ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

20 Ιανουαρίου 2022

Ηθοποιός Λορίν Μπακόλ (στα εβραϊκά Μπέττυ Τζόαν Πέρσκε): ΜΙΑ ΤΥΠΙΚΗ ΔΙΑΣΗΜΗ ΕΒΡΑΙΑ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΪΚΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ, ΞΑΔΕΛΦΗ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ ΣΙΜΟΝ ΠΕΡΕΣ ΚΑΙ ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΧΑΡΥ ΤΡΟΥΜΑΝ, ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΠΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕ ΜΕ ΔΥΟ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΒΟΜΒΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 200.000 ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΙΔΑ.


Ο ΤΣΩΡΤΣΙΛ ΣΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟ ΒΑΪΤΣΜΑΝ: «ΕΣΥ ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΑΦΕΝΤΙΚΟ. ΟΤΙ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ».



ΑΓΓΛΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΟΣ, ΤΙΜΗΜΕΝΟΣ ΗΡΩΑΣ ΤΟΥ Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ: «Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΓΙΝΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΟΥΝ ΜΕ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ».


ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΝΟΡΜΑΝΔΙΑ ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ. ΠΡΩΤΟΣΕΛIΔΟ ΣΤΟΥΣ "ΤΑΪΜΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ" ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΙΟΥ ΣΟΥΛΤΣΜΠΕΡΓΚΕΡ. «ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΡΡΕΠΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΚΕΙΑ. ΚΟΛΑΚΕΥΣΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ». ΠΩΣ ΑΦΙΟΝΙΖΑΝ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΤΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ


 

ΓΙΑΤΙ Ο ΤΣΩΡΤΣΙΛ ΚΑΙ Ο ΡΟΥΣΒΕΛΤ ΒΟΜΒΑΡΔΙΖΑΝ ΣΤΟΝ Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΟΛΕΜΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΣ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ;

 

 

6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1946. ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΤΩΝ 20.000 ΑΘΩΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΧΙΡΟΣΙΜΑΣ, ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΣΑΝ ΟΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ ΑΪΝΣΤΑΪΝ ΚΑΙ ΟΠΠΕΝΧΑΪΜΕΡ ΣΤΙΣ 6 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1946 .


ΦΡΑΓΚΛΙΝΟΣ ΝΤΕΛΑΝΟ ΡΟΥΣΒΕΛΤ, Ο ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΣΑΡΑΣ ΝΤΕΛΑΝΟ, Ο ΕΒΡΑΙΟΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. Ο ΕΒΡΑΙΟΣ ΠΑΠΠΟYΣ ΤΟΥ HTAN ΕΜΠΟΡΟΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ. ΕΚΑΝΕ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΧΑΣΙΣ ΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ.


ΟΙ ΙΟΥΔΑΙΟΙ ΤΟΥ ΡΟΥΣΒΕΛΤ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΥΜΑΝ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΑΝ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟ ΠΑΤΤΟΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΟΤΙ: «Ο ΡΟΥΣΒΕΛΤ ΜΑΣ ΕΒΑΛΕ ΝΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ ΜΕ ΛΑΘΟΣ ΛΑΟ».



 

Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΑΜΥΝΑΣ ΦΟΡΡΕΣΤΑΛ ΤΟ 1949 ΑΠΟ ΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΓΙΑΤΙ ΔΗΛΩΣΕ: «…καμία ομάδα σ’αυτή τη χώρα δεν πρέπει να επιτρέπεται να επηρεάζει την πολιτική μας στο σημείο που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την εθνική μας ασφάλεια»


Η Μπακόλ κάθεται στην κορυφή του πιάνου ενώ ο ερωτοχτυπημένος με την Ιουδαία  ηθοποιό Αντιπρόεδρος των  ΗΠΑ  Χάρι Τρούμαν παίζει πιάνο κοιτάζοντας με  λατρεία τα καλλίγραμμα  πόδια  της  στο National Press Club Canteen. (10 Φεβρουαρίου 1945).  Στις  6  Αυγούστου 1945,  σε  7  μήνες, ο Τρούμαν σκότωσε  με δύο ατομικές βόμβες  200.000 γυναικόπαιδα στην  Ιαπωνία. Λυπόταν  μόνο  που είχε τελειώσει ο πόλεμος στην Ευρώπη  και  δεν  πρόλαβε να πετάξει τις ατομικές βόμβες  σε ευρωπαϊκές πόλεις.


Ο  Μπέρναρντ Μπαρούχ, ο  μεγάλος  εβραίος  χρηματιστής  και  ο   πιστός  του  υπηρέτης,  ο  άγγλος  πρωθυπουργός  Τσώρτσιλ. 

Το 1990 ο David Irving  έφερε στο φως μία δήλωση του Winston Churchill:  

«Δεν θέλω  καμία υπόδειξη για το πώς μπορεί να καταστραφούν σημαντικοί στρατιωτικοί στόχοι κοντά στην Δρέσδη. Θέλω συμβουλές για το πώς μπορούμε να ψήσουμε ζωντανούς τους 600.000 πρόσφυγες που κατέφυγαν από το Βρότσλαβ  στην Δρέσδη!»



ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ  ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ  "ΥΠΟΚΥΠΤΟΥΝ" ΠΑΝΤΟΤΕ  ΣΤΑ  ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ  ΧΕΡΙΑ (ΚΑΙ ΠΟΔΙΑ): 

Ο  ΤΡΟΥΜΑΝ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΗΣ ΜΠΑΚΟΛ, Ο ΤΣΩΡΤΣΙΛ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥ  ΜΠΑΡΟΥΧ,  Ο ΞΕΡΞΗΣ ΣΤΑ ΘΕΛΓΗΤΡΑ ΤΗΣ ΕΣΘΗΡ  Κ.Ο.Κ.



 Η Λωρίν Μπακόλ (αγγλ. Lauren Bacall), 16 Σεπτεμβρίου 1924 – 12 Αυγούστου 2014), γεννημένη Μπέττυ Τζόαν Πέρσκε (αγγλικά:Betty Joan Perske), ήταν Αμερικανίδα ηθοποιός του κινηματογράφου και του θεάτρου. Γνωστή για τη βραχνή φωνή της και την θελκτική της εμφάνιση, αποτέλεσε ίνδαλμα της μόδας κατά τη δεκαετία του 1940.

Η Μπακόλ γεννήθηκε με το όνομα Μπέτυ Τζόαν Πέρσκε στη Νέα Υόρκη, ως μοναχοκόρη της Νάταλι (πατρικό όνομα Μπακόλ ή Βένσταϊν), μιας γραμματέως, και του Ουίλιαμ Πέρσκε, που ήταν πωλητής. Οι γονείς της ήταν Εβραίοι μετανάστες, με τις δικές τους οικογένειες να προέρχονται από τη Γαλλία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Γερμανία. Πρώτος της εξάδελφος ήταν ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος του Ισραήλ Σιμόν Πέρες (1923-2016). Οι γονείς της πήραν διαζύγιο όταν ήταν έξι ετών. Τότε ήταν που υιοθέτησε το επώνυμο της μητέρας της. Η Μπακόλ δεν ξαναείδε τον πατέρα της και δέθηκε με τη μητέρα της, την οποία και πήρε μαζί της στην Καλιφόρνια όταν έγινε σταρ του σινεμά.

