Οι Φιλισταίοι και οι Έλληνες
Οι Φιλισταίοι γράφονται στις αιγυπτιακές επιγραφές ως Plst (Pelesata - Peleset) και στα παλαιοεβραϊκά ως Pelistim.
(ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΦΙΛΙΣΤΑΙΩΝ) .
Οι Ελληνοφιλισταίοι ήρθαν σε πολεμική ρήξη με τους Αιγύπτιους και ο Φαραώ της Αιγύπτου το 1175 π.Χ. σε μάχη με τους Φιλισταίους, στο Δέλτα του Νείλου, σκότωσε περίπου 12.000 Φιλισταίους. Σε αναμνηστικές τοιχογραφίες της Αιγύπτου, μπορούμε να δούμε ξεκάθαρα την εμφάνιση των στρατιωτών των Φιλισταίων, οι οποίοι φορούσαν φτερωτή κόμμωση και κρατούσαν ένα δόρυ, ένα κωνικό σπαθί και μία ασπίδα και μοιάζουν πολύ σαν Μυκηναίοι - Αχαιοί. Μετά την μάχη στο Δέλτα του Νείλου, πολλοί Φιλισταίοι επέστρεψαν πίσω και εγκατεστάθηκαν μόνιμα στην παράκτια Χαναάν, όπου έγιναν οι γείτονες και, κατά την Βίβλο, οι αρχετυπικοί εχθροί των Ισραηλιτών που έφθασαν αργότερα στην υψικείμενη ενδοχώρα.
Από πού είχαν έλθει όμως;
Κατά την Βίβλο, οι Φιλισταίοι ήταν «απερίτμητοι» (δηλαδή δεν είχαν το έθιμο της περιτομής, όπως οι Σημιτικοί λαοί), και κατάγονταν από την «Kaphtor», όρος που σημαίνει Κρήτη. Η Kaphtor είναι η Κρήτη και οι Keftiu οι κάτοικοι της Κρήτης. Αυτό αποδεικνύεται και από τοιχογραφίες σε τάφους Αιγυπτίων ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ KEFTIU ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΜΙΝΩΪΚΑ ΑΓΓΕΙΑ. Επίσης το Αιγαίο αναφέρεται στα αιγυπτιακά ιδεογραφικά ως η «μεγάλη πράσινη θάλασσα». Σήμερα έχουμε πλέον ΑΦΘΟΝΕΣ ΠΡΩΪΜΕΣ ΛΕΞΕΙΣ των Φιλισταίων, που αποδεικνύουν την ελληνική καταγωγή τους.
Σύμφωνα πάντα με την Παλαιά Διαθήκη, οι Σημίτες γείτονες των Φιλισταίων τούς αποκαλούσαν Καφθωρίμ, επειδή προέρχονταν από τη νήσο Καφθώρ. Σε κείμενο της Βίβλου αναφέρεται η Κρήτη ως Kaftor, αλλά και οι μελετητές της Παλαιάς Διαθήκης αναφέρουν ότι η νήσος Καφθώρ είναι η Κρήτη. Αντιστοίχως, σε άλλες γλώσσες της Μ. Ανατολής τούς συναντούμε ως Καπτάρα (Kaptara), ενώ οι Αιγύπτιοι αποκαλούσαν την Κρήτη με το παρόμοιο όνομα «Κεφτιού» (Keftiu). Εκφράσεις όπως «η χώρα Κεφτιού», «πλοία της χώρας Κεφτιού» και «έργα της χώρας Κεφτιού» αναφέρονται σε κείμενα που βρέθηκαν σε αιγυπτιακούς τάφους. Η ονομασία Κεφτιού μάλλον προέρχεται από την ονομασία keptor (κέπτωρ) που στα βαβυλωνιακά σημαίνει τοξότης. Η λέξη keptor έχει την ίδια ρίζα με τις λέξεις Κεφτιού και Καφθώρ. Η προσφώνηση Keftiu ίσως δηλώνει τη διαχρονική φήμη των Κρητών ως των καλύτερων τοξευτών, οπότε το όνομα της χώρας τους πιθανόν να δήλωνε τη «χώρα των τοξοτών». Ο Μέγας Αλέξανδρος είχε πολλά τάγματα άριστων Κρητών τοξοτών στον στρατό του, τα οποία χρησιμοποιούσε σε ειδικές αποστολές με τον εαυτό του επικεφαλής. Εμμέσως στο κείμενο του Σαμουήλ (Α’ 13.20) υπάρχει επίσης αναφορά στην ειδίκευση των Φιλισταίων στη μεταλλουργία. Αλλά και σε αυτή την ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΡΜΑΤΩΣΙΑΣ ΤΟΥ ΓΟΛΙΑΘ (17:4-8, 17) βλέπουμε στοιχεία καθαρά μυκηναϊκά (μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για τον 12ο αιώνα π.Χ., όπου οι Μυκηναίοι έχουν επικρατήσει επί δύο αιώνες στην Κρήτη): κράνος από ορείχαλκο (Koba), αλυσιδωτή πανοπλία (siryon), κοπίδα (kidon), ακόντιο με ορειχάλκινη αιχμή (hanit), δακτύλιο και κορδόνι σφεντόνας.
