ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

31 Μαΐου 2022

ΤΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΑΣΚΕΛΩΝ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ

 

Κύριο άρθρο της εφημερίδας «ΕΜΠΡΟΣ» της 31ης Μαΐου 1949



ΤΟ  ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ  ΤΩΝ  ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ  ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ  ΤΟ  2013.  

ΤΙ  ΜΠΟΡΕΙ  ΝΑ  "ΜΑΓΕΙΡΕΥΟΥΝ"  ΟΙ  ΙΟΥΔΑΙΟΙ;

 αγκώνουμε τη γλώσσα μας για αρκετό καιρό"  ομολογεί  ο  επικεφαλής  αρχαιολόγος.
Μπροστά σε μία από τις σημαντικότερες αρχαιολογικές ανακαλύψεις όλων των εποχών βρίσκονται οι επιστήμονες που εργάζονται επί τρία χρόνια στην ανασκαφή στο Ασκελόν του Ισραήλ. Ο λόγος για τον εντοπισμό του πρώτου νεκροταφείου των Φιλισταίων.


Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι αρχαιολόγοι εντόπισαν πάνω από 145 σκελετούς, που χρονολογούνται μεταξύ του 11ου και του 8ου αιώνα π.Χ., ενώ σε ορισμένες ταφές βρέθηκαν και τα κτερίσματα που συνόδευαν τους νεκρούς.



  



































































   Η ανακάλυψη του νεκροταφείου μπορεί να δώσει τις απαντήσεις που αναζητούν οι αρχαιολόγοι και να λύσει το μυστήριο της προέλευσης των Φιλισταίων. 






«Μετά από πολλές δεκαετίες μελέτης της ιστορίας των Φιλισταίων, ερχόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο με την πραγματική τους εικόνα. Με αυτήν την ανακάλυψη, βρισκόμαστε πολύ κοντά στην αποκρυπτογράφηση του μυστηρίου που περιβάλλει την προέλευσή τους» δήλωσε ο Ντάνιελ Μάστερ, εκ των επικεφαλής της ανασκαφικής ομάδας.






Έπρεπε να δαγκώνουμε τη γλώσσα μας για αρκετό καιρό» πρόσθεσε ο ίδιος, αναφερόμενος στο γεγονός ότι το νεκροταφείο εντοπίστηκε το 2013, αλλά οι ανακοινώσεις έγιναν μόλις χθες, Κυριακή.








Μία παρατήρηση: όλες οι ανασκαφικές προσπάθειες των ιουδαίων στην Παλαιστίνη, όλες οι αρχαιολογικές έρευνες, καταλήγουν στην ανεύρεση στην γη των Φιλισταίων σε αντικειμενικά ευρήματα άλλων λαών, εκτός των ιουδαίων. Ειδικά για την περίοδο 1200 - 300 π.Χ. δηλαδή μέχρι την απελευθέρωση της Παλαιστίνης από τον Μ. Αλέξανδρο, δεν υπάρχει στην Παλαιστίνη σχεδόν τίποτε από ευρήματα εβραϊκού υλικού πολιτισμού.




 

Είναι  και  αυτός  "βαθιά  συγκινημένος"  για  τις  τραγωδίες  των  εβραίων. 



Έτσι  καθόμαστε  και  περιμένουμε  τις  ανακοινώσεις  των  εβραίων  για  να μας  πουν  πόσο  Έλληνες  ήταν  οι  Φιλισταίοι. 
Από  τους  διακόσους  αρχαιολόγους  που  εργάζονται  στην  Ασκελών  (εβραίοι,  καναδοί,  γερμανοί,  κορεάτες  (!)  κλπ),  κανείς  δεν  είναι  Έλληνας.  Οι  "έλληνες"  αρχαιολόγοι  ασχολούνται  με  την  οθωμανική  σαβούρα  των  κατακτητών  της Ελλάδος. 
Οι  δε  "έλληνες"  πολιτικοί  οι  οποίοι  έκαναν  την  διαδρομή  Αθήνα - Τελ Αβίβ  να  μοιάζει  διαδρομή  Μέγαρο  Μαξίμου - Βουλή  ασχολούνται  στο  Ισραήλ  μόνο  με δύο  πράγματα: 
1.  να  προσευχηθούν  στον  ιεχωβά  στο  μνημείο  του  ¨ολοκαυτώματος"  δηλώνοντας  όπως  χθες  ο  Κούλης  "πόσο  βαθιά  συγκινημένοι  είναι"  και  
2.  να  καρφώσουν  στους  εβραίους  τους  άλλους  "έλληνες"  πολιτικούς  τους  αντιπάλους,  λέγοντας  πόσο  πιο  χρήσιμοι  για  το  Ισραήλ  θα  είναι  οι  ίδιοι.     


