολιτοφυλακές, κυρίως η λιβανέζικη Χεζμπολάχ, διαδραμάτισε κυρίαρχο ρόλο στη μάχη για το Ιντλίμπ, εκεί όπου πάνω από 50 Τούρκοι στρατιώτες έχασαν τη ζωή τους.
      Οι παρούσες σχέσεις Τουρκίας και Ισραήλ πάσχουν από έλλειψη πολιτικού διαλόγου και από υπερβολική "Διπλωματία των Μεγαφώνων". Ωστόσο, αυτό δεν χρειάζεται να είναι έτσι. Η Τουρκία και το Ισραήλ δεν χρειάζεται να συμφωνούν σε όλα.
      Ας πάρουμε την περίπτωση της πανδημίας του Covid-19. Η Τουρκία είναι γνωστή για την ισχυρή βιομηχανία της που παράγει τον περισσότερο Εξοπλισμό Ατομικής Προστασίας (ΡΡΕ) που απαιτείται σε αυτή την περίοδο κρίσης. Το Ισραήλ, από την άλλη, είναι γνωστό για την ισχυρή βιομηχανία του υψηλής τεχνολογίας που μπορεί να προσφέρει ορισμένες σημαντικές λύσεις στην παρούσα κρίση.
      Πρόσφατα το περιοδικό Forbes έκανε μνεία του Ισραήλ ως ενός από τα πιο ασφαλή κράτη στον κόσμο σε σχέση με τον Covid-19», συνεχίζει ο Roey Gilad, ο οποίος προτείνει τους συγκεκριμένους τομείς, όπου Ισραήλ και Τουρκία μπορούν να συνεργαστούν».
      Και συνεχίζει: «Ο κατάλογος των κοινών συμφερόντων μεταξύ Τουρκίας και Ισραήλ είναι μακρύς. Περιλαμβάνει επίσης τη χρήση από την Τουρκία Ισραηλινών λιμένων για εξαγωγή προϊόντων στην Ιορδανία, διμερές εμπόριο, τουρισμό, ενέργεια, πανεπιστημιακή συνεργασία, επενδύσεις και άλλα θέματα».
      Τι σημαίνουν όλα αυτά; Οτι το Τελ Αβίβ έχει αποφασίσει να «σπάσει τον πάγο» με την Άγκυρα και ξεκίνησε πρώτο να το κάνει.
      Είναι κακά νέα για την Ελλάδα και την Κύπρο. Στο γεωσύστημα της Ανατολικής Μεσογείου, δεν μπορούν «όλοι να είναι φίλοι με όλους», εκτός αν λέγεσαι «ΗΠΑ» ή «Ρωσία».
      Και το πρόβλημα δεν είναι η αποκατάσταση των σχέσεων Ισραήλ-Τουρκίας. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η επερχόμενη πιθανόν πλήρη αποκατάσταση των σχέσεων θα «πεθάνει» τον αγωγό φυσικού αερίου East Med που εδράζεται, αφού η λύση της οδού μεταφοράς του μέσω της Τουρκίας είναι πολύ οικονομικότερη.
      Να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Δεκέμβριο Ισραηλινοί αξιωματούχοι δήλωσαν ότι «Είναι ανοικτοί στην τουρκική πρόταση για την κατασκευή αγωγού φ.α. ο οποίος θα περνά μέσω Τουρκίας και θα καταλήγει στην Ευρώπη».
      Ποιος είχε σπεύσει να απορρίψει την πρόταση; Ο... Ρ.Τ.Ερντογάν! Αλλά οι ιδεοληψίες και ο φανατισμός του Τούρκου προέδρου ίσως σήμερα να μην τόσο απόλυτη πραγματικότητα μετά την νέα γεωοικονομική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί από την επιδημία του Cocid-19.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  3. Ευμήχανος Μοσχονάς
    28 Μαΐου 2020, Βύζας, ὁ ἐνδοξότατος ἀποικιστὴς.