Στην ελληνική μετάφραση της Βίβλου, οι Φιλισταίοι θεωρούνται «ἀλλόφυλοι» των Ισραηλιτών. Τα πάμπολλα αγγεία των Φιλισταίων που βρέθηκαν και βρίσκονται συνεχώς από εβραίους αρχαιολόγους, δείχνουν επίσης ελληνική – αιγαιακή καταγωγή, ενώ μεγάλη γενετική ανάλυση που έγινε, η ανάλυση DNA των οστών των γουρουνιών που βρέθηκαν στους φιλισταιϊκούς αρχαιολογικούς χώρους, έδειξε ότι τα γουρούνια που έτρωγαν οι Φιλισταίοι ήταν ευρωπαϊκής και όχι ασιατικής καταγωγής.
Στο γνωστό βιβλίο μαύρης (κατάμαυρης) μαγείας των εβραίων «Παλαιά Διαθήκη» - «Γένεσις» (21.32-34, 26.1-8) αναφέρεται ότι στην περιοχή Γέραρα της γης Χαναάν ο Φιλισταίος Βασιλιάς Αβιμέλεχ και ο αρχιστράτηγος του Φιχόλ έκαναν συμφωνία με τον Χαλδαίο μάγο (- Εβραίος = από το εβραϊκό Ιβρεί δηλ. ΟΧΙ ΝΤΟΠΙΟΣ, περάτης, πρόσφυγας, περαστικός από εκεί, καταγόμενος από την Χαλδαϊκή πόλη Ουρ της Μεσοποταμίας-) και κατ’επάγγελμα ψεύτη και δολοπλόκο Αβραάμ (δεύτερο μισό του 15ου αιώνα π.Χ.) ώστε να παραμείνει ο περιπλανώμενος μάγος μαύρης μαγείας Αβραάμ στη χώρα των Φιλισταίων για πολύ καιρό. Αναφέρεται επίσης ότι οι Φιλισταίοι είχαν σαν νόμισμα το ελληνικό ΔΙΔΡΑΧΜΟ από το 1500 π.Χ. (!)
(Λεξικά ΓΕΡΑΡΑ: γεραρός <αρχαία ελληνική < γεραίρω < γέρας γεραρός, -ά, -ό (λόγιο) αξιοσέβαστος, σεβαστός γεραρός < γεραίρω < γέρας < ινδοευρωπαϊκή (ρίζα) *gʷerH- (χαιρετίζω, επαινώ), ΓΕΡΑΡΟΣ = γέρος, μεγαλοπρεπής, συνώνυμα: γεραιός, γηραιός, (πληθυντικός) οἱ γεραροί: ιερείς (πληθυντικός) αἱ γεραραί: ιέρειες του Διονύσου - πανάρχαια πόλη της Παλαιστίνης – από το 2.000 π.Χ. - με ελληνικό όνομα και έλληνες κατοίκους).
