ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

08 Ιανουαρίου 2021

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ: ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΝΑΖΑΡΕΤ. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΛΗ, ΧΩΡΙΟ Ή ΜΙΚΡΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ «ΝΑΖΑΡΕΤ». Η ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ. Γ΄ ΜΕΡΟΣ

 



Ο  ΜΙΚΡΟΣ  ΔΙΟΝΥΣΟΣ  ΗΤΑΝ ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΑΡΧΑΙΟΥΣ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΤΟ  ¨ΘΕΙΟΝ  ΒΡΕΦΟΣ",  ΓΙΟΣ  ΤΟΥ  ΔΙΑ  ΚΑΙ  ΤΗΣ  ΠΑΡΘΕΝΟΥ  (!)  ΣΕΜΕΛΗΣ,  Ο  ¨ΣΩΤΗΡ  ΤΟΥ  ΚΟΣΜΟΥ"  ΚΑΙ  Ο  "ΚΑΛΟΣ  ΠΟΙΜΗΝ".  ΟΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΙΕΡΕΙΣ  ΤΟΥ  ΚΡΑΤΟΥΣΑΝ  ΤΗΝ  ΠΟΙΜΕΝΙΚΗ  ΡΑΒΔΟ.



Το  επίσημο  κείμενο  της  εγκυκλοπαίδειας:

"Σημειώνεται ότι αυτή η πόλη υπό τα παραπάνω ονόματα (Ναζαρέτ)  δεν αναφέρεται σε κανένα αρχαίο κείμενο (αιγυπτιακό, σουμεριακό, βαβυλωνιακό, περσικό, αρχαίο ελληνικό ή ελληνιστικό), ούτε στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης παρά τη φημολογούμενη γεωγραφική ακριβολογία της. Επίσης δεν την αναφέρει ούτε το Ταλμούδ, ούτε ο Ιουδαίος ιστορικός Ιώσηπος Φλάβιος, αλλά ούτε και τα χειρόγραφα της Νεκρής Θάλασσας κάνουν λόγο γι΄ αυτήν. Για πρώτη φορά εμφανίζεται στα Ιερά Ευαγγέλια της Καινής Διαθήκης, το αρχαιότερο κείμενο των οποίων ανάγεται στον 4ο αιώνα. Αλλά και η αρχαιολογική σκαπάνη παρότι έχει αποκαλύψει προϊστορικό οικισμό σε παρακείμενο βουνό, σε απόσταση περίπου μία ώρα με τα πόδια, σε σπήλαιο, στο λεγόμενο "Βουνό καταβαράθρωσης", στην ίδια την πόλη δεν έχει βρει τίποτε το αξιόλογο προ του 8ου αιώνα.
Συνεπώς η ιστορία της είναι γνωστή από τον 8ο αιώνα όπου και διαδοχικά καταλήφθηκε από
Άραβες, Σταυροφόρους, πάλι Άραβες, από τον Φρειδερίκο τον Β' της Γερμανίας, τους Μαμελούκους, τους Τούρκους και τελευταία από τους Βρετανούς, που δημιούργησαν το κράτος κατ΄ εντολή
της Παλαιστίνης, πριν την επανίδρυση του κράτους του Ισραήλ".

ΑΓΝΩΣΤΗ  Η  ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ  ΤΟΥ  ΟΝΟΜΑΤΟΣ  ΝΑΖΑΡΕΤ

Για την ετυμολογία του ονόματος Ναζαρέτ που αναφέρεται 10 φορές στις ευαγγελικές περικοπές, ή του ονόματος Νάζαρα, που αναφέρεται δύο φορές, δεν έχει δοθεί μία σαφή απάντηση. Έχουν γίνει διάφορες προσπάθειες, πλην όμως αποτελούν μόνο θεωρίες, χωρίς αποδεικτική εγκυρότητα, λόγω ακριβώς έλλειψης ιστορικών στοιχείων. Συνέπεια όλων των παραπάνω είναι να έχουν γεννηθεί πλείστα ερωτήματα και αμφιβολίες στους ιστορικούς ερευνητές της Καινής Διαθήκης κατά πόσον υπήρχε αυτή η πόλη στην εποχή του Ιησού Χριστού, ή επρόκειτο για άλλο γεωγραφικό τόπο - πόλη κατά τις περιγραφές των σχετικών ευαγγελικών περικοπών.

Η  ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ  ΠΟΥ  ΘΑ  ΕΠΡΕΠΕ  ΝΑ 

ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ  Η  (ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ)  ΝΑΖΑΡΕΤ

 Οι περισσότεροι  χριστιανοί  λόγιοι ταυτίζουν τη Ναζαρέτ με το Εν Νασίρα (Ναζεράτ) στη Γαλιλαία. Αν αυτή η άποψη είναι σωστή, η Ναζαρέτ θα  έπρεπε  να  βρισκόταν στα υψώματα που υπάρχουν ακριβώς Β της Κοιλάδας της Ιεζραέλ και σχεδόν στο μέσο της απόστασης ανάμεσα στο νότιο άκρο της Θάλασσας της Γαλιλαίας και στην ακτή της Μεσογείου.  Θα  ήταν χτισμένη σε ένα λεκανοπέδιο γύρω από το οποίο οι λόφοι ορθώνονται σε ύψος 120 ως 150 μ. Η περιοχή ήταν πυκνοκατοικημένη, και κοντά στη Ναζαρέτ υπήρχαν αρκετές πόλεις και κωμοπόλεις. Επίσης, υπολογίζεται ότι θα μπορούσε κάποιος να διανύσει με τα πόδια την απόσταση από τη Ναζαρέτ ως την Πτολεμαΐδα, η οποία βρισκόταν επί της ακτής της Μεσογείου, μέσα σε εφτά ώρες, ως την Τιβεριάδα, στη Θάλασσα της Γαλιλαίας, μέσα σε πέντε ώρες και ως την Ιερουσαλήμ μέσα σε τρεις ημέρες.