1) Κλασσικό έργο της Nancy K. Sandar:
The Sea Peoples: Warriors of the Ancient Mediterranean, 1250-1150 B.C.
http://books.google.gr/books/about/The_Sea_Peoples.html?id=4JaFQgAACAAJ&redir_esc=y

2) 
Σύχρονη μελέτη:
"The Philistines and Aegean Migration at the End of the Late Bronze Age",  Assaf Yasur-Landau
http://www.amazon.de/Philistines-Aegean-Migration-Late-Bronze/dp/0521191629/ref=sr_1_13?s=books-intl-de&ie=UTF8&qid=1350677453&sr=1-13

3) 
Ενδιαφέρον έργοαπό μία καθαρά Εβραϊκή οπτική γωνία:






Οι Φιλισταίοι ήταν Έλληνες λένε Εβραίοι αρχαιολόγοι στο Ισραήλ



Εβραίοι, εθελοντές και αρχαιολόγοι, εργάζονται στις ανασκαφές στο Τελ ελ- Σάφι, στο νότιο Ισραήλ. Στα ερείπια μιας αρχαίας μητρόπολης στο νότιο Ισραήλ, οι αρχαιολόγοι συνθέτουν την ιστορία ενός λαού που θυμόμαστε κυρίως ως τους «ΚΑΚΟΥΣ» της εβραϊκής Βίβλου.



Η πόλη της Γαθ, όπου οι ετήσιες ανασκαφές ξεκίνησαν αυτή την εβδομάδα, βοηθά τους μελετητές να δώσουν ένα πιο διαφοροποιημένο πορτρέτο των Φιλισταίων, οι οποίοι εμφανίζονται στην βιβλική ιστορία ως οι ΑΙΩΝΙΟΙ εχθροί των Ισραηλιτών.


Περίπου τρεις χιλιάδες χρόνια πριν, η Γαθ ήταν στα σύνορα μεταξύ των Φιλισταίων, οι οποίοι κατέλαβαν τη Μεσογειακή παράκτια πεδιάδα και των Ισραηλιτών, που έλεγχαν τους λόφους της ενδοχώρας . Ο πιο διάσημος κάτοικος της πόλης, σύμφωνα με το βιβλίο του Σαμουήλ, ήταν ο Γολιάθ – ο γίγαντας πολεμιστής που έπεσε απρόσμενα από το νεαρό βοσκό Δαβίδ και σφεντόνα του. (Σημείωση: ΓΟΛΙΑΘ, εβραϊκός τύπος του Ελληνικού ονόματος ΚΑΛΕΑΔΗΣ  ή  ΚΑΛΙΑΔΗΣ,  συνηθισμένο  αρχαιοελληνικό  όνομα).
Στη Γαθ, εγκαταστάθηκαν σε μια περιοχή που κατοικείτο από τους προϊστορικούς χρόνους. Ανασκαφές όπως αυτή έχουν δείξει ότι αν και υιοθέτησαν απόψεις της τοπικής κουλτούρας, δεν ξέχασαν τις ρίζες τους. Ακόμα και ΠΕΝΤΕ ΑΙΩΝΕΣ μετά την άφιξή τους για παράδειγμα, ΛΑΤΡΕΥΑΝ ΑΚΟΜΑ ΘΕΟΥΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ.