Στο Δευτερονόμιο (2,23) αναφέρεται ότι οι Φιλισταίοι είχαν εγκατασταθεί στη νότια παραλιακή λωρίδα της Χαναάν – διάφορες πηγές λένε πριν από το 2.000 π.Χ. – και είχαν δημιουργήσει ομοσπονδία (Πεντάπολη) η οποία περιελάμβανε τις πόλεις Αζωτος, Ασκάλων, Ακκαρών ή Εκρών, Γάζα και Γαθ. Επίσης στην εύφορη κοιλάδα του Ιορδάνη είχαν δημιουργήσει άλλη μία πεντάπολη: Σόδομα, Γόμορα, Αδαμά (αδάμας- διαμάντι), Σεβωείμ (Σεβάσμια;) και Σηγώρ (Ζωγόρα = ζώων αγορά;)
Oι Φιλισταίοι, εκτός των άλλων, ήταν σαν λαός και σπουδαίοι μεταλλωρύχοι. Η κατεργασία των μετάλλων υπήρξε η μεγάλη ειδικότητά τους, κι αυτό τους έδινε μια ιδιαίτερη δύναμη. Οι εβραίοι αγόραζαν και τρόχιζαν τα γεωργικά τους εργαλεία στις πόλεις των Φιλισταίων, όπως πολλές φορές αναφέρει η Π. Διαθήκη.
Βλέπε την διδακτορική διατριβή του Ν.Π. Ολυμπίου, Προϊσραηλιτικοί Ιεροί Χώροι και Ναοί εις την Παλαιστίνην. Χώροι Συνεχούς Ναοδομίας, Αθήναι 1984 σ.88,185,312,437.
Σχετικά με την Μυκηναϊκή παρουσία στην παλαιστινιακή τοποθεσία Μεγγιδώ βλ. τις πρόσφατες επιστημονικές ανακοινώσεις του καθηγητή του Τελ Αβίβ Assaf Yasur Landau, the many faces of colonization: 12th century Aegean
settlements in Cyprus and the Levant.
Ε. Παπαδοπούλου, Μινωϊκή και Μυκηναϊκή Παρουσία στην εγγύς Ανατολή
και ειδικότερα στην κοιλάδα του Ιορδάνου. Στις Περιλήψεις του διεθνούς Συνεδρίου Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ρόδος 7-11 Οκτωβρίου 2002, σ.22-23 και σ.26,
ΔΕΛΤΙΟΝ της Ελληνικής Εταιρείας Μεσανατολικών σπουδών, Δεκέμβριος 2001 Νο.1(1,σ.7, σχετικά με τις ανασκαφές του καθηγητού Αθ. Παπαδόπουλου στο Νεκροταφείο της θέσεως an Nag της Πρώιμης εποχής του Χαλκού, όπου παρατηρείται συνέχεια της λατρείας μέχρι και τους Βυζαντινούς χρόνους.
Μυκηναϊκά ευρήματα υπήρχαν και μέσα στο ναό του Σολομώντος.
Ειρήνη Λ. Μπουρδάκου, Ηρακλής Ο Εξερευνητής του Αρχαίου κόσμου σελ.47.
Οι Φιλισταίοι ήταν ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΣ, ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ ΚΑΙ ΜΑΧΗΤΙΚΟΣ ΛΑΟΣ (φυλή των ΑΧΑΙΩΝ, με απίστευτη τόλμη και ζωτικότητα). Στον πόλεμο εναντίον του Ισραήλ διέθεταν 30.000 άμαξες (Σαμουήλ Α’ 13.5) και πλήθος στρατιωτών. Ως τον θάνατο του Ιησού του Ναυή διατηρούσαν όλη τη γη τους, δηλ. την μισή σημερινή Παλαιστίνη με ολόκληρη την παραλιακή ζώνη του σημερινού Ισραήλ.
