ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

01 Φεβρουαρίου 2022

800 ΚΙΒΩΤΙΑ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΣΕ ΑΠΟΘΗΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ. ΟΙ "ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ" ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ.

 

Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ. ΑΡΑΓΕ, ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ;

 


«Ο μεν γαρ Ελληνισμός πανταχού της γης εκταθείς και τας απάντων ανθρώπων ψυχάς κατασχών ούτως ύστερον μετά την τοσαύτην ισχύν και την επίδοσιν υπό της του Χριστού κατελύθη δυνάμεως». Ιωάννης Χρυσόστομος , "Κατά Ελλήνων", 15.


«ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ»; ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. Ο μεθοδευμένος Θάνατος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ κλασικής παιδείας στην Δύση και η αποκατάσταση της ελληνικής σοφίας.

Ο μεθοδευμένος  Θάνατος της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ κλασικής παιδείας στην  Δύση  και η αποκατάσταση της ελληνικής σοφίας


ΠΩΣ  Ο  ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ  ¨ΚΑΤΕΛΥΣΕΝ¨ ΤΟΝ  ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΝ 

«Ο μεν γαρ Ελληνισμός πανταχού της γης εκταθείς και τας απάντων ανθρώπων ψυχάς κατασχών ούτως ύστερον μετά την τοσαύτην ισχύν και την επίδοσιν υπό της του Χριστού κατελύθη δυνάμεως». Ιωάννης Χρυσόστομος , "Κατά Ελλήνων", 15.


   Οξύρρυγχος της Αιγύπτου. Είναι αλήθεια ότι οι ανασκαφές του 1898 έφεραν στο φως εκατοντάδες αρχαία ελληνικά χειρόγραφα, τα οποία, όπως απεκαλύφθη, φυλάσσονται μέσα σε 800 κιβώτια του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης!..
"Από τον Αισχύλο μας σώθηκαν (όπως σώθηκαν), 7 από τις περίπου 90 τραγωδίες του, ενώ για να έχουμε και ένα μέτρο του εγκλήματος, από τον Σοφοκλή σώθηκαν 7 από τα 130, από τον Ευριπίδη 17 από τα 92! Από τους τρεις μεγαλύτερους τραγικούς ποιητές μας σώθηκαν δηλαδή 31 από τις 312! Ο Επίκουρος; Από τους 300 παπύρους που υπολογίζεται ότι έγραψε ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος, μας σώθηκαν τρεις επιστολές και η διαθήκη του". 





        


 
Ο Δ. Λιαντίνης θα γράψει στο βιβλίο του "Τα Ελληνικά": Ο Γκαίτε είναι η προέκταση του Σαίξπηρ, και ο Σαίξπηρ του Αισχύλου. Ο Κάτουλος είναι προέκταση του Αρχίλοχου, και ο Μπάυρον του Κάτουλου. Ο Λουκρήτιος είναι προέκταση του Επίκουρου, και ο ‘Ενγκελς του Λουκρήτιου.
Ένα μικρό παράδειγμα λοιπόν: Αισχύλος, Αρχίλοχος, Επίκουρος.
Από τον Αισχύλο μας σώθηκαν (όπως σώθηκαν), 7 από τις περίπου 90 τραγωδίες του, ενώ για να έχουμε και ένα μέτρο του εγκλήματος, από τον Σοφοκλή σώθηκαν 7 από τα 130, από τον Ευριπίδη 17 από τα 92! Από τους τρεις μεγαλύτερους τραγικούς ποιητές μας σώθηκαν δηλαδή 31 από τις 312! Αλλά... από όλους τους υπόλοιπους τραγικούς ποιητές δεν σώθηκε κανένα έργο!
Ακόμα παραπέρα, από τον Αρχίλοχο μας έμειναν μόνο σπαράγματα. Πότε από επιγραφές, οι οποίες δεν καταστρέφονται, από εμβόλιμα κείμενα σε άλλους συγγραφείς ή τους τελευταίους δύο αιώνες από την παπυρολογία!
Ο Επίκουρος; Από τους 300 παπύρους που υπολογίζεται ότι έγραψε ο μεγάλος αυτός φιλόσοφος, μας σώθηκαν τρεις επιστολές και η διαθήκη του, ενώ ότι έχουμε για την σκέψη του είναι από άλλους συγγραφείς, εμβόλιμα κείμενα, πολεμική κλπ...
Σκεφτείτε δηλαδή ότι η αναγέννηση του ανθρώπινου πνεύματος, από τον χιλιόχρονο βυζαντινο-χριστιανικό μεσαίωνα έγινε με αποσπάσματα μερικών Ελλήνων!
Αλλά και από αυτούς πόσα γνωρίζουμε; Πόσο τους κατανοούμε;
Εδώ είναι μία ακόμα μεγαλύτερη καταστροφή. Διότι αν όλοι μας ακούσαμε τουλάχιστον τον Αισχύλο, τον Επίκουρο ή τον Αρχίλοχο, πόσοι άραγε έχουμε ακούσει για τον Αρίσταρχο από την Σαμοθράκη; Ο Δ. Λιαντίνης θα γράψει και πάλι στο ίδιο του βιβλίο, "ο Δάντης είναι η προέκταση του Βιργίλιου, και ο Βιργίλιος του Ομήρου." Τι μπορούμε να καταλάβουμε από το μεγαλύτερο ποιητικό έργο του ανθρώπινου γένους; Από το έργο για το οποίο ο μεγάλος τραγικός ποιητής Αισχύλος έλεγε ότι οι Τραγωδίες του δεν είναι τίποτε άλλο, παρά μόνον τα ψιχία από τα μεγάλα δείπνα του Ομήρου; Εκεί έχει συντελεστεί το μεγαλύτερο έγκλημα. Εκεί έχουμε το απόλυτο τίποτε. Όλος ο θησαυρός από το Ομηρικό πνεύμα, από τις ρίζες του ελληνικού πνεύματος δηλαδή, χάθηκε! Όλες οι μελέτες που είχαν γίνει από τους μεγάλους γραμματικούς της Αλεξάνδρειας παραδόθηκαν στην πυρά και στην μανία των αμόρφωτων οπαδών της θρησκείας της ερήμου, όπως αποκαλούσαν οι ίδιοι οι Έλληνες, τους ιουδαιοχριστιανούς!
Ποιος μπορεί να βρει ένα κείμενο του Αρίσταρχου; Το μόνο που μας έμεινε από το τεράστιο έργο του, είναι μία φράση: "Όμηρον εξ Ομήρου σαφηνίζειν". Ακόμα και σήμερα, αυτή η μία φράση, είναι η πρώτη που μαθαίνει κάποιος όταν θέλει να μελετήσει Όμηρο! Ας σκεφτούμε τώρα τι παράδοση είχε ο Αρίσταρχος εξ Σαμοθράκης 215 -145 πχχ , ο οποίος παρέλαβε την διδασκαλία του Αριστοφάνη του Βυζάντιου 257-180 πχχ , ο οποίος με την σειρά του υπήρξε μαθητής του Ερατοσθένη, που είχε δάσκαλο τον Ζηνόδοτο τον Εφέσιο... από όλη αυτή την παράδοση, δεν μας έμεινε τίποτε! Τα έργα τους τα κατάπιαν οι φλόγες του ιουδαιοχριστιανικού φανατισμού και της εξ ερήμου αμάθειας! Να υπολογίζουμε επομένως, για να είμαστε και ταπεινοί όπως μας δίδαξαν οι ερημίτες, πως τον Όμηρο θα τον διαβάζουμε, θα τον μελετάμε μια ζωή, μα ποτές δεν θα τον καταλάβουμε. Διότι το πνεύμα και τα δεδομένα του Ομήρου, είχαν την τύχη που μας παράστησε ο Κωστής Παλαμάς:
 "...Του ρασοφόρου σύντριψεν ο πέλεκυς κ' η αξίνα,
τα μεγαλόχαρα είδωλα στα βάθη των ναών.
Των συντριμμένων η ψυχή δε χάθηκε μ' εκείνα,
φωτοπλανήτης έγινε στα χάη των ουρανών,
όσο που νέα ζωντάνεψεν αγαλματένια κρίνα,
στου διαλεκτού το λογισμό, στους κήπους των σοφών."



http://www.sakketosaggelos.gr/Article/1041/


 Με αφορμή την αποκάλυψη ότι οι Άγγλοι φυλάσσουν μέσα στα υπόγεια των πανεπιστημίων τους 800 κιβώτια με αρχαία ελληνικά χειρόγραφα από την περιοχή της Οξυρύγχου στην Αίγυπτο, είδε το φως της δημοσιότητας ένα άρθρο που υπογράφει ο έγκριτος και καταξιωμένος αρθρογράφος Γρηγόρης Ρουμπάνης, στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» της 23ης Απριλίου 2005, ο οποίος βλέπει, όμως, το θέμα, από μία άλλη φιλοσοφική διάσταση. Έστω κι αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί του σε ορισμένα σημεία του άρθρου (π.χ. για τους ρασοφόρους, πολιτικούς κλπ), εν τούτοις αξίζει κανείς να παρακολουθήσει τις σκέψεις του:
«Ενδεχομένου το φαινόμενο της Οξυρρύγχου να μη μείνει μοναδικό στην Ιστορία. Ενδεχομένου η ελληνική αυτή πόλη της Αιγύπτου να αποδειχθεί, έπειτα από ορισμένους ακόμα αιώνες, ότι δεν είναι η μόνη που έθαβε το τότε (παρακμιακό) πα­ρόν της, τυλιγμένο με τους παπύρους γνώσης, ακόμα και σοφίας αιώνων.
Μπορεί η ματαιοδοξία για τη διατήρηση της ανθρώπινης σάρκας στην αιωνιότητα να μη δικαιώνει, προς το παρόν τουλάχιστον, τις αρχικές προσδοκίες των Αιγυπτίων και τις μεταφυσικές αγωνίες τους . Η άγνοιά τους, όμως, για την αξία των εγγράφων που χρησι­μοποίησαν για νεκρόπανα, συνέβαλε στη διάσωση κειμένων μοναδικών του ελληνι­κού και αιγυπτιακού πο­λιτισμού ή εξαιρετικά χρήσιμων για την «ανάγνωση» της καθημερινότητας εκείνων των χρό­νων. Έτσι, για να μείνει χωρίς νόημα μια άλλη ματαιοδοξία (εγκληματι­κή αυτή) ορισμένων «φωτισμένων ιεραρ­χών» της νέας θρησκείας, να εξαφανίσουν στη φωτιά οριστικά το α­πειλητικό -για το νέο κόσμο που οικοδο­μούσαν- πνεύμα της αρχαιότητας..
Αυτά, πριν από χιλιάδες χρόνια. Για να εν­θαρρυνθούν σήμερα από τη χρήση των νέ­ων τεχνολογιών οι ερευνητές των χαμένων κρίκων του ανθρώπινου πολιτισμού. Για να ενθαρρυνθεί εκ παραλλήλου ολίγον και ο κάθε μεροκαματιάρης της γραφίδας σήμερα, ότι δεν εργάζεται επί ματαίω. Κι αν, για πολλούς, οι σελίδες των εφημερίδων δεν χρησιμεύουν για τίποτε άλλο παρά για να τυλί­γουν διάφορα -άχρηστα εν πολλοίς αντι­κείμενα, τα οποία στη συνέχεια ξεχνούν στην αποθήκη τους, στον αρχαιολόγο και τον ι­στορικό του μέλλοντος σίγουρα θα χρησι­μεύσουν για πολύ περισσότερα.
Έτσι δεν έγινε σε κάθε ανασκαφή; Έτσι θα γίνει και σε εκείνο το μακρινό μέλλον. Και βεβαίως θα ανιχνεύονται μέσω των κιτρινισμένων και δυσανάγνωστων εφημερίδων τα επιτεύγματα της εποχής μας, αλλά θα ανακαλύπτονται και οι μιζέριες της παρακμής μας, η απειλή ενός νέου σκοταδισμού.
Μια εφημερίδα να πέσει στα χέρια του καθηγητή μελλοντικής Οξφόρδης, θα κάνει τον άνθρωπο να χάσει το χρώμα και τη μιλιά του: Για την πολιτική ανοησία που συνοδεύ­ει την τεχνολογική εξέλιξη (όπως σε κάθε πε­ρίοδο παρακμής), για τη ματαιοδοξία της σημερινής αυτοκρατορία δύναμης (των Ηνω­μένων Πολιτειών της Αμερικής) να θέσει υ­πό τον έλεγχο τις επαρχίες που δεν μπόρε­σε να ελέγξει ούτε η ελληνιστική επέκταση ούτε η ρωμαϊκή ή οποιαδήποτε άλλη αυτο­κρατορία, για την εναγώνια προσπάθεια της ηγεσίας του μεγαλύτερου σε δύναμη θρη­σκευτικού δόγματος (από κοντά και τα αδελφά δόγματα) να διαιωνίσει την κυριαρχία του στο ανθρώπινο πνεύμα. Θα τα καταφέρει άραγε να βαδίσει με το κεφάλι όρθιο η ανθρωπότητα; Ή θα περπατά επί μακρόν σκυμμένη υπό τις εντολές ανθρωπάριων τύπου Mπους και Pάϊς; Θα ξαναβρεί το δρόμο της Αναγέννησης; Ή θα χαθεί και πάλι για μερικούς αιώνες στις ατραπούς που την ο­δηγούν οι ευλογίες των ράσων, είτε αυτά εγκληματούν στο όνομα του Θεού είτε στο ό­νομα του Αλλάχ; Την απάντηση δυστυχώς θα την έχει μόνο εκείνος ο καθηγητής. Γι' αυτά τα σπουδαία, όπως και για μερικά ακόμα, κάπως πιο μικρά. Πως φέρ' ειπείν ένας τόπος που λάμπει στο φως του ήλιου και γεννά α­κούραστα ποιητές και δασκάλους της σοφίας, λεηλατείται τόσο ανελέητα από τις ορδές αμαθών εργολάβων της πολιτικής. Πως εκεί που πάει να σηκώσει το κεφάλι της αξιοπρέπειας, τον δένουν χεροπόδαρα με συμμαχίες, συμφέροντα άλλων και δουλείες βρώμικες, κλείνοντας τη φωνή των ποιητών που αναζητούν το νερό της δικαιοσύνης…»

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ ΑΡΧΕΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ

Η Οξύρρυγχος της Αιγύπτου πήρε το όνομά της από τα άφθονα γνωστά ψάρια από τα οποία προέρχεται το χαβιάρι. Ήταν μια τυπική ελληνοαιγυπτιακή πόλη που ήκμασε ώς το 350-400 μ.Χ., αλλά με το πέρασμα του χρόνου την κατάπιε η άμμος...
Σκαλίζοντας τον σκουπιδότοπο της χαμένης πόλης, δύο αρχαιολόγοι της Βικτωριανής εποχής έκαναν μια εκπληκτική ανακάλυψη: χιλιάδες σπαράγματα αρχαίων παπύρων, με κείμενα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων είχαν χρησιμοποιηθεί για να καταγραφούν στην πίσω όψη τους αξιομνημόνευτες στιγμές της καθημερινής ζωής της πόλης (όπου επιτρεπόταν ο γάμος μεταξύ αδελφών) αλλά και δίκες, φορολογικοί κατάλογοι, επιστολές και λίστες για ψώνια ή ολόκληρα οικογενειακά αρχεία.
Στο αρχείο λ.χ. του Τρύφωνα, βρέθηκαν το ωροσκόπιο του, το γαμήλιο συμβόλαιο με τη Σαρκία, η έκκληση κατά της πρώτης του συζύγου η οποία προσέβαλε τη νέα σύζυγο, η μαθητεία του γιου του στην τέχνη του υφαντή και λεπτομέρειες από μια κρίση του Σολομώντα. Μέχρι τώρα, λόγω της αποσπασματικής μορφής και της κακής κατάστασης, η έρευνα και η δημοσίευση του περιεχομένου των Παπύρων της Οξυρρύγχου ήταν εξαιρετικά δύσκολη. (1)
 
 
ΠΟΙΑ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΟΞΥΡΥΓΧΟΥ

Η Οξύρρυγχος είναι μία αρχαία πόλη της Άνω Αιγύπτου, στη δυτική όχθη της κοιλάδας του Νείλου, που η ελληνική της ονομασία προέρχεται από το ιερό ψάρι οξύρρυγχο, που το λάτρευαν οι κάτοικοι της, και που για χάρη του είχαν πολεμήσει με τους γείτονές τους Κυνοπολίτες, επειδή έτρωγαν αυτό το ψάρι.
Η πιο γνωστή περίοδος της πόλης αυτής τοποθετείται ανάμεσα στο 250 π.Χ. και στο 700 μ.Χ., εποχή στην οποία χρονολογούνται πάπυροι γραμμένοι στην ελληνική και στη λατινική, όπως επίσης στην αιγυπτιακή, στην κοπτική, στην εβραϊκή, στη συριακή και στην αραβική γλώσσα, που βρέθηκαν στην τοποθεσία της.
Οι ανασκαφές αποδείξανε ότι η ελληνορωμαϊκή πόλη περιβαλλόταν από τείχος και οι κυριότεροι δρόμοι της ήταν αψιδωτοί.
Τα έργα Ελλήνων συγγραφέων που βρέθηκαν στην Οξύρυγχο αποδώσανε στον κόσμο χαμένα κείμενα της αρχαίας ελληνικής λυρικής ποίησης (Πίνδαρο) και αναρίθμητα πεζά έργα ρητορικής ή ιστορίας. Ανάμεσα στα έργα αυτά συγκαταλέγονται η Αθηναίων πολιτεία του Αριστοτέλη, το σατιρικό δράμα του Σοφοκλή, Ιχνευταί Σάτυροι, και άλλα αποσπάσματα από δράματα του Σοφοκλή και του Ευριπίδη. Περιλαμβάνονται επίσης τμήματα από τα έργα του Όμηρου, του Βακχυλίδη και του Καλλίμαχου.
Κατάλογοι βιβλίων και πληρωμές σε γραφείς που έχουν βρεθεί δείχνουν ότι τα βιβλία αντιγράφονταν στην πόλη αλλά και εισάγονταν επίσης.
Ιστορικός της Οξυρύγχου: Αυτό το όνομα δίνεται στο συγγραφέα μιας ευσυνείδητης ιστορίας της Ελλάδας, που συνεχίζει το έργο του Θουκυδίδη και καλύπτει γεγονότα ανάμεσα στο 400 και 394 π.Χ. Βρέθηκε στην Οξύρυγχο. Διάφοροι γραμματικοί τον ταυτίζουν με τους Κράτιππο, Θεόπομπο, Ευφορίωνα, Ανδροτίωνα και Δαΐμαχο, ιστορικούς της εποχής. (2)
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:


1. Βλέπε: «Ελευθεροτυπία» 23 Απριλίου 2005.
2. Βλέπε: Εγκυκλοπαίδεια «Δομή»

ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ






  1. Κάτι νομίζω σχετικό έχω γράψει και έχω αναρτήσει κι εγώ στο ιστολόγιό μου Γράψτε στο γκουγκλ: Το κυνήγι του θησαυρού στο μπλοκ της Χρύσας

    Απάντηση
  2. Ευχαριστούμε. Διαβάσαμε το άρθρο σας της 31ης Ιουλίου 2012 με τίτλο: "Το κυνήγι του θησαυρού" στο ιστολόγιό σας "Το Blog της Χρύσας" και δημοσιεύουμε παρακάτω τα κυριώτερα αποσπάσματα:
    ¨"Το κυνήγι του θησαυρού"
    Κάποια στιγμή θα ανοίξουν οι βιβλιοθήκες του Βατικανού, γιατί πρέπει. Δεν μπορεί να παραμένουν έργα αμυθήτου πνευματικής αξίας θαμμένα στα υπόγειά του. Πρέπει να μπορέσουν πλέον όλοι να τα μελετήσουν και να προσεγγίσουν την αρχαία γνώση, την αρχαία ελληνική γνώση, και όχι μόνον όσοι θεωρούνται από κάποιους εκλεκτοί.
    Τί θα συμβεί όμως αν έλθει στο φως η πνευματική παρακαταθήκη των Ελλήνων; Αυτό είναι το θέμα.
    Κατ’ αρχάς υπάρχουν ακόμη κληρονόμοι, οι οποίοι θα τα διεκδικήσουν και με το δίκιο τους. Είναι οι Έλληνες οι άμεσοι κληρονόμοι αυτού του πλούτου. Βλέπετε, παρά τις τεράστιες προσπάθειες, αυτή η «άτιμη ράτσα» των Ελλήνων εξακολουθεί να υπάρχει, δυνατή, ακμαία, δημιουργική, σταθερή και πιστή στα βήματα των ανθρωπιστικών αξιών της ιστορίας της. Αιώνες φυλακισμένοι οι Έλληνες σε σκλαβιές και νεοταξικές πολιτικοκοινωνικές καταστάσεις, μόλις έβρισκαν ένα παράθυρο ανοιχτό, μια χαραμάδα, έστω και με τις αλυσίδες τους, αμέσως ορμούσαν, άρπαζαν τη ζωή και έκαναν θαύματα. Άλλοτε στους πολέμους σε νικηφόρους αγώνες, άλλοτε στην ειρήνη με την πολιτιστική δημιουργία.
    Τελικά όμως οι Έλληνες δεν αφανίστηκαν, παρά τις σκληρές και ανίερες προσπάθειες που κατέβαλαν οι Ευρωπαίοι, γιατί πολύ το είχαν ελπίσει μεταβάλλοντας την Ελλάδα σε αποικία χρέους. Λογικό λοιπόν να αναρωτιούνται: Χτυπάμε χρόνια τώρα αμείλικτα τη γλώσσα τους, τα ήθη, τα έθιμα, τις παραδόσεις τους. Εξαφανίσαμε πατριώτες πολιτικούς και βάλαμε στη θέση τους ξενόφερτους βασιλιάδες, προωθήσαμε πολιτικούς προδότες, που δεν δίστασαν να κατηγορούν στα διεθνή φόρα και να διασύρουν τους Έλληνες ως τεμπέληδες, διεφθαρμένους, απατεώνες, για να κάμψουν το ηθικό τους. Ακόμα και σε αδελφοκτόνο πόλεμο τους εμπλέξαμε. Σήμερα ακόμη, σταθερά με την συνεργασία των πολιτικών τους ροκανίζουμε τη ζωή τους, κόβουμε την ανάσα τους, πίνουμε το αίμα τους και το αίμα των παιδιών τους. Και αυτοί στέκονται ακόμη όρθιοι, αγωνίζονται, αντιστέκονται και υπερήφανοι διεκδικούν.
    Ως πότε επιτέλους θα μιλούν ελληνικά για να μας θυμίζουν ότι η ελληνική γλώσσα είναι η γεννήτωρ γλώσσα όλων των γλωσσών; Ως πότε θα βρίσκονται στην Ευρώπη για να βεβαιώνουν ότι ο ευρωπαϊκός πολιτισμός είναι ελληνικός; Ως πότε θα βρίσκονται στον κόσμο να βεβαιώνουν με την ύπαρξή τους ότι ο παγκόσμιος πολιτισμός είναι ελληνικός; Τέλος πάντων τί κάνουν οι πολιτικοί τους, οι περισσότεροι απόγονοι ταγματασφαλιτών συνεργατών του Χίτλερ; Γιατί οι Ρεπούσηδες καθηγητές των πανεπιστημίων τους δεν έχουν ακόμα καταφέρει τα τελειωτικά χτυπήματα; Τί γίνεται τέλος πάντων;
    Τα Αρχαία Ελληνικά Κείμενα γι αυτό το λόγο εξακολουθούν και παραμένουν έγκλειστα στα υπόγεια του Βατικανού. Και ίσως όχι μόνον κείμενα, αλλά και άλλα έργα τέχνης, όπως για παράδειγμα το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς. Γιατί είναι μοιραίο. Όσο ο ελληνικός λαός θα κυνηγιέται για να μη σηκώσει ποτέ κεφάλι, άλλο τόσο και η κληρονομιά του θα παραμένει φυλακισμένη.
    Κύριοι, αν τα θέλετε, αφήστε μας τους Έλληνες ελεύθερους. Γιατί μόνον οι Έλληνες ή μόνον μαζί με τους Έλληνες τα έργα αυτά θα εκπληρώσουν τον ιερό προορισμό τους, που είναι αυτός ο κόσμος να γίνει καλύτερος και ανθρωπινότερος.
    Ζ.Π.

14 σχόλια:

  1. ΤΟ ΓΟΝΙΔΙΟ DRD4-7R: ΤΟ ΓΟΝΙΔΙΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ.

    Ο ΑΙΩΝΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ


    Η επιθυμία σου να ψάχνεις νέες γνώσεις και να ταξιδεύεις διαρκώς, ίσως είναι γραμμένη στα γονίδιά σου. Σύμφωνα με ένα πρόσφατο άρθρο, που δημοσιεύτηκε στο Conde Nast Traveler, περίπου το 20% του ευρωπαϊκού πληθυσμού διαθέτει το λεγόμενο «γονίδιο της έρευνας και περιπλάνησης», το DRD4-7R, το οποίο ελέγχοντας τα επίπεδα ντοπαμίνης στον εγκέφαλο, δημιουργεί στον κάτοχό του την παρόρμηση να πάρει τη βαλίτσα του και να ξεκινήσει για μια νέα περιπέτεια, ίσως μία περιπέτεια ψυχολογική, μία περιπέτεια ανακαλύψεων και έρευνας, μία περιπέτεια απόκτησης νέων γνώσεων, την παρόρμηση για εφαρμογή καινοτομιών. Η ντοπαμίνη, η ορμόνη του εγκεφάλου που συνδέεται με το DRD4-7R, σου προκαλεί ένα αίσθημα ανικανοποίητου και σε κάνει να θέλεις όλο και περισσότερα «ταξίδια», σωματικά ή διανοητικά.


    Γενετικές μεταλλάξεις στο ανθρώπινο γονιδίωμα έκαναν πιο ερευνητικές και περιπετειώδεις τις ευρωπαϊκές ράτσες.


    Το αποκαλούμενο γονίδιο της «αναζήτησης της καινοτομίας», το DRD4-7R, είναι πιο κοινό στους πληθυσμούς που μετανάστευσαν πιο γρήγορα και πιο μακριά από την Αφρική. Η σκληρή πίεση της επιλογής, μέσω του κλίματος και των περιπλανήσεων των ευρωπαϊκών λαών, διαμόρφωσε με αποφασιστικό τρόπο όλες τις ανώτερες ψυχοπνευματικές τους ικανότητες και αύξησε πολύ την χωρητικότητα της μνήμης τους.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. “Κανένα άλλο θηλαστικό δεν αρέσκεται στο να μετακινείται τόσο συχνά όσο ο άνθρωπος”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Γερμανός ανθρωπολόγος, Svante Paabo. “Περνάμε τα σύνορα, ελκόμαστε από εδάφη ξένα από τα δικά μας. Κανένα ζώο δεν υιοθετεί τέτοιες συμπεριφορές, αλλά όπως παρατηρείται, ούτε και όλοι οι άνθρωποι. Οι Νεάντερταλ για παράδειγμα, ποτέ δεν είχαν ροπή για εξάπλωση. Από την άλλη ωστόσο, από το να επιχειρούμε τα πρώτα θαλάσσια ταξίδια βρεθήκαμε να πηγαίνουμε στον Άρη. Η ανθρώπινη περιέργεια για την εξερεύνηση του κόσμου δεν εξαντλείται ποτέ. Γιατί;”.

      Σύμφωνα με μελέτες που έχουν γίνει στα Πανεπιστήμια του Reading της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, ορισμένοι άνθρωποι έχουν μια έμφυτη ικανότητα να τολμούν, να αποφασίζουν, να χρησιμοποιούν διάφορα μέσα για να μετακινούνται και να εφευρίσκουν νέες τεχνολογίες και νέες απόψεις. Να αλλάζουν τόπους ή διανοητικές συνήθειες. Αυτό οφείλεται κυρίως σε ένα γονίδιο. Είναι το λεγόμενο “γονίδιο της περιπέτειας” ή αλλιώς “γονίδιο της μετανάστευσης”. Ανιχνεύτηκε σε προϊστορικούς ευρωπαίους, υπάρχει όμως και στους σημερινούς. Με κάποιες γενετικές μεταλλάξεις, που όμως δεν αλλάζουν την ουσία και ίσως μας έκαναν πιο “περιπετειώδεις”. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι το γονίδιο που οδήγησε στις μεταναστεύσεις λαών και στις «μεταναστεύσεις του πνεύματος», στην επιστήμη και στην τεχνολογία. .
      Σαν αντίλογο μπορεί να πει κάποιος ότι κάτι ανάλογο ισχύει και για τις μεταναστεύσεις στο ζωικό βασίλειο.
      Η απάντηση δεν είναι μόνο ότι και ο άνθρωπος αποτελεί μέρος του “ζωικού” βασιλείου.


      Η ΟΔΥΣΣΕΙΑΚΗ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΡΑΤΣΑΣ ΜΑΣ

      Η απάντηση, όπως λέει και ο καθηγητής Chris Stringer του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, βρίσκεται στον ίδιο τον άνθρωπο, που ξεχωρίζει από τα ζώα, επειδή δεν μεταναστεύει απλώς για την απλή επιβίωση, αλλά επειδή διακατέχεται από το “ανθρώπινο πνεύμα” που τον οδηγεί στο να αναζητά συνεχώς την κορυφή και να πατά κάθε φορά ψηλότερα.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
    2. Τεράστια κατάρρευση της βιοποικιλότητας της Μεσογείου.

      Η Μεσόγειος είδε μέσα σε 30 χρόνια την κατάρρευση της βιοποικιλότητάς της και αντιμετωπίζει σοβαρή απειλή, προειδοποιούν Γάλλοι επιστήμονες σε έκθεση που δημοσιεύεται σήμερα.
      Η έκθεση «Méditerranée Vivante» στηρίζεται σε εμπεριστατωμένες έρευνες για μελέτες που δημοσιοποιήθηκαν τα 30 τελευταία χρόνια, συγκεντρώνοντας την παρακολούθηση της αφθονίας περισσότερων από 80.000 ζωικών πληθυσμών σε αυτή την περιοχή του κόσμου όπου «η κλιματική αλλαγή είναι πιο γρήγορη και η επίδραση των ανθρώπινων δραστηριοτήτων πιο ισχυρή από άλλοτε». Είναι αποτέλεσμα των εργασιών του Tour du Valat, του Ινστιτούτου Έρευνας για τη Διαφύλαξη των Μεσογειακών Υγροτόπων, που εδρεύει στη νότια Γαλλία.
      Σε παγκόσμια κλίμακα, η στάθμη της θάλασσας έχει αυξηθεί περίπου κατά 15 εκ. τον 20ό αι. και η αύξηση επιταχύνεται, σύμφωνα με τη Διακυβερνητική Ομάδα Ειδικών για την Εξέλιξη του Κλίματος (Giec).
      Διαπίστωση της ομάδας των ερευνητών: οι πληθυσμοί των σπονδυλωτών στη μεσογειακή λεκάνη μειώθηκαν 20% ανάμεσα στο 1993 και το 2016, ακόμη και 52% στα θαλάσσια οικοσυστήματα του πελάγους και των ακτών και 28% στα οικοσυστήματα γλυκού νερού.
      Μεταξύ όλων των ειδών που καταγράφηκαν στη μελέτη, πιο πολύ έχουν επηρεαστεί τα ψάρια, λόγω της υπεραλιείας. Έτσι, ο κόκκινος τόνος είδε τον ενήλικο πληθυσμό του να μειώνεται κατά 90%.
      «Η πλειονότητα των ειδών υφίστανται απευθείας τα αποτελέσματα της ανθρώπινης δραστηριότητας και της κλιματικής αλλαγής, το εύρος των οποίων αναμένεται να αυξηθεί στη διάρκεια των επόμενων δεκαετιών» δηλώνει ο Τομά Γκαλεβσκί, συντονιστής της μελέτης. «Επιπλέον, μια σημαντική αναλογία ειδών είναι ενδημικά στη μεσογειακή λεκάνη και αναπτύσσονται σε περιορισμένες περιοχές εξάπλωσης, που τα καθιστά ακόμη πιο ευάλωτα» διευκρινίζει.
      Οι επιστήμονες σημειώνουν ωστόσο την ενθαρρυντική επίδραση πολλών δράσεων διατήρησης της φύσης όπως η θέσπιση κανόνων για το κυνήγι και την αλιεία, η προστασία των οικοτόπων των πιο σπάνιων ειδών ή ο έλεγχος των πηγών μόλυνσης. Ορισμένα είδη όπως ο αλπικός αίγαγρος, ο μαυρόγυπας, ο αργυροπελεκάνος και η χελώνα Καρέτα - Καρέτα διασώθηκαν χάρη στα μέτρα αυτά.
      Όμως οι επιστήμονες επισημαίνουν πως υπάρχουν περιθώρια προόδου στις προσπάθειες διατήρησης της φύσης και απαιτούν κυρίως καλύτερη συνεργασία όλων των χωρών, εκφράζοντας λύπη για «έλλειψη δεδομένων» για ορισμένα είδη, «λόγω του ότι το μεγάλο μέρος των πληροφοριών που καταγράφονται προέρχονται από χώρες του Βορρά της Μεσογείου».
      Ζ.Π.

      Διαγραφή

    3. ΜΕ ΤΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΣ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΗΝ ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ.


      O Jim Lewis και ο Jim Springer είναι δύο δίδυμα αδέλφια που πέντε εβδομάδων υιοθετήθηκαν από διαφορετικές οικογένειες στο Ohio. Όταν μετά από 39 χρόνια συναντήθηκαν για πρώτη φορά οι ομοιότητες ήταν εκπληκτικές. Πέρα από το ευνόητο γεγονός ότι και οι δύο είχαν τα ίδια χαρακτηριστικά, ίδιο βάρος και ίδιο ύψος, διαπιστώθηκε πως μιλούσαν το ίδιο, έκαναν τις ίδιες χειρονομίες, κάπνιζαν τα ίδια τσιγάρα, έπιναν την ίδια μπίρα, οδηγούσαν το ίδιο μοντέλο αυτοκινήτου και πήγαιναν στην ίδια περιοχή της Florida για διακοπές.



      Kαι οι δύο λάτρευαν τους αγώνες αυτοκινήτων και μισούσαν το baseball. Kαι οι δύο είχαν παντρευτεί γυναίκες με το όνομα Linda, χώρισαν και ξαναπαντρεύτηκαν γυναίκες με το όνομα Betty. Και οι δύο είχαν υψηλή πίεση, υπέφεραν από ημικρανίες και είχαν κάνει βασεκτομή. Kαι οι δύο έτρωγαν τα νύχια τους. Tα καρδιογραφήματά τους και τα εγκεφαλογραφήματά τους ήταν σχεδόν πανομοιότυπα, έπιαναν τους ίδιους βαθμούς στα IQ tests και τα ψυχολογικά τεστ προσωπικότητας ήταν τόσο όμοια σαν να τα έκανε ο ίδιος άνθρωπος δύο φορές.



      Oι δύο Jim έχουν το ίδιο γονιδιακό χάρτη, αλλά μεγάλωσαν σε διαφορετικές οικογένειες. Eίναι ένα εκπληκτικό παράδειγμα για εκείνους που υποστηρίζουν ότι τα γονίδιά μας είναι η μοίρα μας.

      ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΡΑΤΣΑΣ. ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΝ ΓΟΝΙΔΙΑΚΟ ΜΑΣ ΑΦΑΝΙΣΜΟ. ΞΕΡΟΥΝ ΟΤΙ ΣΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΜΕ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
      ΜΕ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΜΙΞΙΕΣ ΜΕ ΑΦΡΟΑΣΙΑΤΙΚΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΑΥΤΟ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ. ΤΗΝ ΜΟΝΙΜΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΙΔΙΩΝ ΜΑΣ. ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ ΕΥΦΥΪΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
      Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΤΟΥΣ.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  2. Ένας πρώην μάνατζερ πορνοστάρ «χορεύει στο ταψί» την κυβέρνηση: Ο Α.Γεωργιάδης απειλεί με 20ετή φυλάκιση τον Μ.Φουρθιώτη.
    «Μην δημοσιεύεις μηνύματα γιατί θα μπεις για 20 χρόνια φυλακή».
    Η απόλυτη κατάντια για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, καθώς ένας πρώην μάνατζερ πορνοστάρ βγάζει τα άπλυτα της στη φόρα και την εκθέτει ανεπανόρθωτα.
    Ο Μένιος Φουρθιώτης δίνει στη δημοσιότητα τις συνομιλίες που είχε με σχεδόν το μισό υπουργικό συμβούλιο και την άνεση να στέλνει ακόμα και βίντεο με τις εκπομπές του στον πρωθυπουργό και στη σύζυγό του, κάτι που έχει προκαλέσει πανικό στην κυβέρνηση με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, να τον απειλεί με 20ετή φυλάκιση.
    Αποκαλυπτικός για τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, προκειμένου να σταματήσει ο υπόδικος για κακουργήματα Φουρθιώτης τις αποκαλύψεις για τις στενές σχέσεις συνεργασίας με την κυβέρνηση ήταν ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος στην ερώτηση που δέχθηκε για τις φιλικές συνομιλίες και τις εξυπηρετήσεις που έκανε ο Φουρθιώτης σε υπουργούς της κυβέρνησης, απάντησε πως «όποιος διαρρέει μηνύματα που του έστειλε κάποιος άλλος πρέπει να μπαίνει 20 χρόνια φυλακή. Μη φτάσουμε ο ένας να εκβιάζει τον άλλον. Μην υπερασπίζεστε τη χυδαιότητα».
    Ο κ. Γεωργιάδης, παρότι με την απάντησή του επιβεβαίωσε, εμμέσως πλην σαφώς, τις συνομιλίες και τις αμοιβαίες εξυπηρετήσεις, χαρακτήρισε την όλη συζήτηση ως κουτσομπολιό. «Εγώ δεν κάνω κουτσομπολιό. Θέλετε να με ρωτήσετε για την ανεργία, την ακρίβεια, τις επενδύσεις, το ΑΕΠ; Για τον Φουρθιώτη να μιλήσετε μόνοι σας. Πόσο πιο χαμηλά θα μας φτάσει ο ΣΥΡΙΖΑ;», είπε εκνευρισμένος στους συντελεστές της εκπομπής.
    Ο Α.Γεωργιάδη επιχείρησε να απαξιώσει τις επιβεβαιωμένες σχέσεις ενός υπόδικου με την κυβέρνησή του, σχέσεις που ο κ. Γεραπετρίτης και άλλοι υπουργοί θεωρούσαν πολύ στενές και εγκάρδιες.
    «Θέλετε στα σοβαρά να καταστήσουμε στην Ελλάδα κεντρικό πρωταγωνιστή τον Μένιο Φουρθιώτη; Εγώ αρνούμαι να καταστήσω πρωταγωνιστή των πολιτικών εξελίξεων στην Ελλάδα τον Μένιο Φουρθιώτη», είπε ακόμα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και συνέχισε: «Αντί να μιλάμε για την επένδυση της JP Morgan ασχολούμαστε τον Μένιο Φουρθιώτη. Το να μιλάει κάποιος με κάποιον δεν είναι ποινικό αδίκημα… Ο αρχηγός της αντιπολίτευσης μίλησε 20 λεπτά για τον Μένιο Φουρθιώτη. Τεράστιο θέμα».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξέχασαν του πεσόντες των Ιμίων στη Βουλή: Ούτε δέκα βουλευτές δεν έδωσαν το «παρών».
      Θλίψη προκάλεσε η χθεσινή εικόνα της Βουλής, καθώς τον τραγικό χαμό των πεσόντων των Ιμίων τον τίμησαν ελάχιστοι βουλευτές.
      Όπως αποδεικνύεται και από τα γενικά πλάνα που μετέδωσε ζωντανά το κανάλι της Βουλής, οι βουλευτές που παρίσταντο ήταν λιγότεροι από δέκα. Οσο για το υπουργικά έδρανα, ήταν κι αυτά άδεια, καθώς το «παρών» έδωσε μόνο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο οποίος βρίσκονταν στη Βουλή προκειμένου να απαντήσει σε επίκαιρες ερωτήσεις βουλευτών στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
      00:02 / 00:24
      Οι πολιτικοί μας ταγοί ήταν καταπώς φαίνεται… κατάκοποι από την τριήμερη μάχη επί της πρότασης δυσπιστίας στη Βουλή και επέλεξαν έτσι να ξεκουραστούν χθες, αντί να τιμήσουν τη μνήμη του υποπλοίαρχου Χριστόδουλου Καραθανάση, του υποπλοίαρχου Παναγιώτη Βλαχάκου και του αρχικελευστή Έκτορα Γιαλοψού. Η εικόνα αυτή ήταν τουλάχιστον θλιβερή, αν και όχι πρωτοφανής, καθώς έχει επαναληφθεί και στο παρελθόν.
      Η πρώτη φορά
      Αυτή ήταν, ωστόσο, η πρώτη φορά που συμμετείχαν λιγότεροι από δέκα βουλευτές. Σε κάθε περίπτωση, στην αναφορά του ο αντιπρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης σημείωσε πως «αν χρειαστεί, η Ελλάδα έχει εκατομμύρια Καραθανάσηδες, Βλαχάκους και Γιαλοψούς σε όλο τον κόσμο. Τους τιμούμε και τους ευχαριστούμε για τη θυσία τους», τονίζοντας πως η μέρα της θυσίας τους είναι μια μέρα μνήμης για την πατρίδα μας, μια μέρα που οφείλουμε να θυμόμαστε πάντα για την πίστη και την αφοσίωση στη χώρα και στα εθνικά της ιδανικά που έδειξαν τρεις Ελληνες με κεφαλαία γράμματα.
      Όπως επισήμανε πάντως, δυστυχώς η Τουρκία δεν έχει πάψει να μας απειλεί παραβιάζοντας κάθε έννοια Διεθνούς Δικαίου. «Προσπαθεί να ακρωτηριάσει την εθνική κυριαρχία, όπως έκανε στην Κύπρο, και προσπαθεί να το κάνει και τώρα στο Αιγαίο. Απαιτούμε από τους συμμάχους μας, ΝΑΤΟ και Ε.Ε., να τηρούν άπαντες το Διεθνές Δίκαιο», σημείωσε ο Νικήτας Κακλαμάνης.
      Ζ.Π.


      Διαγραφή
  3. ΠΩΣ Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΕΠΕΙΣΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΜΒΟΛΙΑΣΤΟΥΝ. ΜΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΕΡΓΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΜΑΦΙΟΖΙΚΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ.
    Ο κλόουν Μητσοτάκης πέτυχε το αδιανόητο: να αδιαφορούν οι έλληνες για τα αυτονόητα, για την υγεία και την ζωή τους, να μην ακούν τους γιατρούς και να μην κάνουν τα σωτήρια εμβόλια. Ακόμη και την ολοφάνερη αλήθεια την κατέστησε ύποπτη.
    Πράγματι ένας «πρωθυπουργός» πρέπει να διαθέτει μεγάλη ικανότητα και πολύ πειθώ, έτσι ώστε σε ότι λέει οι πολίτες να δηλώνουν άρνηση και να υποψιάζονται κρυφά κίνητρα πίσω από τα λόγια του, έστω και αν προτείνει τα πιο στοιχειώδη πράγματα.
    Από μια οπτική γωνία έχουν δίκαιο. Ποιος σώφρων άνθρωπος θα έβλεπε, θα άκουγε και θα επείθετο από ένα άτομο με το παρουσιαστικό και τον λόγο ενός Κούλη; Αλίμονο, εδώ κατάντησε ο Ελληνικός λαός, να έχει πρωθυπουργό κάποιον Κούλη.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το τσιμέντωμα της Ακροπόλεως: η Μενδώνη είναι η Εσθήρ του Κούλη (Ξέρξη), που έκαψε την Ακρόπολη.
    Ο Εconomist παρομοιάζει τις πεμβάσεις που έκανε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην Ακρόπολη και τον χώρο του Παρθενώνα με την καταστροφή των Αθηνών από τον Ξέρξη το 480 π.Χ., αμέσως μετά την μάχη των Θερμοπυλών.
    Τότε οι δυνάμεις του Πέρση βασιλιά είχαν ισοπεδώσει την πόλη, αλλά και την Ακρόπολή της, καταστρέφοντας τον παλιό, αρχαϊκό ναό της Αθηνάς και τον παλιό, «πρώτο» Παρθενώνα που είχε αρχίσει να χτίζεται μετά την νίκη των Αθηναίων στη μάχη του Μαραθώνα κατά των δυνάμεων του Δαρείου το 490 π.Χ.
    Το θέμα που τιτλοφορείται «Ενώ η πανδημία σάρωνε, η Ευρώπη γκρέμιζε ιστορικά κτίρια» και έχει υπέρτιτλο «Μνημειώδη λάθη», διασύρει την Ελλάδα και την κυβέρνηση Μητσοτάκη για τον τρόπο με τον οποίο προχωρά σε εφαρμογή πολιτικών υπό το «παραπέτασμα καπνού» της πανδημίας, αναφέρεται και σε άλλες περιπτώσεις αμφιλεγόμενων καταστροφών ιστορικών κτιρίων στην Ευρώπη, που προκάλεσαν μεγάλες αντιδράσεις των πολιτών, όπως η κατεδάφιση του παλιού Εθνικού Θεάτρου στα Τίρανα και του μοναδικού y-Block στο μινιμαλιστικής αισθητικής του 1960 συγκρότημα κυβερνητικών κτιρίων του Όσλο.
    Η διατύπωση που επιλέγει ο Economist, είναι χαρακτηριστική για το πώς αντιλάμβάνεται την Μενδώνη και τις επιλογές της στην πανδημία. «Ενώ η προσοχή είχε αποσπαστεί, οι Αρχές υλοποίησαν αμφιλεγόμενες επεμβάσεις. Πάρτε την Ακρόπολη (ο Ξέρξης το έκανε). Κατά το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2020, οικοδόμοι τσιμεντώστρωσαν πλατιούς διαδρόμους ανάμεσα στους ναούς».
    Το θέμα αναφέρεται στις αντιδράσεις που σημειώθηκαν, όπως και σε άλλες περιπτώσεις στην Ευρώπη, στις οποίες ωστόσο υπήρξαν και διαδικασίες συνεννόησης και σύνθεσης απόψεων. Σε άλλες περιπτώσεις, όπως για την αποκατάσταση της Παναγίας των Παρισίων, οι Αρχές «πήραν το μήνυμα» και άνοιξαν διάλογο με φορείς και πολίτες. «Όπως έμαθε με σκληρό τρόπο η Αθήνα, ο δημόσιος διάλογος πριν την υλοποίηση των σχεδίων είναι καλό πράγμα», σημειώνει σκωπτικά o Economist.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Αριστοτέλης επιβεβαιώνεται - Η δημιουργική σκέψη συνδέεται με το «περπάτημα».

    Μια σειρά πειραμάτων με εθελοντές ηλικίας 18 έως 35 ετών ώθησε τους επιστήμονες να ισχυριστούν ότι η δημιουργικότητα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το αν ένα άτομο είναι περιορισμένο στην κίνησή του ή όχι.
    Τώρα φαίνεται ότι ο μεγάλος Έλληνας φιλόσοφος Αριστοτέλης είχε δίκιο όταν υποστήριζε ότι η σκέψη και το περπάτημα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Μια ομάδα Γερμανών νευροβιολόγων διεξήγαγε μια μελέτη η οποία διαπίστωσε ότι η δημιουργικότητα, συγκεκριμένα η αποκλίνουσα σκέψη, “επωφελείται από το απεριόριστο περπάτημα”.
    Η αποκλίνουσα σκέψη αφορά μια διαδικασία ή μια μέθοδο που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία δημιουργικών ιδεών με τη διερεύνηση πολλών πιθανών λύσεων μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
    Η Barbara Handel από το Julius-Maximilians-Universitat Wurzburg (JMU) στη Βαυαρία εξήγησε ότι η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Psychological Research, έδειξε ότι “δεν είναι η κίνηση αυτή καθαυτή που μας βοηθά να σκεφτόμαστε πιο ευέλικτα”, αλλά ότι αντίθετα, η ελευθερία να κάνουμε αυτοκαθοριζόμενες κινήσεις είναι υπεύθυνη γι’ αυτό.
    Τόνισε ότι ακόμη και μικρές κινήσεις ενώ καθόμαστε μπορούν να έχουν τα ίδια θετικά αποτελέσματα στις γνωστικές διεργασίες, όπως η δημιουργική σκέψη. Ο Handel αρνήθηκε να επισημάνει συγκεκριμένες προτάσεις που σχετίζονται με την κίνηση βάσει της μελέτης, λέγοντας απλώς: “Το σημαντικό είναι η ελευθερία να κινείσαι χωρίς εξωτερικούς περιορισμούς”.
    Ο ερευνητής υπογράμμισε ότι η κίνηση δεν πρέπει να εξαναγκάζεται σε τακτικά μοτίβα, κάτι που, όπως είπε ο Handel, “δυστυχώς συμβαίνει όταν οι άνθρωποι επικεντρώνονται, για παράδειγμα, σε μια μικρή οθόνη”, ένα προφανές πρόβλημα στην αυξανόμενη χρήση κινητών τηλεφώνων και παρόμοιων συσκευών εν μέσω της συνεχιζόμενης πανδημίας COVID-19.
    Η μελέτη βασίστηκε στα αποτελέσματα μιας σειράς πειραμάτων, στα οποία έλαβαν μέρος “άπταιστα γερμανόφωνοι μεταξύ 18 και 35 ετών”. Οι συμμετέχοντες έπρεπε να επιλύσουν μια σειρά από δημιουργικά καθήκοντα, με κάποιους να διατάσσονται να περπατήσουν ελεύθερα σε ένα δωμάτιο και άλλους να τους ζητείται να κινηθούν με περιορισμούς ή να καθίσουν κοντά σε έναν υπολογιστή. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά τη δημιουργικότητα εμφάνισαν όσοι περπατούσαν χωρίς περιορισμούς.
    Οι επιστήμονες υπενθύμισαν ότι η ιδέα για τη σχέση μεταξύ του περπατήματος και της σκέψης ανάγεται στην περιπατητική φιλοσοφική σχολή, που ιδρύθηκε από τον Αριστοτέλη στην αρχαία Ελλάδα. Η ελληνική λέξη περιπατητικός αναφέρεται στην πράξη του περπατήματος και ένας μύθος ήθελε τον φιλόσοφο να είναι “περιπατητικός” λέκτορας, δηλαδή να περπατάει καθώς διδάσκει.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αρχηγός Αεροπορίας: «Με τους λαθρομετανάστες συντελείται η μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμού στην ιστορία για να μας υποδουλώσουν».
    Ο νέος αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, στην τελετή ανάληψης των καθηκόντων του στο Τατόϊ αναφερόμενος στη θέση της Ελλάδας και στις παγκόσμιες εξελίξεις δήλωσε πως συντελείται «η μεγαλύτερη βίαιη μετακίνηση πληθυσμού στην Ιστορία» κρούοντας έτσι τον «κώδωνα του κινδύνου» για ανακατατάξεις και αλλαγές συνόρων!
    «Ζούμε σε ένα γεωπολιτικό και γεωστρατηγικό περιβάλλον που θεωρείται από τα πιο ευαίσθητα και ασταθή παγκοσμίως, σε μια περιοχή που φλέγεται από εμφύλιους…Συντελείται η μεγαλύτερη βίαιη μετακίνηση πληθυσμού στην ιστορία της ανθρωπότητας με τεράστιες ανακατατάξεις, επαπειλούμενες αλλαγές συνόρων, κράτη που καταρρέουν» αλλά και αυτοκρατορίες του παρελθόντος «που προκειμένου να ικανοποιήσουν τα ενεργειακά τους όνειρα παραβιάζουν απροκάλυπτα κάθε έννοια του διεθνούς δικαίου».
    «Η πατρίδα μας παρουσιάζεται διεθνώς ως όαση σταθερότητας, ειρήνης και νομιμότητας. Ως αξιόπιστος σύμμαχος και εποικοδομητικός συνεργάτης, εγκρατής αλλά συνάμα αποφασιστική και αποφασισμένη, έτοιμη και ικανή να αποτρέψει κάθε επιβουλή από οπουδήποτε και αν προέρχεται».
    Ο Αντιπτέραρχος Μπουρολιάς αναφέρθηκε στην έλευση των Rafale και στην αναβάθμιση των F-16 σε Viper , επισημαίνοντας ότι «πρέπει να είμαστε παρόντες και προετοιμασμένοι να αφομοιώσουμε την τεχνολογία της επόμενης γενιάς εκτινάσσοντας την Αεροπορία μας στο κλειστό κλαμπ της αεροπορικής ελίτ του σύγχρονου κόσμου εξασφαλίζοντας την δύναμη της αποτροπής αλλά και ενισχύοντας τη συμβολή στην εφαρμογή της εξωτερικής πολιτικής».

    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ιράν: Απαγχονίστηκαν δύο άνδρες κατηγορούμενοι για ομοφυλοφιλία – σοδομία.
    Τέτοιες εκτελέσεις θα γίνονται και στην Ελλάδα σε λίγα χρόνια, όταν πλέον θα κυριαρχούν οι λαθρομετανάστες μουσουλμάνοι που μας κουβαλάει ο Κούλης και ο Προδότης.
    Το Ιράν εκτέλεσε δύο ομοφυλόφιλους άνδρες που καταδικάστηκαν με την κατηγορία της σοδομίας και πέρασαν έξι χρόνια στη φυλακή με θανατική ποινή, ανέφερε μια οργάνωση για τα δικαιώματα. Η ομοφυλοφιλία είναι παράνομη στο Ιράν, το οποίο θεωρείται ένα από τα πιο χειρότερα μέρη στον κόσμο για τις λεσβίες, τους ομοφυλόφιλους, τους αμφιφυλόφιλους και τους τρανς.
    Σύμφωνα με μια έκθεση την Κυριακή από το Πρακτορείο Ειδήσεων Ακτιβιστών Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, οι δύο άνδρες ταυτοποιήθηκαν ως Μεχράντ Καριμπούρ και Φαρίντ Μοχαμαντί.

    Καταδικάστηκαν σε θάνατο για «αναγκαστική σεξουαλική επαφή μεταξύ δύο ανδρών» και απαγχονίστηκαν σε μια φυλακή στη βορειοδυτική πόλη Μαραγκέχ, περίπου 310 μίλια από την πρωτεύουσα, την Τεχεράνη.

    Τον περασμένο Ιούλιο, άλλοι δύο άνδρες εκτελέστηκαν με τις ίδιες κατηγορίες στη Μαραγκέχ, είπε η ομάδα. Πρόσθεσε ότι πέρυσι, το Ιράν εκτέλεσε 299 άτομα, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων που καταδικάστηκαν για εγκλήματα που διαπράχθηκαν ως παιδιά. Επίσης το 2021, το Ιράν καταδίκασε 85 άτομα σε θάνατο.

    Τον περασμένο Οκτώβριο, ο ανεξάρτητος ερευνητής του ΟΗΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Ιράν, Τζαβαίντ Ρεχμάν είπε στην επιτροπή ανθρωπίνων δικαιωμάτων της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ ότι το Ιράν συνεχίζει να εφαρμόζει τη θανατική ποινή «με ανησυχητικό ρυθμό».

    Σύμφωνα με τη νομοθεσία του Ιράν, ο σοδομισμός, ο βιασμός, η μοιχεία, η ένοπλη ληστεία και ο φόνος είναι μεταξύ των εγκλημάτων που μπορούν να οδηγήσουν σε θανατική ποινή.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΛΒΑΝΟΣ Ο …ΠΑΟΚΤΖΗΣ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΣΕ ΜΕ ΔΡΕΠΑΝΙ ΤΟ 19ΧΡΟΝΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ.
    Στη σύλληψη ενός ατόμου από την Αλβανία για τη δολοφονία του άτυχου 19χρονου Άλκη Καμπανού στη Θεσσαλονίκη, προχώρησαν οι Αρχές.
    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ο συλληφθείς είναι ένας 23χρονος Αλβανός, ο οποίος παρά το γεγονός ότι ήταν σεσημασμένος καθώς εκκρεμεί δίκη για συμπλοκή οπαδών το 2019 όχι μόνο κυκλοφορούσε ελεύθερος, αλλά δεν είχε απελαθεί.
    Τον 23χρονο αναγνώρισε ένας από τους φίλους του Άλκη. Οι αρχές θεωρούν ότι αυτός είναι ο άνθρωπος που επιτέθηκε με το μικρό αυτοσχέδιο δρεπάνι στον 19χρονο, κόβοντάς του την μηριαία αρτηρία.
    Οι αστυνομικοί έχουν συγκεντρώσει υλικό από κάμερες ασφαλείας που έχουν καταγράψει τη διαδρομή των αυτοκινήτων με τα οποία έφτασαν και έφυγαν από το σημείο της δολοφονίας οι δράστες ενώ υπάρχουν και μαρτυρίες και περιγραφές σημαντικών αυτοπτών μαρτύρων.
    Σύμφωνα με πληροφορίες είχαν δώσει άδεια παραμονής(!) στον Αλβανό παρά το γεγονός οτι ήταν σεσημασμένος από το 2019 καθώς είχε εμπλακεί και σε άλλη επίθεση και μάλιστα εκκρεμούσε βάρος του δίκη.
    Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η αστυνομία συνεχίζει τις έρευνες και βρίσκεται κοντά στον εντοπισμό και δεύτερου ατόμου που εμπλέκεται στη δολοφονία του 19χρονου Άλκη.
    Ο 23χρονος ο οποίος φέρεται ως ιδιοκτήτης ενός εκ των δύο αυτοκίνητων στα οποία επέβαιναν οι δράστες του αιματηρού επεισοδίου, είχε προσαχθεί, χθες το βράδυ, στο Αστυνομικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.
    Αναμένεται να οδηγηθεί αύριο, Πέμπτη (3/2), στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Θεσσαλονίκης.
    «Επικοινώνησα με τον Πρωθυπουργό για να τον ενημερώσω ότι πριν από λίγο συνελήφθη ο φερόμενος ως δράστης για τη δολοφονία του 19χρονου Άλκη στη Θεσσαλονίκη. Η Ελληνική Αστυνομία και σε αυτή την περίπτωση πράττει το καθήκον της» έγραψε ο Τάκης Θεοδωρικάκος στο Twitter.
    Ο υπουργός, παράλληλα, εκφράζει την «τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του Άλκη, που τόσο άδικα και πρόωρα έφυγε από τη ζωή. Ξέρω ότι αυτό δεν απαλύνει τον πόνο των αγαπημένων του προσώπων. Τουλάχιστον, θα αποδοθεί δικαιοσύνη».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΤΕΛΕΣΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΡΩΣΙΑΣ: «ΔΕΝΔΙΑ, ΕΚΠΡΟΣΩΠΕΙΣ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΚΡΑΤΟΣ Ή ΜΠΑΝΑΝΙΑ»;
    Ο Λαβρόφ έστειλε τελεσίγραφο στον Νίκο Δένδια, στο οποίο η Ρωσία θέτει θέμα προστασίας της εθνικής της ασφάλειας, η οποία κινδυνεύει από τις ενέργειες της Ελλάδας, επικαλούμενη μάλιστα την διακήρυξη του ΟΑΣΕ στην Αστάνα.
    Συγκεκριμένα, η Ρωσία απαιτεί από την Ελλάδα να απαντήσει εάν θα σεβαστεί την υπογραφή της, με την οποία δεσμεύεται να μην προβεί σε ενέργειες για την προάσπιση της δικής της ασφάλειας, εις βάρος της ασφάλειας της Ρωσίας!
    Υπενθυμίζει μάλιστα ότι η Ελλάδα υπέγραψε την συγκεκριμένη διακήρυξη ως κυρίαρχο κράτος και όχι ως μέλος οποιουδήποτε διεθνή οργανισμού (ΝΑΤΟ – ΕΕ). Το γεγονός αυτό απορρίπτει την θέση της Ελλάδας για δήθεν δεσμεύσεις της που πηγάζουν από την συμμετοχή στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Αφού η υπογραφή της διακήρυξης δεν έγινε συλλογικά.
    Η Ρωσία απαιτεί άμεση απάντηση στο αίτημα της, καλώντας την Ελλάδα να ξεκαθαρίσει την θέση της. Γι’ αυτό χαρακτηρίσαμε την συγκεκριμένη ενέργεια από την πρώτη στιγμή ως «τελεσίγραφο».
    Η Ελλάδα πλέον βρίσκεται σε ασφυκτικό κλοιό. Πρέπει άμεσα να επιλέξει εάν θα σεβαστεί την υπογραφή της στον ΟΑΣΕ η τις δεσμεύσεις που πηγάζουν από την συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ, την ΕΕ, κυρίως όμως από την υπογραφή της λεόντειου αμυντικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ.
    Εάν επιλέξει να σεβαστεί τις ανησυχίες της Ρωσίας, τότε αναπόφευκτα θα έρθει σε σύγκρουση με τους δυτικούς οργανισμούς. Εάν όμως αγνοήσει η απάντηση αρνητικά στο τελεσίγραφο της Ρωσίας, τότε η χώρα μας μετατρέπεται σε «εχθρική δύναμη» για τη Μόσχα.
    Διπλωμάτης με τεράστια εμπειρία, αποκάλυψε στο newsbreak.gr ότι το συγκεκριμένο τελεσίγραφο συντάχθηκε με μεγάλη προσοχή από την ρωσική πλευρά, ώστε τυχόν αρνητική απάντηση ή αγνόηση του από την πλευρά της Ελλάδας, να την καταστήσει «νόμιμο στόχο».
    Η Ελλάδα λοιπόν πρέπει να επιλέξει τις επόμενες κινήσεις της με μεγάλη προσοχή.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αρχαιολογική ανακάλυψη αποδεικνύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Ελλήνων στη Μεσόγειο.
    Στο φως ναός του 6ου αιώνα π.Χ. στην Καμπανία, με σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.
    Μία νέα σημαντική αρχαιολογική ανακάλυψη έγινε στην Κάτω Ιταλία. Οι υπεύθυνοι του αρχαιολογικού πάρκου της περιοχής Πέστουμ- Βέλια στην Καμπανία ανακοίνωσαν ότι οι αρχαιολόγοι έφερα στο φως ναό του 6ου αιώνα προ Χριστού αφιερωμένο στην Αθηνά, με αμφορείς, και δυο κράνη, ιδιαίτερης ιστορικής αξίας.
    Σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa, κατά πάσα πιθανότητα τα κράνη αυτά μεταφέρθηκαν στην Καμπανία από την αρχαία Αλέρια, ελληνική αποικία της Κορσικής. Εκεί ακριβώς όπου το 540 π.Χ. πραγματοποιήθηκε η μεγάλη ναυμαχία που έφερε αντιμέτωπους τους Έλληνες με τους Καρχηδόνες και τους Ετρούσκους.
    Τα πλοία των Ελλήνων υπερίσχυσαν, αλλά στη συνέχεια, λόγω των ζημιών που είχαν υποστεί, οι «Έλληνες της Κορσικής» αναγκάσθηκαν να εγκαταλείψουν τη νήσο και να ιδρύσουν την αποικία της Ελέας, στην Κάτω Ιταλία.
    Τα κράνη, που ήρθαν στο φως με τις ανασκαφές, είναι πιθανότατα ετρουσκικά, ένα πολεμικό λάφυρο που οι Έλληνες προσέφεραν στους θεούς.
    Πρόκειται για εξαιρετικής σημασίας ανακάλυψη, η οποία χρήζει σίγουρα περαιτέρω μελέτης και εμβάθυνσης και αποδεικνύει, για μια ακόμη φορά, τον πρωταγωνιστικό ρόλο των Ελλήνων στο εμπόριο και στον πολιτισμό της Μεσογείου.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...