    Μνήσθητε, ὦ φίλοι, καὶ τούτου ὅτι Μεγαρεῖς, πειθόμενοι ποτε χρησμῷ τινι, πέμψαντες τὸν ἔνδοξον Βύζαντα ὁμοῦ οἰκήτορσιν ἀπώκισαν πόλιν καινὴν τινα πρός Βόσπορον ἀμφὶ τό 660 κατὰ τὸν Στράβωνα. Οὗτος ὁ Βύζας τοῦ βασιλέως Νίσου καὶ τῆς νύμφης Κεροέσσης υἱὸς ἦν ὅς καὶ τῶν Μεγαρέων γενάρχης ὑπὸ πάντων ὁμολογεῖται. Ἀλλὰ καὶ τὴν ἐν Σικελίᾳ Σελινοῦντα οὗτος ὁ ἀνὴρ, ὁ Βύζας, ἀπώκισεν καὶ ἄλλας πόλεις κατὰ τὴν τότε οἰκουμένην. Καί τὸ ὅνομα τῆς καινῆς πόλεως, φίλοι, χάριν τοῦ Βύζαντος, Βυζαντὶς ἦν ἀπὸ ἰδρύσεως ἄχρι τοῦ Κωνσταντίνου. Μέγας δ' ἀνδριὰς τοῦ Βύζαντος ἦν ἐν μέσῳ Βυζαντίδος ὅς βαρβάροις κατέστραπται πολλοῦ χρόνου ὕστερον. Ἀπὸ τοῦ Κωνσταντίνου ἐπεκλήθη Κωνσταντινούπολις καὶ πολὺ δ' ὕστερον Ιστανμπούλ ἄχρι καί τῆς σήμερον.
    Οὗτος ὁ ἔνδοξος τὸ παλαιὸν Ἕλλην καὶ μέγας ἀποικιστὴς ἄσημος τὸ παράπαν ἐστὶ σήμερον!!! Τὶ καταντία ὡς ἀληθῶς!!!
    Ἀλλὰ, φὶλοι, πόλις ἀρχαιοτάτη καὶ Ἑλληνικὴ οὖσα, βέλτιον ἄν εἴη καλεῖν αὐτὴν Βυζαντίδα, χάριν τοῦ Βύζαντος ἀντί παντός ἄλλου ὁνόματος. Τίνι οὖν ἄν ἀρέσκοι τοῦτο, ὅτι πόλις Ἑλληνικὴ οὖσα Ιστανμποὺλ καλεῖται;
    Πότερον Βυζαντὶς ἤ Κωνσταντινούπολις ἤ Ἰστανμποὺλ; Τὶ φατὲ λέγοντες; Εἰ ἐπ' ἐμοὶ ἦν ἐλοίμην ἄν Βυζαντίδα ἤ Βυζούπολιν. Τὶ δ' εἰ ἐφ' ὑμῖν;
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως,
    σε ταινία
    του βωβού κινηματογράφου
    το 1913!

    Του Κλ. Σαματιάδη

    Έργο του βωβού κινηματογράφου 30 λεπτών, έτους παραγωγής 1913 του σκηνοθέτη Luis Feuillade, με θέμα την Άλωση της Κωνσταντινουπόλεως.

    Από το 9ο λεπτό έως το 19ο λεπτό σκηνές κατανυκτικές με λυρικότητα
    - συνοδεία της σονάτας με βιολοντσέλο της μουσικής του Leon Moreau -
    και με έκδηλα χαρακτηριστικά αξιοπρεπούς στάσης και παραδοχής του μοιραίου, ως ώφειλε μια χιλιετής και πλέον αυτοκρατορία των Ελλήνων.


    Παραμένει το μοναδικό κινηματογραφικό έργο - και αξιόλογο - που αναδεικνύει την παρατεταμένη αγωνία του Βυζαντίου, πριν την επική έξοδο από την Ιστορία…


    ΔΕΙΤΕ την ταινία του Louis Feuillade «L 'Agonie de Byzance»

    https://youtu.be/10X_owZA2Sc

    Ζ.Π.

  5. ΤΟΥΡΚΟΙ: «ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΙ ΚΛΑΙΤΕ; ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΩΣΑΤΕ».
    Χθες ο δημοσιγράφος Fuat Bol στη Χουριέτ με τίτλο «Μπορεί η Αγία Σοφία να ανοίξει για λατρεία;».
    Ο συντάκτης σημειώνει, αρχικά, πως ο Μωάμεθ ο Πορθητής δεν έκαψε και δεν λεηλάτησε την Κωνσταντινούπολη, όπως έκαναν οι Λατίνο - Σταυροφόροι το 1204 και για τον λόγο αυτό, όταν υποδέχθηκαν κάποιοι Βυζαντινοί τον Μωάμεθ τον Πορθητή, σχολίασαν πως «προτιμάμε να βλέπουμε το οθωμανικό φέσι στην Αγία Σοφία παρά το κόκκινο γαλέρο του καρδινάλιου».
    Ζ.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...