Το Ιουδαϊκό ιερατείο, από την εποχή του Μωϋσή και μετά – Ιησούς του Ναυή, Κριτές, Σαούλ, Δαυΐδ, Σολομών κλπ – χρησιμοποίησε, εναντίον των ελληνοφιλισταίων και άλλων λαών, βιολογικά όπλα. Τα όπλα αυτά οι εβραίοι τα φύλαγαν στην Κιβωτό της Διαθήκης από την εποχή του Μωϋσή, με αυτά δηλητηρίαζαν τα νερά των αντιπάλων γύρω τους, οι εχθροί τους κατέρρεαν χωρίς να καταλάβουν το γιατί και οι εβραίοι έλεγαν ότι τους βοηθούσε ο Ιεχωβά με τους αγγέλους του, οι οποίοι ανεβοκατέβαιναν συνεχώς τον ουρανό για να σφάζουν τους εχθρούς του Ισραήλ.
Τα υλικά που είχαν στην κιβωτό της Διαθήκης ήταν ανόργανα και οργανικά δηλητήρια. Τα πιο επικίνδυνα ήταν τα πτωματικά δηλητήρια (μικρόβια του άνθρακα και της πανούκλας). Τα υλικά αυτά που βρίσκονταν στην κιβωτό της Διαθήκης οι ιερείς αποκαλούσαν ΤΟΡΕΦ. Τορέφ θα πεί σαπίλα.
Στα εβραϊκά σαράφ σημαίνει καίω, καθαρίζω, εξολοθρεύω με φωτιά. Στον πληθυντικό Σεραφείμ ονομάσθηκαν οι άγγελοι, τα πνεύματα που καθαρίζουν με φωτιά. Ο χαλδαίος θεός Νεργκάλ, με προσωνύμιο Σαράφ ήταν ο θεός των πτωμάτων και της πανούκλας.
Άλλη μία σημασία της λέξεως Τεραφείμ – Σεραφείμ που παραθέτει ο ιστορικός Α. Lods στο βιβλίο του «Μωϋσής», εκδόσεις Σμυρνιώτη, μετάφραση Μάριος Βερέττας, σελίδα 293, είναι πιο ενδιαφέρουσα: «Η λέξη ΤΕΡΑΦΕΙΜ μοιάζει να είναι ο πληθυντικός της λέξεως ΤΟΡΕΦ, που θα πει σαπίλα». Άρα στα εβραϊκά η λέξη τεραφείμ – σεραφείμ έχει και την έννοια «σαπίλες».
Τα απλά, οργανικά ή ανόργανα δηλητήρια σκότωναν τους ελληνοφιλισταίους αργά (άγγελοι του Ιεχωβά μιάς ταχύτητας). Τα Τεραφείμ ή ΣΕΡΑΦΕΙΜ ήταν άγγελοι του Ιεχωβά υπερηχητικής ταχύτητας (εξαπλής - εξαπτέρυγα).
Σε μία ιστορική «μάχη» το εβραϊκό ιερατείο σκότωσε με πανούκλα 185.000 στρατιώτες.
Ιδού το πραγματικό ιστορικό γεγονός:
Ο βασιλεύς της Ασσυρίας Σενναχειρείμ (704-681 π.Χ.), γιος του Σαργών του Β΄, κατεβαίνοντας με ένα τεράστιο στράτευμα για να υποτάξει την Αίγυπτο, έφτασε μπροστά στην Ιερουσαλήμ. Ο προφήτης Ησαΐας, αρχηγός του εβραϊκού ιερατείου, είναι υπεύθυνος για την άμυνα, ελέγχοντας τα βιολογικά όπλα της κιβωτού της Διαθήκης. Ξέρει ότι το αδύνατο σημείο μια ολόκληρης στρατιάς είναι, ότι εξαρτάται άμεσα και καθημερινά από επαρκείς ποσότητες υδάτων. Ο Ησαϊας διέταξε: « και ενέφραξαν πάσας τας πηγάς και τα πολυάριθμα στρατεύματα του Σεναχειρείμ έπιον ύδατα ξένα» δηλ. νερό δηλητηριασμένο με πανούκλα (Β΄Βασ. ΙΘ΄24). Τι είναι όμως η «πανούκλα»; Λοιμός, πανώλη (παν-όλλυμι=παν-απόλλυμι, = πεθαίνουν όλοι) λοιμώδες νόσημα (κολλητικό μεταδοτικό μολυσματικό νόσημα). «Ασθένεια που κατ’ εξοχήν μεταδίδεται από μολυσματικές ουσίες των υδάτων».