     

 


Είναι πιθανώς περισσότερο γνωστή ως πρωταγωνίστρια σε φιλμ νουάρ, όπως οι ταινίες Πάθος και αίμα (1946) και Σκοτεινή διάβασις (1947), αλλά και ως κωμικός, όπως για παράδειγμα στην ταινία του 1953 Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο. Η Μπακόλ επίσης απόλαυσε επιτυχία πρωταγωνιστώντας στο Μπρόντγουεϊ, στα μιούζικαλ «Applause» (1970) και «Woman of the Year» (1981). Το (ιουδαϊκό) Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει εικοστή στη λίστα με τις 25 μεγαλύτερες σταρ όλων των εποχών.

Η Μπακόλ γεννήθηκε με το όνομα Μπέτυ Τζόαν Πέρσκε στη Νέα Υόρκη, ως μοναχοκόρη της Νάταλι (πατρικό όνομα Μπακόλ ή Βένσταϊν), μιας γραμματέως, και του Ουίλιαμ Πέρσκε, που ήταν πωλητής. Οι γονείς της ήταν Εβραίοι μετανάστες, με τις δικές τους οικογένειες να προέρχονται από τη Γαλλία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Γερμανία. Πρώτος της εξάδελφος ήταν ο πρώην πρωθυπουργός και πρόεδρος του Ισραήλ Σιμόν Πέρες (1923-2016). Οι γονείς της πήραν διαζύγιο όταν ήταν έξι ετών. Τότε ήταν που υιοθέτησε το επώνυμο της μητέρας της. Η Μπακόλ δεν ξαναείδε τον πατέρα της και δέθηκε με τη μητέρα της, την οποία και πήρε μαζί της στην Καλιφόρνια όταν έγινε σταρ του σινεμά.

Η Μπακόλ σπούδασε την υποκριτική τέχνη για δεκατρία έτη, παρακολουθώντας μαθήματα στην Αμερικανική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης. Στο μεταξύ εργάστηκε ως ταξιθέτρια και μοντέλο. Ως Μπέτυ Μπακόλ, έκανε το ντεμπούτο της στο Μπρόντγουεϊ το 1942, στην παράσταση «Johnny 2 X 4». Σύμφωνα με την αυτοβιογραφία της, η Μπακόλ γνώρισε το είδωλό της, Μπέτι Ντέιβις στο ξενοδοχείο της τελευταίας. Χρόνια μετά, η Ντέιβις επισκέφτηκε την Μπακόλ στα παρασκήνια για να τη συγχαρεί για την ερμηνεία της στο «Applause», ένα μιούζικαλ βασισμένο στην ταινία που γύρισε η ίδια, το Όλα για την Εύα.

Η Μπακόλ εργαζόταν part-time ως μοντέλο. Η σύζυγος του σκηνοθέτη και παραγωγού Χάουαρντ Χωκς την πρόσεξε τον Μάρτιο του 1943 στο εξώφυλλο του Harper's Bazaar και παρότρυνε τον Χωκς να της κάνει δοκιμαστικό. Εκείνος προσκάλεσε τη Μπακόλ στο Χόλιγουντ για οντισιόν. Της προσέφερε επταετές προσωπικό συμβόλαιο, τη μετέφερε στο Χόλιγουντ, της παρείχε $100 την εβδομάδα, και ξεκίνησε να προωθεί την καριέρα της. Άλλαξε και το όνομά της σε Λωρίν Μπακόλ. Η Νάνσυ Χωκς την πήρε υπό την προστασία της. Την έντυνε με στιλ και την καθοδηγούσε σε θέματα κομψότητας, τρόπων και γούστου. Η φωνή της Μπακόλ εκπαιδεύτηκε να γίνει χαμηλότερη, πιο αρρενωπή και σέξυ, κάτι που κατάληξε σε μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές στο Χόλιγουντ.


Κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών για την ταινία Να έχεις και να μην έχεις (1944) ήταν νευρική, έτσι για να ελαχιστοποιήσει το τραύλισμά της, πίεζε το σαγόνι στο στήθος και για να κοιτά την κάμερα έστρεφε τα μάτια προς τα πάνω. Το εφέ έμεινε γνωστό ως «Το Βλέμμα», το σήμα κατατεθέν της ηθοποιού. Η ερμηνεία της στην εν λόγω ταινία θεωρείται ένα από τα δυναμικότερα ντεμπούτα στην ιστορία του κινηματογράφου.

Λίγες εβδομάδες μετά την έναρξη των γυρισμάτων, ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, σύζυγος τότε της ηθοποιού Μάγιο Μέτχοτ, ξεκίνησε δεσμό με τη Μπακόλ.

Σε μια επίσκεψη στο National Press Club στην Ουάσιγκτον στις 10 Φεβρουαρίου 1945, ο υπεύθυνος τύπου της ηθοποιού, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Warner Bros., Τσάρλι Ένφιλντ, ζήτησε από την εικοσάχρονη Μπακόλ να καθίσει στο πιάνο όπου έπαιζε ο Αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Χάρρυ Τρούμαν. Οι φωτογραφίες προκάλεσαν συζητήσεις και απασχόλησαν τον Τύπο σε όλο τον κόσμο.


Μετά την ταινία Να έχεις και να μην έχεις, η Μπακόλ βρέθηκε στο πλάι του Σαρλ Μπουαγιέ στην ταινία που αποδοκιμάστηκε από τους κριτικούς με τίτλο Confidential Agent (1945). Κατόπιν εμφανίστηκε με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ στο φιλμ νουάρ Πάθος και αίμα (1946), Σκοτεινή διάβασις (1947), καθώς και στη μελοδραματική ταινία σασπένς Στη βοή της καταιγίδος (1948). Κατόπιν επιλέχθηκε να παίξει στο πλευρό του Γκάρι Κούπερ στην ταινία δράσης Αγάπησα και μίσησα (1950).

Η Μπακόλ απέρριπτε σενάρια που δεν έβρισκε ενδιαφέροντα και έτσι κέρδισε τη φήμη πως ήταν δύσκολη. Ωστόσο, για τους ρόλους που υποδύθηκε σε μια σειρά ταινιών δέχτηκε θετικές κριτικές. Στην ταινία Η Γυναίκα των χιμαιρών (1950), όπου συμπρωταγωνίστησε με την Ντόρις Ντέι και τον Κερκ Ντάγκλας, η Μπακόλ υποδύθηκε μια διπρόσωπη femme fatale με μια υποψία λεσβιασμού στον χαρακτήρα της. Η ταινία αυτή συχνά θεωρείται το πρώτο μεγάλου προϋπολογισμού φιλμ τζαζ.

Η Μπακόλ πρωταγωνίστησε στην κωμωδία της «CinemaScope» με τίτλο Πώς να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο (1953), μια μεγάλη επιτυχία όπου συναντήθηκε στην οθόνη με τη Μέριλιν Μονρόε και την Μπέτι Γκρέιμπλ. Η Μπακόλ έλαβε καλές κριτικές για τη μεταστροφή της στην έξυπνη τυχοδιώκτρια Πέιτζ. Σύμφωνα με την αυτοβιογραφία της, η Μπακόλ αρνήθηκε να αποτυπώσει το χέρι ή τα πέλματά της στο τσιμέντο έξω από το Grauman's Chinese Theatre στην πρεμιέρα της ταινίας στο Λος Άντζελες.

Η ταινία Γραμμένο στον άνεμο, που σκηνοθέτησε ο Ντάγκλας Σιρκ το 1956, αποτελεί πλέον ένα από τα κλασικότερα μελοδράματα της περιόδου. Στο πλευρό των Ροκ ΧάντσονΝτόροθι Μαλόουν και Ρόμπερτ Στακ, η Μπακόλ υποδύθηκε μια αποφασισμένη και δυναμική γυναίκα. Η Μπακόλ στην αυτοβιογραφία της αναφέρει πως δεν είχε σε μεγάλη υπόληψη το ρόλο. Όταν στο σπίτι πάλευαν με την ασθένεια του Μπόγκαρτ (καρκίνο του οισοφάγου), η Μπακόλ πρωταγωνίστησε στο πλευρό του Γκρέγκορι Πεκ στη σλάπστικ κωμωδία Η γυναίκα μου, εγώ κι ο πειρασμός. Σκηνοθέτης ήταν ο Βιντσέντε Μινέλλι και κυκλοφόρησε το 1957. Ο Μπόγκαρτ υπέκυψε τον ίδιο χρόνο.


Η καριέρα της Μπακόλ παρουσίασε κάμψη τη δεκαετία του 1960 με λίγες ταινίες στο ενεργητικό της. Στο Μπρόντγουεϊ όμως πρωταγωνίστησε στα Goodbye, Charlie (1959), Cactus Flower (1965), Applause (1970) και Woman of the Year (1981). Για την ερμηνεία της στα δύο τελευταία έλαβε Βραβείο Τόνυ. Οι λίγες ταινίες που η Μπακόλ γύρισε αυτή την περίοδο είχαν πολυπληθές καστ γνωστών ηθοποιών όπως το Σεξ και το μοναχικό κορίτσι (1964) με τους Χένρι ΦόνταΤόνι Κέρτις και Νάταλι ΓουντFBI Φάκελος 17, Άκρως Εμπιστευτικόν (1966) με τους Πωλ Νιούμαν και Τζάνετ Λη, και Φόνος στο Οριάντ Εξπρές (1974), με τους Ίνγκριντ ΜπέργκμανΆλμπερτ Φίννεϋ και Σων Κόννερυ.

Για τη δουλειά της στο θέατρο του Σικάγο, κέρδισε το βραβείο Sarah Siddons το 1972 και ξανά το 1984. Το 1976, η Μπακόλ συμπρωταγωνίστησε με τον Τζον Γουέιν στην τελευταία του ταινία, Με το δάχτυλο στη σκανδάλη. Οι δυο τους έγιναν φίλοι, παρόλο που ο Γουέιν ήταν συντηρητικός στην πολιτική, ενώ η Μπακόλ φιλελεύθερη. Παλαιότερα είχαν παίξει και πάλι μαζί στην ταινία του 1955Blood Alley.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’80 η Μπακόλ εμφανίστηκε στη μέτριας αποδοχής ταινία The Fan (1981), καθώς επίσης στην ταινία HealtH (1980) και Ραντεβού με τον Θάνατο (ταινία). Το 1997, η Μπακόλ έλαβε υποψηφιότητα για το βραβείο Όσκαρ δεύτερου γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία Ο καθρέπτης έχει δύο πρόσωπα (1996), για την οποία είχε ήδη κερδίσει μια Χρυσή Σφαίρα. Πολλοί ανέμεναν να κερδίσει το βραβείο, ωστόσο τελικά αυτό απονεμήθηκε στη Ζυλιέτ Μπινός, για την ταινία Ο Άγγλος ασθενής.

Η Μπακόλ έλαβε το Βραβείο Kennedy Center το 1997. Το 1999 ψηφίστηκε ως μια από τις σημαντικότερες γυναίκες σταρ στην ιστορία από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου. Από τότε η καριέρα της γνώρισε νέα άνθιση και προσέλκυσε την αναγνώριση των κριτικών με τη συμμετοχή της σε πρότζεκτ υψηλού προφίλ όπως οι ταινίες Dogville (2003) με τη Νικόλ ΚίντμανThe Limit (2003) με την Κλαιρ Φορλάνι, και Γέννηση (2004), και πάλι με την Κίντμαν. Επίσης πρωταγωνίστησε στην ταινία του Πωλ Σρέντερ για το 2007«The Walker».

Τον Μάρτιο του 2006, εμφανίστηκε στην 78η απονομή των Όσκαρ παρουσιάζοντας ένα φιλμάκι αφιερωμένο στα φιλμ νουάρ. Επίσης έκανε μια εμφάνιση στην τηλεοπτική σειρά The Sopranos τον Απρίλιο του 2006, όπου και έπεσε θύμα ληστείας από το μασκοφόρο Κρίστοφερ Μολτισάντι.

Το Σεπτέμβρη του 2006, η Μπακόλ έλαβε το «πρώτο Μετάλλιο Κάθριν Χέπμπορν», το οποίο αναγνωρίζει «γυναίκες των οποίων η ζωή, το έργο και οι συνεισφορές ενσαρκώνουν την εξυπνάδα, το κίνητρο και την ανεξαρτησία της τέσσερις φορές βραβευμένης με Όσκαρ ηθοποιού».

Τον Σεπτέμβριο του 2008 η Μπακόλ, μαζί με τη Σούζαν Σαράντον, τιμήθηκε και με το «Τιμητικό μετάλλιο Μπέτι Ντέιβις». Η τελετή έλαβε μέρος στο ίδρυμα αφιερωμένο στη μνήμη του ειδώλου της, της Μπέτι Ντέιβις.

Στις 14 Νοεμβρίου 2009, η Μπακόλ έλαβε τιμητικό Όσκαρ για την πολύχρονη καριέρα της και την προσφορά της στην έβδομη τέχνη.


Στις 21 Μαΐου 1945 η Μπακόλ παντρεύτηκε τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ. Ο γάμος και το ταξίδι του μέλιτος έλαβαν χώρα στη Φάρμα Μάλαμπαρ, στο Οχάιο. Ήταν η εξοχική κατοικία του βραβευμένου με Πούλιτζερ συγγραφέα Λούις Μπρόμφιλντ, στενού φίλου του Μπόγκαρτ. Η Μπακόλ ήταν 20 και ο Μπόγκαρτ 45. Έμειναν μαζί μέχρι τον θάνατο του Μπόγκαρτ από καρκίνο το 1957. Ο Μπόγκαρτ συνήθιζε να την αποκαλεί «Μωρό», ακόμη κι όταν αναφερόταν σε αυτή μπροστά σε άλλους. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας Η Βασίλισσα της Αφρικής, το ζεύγος έπιασε φιλία με την Κάθριν Χέπμπορν και τον σύντροφό της Σπένσερ Τρέισι. Η Μπακόλ επίσης άρχισε να έρχεται σε επαφή και με κύκλους εκτός υποκριτικής, αποκτώντας φιλία με τον ιστορικό Άρθουρ Σκλέσινγκερ Τζούνιορ και τον δημοσιογράφο Άλιστερ Κουκ. Το 1952 έδωσε μια σειρά από ομιλίες για τον υποψήφιο των Δημοκρατικών Άντλαϊ Στίβενσον.

Λίγο καιρό μετά τον θάνατο του Μπόγκαρτ το 1957, η Μπακόλ ξεκίνησε δεσμό με τον τραγουδιστή και ηθοποιό Φρανκ Σινάτρα. Είπε στον Ρόμπερτ Όσμπορν, της Turner Classic Movies (TCM) σε μία συνέντευξη πως έδωσε τέλος στο ρομάντζο. Ωστόσο, στην αυτοβιογραφία της έγραψε πως ο Σινάτρα διέκοψε ξαφνικά τη σχέση, θυμωμένος που η πρόταση γάμου προς την Μπακόλ έφτασε στα αυτιά του Τύπου. Κατόπιν εκείνος μετέβη στο Λας Βέγκας.

Η Μπακόλ ήταν παντρεμένη με τον ηθοποιό Τζέισον Ρόμπαρτς κατά την περίοδο 1961 έως 1969. Σύμφωνα με την αυτοβιογραφία της Μπακόλ, πήραν διαζύγιο εξαιτίας του εθισμού του στο αλκοόλ. Η Μπακόλ απέκτησε δύο παιδιά από τον γάμο της με τον Μπόγκαρτ και ένα με τον Ρόμπερτς. Πρόκειται για το Στήβεν Μπόγκαρτ, παραγωγό ειδήσεων, δημιουργό ντοκιμαντέρ και συγγραφέα, τη Λέσλι Μπόγκαρτ, καθηγήτρια της γιόγκα και το Σαμ Ρόμπαρτς, ηθοποιό.

Η Μπακόλ δεν παντρεύτηκε άλλη φορά. Στην αυτοβιογραφία της, μνημονεύει ένα δεσμό της με τον Λεν Κάριου, συμπρωταγωνιστή της στο «Applause».

Η ηθοποιός έγραψε δυο αυτοβιογραφίες με τίτλους Lauren Bacall By Myself (1978) και Now (1994). Το 2005, επανέκδωσε τον πρώτο τόμο προσθέτοντας ένα κεφάλαιο ακόμη. Ο νέος του τίτλος ήταν «By Myself and Then Some».

Η Μπακόλ εμφανίστηκε στο πλευρό του Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ σε μια φωτογραφία που τυπώθηκε στο τέλος ενός άρθρου που έγραψε ο ίδιος με τίτλο «Δεν είμαι κομμουνιστής» στην έκδοση του Μαΐου 1948 του περιοδικού Photoplay. Το άρθρο γράφτηκε για να αντιμετωπίσει την αρνητική δημοσιότητα που ακολούθησε την εμφάνισή του ενώπιον της «House Unamerican Activities Committee». Το Οκτώβριο του 1947, το ζεύγος ταξίδεψε στην Ουάσιγκτον μαζί με άλλους σταρ του Χόλιγουντ, μια ομάδα που αυτοαποκαλούνταν Committee for the First Amendment. Στο άρθρο ο Μπόγκαρτ θέτει τις αποστάσεις του από τους Δέκα του Χόλιγουντ.Η


Το 1980, η Κάθρην Χάρολντ υποδύθηκε τη Μπακόλ στην τηλεοπτική ταινία Μπόγκι που σκηνοθέτησε ο Βίνσεντ Σέρμαν, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Τζο Χίμανς. Τον Μπόγκαρτ υποδύθηκε ο Κέβιν Ο’ Κόννορ, ενώ η ταινία επικεντρωνόταν στη διάλυση του τρίτου γάμου του ηθοποιού με τη Μάγιο Μέτχοτ, την οποία υποδύθηκε η Ανν Γουέτζγορθ, όταν ο Μπόγκαρτ γνώρισε την Μπακόλ και ξεκίνησε μαζί της σχέση.

·         Στον επίλογο του καρτούν του Μπαγκς Μπάνι με τίτλο «Slick Hare» (1947) εμφανίζεται μια ξανθιά που θυμίζει την Μπακόλ, την οποία τόσο ο Μπόγκαρτ, όσο και ο Μπαγκς αποκαλούν «Μωρό». Η Μπακόλ επίσης εμφανίζεται σε μια παρωδία της ταινίας Μαρτινίκα με τίτλο Η Μπακόλ στα Όπλα (1946) – Bacall to Arms, παρήχηση του Call to Arms – στην οποία πρωταγωνιστούν οι «Λώρι Μπικούλ» και «Μπόγκι Γκόκαρτ» σε ένα φιλμ μέσα στο καρτούν.

·         Στο μιούζικαλ του Άντριου Λόιντ Βέμπερ Εβίτα, στο τραγούδι «Rainbow High», η πρωταγωνίστρια Εύα Περόν, παραγγέλλει στους στυλίστες της να την κάνουν είδωλο του στιλ με τη φράση «Lauren Bacall me», σε ελεύθερη απόδοση «Μεταμορφώστε με σε Λωρίν Μπακόλ».

·         Αναφέρεται στο ρεφρέν του τραγουδιού «Car Jamming» από το πανκ ροκ συγκρότημα The Clash.

·         Γίνεται επίσης αναφορά σε αυτήν στο τραγούδι Vogue της Μαντόνα, μαζί με άλλα είδωλα του στιλ περασμένων δεκαετιών.

·         Στο τραγούδι των Μπον Τζόβι Captain Crash And The Beauty Queen From Mars αναφέρεται τόσο η ίδια, όσο και ο Μπόγκαρτ.

·         Το τραγούδι της Μπέρτι Χίγκινς Key Largo έχει σαν ρεφραίν «We had it all, just like Bogie and Bacall».

·         Η Μπακόλ επίσης εμφανίζεται σε ένα επεισόδιο της σειράς κινουμένων σχεδίων The Simpsons, με τίτλο «Smoke on the Daughter». Εμφανίστηκε στη Λίζα υπό τη μορφή φαντάσματος.

ΑΠΟ ΤΗΝ  ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ




Ο  ΞΑΔΕΛΦΟΣ ΤΗΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΤΟΥ ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ  ΛΩΡΙΝ  ΜΠΑΚΟΛ  ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ  ΚΑΙ  ΠΡΟΕΔΡΟΣ  ΤΟΥ  ΙΣΡΑΗΛ  ΣΙΜΟΝ  ΠΕΡΕΣ. 

Ο  ΣΙΜΟΝ  ΠΕΡΕΣ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ  ΤΗΝ  ΑΤΟΜΙΚΗ  ΒΟΜΒΑ  ΤΟΥ  ΙΣΡΑΗΛ. 



Ο  ΝΑΥΑΡΧΟΣ  ΚΑΙ  ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ  ΤΟΥ  ΙΣΡΑΗΛ  ΣΙΜΟΝ  ΠΕΡΕΣ  (1923 –  2016). 

Είναι   ο  δημιουργός  της  ατομικής  βόμβας  του  Ισραήλ.

Το 2007 εξελέγη Πρόεδρος του Ισραήλ και υπηρέτησε στο αξίωμα αυτό ως τις 24 Ιουλίου 2014. Εξελέγη μέλος της Κνεσέτ το 1959 και υπηρέτησε αδιάλειπτα μέχρι την εκλογή του στην προεδρία το 2007, με ελάχιστη διακοπή το 2006. Τον Νοέμβριο του 2008 τιμήθηκε με τον τίτλο του επίτιμου Ιππότη από τη Βασίλισσα Ελισάβετ Β΄.(Η  γνωστή  Αγγλία...)  Ενώ εργαζόταν στα «κιμπούτζ», αναμίχθηκε με τα πολιτικά και το 1947 προσχώρησε στην  φανατική  εθνικιστική  στρατιωτική  οργάνωση  Χαγκάνα που διηύθυνε ο Δαυίδ Μπεν Γκουριόν.
Τον Μάιο του 1948, μόλις ανακηρύχθηκε η ίδρυση του Ισραήλ, στα προηγούμενα εδάφη της Παλαιστίνης, ο πρωθυπουργός Μπεν Γκουριόν, ιδρυτής του κόμματος Καντίμα, διόρισε τον μόλις 25 ετών Σιμόν Πέρες αρχηγό (ναύαρχο) του Ισραηλινού Πολεμικού Ναυτικού. Το 1952 διορίστηκε αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στη συνέχεια Γενικός Διευθυντής (1953-1959) και αναπληρωτής Υπουργός Άμυνας (1959-1965). Εκείνη ακριβώς την περίοδο το Ισραήλ ξεκίνησε το μεγαλεπήβολο έργο της βιομηχανικής παραγωγής όπλων, εγκαινιάζοντας, με τη συμβολή  των ΗΠΑ, και το πρόγραμμα πυρηνικών ερευνών. Την ίδια περίοδο ο Πέρες ξεκίνησε και μια σειρά επαφών συνάπτοντας στρατιωτικές συμμαχίες με άλλες χώρες, σημαντικότερη των οποίων ήταν με τη Γαλλία.


ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ



























11 σχόλια:

  1. Ο Α.Τσίπρας ενοχλήθηκε με τον Εθνικό Ύμνο στην παραλαβή των Rafale.
    Σε ένα ακόμη σοβαρό ατόπημα προχώρησε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, καθώς τον ενόχλησε ο Εθνικός Ύμνος στην παραλαβή των μαχητικών αεροσκαφών Rafale.
    Ο Α.Τσίπρας χαρακτήρισε «κιτς θέαμα» την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου και κατηγόρησε την κυβέρνηση για «εθνική καπηλεία».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η γαλλική Βουλή αναγνώρισε «την γενοκτονία των Ουιγούρων Τούρκων στην Κίνα».
    Η Γαλλία αναγνώρισε τις πρακτικές της Κίνας κατά των Τούρκων Ουιγούρων ως γενοκτονία.
    Ψηφίστηκε στην Κάτω Βουλή το νομοσχέδιο που καταδικάζει τη «γενοκτονία» κατά των Ουιγούρων, γράφει τούρκικο δημοσίευμα.
    Το κόμμα του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν υποστήριξε, επίσης, το σχέδιο νόμου που καταδικάζει τη γενοκτονία κατά των Ουιγούρων που παρουσίασε το αντιπολιτευόμενο Σοσιαλιστικό Κόμμα στη Γαλλία .
    Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με πλειοψηφία στην Εθνοσυνέλευση, την Κάτω Βουλή του γαλλικού κοινοβουλίου.
    Οι πρακτικές κατά των Ουιγούρων που ζούσαν στην Αυτόνομη Περιοχή των Ουιγούρων της Σιντζιάνγκ αναγνωρίστηκαν ως «γενοκτονία» και καταδικάστηκαν.
    Η Γαλλία δεν συμπεριλήφθηκε στο μποϊκοτάζ των Χειμερινών Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου.
    Αξιοσημείωτο είναι ότι η μη δεσμευτική απόφαση ελήφθη πριν από τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες στο Πεκίνο, που θα ξεκινήσουν στις 4 Φεβρουαρίου.
    Οι ΗΠΑ, η Αυστραλία, ο Καναδάς και το Ηνωμένο Βασίλειο αποφάσισαν τον περασμένο μήνα να μποϊκοτάρουν τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου το 2022 με την αιτιολογία των «παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων» στην Κίνα .
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τηλεφωνική επικοινωνία ΥΠΕΞ Τουρκίας και Ισραήλ μετά από 13 χρόνια - Αναθέρμανση στις σχέσεις των δυο χωρών; Την Τρίτη ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε πως ο πρόεδρος του Ισραήλ, Ισαάκ Χέρτσογκ, είναι πιθανό να επισκεφθεί την Τουρκία σύντομα.
    Οι υπουργοί Εξωτερικών του Ισραήλ και της Τουρκίας είχαν την Πέμπτη (20/1) τηλεφωνική επικοινωνία, για πρώτη φορά έπειτα από 13 χρόνια.
    Σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ισραηλινού υπουργού Εξωτερικών, ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου τηλεφώνησε στον Γιαΐρ Λαπίντ προκειμένου να ρωτήσει για την κατάσταση της υγείας του μετά την διάγνωσή του με Covid-19.
    Ο υπουργός Εξωτερικών του Ισραήλ διαγνώστηκε θετικός στον κορωνοϊό στις 10 Ιανουαρίου και βγήκε από την υποχρεωτική καραντίνα νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα.
    Σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της ισραηλινής εφημερίδας «Γεντιότ Αχρονότ», οι υπουργοί Εξωτερικών συζήτησαν για τις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών.
    Η τηλεφωνική επικοινωνία Λαπίντ-Τσαβούσογλου εκλαμβάνεται ως το πιο πρόσφατο σημάδι αναθέρμανσης των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών, οι οποίες ήταν τεταμένες μετά τη φονική επιδρομή Ισραηλινών κομάντος στο πλοίο Mavi Marmara στα ανοικτά της Γάζας το 2010.
    Υπενθυμίζεται πως την Τρίτη ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε πως ο πρόεδρος του Ισραήλ, Ισαάκ Χέρτσογκ, είναι πιθανό να επισκεφθεί την Τουρκία σύντομα.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η Τουρκία αυξάνει κατακόρυφα τον προϋπολογισμό της ΜΙΤ.
    Στις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες θα διατεθούν πρωτόγνωρα κονδύλια για τον τρέχοντα χρόνο.
    Ο Εθνικός Οργανισμός Πληροφοριών (MİT) θα έχει στη διάθεσή του 825 εκατομμύρια τουρκικές λίρες- TL (πέρυσι είχαν διατεθεί 300 εκατομμύρια TL, αλλά δαπάνησε 631 εκατομμύρια, ενώ η Αστυνομική Υπηρεσία Πληροφοριών θα δαπανήσει 200 εκατομμύρια TL.
    Στο επενδυτικό πρόγραμμα διατέθηκαν σημαντικά κονδύλια για φυλακές και κατασκευές συνόρων.
    Εξάλλου, 400 εκατομμύρια TL διατέθηκαν στη Διεύθυνση Πληροφοριών Ασφαλείας για δαπάνες μεταξύ 2022 και 2023.
    Ενώ το Υπουργείο Δικαιοσύνης θα δαπανήσει φέτος περίπου 2 δισεκατομμύρια TL για την κατασκευή 36 φυλακών.
    Το Υπουργείο Εσωτερικών θα χρησιμοποιήσει προϋπολογισμό 992 εκατομμυρίων TL για την κατασκευή του συνοριακού τείχους αναφέρει το Βαλκανικό Περισκόπιο.
    Στις λεπτομέρειες του Επενδυτικού Προγράμματος 2022, το οποίο ανακοινώθηκε με την υπογραφή του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, διατέθηκαν επίσης πόροι για υπηρεσίες πληροφοριών, ασφάλειας και δικαιοσύνης.
    Αντίστοιχα, διατέθηκαν στη Γενική Διεύθυνση Ασφάλειας 11 εκατομμύρια TL για την αγορά μηχανημάτων και εξοπλισμού στο πλαίσιο της καταπολέμησης των ναρκωτικών.
    Ενώ 80 εκατομμύρια TL διατέθηκαν για την «αύξηση της αντιτρομοκρατικής ικανότητας», συνολικά 400 εκατομμύρια TL διατέθηκαν για τις «Υπηρεσίες Πληροφοριών» την περίοδο 2022-2023.
    200 εκατομμύρια TL από αυτά θα δαπανηθούν το 2022. Τα χρήματα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για την αγορά μηχανημάτων και εξοπλισμού.
    Τείχος στα σύνορα για τους παράνομους μετανάστες από το Αφγανιστάν
    Προϋπολογισμός 1 δισεκατομμυρίου 200 εκατομμυρίων TL καθορίστηκε για τις εργασίες κατασκευής τείχους προστασίας και περιπολίας του τμήματος Van 2 για τους παράνομους μετανάστες του Αφγανιστάν.
    Ενώ πέρυσι δαπανήθηκαν 120 εκατομμύρια TL για αυτό, 600 εκατομμύρια TL διατέθηκαν για την κατασκευή 238 χιλιομέτρων τειχών και δρόμων φέτος.
    Ένας φράχτης πάνελ 100 εκατομμυρίων TL θα κατασκευαστεί σε μια περιοχή 33 χιλιομέτρων στα σύνορα του Σιρνάκ.
    2 δισεκατομμύρια TL για 36 φυλακές
    Από την άλλη πλευρά, συνολικά 1 δισεκατομμύριο 988 εκατομμύρια TL 64 χιλιάδες TL διατέθηκαν κονδύλια στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για την κατασκευή φυλακών.
    Τα χρήματα αυτά θα διατεθούν για την κατασκευή 36 φυλακών. Η Μαλάτια, το Ικόνιο, το Μους, το Τοκάτ και το Ζονγκουλντάκ περιλαμβάνονταν μεταξύ των επαρχιών όπου θα γίνουν φυλακές σύμφωνα με το πρόγραμμα.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Από την 1η Σεπτεμβρίου το Τέξας απαγορεύει την άμβλωση, ακόμη και σε περιπτώσεις βιασμού ή αιμομιξίας.
    Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ κατάφερε νέο πλήγμα χθες Πέμπτη στους αντιπάλους νόμου στην πολιτεία Τέξας που, εδώ και τέσσερις μήνες, απαγορεύει την άμβλωση από την έκτη εβδομάδα της εγκυμοσύνης.
    Το κορυφαίο όργανο της αμερικανικής δικαιοσύνης, η καθαρή πλειοψηφία των μελών του οποίου (6/9) εμφορείται από συντηρητικές απόψεις, αρνήθηκε – χωρίς να εξηγήσει το σκεπτικό του – να αναπέμψει τον φάκελο σε ομοσπονδιακό δικαστή που είχε εμποδίσει την εφαρμογή του νόμου.
    Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως το ζήτημα παραμένει στα χέρια του πολύ συντηρητικού ομοσπονδιακού εφετείου της Νέας Ορλεάνης, όπου η διαδικασία έχει περιπλακεί.
    Τα τρία αριστερά (του Σόρος) μέλη του Ανώτατου Δικαστηρίου διαχώρισαν τη θέση τους από τους συναδέλφους τους, με ανακοίνωσή τους σε τόνο εξαιρετικά οξύ.
    «Σήμερα, για τέταρτη φορά, το Δικαστήριο αρνήθηκε να προστατεύσει τις εγκύους στο Τέξας», ανέφερε η δικάστρια Σόνια Σοτομαγιόρ. «Το δικαστήριο αποστρέφει το βλέμμα» ενώ το Τέξας «στερεί από πολίτες συνταγματικά τους δικαιώματα», πρόσθεσε.
    Από την 1η Σεπτεμβρίου, η πολιτεία αυτή του αμερικανικού Νότου απαγορεύει την άμβλωση, ακόμη και σε περιπτώσεις βιασμού ή αιμομιξίας, από τη στιγμή που μπορούν να γίνουν αντιληπτοί οι χτύποι της καρδιάς του εμβρύου, δηλαδή περί την έκτη εβδομάδα της κύησης, όταν οι περισσότερες γυναίκες αγνοούν ακόμη πως είναι έγκυες.
    Περίπου δέκα συγκρίσιμα πολιτειακά νομοθετήματα ακυρώθηκαν, καθώς παραβιάζουν τη δικαιοδοσία του Ανωτάτου Δικαστηρίου: αυτό αναγνωρίζει από το 1973, όταν είχε αναγγείλει την ιστορική ετυμηγορία του στην υπόθεση Roe v. Wade, κι επαναβεβαίωσε το 1992, το δικαίωμα των Αμερικανίδων στην άμβλωση όσο το έμβρυο δεν είναι ακόμη βιώσιμο, δηλαδή περί την 22η ως την 24η εβδομάδα της εγκυμοσύνης.
    Όμως ο νόμος που υιοθετήθηκε στο Τέξας εμπεριέχει μια πρωτοφανή διάταξη: εναποθέτει «αποκλειστικά» στους πολίτες να φροντίζουν να τηρείται, πιο συγκεκριμένα ορίζει πως πρέπει να μηνύουν όποιον υποψιάζονται ότι βοήθησε οποιαδήποτε γυναίκα να κάνει άμβλωση μετά την έκτη εβδομάδα της κύησης. Τους υπόσχεται αμοιβή ως και 10.000 δολαρίων.
    Ελλείψει αξιωματούχου που μπορεί να διαταχθεί να μην εφαρμόσει τον νόμο, ο μηχανισμός που επινόησαν οι νομοθέτες του Τέξας περιπλέκει την παρέμβαση της ομοσπονδιακής δικαιοσύνης.
    Στις επανειλημμένες προσφυγές που έγιναν, το Ανώτατο Δικαστήριο κρύφτηκε πίσω από «νέα διαδικαστικά ζητήματα» για να αποφύγει να παρέμβει, να μείνει στο περιθώριο.
    Η απραξία του –που εκλαμβάνεται ως ένδειξη της επιρροής των τριών δικαστών που διορίστηκαν από τον πρώην πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ– δείχνει για πολλούς ότι δεν είναι διατεθειμένο να υπερασπιστεί το δικαίωμα στην άμβλωση.
    Μπορεί ακόμη και να το καταργήσει, σε χωριστή υπόθεση, που αφορά την πολιτεία του Μισισιπή. Κατά τη διάρκεια συνεδρίασης αφιερωμένης σε νόμο που απαγορεύει την άμβλωση από την 15η εβδομάδα της κύησης εκεί, μέλη του φάνηκαν έτοιμα να ακυρώσουν την απόφαση Ρόου εναντίον Γουέιντ, που δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πολιτεία να εφαρμόζει τη δική της νομοθεσία ως προς την διακοπή της εγκυμοσύνης.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το 1990 ο David Irving έφερε στο φως μία δήλωση του Winston Churchill: «Δεν θέλω καμία υπόδειξη για το πώς μπορεί να καταστραφούν σημαντικοί στρατιωτικοί στόχοι κοντά στην Δρέσδη. Θέλω συμβουλές για το πώς μπορούμε να ψήσουμε ζωντανούς τους 600.000 πρόσφυγες που κατέφυγαν από το Βρότσλαβ στην Δρέσδη!»
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ: «όταν ξεκινήσαμε την Επανάσταση, ο κόσμος μας έλεγε τρελούς». Ο Κολοκοτρώνης, φυλακίσθηκε από διεφθαρμένους δικαστές στις 6 Σεπτεμβρίου του 1833.
    Στα απομνημονεύματά του ο Γέρος του Μοριά γράφει:

    « Μ’ έβαλαν 9 μήνες φυλάκιση, χωρίς να βλέπω κανέναν εκτός από τον δεσμοφύλακα μου. Δεν ήξερα τόσους μήνες τι γίνεται έξω, ποιός ζει, ποιός πεθαίνει, ποιόν άλλον έχουνε φυλακισμένο.
    ΔΕΝ ΗΞΕΡΑ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΕΧΟΥΝ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟ. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα φτάσουν σε τέτοιο σημείο ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΨΕΥΔΟΜΑΡΤΥΡΕΣ ».

    Κλέφτικο τραγούδι:
    «Μέρα και νύχτα καταγής, στον τοίχο ακουμπισμένος
    εσάπη το κορμάκι μου, δεξιά μεριά στην πλάτη.
    Πανάθεμά σε, ΑΝΑΚΡΙΤΗ, και συ, ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ,
    που δε δικάζεις ξάμηνο, παρά δικάζεις χρόνους».

    Ο Ηπειρώτης, καταγόμενος από το ορεινό χωριό της βόρειας Πίνδου ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ ΖΑΓΟΡΙΟΥ, μερικά χιλιόμετρα δυτικά του Μετσόβου, δικηγόρος υπεράσπισής του ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΚΛΩΝΑΡΗΣ (1788-1849), ο οποίος το 1835 έγινε ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ και ΤΙΜΙΟΣ υπουργός της Δικαιοσύνης, (δεν υπάρχουν σήμερα τέτοιοι νομικοί) είπε στην αγόρευσή του:

    «Ως πότε κύριοι δικαστές θα συνεχίζεται αυτή η βάρβαρη σπίλωση;
    Ως πότε ο ανελέητος διωγμός ενάντια σ’ εκείνους που λευτέρωσαν, δόξασαν και εξακολουθούν να λαμπρύνουν την Ελλάδα;
    Ως πότε ΟΙ ΞΕΝΕΣ ΡΑΔΙΟΥΡΓΙΕΣ θα μαστίζουν τούτο τον τόπο;
    Ως πότε ΣΥΝΩΜΟΤΕΣ ΚΑΙ ΜΙΣΕΛΛΗΝΕΣ θα κηλιδώνουν τη χώρα μας;»

    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. Ραιημόν Καρτιέ: «Μεταπολεμική παγκόσμιος ιστορία»: «Οι εβραίοι στο Ισραήλ ανασταίνουν και ξαναφέρνουν στην επιφάνεια, με σεβασμό, την αρχαία τους γλώσσα. Εργάζονται νυχθημερόν και βρίσκουν λέξεις όπως: ολοκλήρωμα συναρτήσεων, αλεξίπτωτο, τανυστικός λογισμός κλπ. σε μία γλώσσα πεθαμένη εδώ και 2.000 χρόνια». Στην Ελλάδα, η βρωμερή πολιτική και πνευματική ελίτ κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να καταστρέψει το ΘΕΙΟΝ ΔΩΡΟΝ πού λέγεται Γλώσσα των Ελλήνων.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή


  9. «Αγνοείται» η ελληνική σημαία στο Τριεθνές του Έβρου.
    Στο Τριεθνές του βόρειου Έβρου, στα σύνορα Ελλάδας, Βουλγαρίας και Τουρκίας, κυματίζουν οι σημαίες των γειτονικών χωρών αλλά όχι η ελληνική.
    Η προσπάθεια των λιγοστών κατοίκων του ακριτικού χωριού Δίλοφος του δήμου Ορεστιάδας, να στηθεί ένας ψηλός ιστός 22 μ. με την ελληνική σημαία έχει βαλτώσει, αφού η στρατιωτική υπηρεσία δεν δίνει το τελικό «ΟΚ» αν και στο παρελθόν υψηλόβαθμοι αξιωματικοί βρέθηκαν στην περιοχή και υπέδειξαν τον κατάλληλο χώρο.
    Ψυχή» της πρωτοβουλίας των κατοίκων του Δίλοφου, που μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού και βρίσκεται ακριβώς επάνω στην «πινέζα» του χάρτη, είναι ο 47χρονος αγρότης και Εθνοφύλακας Παναγιώτης Κυργιαλάνης, ο οποίος έχει βάλει στόχο ζωής να στηθεί ο ιστός με την ελληνική σημαία στο σημείο. Όπως λέει απογοητευμένος στο protothema.gr : «Ζητάμε το αυτονόητο. Να κυματίζει η ελληνική σημαία και σε αυτή τη γωνιά της πατρίδας μας».
    Με ιδία έξοδα και δωρεές φίλων, ο κ.Κυργιαλάνης έχει εξασφαλίσει τα αναγκαία υλικά. Τον ιστό, τα τσιμέντα, τα συρματόσχοινα, ακόμη και δύο τεράστιες ελληνικές σημαίες που θα κυματίζουν περήφανα, ακριβώς απέναντι από την τουρκική και βουλγαρική εκεί που ενώνονται τα σύνορα των τριών χωρών. Ωστόσο τα κομμάτια του ιστού σκουριάζουν αφημένα σε σημείο του χωριού, αφού η στρατιωτική υπηρεσία … «σφυρίζει» αδιάφορη.
    «Εδώ και πέντε χρόνια προσπαθούμε να στήσουμε έναν ψηλό ιστό με ελληνική σημαία κοντά στο Τριεθνές. Απέναντι υπάρχει βουλγαρική, τουρκική σημαία αλλά όχι ελληνική. Θέλουμε να την τοποθετήσουμε για να φαίνεται από μακριά πως εδώ είναι Ελλάδα. Δεν θα χρειαστεί να διαθέσουν το παραμικρό ευρώ. Θέλουμε μόνο άδεια από τον στρατό για να τοποθετηθεί ο ιστός. Είχαμε υποσχέσεις, έγιναν συναντήσεις με εκπροσώπους της στρατιωτικής υπηρεσίας, αλλά το θέμα έχει παγώσει χωρίς να ξέρουμε τον λόγο» λέει ο κ.Κυργιαλάνης ζητώντας από την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας να δει με ενδιαφέρον το θέμα και να παρέμβει άμεσα. «Ας έρθουν να δουν τις σημαίες των γειτόνων απέναντι και την απουσία της δικής μας, σε μια περιοχή που θα έπρεπε να κυματίζει για εθνικούς και συμβολικούς λόγος» λέει, τονίζοντας πως σκέφτηκε να τοποθετήσει τον ιστό ακόμη και σε χωράφι ιδιοκτησίας του αλλά «απαιτούνται πολυέξοδες και χρονοβόρες διαδικασίες».
    Ο Δίλοφος είναι ένα μικρό χωριό στις όχθες του ποταμού Έβρου, δίπλα ακριβώς από τη μεθοριακή γραμμή της Ελλάδας με την Τουρκία. Κάποτε έσφυζε από ζωή λόγω των λιγνιτωρυχείων που λειτουργούσαν εκεί. Από τα γύρω υψώματα διακρίνονται το τεράστιο τουρκικό τελωνείο, το μεγαλύτερο της Τουρκίας, και η Ανδριανούπολη που σήμερα αριθμεί (180.000) περισσότερους κατοίκους από ότι ολόκληρος ο νομός Έβρου. Το χωριό σήμερα αριθμεί λιγότερους από 20 κατοίκους με νεότερο τον κ. Κυργιαλάνη, που σε πείσμα των καιρών παραμένει -κυριολεκτικά- ακρίτας μια και είναι και μέλος της τοπικής Εθνοφυλακής. «Φροντίζω όσο μπορώ τους γηραιότερους, προμηθεύοντάς τους τα αναγκαία. Δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την Πολιτεία. Μια βόλτα στα χωριά του Τριγώνου, αρκεί για να διαπιστώσει κανείς πως ο τόπος αυτός δυστυχώς έχει ημερομηνία λήξης, όταν δίπλα μας -ειδικά στην Τουρκία- ο πληθυσμός αυξάνεται κατακόρυφα» λέει με νόημα.
    «Παρακαλούμε την ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του ΓΕΣ να δείξουν ενδιαφέρον. Ας κοιτάξουν απέναντι. Στο τριεθνές Υπάρχουν οι σημαίες της Τουρκίας, της Βουλγαρίας και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Που είναι η ελληνική σημαία;. Αυτό μας στεναχωρεί ιδιαίτερα ως Έλληνες που ζούμε στην εσχατιά αυτή τασσόμενοι να φυλάμε Θερμοπύλες» λέει ο κ.Κυργιαλάνης εμφανώς απογοητευμένος.
    Ζ.Π.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι ΗΠΑ εγκρίνουν την πώληση 40 αεροσκαφών F-16 στην Τουρκία.
    Σύμφωνα με το CNN Turk οι ΗΠΑ θα δώσουν την έγκρισή τους στην Τουρκία για την αγορά μαχητικών F-16.
    Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι δύο πλευρές πραγματοποίησαν συναντήσεις σε αμερικανικό και τουρκικό έδαφος, στην Ουάσινγκτον και την Άγκυρα. Το CNN Turk επικαλείται πηγές στις ΗΠΑ και αναφέρει πως το αίτημα της Άγκυρας ενδέχεται να γίνει δεκτό, επειδή οι φόβοι για μια αυξανόμενη απειλή στη Μαύρη Θάλασσα φέρνουν την ανάγκη εξοπλισμού των συμμάχων του ΝΑΤΟ. Η αγορά αφορά 40 μαχητικά F-16 και 80 σετ αναβάθμισης.
    Σημειώνεται πως το 2019 οι ΗΠΑ απέρριψαν την πώληση μαχητικών F-35 στην Τουρκία, έπειτα από τη συμφωνία της χώρας με τη Ρωσία για την αγορά του ρωσικού πυραυλικού συστήματος S-400. Αργότερα, ο Ερντογάν είχε δηλώσει πως οι ΗΠΑ πρότειναν τα F-16 ως αντάλλαγμα για τα F-35.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο ΛΙΓΝΑΔΗΣ ΚΑΙ ΟΙ “ΛΕΒΕΝΤΗΔΕΣ” ΣΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ.


    Αποκαλυπτικά στοιχεία παρουσιάζει η www. σχετικά με ”συμπτώσεις” του παρελθόντος των φερομένων ως πιθανών δραστών του βιασμού της 24χρονης Γεωργίας στη Θεσσαλονίκη.

    Συγκεκριμένα, ένα γεγονός που έχουν αποκρύψει όλα τα ΜΜΕ σχετικά με τη ”φιλανθρωπική” δραστηριότητα της οικογενείας Λεβέντη είναι μια συναυλία προ έξι ετών για τους πρόσφυγες. Στις 28 Μαρτίου του 2016 πραγματοποιήθηκε συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής με παρουσίαση και σκηνοθετική επιμέλεια του Δημήτρη Λιγνάδη!
    Η διοργάνωση της συναυλίας έγινε από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων και το International Foundation for Greece (IFG), στο οποίο είναι συνιδρυτές και μέλη του διοικητικού του συμβουλίου οι Βασίλης και Ευαγόρας Λεβέντης. Τα έσοδα της συναυλίας διατέθηκαν στο Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.) για την κάλυψη των αναγκών της προσωρινής διαμονής των προσφύγων.

    Στη συγκεκριμένη συναυλία συμμετείχαν πλήθος διασήμων τραγουδιστών και εκπρόσωποι του πολιτικού κόσμου. Βέβαια, το γεγονός ότι διασημότητες οι οποίες προωθούν την στήριξη μουσουλμάνων ”προσφύγων” και την εγκατάσταση τους εδώ, βρίσκονται σήμερα ως κατηγορούμενοι για σεξουαλικές παρενοχλήσεις και βιασμούς, θα πρέπει να προκαλέσει τη δυσπιστία των πολιτών για τις προθέσεις εκείνων οι οποίοι διαφημίζουν την δήθεν αλληλεγγύη τους.
    Ευελπιστούμε η δικαιοσύνη να κάνει το έργο της και τα θύματα να βρουν δικαίωση. Η αλληλεγγύη, ο σεβασμός στην ανθρώπινη προσωπικότητα αποδεικνύονται με τις πράξεις και τον τρόπο ζωής του καθενός και όχι με υποκριτικές φιέστες. Χρέος όλων μας είναι να σταθούμε δίπλα στη Γεωργία και σε κάθε γυναίκα, άνδρα, παιδί που δέχεται οποιαδήποτε σεξουαλική παρενόχληση ή κακοποίηση.
    ΠΗΓΗ: eoneolaia.com
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...