Οι Φιλισταίοι «είναι οι απόλυτο άλλοι» στη βιβλική ιστορία, είπε ο Aren Maeir του Πανεπιστημίου Bar-Ilan, ο υπεύθυνος αρχαιολόγος για την ανασκαφή. Η τελευταία ανασκαφική περίοδος του καλοκαιριού ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα, με 100 ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥΣ από τον Καναδά, τη Νότια Κορέα, τις Ηνωμένες Πολιτείες και αλλού, (ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ) προσθέτοντας νέα ευρήματα στον πλούτο των ευρημάτων που βρέθηκαν στον χώρο από το έργο του Maier που ξεκίνησε το 1996. Σε μια τετράγωνη τρύπα, αρκετές κανάτες των Φιλισταίων , σχεδόν 3.000 ετών, ήταν ήδη ορατές όπως έβγαιναν από το έδαφος. Ένα ζωγραφισμένο θραύσμα που μόλις ανακάλυψαν είχε σαν πλαίσιο κόκκινο της σκουριάς και μια μαύρη σπείρα: μια κοινή διακόσμηση στην αρχαία ελληνική τέχνη (ΜΑΙΑΝΔΡΟΣ – ΓΑΜΜΑΔΙΟΝ) και μια υπόδειξη για να προέλευση των Φιλισταίων από το Αιγαίο. Οι Φιλισταίοι έφθασαν δια θαλάσσης ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ γύρω στο 1200 π.Χ. Πήγαν να εγκατασταθούν στα μεγάλα λιμάνια στην Ashkelon, (αρχαία ελληνική πόλη = ΑΣΚΑΛΩΝ ή ΑΣΚΕΛΩΝ = χωρίς σκέλη) και Ashdod, (αρχαία ελληνική πόλη = ΑΖΩΤΟΣ = χωρίς ζωή) τώρα πόλεις στο Ισραήλ, και στη Γάζα, τώρα μέρος του παλαιστινιακού εδάφους, γνωστής ως η Λωρίδα της Γάζας (και η ΑΚΚΑΡΩΝ και η ΓΑΘ (=ΓΥΘ, ΓΥΘΕΙΟΝ;) (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΝΤΑΠΟΛΗ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗΣ = ΓΗΣ ΧΑΝΑΑΝ κατά τους εβραίους, ΧΝΑ κατά τους αρχαίους έλληνες συγγραφείς). Ο εβραίος Νεεμίας (το 500 π.Χ. περίπου) επέκρινε αυστηρά τους Ιουδαίους που είχαν πάρει Αζώτιες συζύγους, και μάλιστα οι γιοι τους οποίους είχαν αποκτήσει «μιλούσαν την αζωτική γλώσσα, και κανείς τους δεν ήξερε να μιλάει ιουδαϊκά». (Νεεμίας 13:23, 24) Οι αρχαιολόγοι έχουν ανακαλύψει ότι η διατροφή των Φιλισταίων βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό σε φακές, μπιζέλια , χορταρικά, βασική διατροφή του Αιγαίου. Αρχαία οστά που ήταν πεταμένα στο χώρο δείχνουν ότι έτρωγαν τους χοίρους, σε αντίθεση με τα γείτονες Ισραηλίτες, οι οποίοι θεωρούν τα ζώα αυτά ακάθαρτα – περιορισμοί που εξακολουθούν να υπάρχουν στο εβραϊκό διατροφικό νόμο. Οι ανασκαφές στη Γαθ έχουν αποκαλύψει επίσης ίχνη μιας καταστροφής της πόλης κατά τον 9ο αιώνα π.Χ., όπως και μια τάφρο και ένα ανάχωμα που χτίστηκε γύρω από την πόλη από πολιορκητικό στρατό – ακόμα ορατά ως μια σκοτεινή γραμμή που διασχίζει το γύρω λόφους. Η ισοπέδωση της Γαθ εκείνη την εποχή φαίνεται να είναι το έργο του Aραμαίου βασιλιά Hazael στο 830 π.Χ., ένα περιστατικό που αναφέρεται στο βιβλίο των Βασιλέων. Η σημασία της Γαθ έγκειται στο ότι η «ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» (σημείωση; Την ΥΠΕΡΟΧΗ ανασύνθεση την κάνουν εβραίοι αρχαιολόγοι, πουθενά έλληνες – οι έλληνες ασχολούνται με την ανασύνθεση οθωμανικών τζαμιών) ρίχνει φως στο πώς οι Φιλισταίοι ζούσαν εκεί τον 10 ο και 9ο αιώνα π.Χ. , είπε ο Seymour Gitin, διευθυντής του WF Ινστιτούτου Αρχαιολογικών Ερευνών Ολμπράιτ στην Ιερουσαλήμ και ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ.

Αυτό περιλαμβάνει την εποχή της βασιλείας της Ιερουσαλήμ από τον Δαβίδ και τον Σολομώντα, ΑΝ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΥΠΗΡΧΕ, όπως περιγράφεται στη Βίβλο.   (Σημείωση: ΟΛΟΙ οι εβραίοι αρχαιολόγοι αμφιβάλλουν αν υπήρξε βασίλειο της Ιερουσαλήμ με Δαυίδ και Σολομώντα – δεν υπάρχουν πουθενά ευρήματα ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ για κάτι τέτοιο, σε αντίθεση με τις Ελληνικές – φιλισταϊκές πόλεις της Παλαιστίνης)
 

Άλλες τοποθεσίες των Φιλισταίων παρείχαν σημαντικές πληροφορίες στους αρχαιολόγους σχετικά με προηγούμενες και μεταγενέστερες χρονικές περιόδους, αλλά όχι πολλές γι’αυτή την περίοδο-κλειδί. Η «Γαθ καλύπτει ένα πολύ σημαντικό κενό στην κατανόηση της ιστορίας των Φιλισταίων ,» είπε ο Gitin. Το 604 π.Χ, ο Ναβουχοδονόσορ της Βαβυλώνας εισβάλλει και καταστρέφει εντελώς τις πόλεις των Φιλισταίων . Δεν υπάρχει κανένα απομεινάρι από αυτές έκτοτε. Σταυροφόροι που φθάνουν από την Ευρώπη το 1099 έχτισαν ένα φρούριο πάνω στα ερείπια της Γαθ, και αργότερα η περιοχή φιλοξένησε ένα αραβικό χωριό, το Tel el-Σάφι, το οποίο εκκενώθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου γύρω από τη δημιουργία του Ισραήλ το 1948. Η Γαθ σήμερα είναι εθνικό ΕΒΡΑΪΚΟ (!) πάρκο. Μια ισραηλινή πόλη που ιδρύθηκε το 1955 αρκετά μίλια προς το νότο, η Kiryat Gat, πήρε το όνομά Γαθ βασιζόμενη σε μια εσφαλμένη ταυτοποίηση διαφορετικών ερειπίων από την πραγματική πόλη των Φιλισταίων . Η μνήμη των Φιλισταίων – μια ΜΟΝΟΠΛΕΥΡΗ (= πάντα κατά τους εβραίους αρχαιολόγους) εκδοχή της – διασώθηκε στην εβραϊκή Βίβλο. Είναι γνωστή η ιστορία του Σαμψών, ο οποίος παντρεύτηκε μια Φιλισταία, συγκρούστηκε μαζί τους κατεπανάληψη μέχρι που σύρθηκε μετά από προδοσία τυφλός και δέσμιος στο ναό τους στη Γάζα. Εκεί, όπως λέει η ιστορία, έσπασε τα δεσμά του και γκρέμισε τους δύο πυλώνες στήριξης, φέρνοντας το ναό κάτω και σκοτώνοντας μέσα σε αυτό όλους, συμπεριλαμβανομένου του ιδίου. Ενα ενδιαφέρον εύρημα στην Γαθ είναι τα ερείπια ενός μεγάλου οικοδομήματος , πιθανόν κάποιου ναού, με δύο πυλώνες. Ο Maeir πρότεινε ότι αυτό μπορεί να ήταν ένα γνωστό σχεδιαστικό στοιχείο στην αρχιτεκτονική του ναού των Φιλισταίων όταν γράφτηκε στην ιστορία του Σαμψών. Ανασκαφείς στη Γαθ έχουν επίσης βρει θραύσματα ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΓΟΛΙΑΘ – ένα Ινδο-ευρωπαϊκό όνομα, όχι σημιτικό, από τα είδη που θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί από τις τοπικούς Χαναναίους ή Ισραηλίτες. Αυτά τα ευρήματα δείχνουν οι Φιλισταίοι πράγματι χρησιμοποιούσαν παρόμοια ονόματα , μια λεπτομέρεια από την οποία επίσης μπορεί να εξαχθεί μια ακριβής εικόνα της κοινωνίας τους. Όπως είπε ο Maier, τα ευρήματα στην περιοχή υποστηρίζουν την ιδέα ότι η ιστορία του Γολιάθ αντικατοπτρίζει πιστά κάτι από την γεωπολιτική πραγματικότητα της περιόδου, δηλ. τη συχνά βίαιη αλληλεπίδραση των ισχυρών Φιλισταίων της Γαθ με τους βασιλείς της Ιερουσαλήμ στην παραμεθόρια ζώνη μεταξύ τους. «Αυτό δεν σημαίνει ότι θα βρούμε μια μέρα ένα κρανίο με τρύπα στο κεφάλι του από την πέτρα που ο Δαυίδ εκσφενδόνισε ,αλλά το γεγονός αυτό αντανακλά ένα πολιτιστικό περιβάλλον που ήταν πραγματικό εκείνη την εποχή.»



  




Το Μουσείο του Πολιτισμού των Φιλισταίων (המוזיאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן - Corinne Mamane Museum of Philistine Culture) είναι ένα αρχαιολογικό μουσείο στην Ασντόντ του Ισραήλ. Διερευνά την κουλτούρα των Φιλισταίων που ζούσαν στην περιοχή της πόλης. Το μουσείο είναι το μοναδικό μουσείο στον κόσμο αφιερωμένο στον πολιτισμό αυτού του λαού ενώ ήταν και το πρώτο μουσείο που λειτούργησε στο Ασντόντ το 1990.



ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...