«Και προσευχήθη Ησαΐας ο Προφήτης και εβόησεν προς τον ουρανόν και απέστειλεν Κύριος άγγελον όστις αφάνισε πάντας... και την νύχτα εκείνη εξήλθεν ο άγγελος Κυρίου και επάταξεν εν τω στρατοπέδω των Ασσυρίων εκατόν ογδοήκοντα πέντε χιλιάδας και ότε εξηγέρθησαν το πρωί, ιδού, ήσαν πάντες σώματα νεκρά. Και εσηκώθη Σενναχειρείμ ο βασιλεύς και έφυγε» Β΄Χρον. ΛΒ΄20 & Β΄Βασ. ΙΘ΄35.
Η σωτηρία της Ιερουσαλήμ η αποδοθείσα σε θαύμα υπό των Ιουδαίων, οφείλετο εις βαρείαν επιδημίαν, η οποία επέφερε μεγάλη φθοράν εις τα στρατεύματα του Σενναχειρείμ» Π. Καρολίδου Παγκόσμιος ιστορία, τόμος Α΄.
Ο Jan Vercoutter στο βιβλίο του «Η αρχαία Αίγυπτος» (σελ 134) είναι πιό συγκεκριμένος: «φαίνεται πως μια επιδημία πανούκλας ανάγκασε τους Ασσυρίους να παραιτηθούν από τον αγώνα.
Ο Lods στο βιβλίο του «Οι προφήτες», (σελ 64-65) γράφει: «Μία από τις εβραϊκές εκδοχές υποστηρίζει πως άγγελος του Γιαχβέ, σκότωσε με αρρώστια μόνο σε μια νύχτα 185.000 άνδρες του ασσυριακού στρατού.
Δεν είναι λοιπόν καθόλου λίγοι αυτοί που κατέληξαν στο αυτονόητο συμπέρασμα, ότι ο άγγελος Κυρίου και η πανούκλα, εδώ ταυτίζονται απολύτως.
Όσον αφορά σ΄εμάς, κάθε Κυριακή η εκκλησία προσεύχεται στους αγγέλους του Ιεχωβά, δηλ. στα δηλητήρια της πανούκλας και του άνθρακα, «στα ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΑΙ ΤΑ ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ, τα εξαπτέρυγα, πολυόμματα, μετάρσια, πτερωτά» να σκοτώσουν τους εχθρούς μας. Δυστυχώς εμείς, οι απόγονοι του Αριστοτέλη και του Ιπποκράτη, είμαστε σήμερα άξιοι για ΤΟΡΕΦ.
Έτσι το ιερατείο και ο Σαούλ, χρησιμοποιώντας τα δηλητήρια ΤΕΡΑΦΕΙΜ, κατάφερε να νικήσει τους Φιλισταίους στην Γαβαά. Αργότερα όμως οι Φιλισταίοι σκοτώνουν τον Σαούλ σε μια τίμια μάχη στην περιοχή κοντά στην πηγή Ιεζραέλ και κατορθώνουν να πάρουν τις πόλεις τους πίσω. Ο Δαβίδ, για τον οποίο οι μεταγενέστεροι έπλασαν τον μύθο ότι είχε νικήσει τον Γολιάθ (Καλεάδη) σε μονομαχία, κατεδίωξε τους Φιλισταίους από τη Γαβαά στη Γεζέρ και αργότερα κατέλαβε τη Γαθ και τα περίχωρά της, χρησιμοποιώντας και αυτός ΤΟΡΕΦ. Ο Σολομών κατέλαβε τη γη των Φιλισταίων δηλητηριάζοντας με πτωματικά δηλητήρια τα νερά τους και στη συνέχεια οι εξασθενημένοι και αλλοτριωμένοι Φιλισταίοι υποτάχθηκαν στους Ασσυρίους, στους Αιγυπτίους, στους Βαβυλωνίους, στους Πέρσες και τελικά απελευθερώθηκαν από τους Ελληνες του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Από την εποχή της κατάκτησής τους από τους Ρωμαίους και μετά έπαψαν να αναφέρονται σαν ξεχωριστός λαός από τους ιστορικούς.
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου