ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

30 Ιανουαρίου 2024

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΣΤΙΑ: Ἀκατάλληλα τά F35 γιά ἀναχαίτιση τῶν τουρκικῶν F-16 πού θά ἀποκτηθοῦν ἀπό τήν γείτονα τό 2027 – Εἶναι ἀεροπλάνα πολέμου, καί θά μᾶς παραδοθοῦν τό 2031, τό ἐνωρίτερον!

 


ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΣΤΟΥΣ «ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ»: «Φτάνει πια. Πρέπει να πεινάσετε για να μας καταλάβετε». ΠΡΑΣΙΝΟΙ: Η εκτροφή ζώων και οι καλλιέργειες της γης φέρνουν την "κλιματική αλλαγή". Πιέσεις για μείωση του αριθμού βοοειδών στην "Ευρωπαϊκή Ένωση". Αποφάσεις για μείωση των καλλιεργειών κατά 4%. "Φάτε έντομα". Σύνθημα Γερμανών αγροτών: «Χωρίς αγρότες δεν υπάρχει μέλλον». Οι Γερμανοί αγρότες περικύκλωσαν με τρακτέρ τα γραφεία των πράσινων και των σοσιαληστών στο Βερολίνο. "Οι πράσινοι μισούν τους αγρότες και την Γερμανική γη".

  

Ο Ερντογάν, 24 ώρες από την στιγμή που ο Ιουδαίος Μπλίνκεν ανακοίνωσε ότι του δίνει 119 προηγμένα Αμερικανικά αεροπλάνα F16 για να βομβαρδίσει την Αθήνα, δήλωσε αλαλάζοντας: «Ο αγώνας μας δεν τελείωσε ρίχνοντας τον εχθρό στη θάλασσα στη Σμύρνη. To Αιγαίο είναι η ιστορία μας». Ο Μπλίνκεν μας κοροϊδεύει κιόλας: "Δεν αλλάζουν οι ισορροπίες στην περιοχή".



ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ νά συνειδητοποιήσουμε ὅτι οἱ Ἡνωμένες Πολιτεῖες ἐφαρμόζουν πολιτική μεγάλης δυνάμεως. Μεταξύ τῶν χωρῶν τίς ὁποῖες θεωροῦν προσδεδεμένες στούς ὀργανισμούς συλλογικῆς ἀσφαλείας πού ἐλέγχουν (ἐν προκειμένῳ στό ΝΑΤΟ), τηροῦν ἴσες ἀποστάσεις. Ρεαλιστικά λοιπόν οὐδείς θά μποροῦσε νά θεωρεῖ ὅτι μπορεῖ νά διαιωνισθεῖ ἡ ἀπαγόρευσις τοῦ Κογκρέσσου γιά τήν πώληση συγχρόνων μαχητικῶν ἀεροσκαφῶν F-16V στήν Τουρκία. Δέν θά ἔπρεπε λοιπόν νά ἀποτελεῖ ἔκπληξη ἡ ἐπιστολή τοῦ Προέδρου Μπάιντεν πρός τούς Ἀμερικανούς νομοθέτες, διά τῆς ὁποίας τούς συνιστᾶ νά ἄρουν τό «ἐμπάργκο» ὥστε νά ἀποδεσμευθοῦν οἱ πωλήσεις μαχητικῶν πρός τήν Ἄγκυρα.

 

Τήν ἴδια στιγμή, κυκλοφόρησαν στήν Ἀθήνα πληροφορίες, συμφώνως πρός τίς ὁποῖες ἐπίκειται ἐπιστολή τοῦ Σταίητ Ντηπάρτμεντ πού θά ἀφορᾶ στήν ἀποδοχή τοῦ αἰτήματος τῆς Ἑλλάδος γιά ἀγορά μαχητικῶν 5ης γενιᾶς τύπου F-35. Παρά τήν διθυραμβική προβολή τῆς ὁποίας ἔτυχον αὐτές οἱ πληροφορίες, μία ψύχραιμη ἐκτίμησις τῆς καταστάσεως ὁδηγεῖ στό συμπέρασμα, ὅτι τά F-35 εἶναι γιά τήν Ἑλλάδα «δῶρον ἄδωρον». Ἐπισημαίνεται ὅτι τό ζήτημα τῶν μαχητικῶν αὐτῶν ἐγείρεται κάθε φορά πού ἡ Οὐάσιγκτων κάνει μιά κίνηση πρός τήν Τουρκία. Ἡ ἀνακίνησίς του φαίνεται σάν «ἐπικοινωνιακό ἀντίβαρο», καθώς συνοδεύεται ἀπό μεγαλοστομίες περί βελτιώσεως τῶν ἑλληνο-ἀμερικανικῶν σχέσεων (οἱ ὁποῖες πάντως οὐδέποτε εἶχαν διαταχθεῖ τήν τελευταία δεκαπενταετία.)

Γιά νά βάλουμε λοιπόν τά πράγματα στήν θέση τους. Ἀπό τήν στιγμή πού τό Κογκρέσσο θά ἐγκρίνει τήν ἀποδέσμευση τῶν προηγμένων F-16V γιά τήν Τουρκία, θά τεθεῖ σέ κίνηση ὁ μηχανισμός τῆς κατασκευαστρίας ἑταιρείας, ὁπότε θά ἀπαιτηθοῦν 24 μέ 36 μῆνες γιά τήν παράδοση τοῦ πρώτου νέου μαχητικοῦ. Ἐν τῷ μεταξύ, θά τῆς ἔχει παραδοθεῖ ἕνας ἀριθμός παλαιοτέρων F-16 ἀναβαθμισμένων στό ἐπίπεδο «V».

Ὅσον ἀφορᾶ στήν Ἑλλάδα, ἡ ἐπιστολή τοῦ Σταίητ Ντηπάρτμεντ γιά τά F-35 ἀναμένεται νά παραληφθεῖ ἀπό τό ἑλληνικό Ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἀμύνης τήν Δευτέρα. Θά εἶναι βεβαίως «πρόχειρο» (draft), καθώς θά ἐπισημοποιηθεῖ μετά πάροδο δύο ἑβδομάδων, ὑπό τήν προϋπόθεσιν, ὅτι κατά τό διάστημα αὐτό δέν θά ἔχει ὑπάρξει ἡ διατύπωσις κάποιας ἐπιφυλάξεως ἀπό τό Κογκρέσσο. Αὐτό ὅμως δέν σημαίνει ὅτι θά ἀρχίσει ἀμέσως ἡ παραγωγή τῶν ἀεροπλάνων αὐτῶν γιά τήν Ἑλλάδα. Οἱ ὑφιστάμενες παραγγελίες μαχητικῶν F-35 καλύπτουν τήν γραμμή παραγωγῆς τῆς κατασκευαστρίας ἑταιρείας Lockheed Martin στό Fort Worth τοῦ Τέξας μέχρι τό 2028. Πρόκειται γιά τίς παραγγελίες χωρῶν πού μετεῖχαν στήν ἀρχική κοινοπραξία τοῦ F-35, στήν ὁποία ἡ Ἑλλάς δέν ἐνετάγη παρ’ ὅτι εἶχε προσκληθεῖ ἤδη ἀπό τίς ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ 2000. Τοῦτο σημαίνει ὅτι μέ τίς καλύτερες δυνατές συνθῆκες F-35 δέν πρόκειται νά παραδοθοῦν στήν Ἑλλάδα πρίν ἀπό τό ἔτος 2031. Ἐπ’ οὐδενί δηλαδή θά μποροῦσαν νά εἶναι ἀντίβαρο στήν ἀπόκτηση τῶν ἐκσυγχρονισμένων F-16V ἀπό τήν Τουρκία, ἡ ὁποία μέ τήν ἔνταξη τῶν μαχητικῶν αὐτῶν στόν ἀεροπορικό στόλο της καθίσταται ἀμυντικῶς αὐτάρκης. Δέν εἶναι ὅμως μόνον αὐτό!

Μέ τά νέα F-16 θά εἶναι πολύ εὔκολο γιά τήν Τουρκία νά ξαναρχίσει (ὁποτεδήποτε τό θελήσει ὁ Ταγίπ Ἐρντογάν) τήν τακτική τῶν παραβάσεων τοῦ FIR Ἀθηνῶν καί τῶν παραβιάσεων τοῦ ἑλληνικοῦ ἐναερίου χώρου. Ἀκόμη ὅμως καί ἄν ἀποκτήσουμε τά F-35, τά ἀεροπλάνα αὐτά δέν εἶναι κατάλληλα γιά τήν ἀποστολή τῆς ἀναχαιτίσεως, τοὐλάχιστον ὅπως τήν θέλουμε γιά τήν ἀποτροπή τῆς τουρκικῆς παρουσίας στόν οὐρανό μας. Τό F-35 δέν εἶναι εὐέλικτο ἀεροπλάνο πού θά μποροῦσε νά ἐμπλακεῖ σέ ἑλιγμούς μέ ἕνα F-16. Τό πλεονέκτημά του εἶναι τό χαμηλό ἴχνος πού παρουσιάζει στά ραντάρ καί τούς ἄλλους αἰσθητῆρες τῶν ἀντιπάλων ἀεροπλάνων. Τό ἴδιο μπορεῖ νά ἔχει τήν εἰκόνα τους ἀθέατη καί νά ἐκτοξεύει ἐναντίον τους βλήματα ἀπό μεγάλες ἀποστάσεις.

Αὐτά ὅμως γίνονται σέ περίοδο πραγματικῆς πολεμικῆς συρράξεως, ὁπότε καί πράγματι τά πλεονεκτήματα τοῦ F-35 μποροῦν νά ἀναδειχθοῦν σέ κρίσιμο παράγοντα καταστροφῆς τοῦ ἀντιπάλου. Δέν εἶναι ὅμως τά ἀεροπλάνα πού ἐξασφαλίζουν τήν ἀεροπορική ὑπεροχή τήν ὁποία χρειαζόμαστε γιά τήν ἐμπέδωση τῆς κυριαρχίας μας στούς οὐρανούς τοῦ Αἰγαίου κατά τίς περιόδους τῆς… ἐγκάρδιας δυσπιστίας πού συνήθως διανύουμε μέ τήν Τουρκία. Δέν εἶναι δηλαδή παράγων ἀποτροπῆς. Καί τό ἀμυντικό μας δόγμα εἶναι καθαρά ἀποτρεπτικό. Συνεπῶς, ἐπαναλαμβάνουμε, τά F-35 εἶναι δῶρον ἄδωρον.




Ἡ «ἀτζέντα 2030» τοῦ ΥΕΘΑ καί τό τιτάνιο ἔργο τῆς ἀνατάξεως τῆς ἀμυντικῆς βιομηχανίας τῆς χώρας

Εφημερίς Εστία Ιαν 29, 2024

ΜΙΑ ΠΙΚΡΗ ἀλήθεια εἶπε ὁ ὑπουργός Ἐθνικῆς Ἀμύνης κ. Νῖκος Δένδιας κατά τίς τελετές παραδόσεως παραλαβῆς καθηκόντων τῶν ἀρχηγῶν Γενικῶν Ἐπιτελείων καί τοῦ ἀρχηγοῦ τοῦ Στόλου.

Ὅτι κάποτε ἡ Ἑλλάς πρέπει νά παύσει νά εἶναι μόνον ἀγοραστής ὁπλικῶν συστημάτων καί νά γίνει καί κατασκευαστής. Πρέπει, γιά τήν ἀκρίβεια, νά ἐπανενεργοποιήσουμε τίς ἀμυντικές βιομηχανικές δυνατότητες τίς ὁποῖες κάποτε εἶχε ἡ χώρα καί τίς ὁποῖες «ἀφήσαμε νά ρημάξουνε». Τό τραγικό εἶναι ὅτι τά χειρότερα συνέβησαν κατά τήν περίοδο τῶν μεγάλων ἐξοπλιστικῶν προγραμμάτων τῆς δεκαετίας 1995-2004. Τρισεκατομμύρια ἐδαπανήθησαν ἐκείνη τήν περίοδο χωρίς ἡ ἑλληνική βιομηχανία νά ἐπωφεληθεῖ μέ μεταφορές, τεχνολογίες καί μέ συνεργασίες γιά τήν ἀνάπτυξη νέων προϊόντων. Καί τό ὑποκατασκευαστικό ἔργο πού ἀνέλαβε, ἦταν περιορισμένο.

·         Τοῦ Εὐθ. Π. Πέτρου

Στήν εἰκοσαετία πού πέρασε ἡ βιομηχανία ὑπέστη ἕνα ἀκόμη σημαντικό πλῆγμα. Ἐξ αἰτίας τῆς ἀδρανείας τά ἐργοστάσια ἀποψιλώθηκαν ἀπό τούς εἰδικευμένους τεχνῖτες, χωρίς νά μαθητεύσουν δίπλα τους νεώτεροι γιά νά συνεχίσουν τήν παράδοση. Γιά αὐτό καί ὅταν ἀγοράσθηκαν οἱ φρεγάτες Belh@rra δέν μποροῦσαν τά ἑλληνικά ναυπηγεῖα νά ἀναλάβουν σημαντικό ἔργο κατασκευῶν τῶν μερῶν τους.

Καί ἐνῷ γιά τά ναυπηγεῖα, μετά τήν ἰδιωτικοποίηση, δημιουργοῦνται σχολές μαθητείας, ὥστε νά προετοιμασθοῦν τά αὐριανά στελέχη, οἱ κρατικές βιομηχανίες παραμένουν δέσμιες τῆς κρατικῆς γραφειοκρατίας καί τῶν ἀγκυλώσεων τοῦ δημοσίου. Ἡ Ἑλληνική Ἀεροπορική Βιομηχανία ἀδυνατεῖ νά συντηρήσει τά μεταφορικά ἀεροπλάνα C-130, διότι δέν ἔχει καί δέν μπορεῖ νά προσλάβει τό ἀπαραίτητο προσωπικό. Κάθε πρόσληψις πρέπει νά γίνει μέσῳ ΑΣΕΠ, τό ὁποῖο μπορεῖ νά εἶναι καλό γιά νά στελεχώνει τά ὑπουργεῖα, δέν μπορεῖ ὅμως νά ἐπιλέγει τούς καταλλήλους τεχνικούς πού χρειάζεται ἡ βιομηχανία. Ἔτσι ἕνας φαῦλος κύκλος διαιωνίζεται…

Ὁ Νῖκος Δένδιας, λοιπόν, πού ἔχει θέσει τήν ἐνεργοποίηση τῆς ΕΑΒ στίς πρῶτες του προτεραιότητες, θά πρέπει νά λάβει τολμηρές ἀποφάσεις, ἀδιαφορῶντας γιά τίς σειρῆνες πού ὁμιλοῦν γιά «πολιτικό κόστος». Πολιτικό ὑπάρχει, ἐξ αἰτίας τῆς ἀδρανείας. Ἄν αὐτή κατανικηθεῖ καί ἡ βιομηχανία ἐργασθεῖ σωστά, μόνον πολιτικά ὀφέλη θά ὑπάρξουν γιά τόν ὑπουργό πού θά ἐπιδείξει τήν ἀπαιτουμένη τόλμη.

Ὑπάρχουν ὅμως καί τά Ἑλληνικά Ἀμυντικά Συστήματα, μέ τά ὁποῖα τό Ὑπουργεῖο Ἐθνικῆς Ἀμύνης δέν ἔχει ἀποφασίσει ἀκόμη νά καταπιασθεῖ. Προφανῶς βάζει τά πράγματα σέ σειρά καί προγραμματίζει νά κάνει κινήσεις γιά αὐτήν τήν βιομηχανία ἀφοῦ ἐξυγιάνει τήν κατάσταση ΕΑΒ. Ἐν τῷ μεταξύ, ὅμως, ὑπό τήν ἐποπτεία τοῦ Ὑπουργείου Οἰκονομίας τά ΕΑΣ καταποντίζονται. Ἡ ἑταιρεία ἀδυνατεῖ πλέον νά καλύπτει τίς ἀνάγκες τῶν ἑλληνικῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων σέ πυρομαχικά. Τά τελευταῖα χρόνια ἔχει ἀπολέσει ὑπογεγραμμένα συμβόλαια γιά κατασκευή «ἁπλῶν» πυρομαχικῶν (διαμετρημάτων 12,7 καί 105 χιλ.) γιά τήν Αἴγυπτο, τήν Τυνησία καί τό Μπαγκλαντές. Τό γεγονός ὅτι συνεχίζουν νά ὑπάρχουν, εἶναι ἀποτέλεσμα τῶν ἀλλεπαλλήλων αὐξήσεων μετοχικοῦ κεφαλαίου γιά τίς ὁποῖες τό Ὑπουργεῖο Οἰκονομίας ἔχει διαθέσει 130 ἑκατομμύρια εὐρώ, χρήματα Ἑλλήνων φορολογουμένων.

Ἐν τῷ μεταξύ ἡ δυνατότης παραγωγῆς μεταλλικῶν μερῶν πυρομαχικῶν ἔχει ἀπολεσθεῖ μέ τήν ἀδρανοποίηση τῶν γραμμῶν παραγωγῆς τοῦ ἐργοστασίου τοῦ Ὑμηττοῦ. Ἡ μετεγκατάστασις ἀπό τόν Ὑμηττό πού ἔχει ἐξαγγελθεῖ ἀπό τόν Πρωθυπουργό ἀπό τόν Ἀπρίλιο τοῦ 2021 δέν ἔχει ὑλοποιηθεῖ ἐνῷ στά χρόνια πού πέρασαν ἀπωλέσθησαν δυνατότητες χρηματοδοτήσεώς της μέ εὐρωπαϊκά κονδύλια. Καί φθάνουμε στό σήμερα πού τό Ὑπουργεῖο Οἰκονομικῶν ἀπαιτεῖ περικοπές δαπανῶν, προκειμένου νά ἐξασφαλίσει τήν συνέχιση τῆς μισθοδοτήσεως τοῦ προσωπικοῦ. Νά περικοπεῖ τί δηλαδή;

Τήν περασμένη Τετάρτη τό Διοικητικό Συμβούλιο ἀπεφάσισε τήν μείωση τοῦ προσωπικοῦ ἀσφαλείας τῆς ἑταιρείας, προκειμένου νά ἀνταποκριθεῖ στήν ἀπαίτηση αὐτή. Ἀλλά στό ἐργοστάσιο τοῦ Λαυρίου παράγονται ἐκρηκτικά, ἐνῷ καί στόν Ὑμηττό ἐξακολουθοῦν νά κατασκευάζονται ἀπαρτία τῶν πυραύλων ἀέρος-ἀέρος IRIS-T. Καί ἐν μέσῳ πολέμων στήν Οὐκρανία καί τήν Μέση Ἀνατολή, σέ μιά περίοδο πού τά ἐργοστάσια θά ἔπρεπε νά θωρακίζονται ἔναντι δυνητικῶν δολιοφθορῶν, ἐδῶ μειώνεται ἡ ἀσφάλεια! Καί θεσμικά νά τό δοῦμε, ἡ ἀπόφασις αὐτή καταστρατηγεῖ τόν Ἐθνικό Κανονισμό Βιομηχανικῆς Ἀσφαλείας (Ε.Κ.Β.Α.) τοῦ Ὑπουργείου Ἐθνικῆς Ἀμύνης, τό ὁποῖο πρέπει νά παρέμβει πρίν νά εἶναι πολύ ἀργά.

Τό ἔργο εἶναι τιτάνιο. Μέσα σέ λίγα χρόνια θά πρέπει νά διορθωθοῦν λάθη δεκαετιῶν. Ὁ κ. Δένδιας μίλησε γιά «ἀτζέντα 2030». Τό ἔτος αὐτό δέν εἶναι τόσο μακρυνό ὅσο ἐκ πρώτης ὄψεως φαίνεται. Ἀπαιτεῖται ταχύτης καί ἀποφασιστικότης. Ἐν τῷ μεταξύ, εἶναι ἀστεῖο τό γεγονός ὅτι ἐμφανίζεται ὁ ΣΥΡΙΖΑ σάν τιμητής. Πληροφορούμεθα ὅτι τήν προσεχῆ ἑβδομάδα θά ἐπισκεφθεῖ τό ἐργοστάσιο τῶν ΕΑΣ στόν Ὑμηττό ὁ κ. Στέφανος Κασσελάκης συνοδευόμενος ἀπό τόν ναύαρχο Εὐάγγελο Ἀποστολάκη. Ἴσως ὁ ἀρχηγός τοῦ ἀριστεροῦ κόμματος νά μήν τό γνωρίζει, ἀλλά θά πρέπει νά ἀπολογηθεῖ γιά τίς ἀστοχίες τῶν προκατόχων του. Διότι τό 2015 ἡ κυβέρνησις τοῦ Ἀλέξη Τσίπρα ἀνέστειλε τό πρόγραμμα ἐξυγιάνσεως τῶν ΕΑΣ, τό ὁποῖο εἶχε ἀρχίσει νά θέτει σέ ἐφαρμογή ἡ κυβέρνησις τοῦ Ἀντώνη Σαμαρᾶ. Κατεδίκασε ἔτσι τήν ἑταιρεία νά βυθισθεῖ βαθύτερα. Ὁπότε, σήμερα, τό ἔργο τοῦ κ. Δένδια εἶναι πολύ δυσκολώτερο.


ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...