Σε μια περίπτωση οι κάτοικοι της Ναζαρέτ προσπάθησαν να ρίξουν τον Ιησού από την «άκρη του βουνού, πάνω στο οποίο ήταν χτισμένη η πόλη τους». (Λου 4:29).   Αυτό δεν σημαίνει ότι η Ναζαρέτ βρισκόταν κυριολεκτικά στην άκρη του βουνού, αλλά ότι βρισκόταν πάνω σε ένα βουνό από μια άκρη του οποίου ήθελαν να ρίξουν τον Ιησού. Μερικοί έχουν συνδέσει την τοποθεσία με έναν βραχώδη γκρεμό ύψους περίπου 12 μ. στα ΝΔ αυτής της πόλης.

Η κρατούσα άποψη των σημερινών  χριστιανών  σχολιαστών είναι ότι τότε η Ναζαρέτ ήταν ένα κάπως απομονωμένο, ασήμαντο χωριό. Η κύρια Βιβλική δήλωση που χρησιμοποιείται για την υποστήριξη αυτής της άποψης είναι τα λόγια που είπε ο Ναθαναήλ όταν άκουσε ότι ο Ιησούς ήταν από εκεί: «Μπορεί να βγει κάτι καλό από τη Ναζαρέτ;» (Ιωα 1:46) Πολλοί συμπεραίνουν από αυτό ότι ακόμη και ο λαός της Γαλιλαίας περιφρονούσε τη Ναζαρέτ. (Ιωα 21:2) Η Ναζαρέτ βρισκόταν κοντά σε εμπορικές οδούς της περιοχής αλλά όχι ακριβώς πάνω σε αυτές. Ο Ιώσηπος δεν την αναφέρει, παρότι μνημονεύει την κοντινή Ιαφιά ως το μεγαλύτερο οχυρωμένο χωριό όλης της Γαλιλαίας, κάτι που οδηγεί τους  χριστιανούς  ερευνητές  στη σκέψη ότι η Ναζαρέτ  υπήρχε,  αλλά  επισκιάστηκε από το γειτονικό αυτό χωριό  (!)

ΟΙ  ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ  ΛΕΝΕ  ΟΤΙ  Η  ΝΑΖΑΡΕΤ  ΗΤΑΝ  ΕΝΑ  ΑΣΗΜΑΝΤΟ  ΧΩΡΙΟ  ΜΕ  ΜΕΡΙΚΕΣ  ΔΩΔΕΚΑΔΕΣ  ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ  ΓΙ  ΑΥΤΟ  ΔΕΝ  ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ. 

 «Στα βιβλικά χρόνια, η Ναζαρέτ ήταν ένα μικρό αγροτικό χωριό κατοικημένο από μερικές δωδεκάδες οικογένειες. Η Ναζαρέτ δεν αναφέρεται στην Βίβλο, διότι ήταν ένα ασήμαντο χωριό, πολύ μικρό».

ΤΟΤΕ  ΓΙΑΤΙ  Η  «ΚΑΙΝΗ  ΔΙΑΘΗΚΗ»  ΔΕΝ  ΤΗΝ  ΑΠΟΚΑΛΕΙ  ΧΩΡΙΟ,  ΑΛΛΑ  ΠΑΝΤΟΤΕ  ΠΟΛΗ,  ΤΗΝ  (ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ)  ΝΑΖΑΡΕΤ;  ΓΙΑΤΙ  ΑΝΑΦΕΡΕΙ  ΟΤΙ  ΥΠΗΡΧΕ  ΜΕΣΑ  ΣΤΟ  «ΧΩΡΙΟ»  ΣΥΝΑΓΩΓΗ;

Είναι αξιοσημείωτο ότι η Αγία Γραφή δεν αποκαλεί τη Ναζαρέτ χωριό, αλλά πάντοτε «πόλη». (Λου 1:26· 2:4, 39).  Η μόνη «πηγή» που «ιδρύει» και περιγράφει τη Ναζαρέτ, είναι η χριστιανική παράδοση, στην οποία αναφέρεται ακόμα ότι εκεί υπήρχε και συναγωγή, άρα θα έπρεπε να είναι ένας μεγαλύτερος οικισμός και όχι μια μικρή ομάδα κατοικιών ή ένας σταθμός αγροτικής παραγωγής.

ΟΡΙΣΤΙΚΟ  ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:  Η  σύντομη  αυτή  μελέτη  απέδειξε,  χωρίς  πλέον  αμφιβολίες,  ότι  οικισμός  στην  Παλαιστίνη,  με  το  όνομα  Ναζαρέτ,  δεν  υπήρξε  ποτέ.  Έγινε  ηθελημένη  σύγχυση  του  εβραϊκού - αραμαϊκού  ονόματος  Ναζίρ,  που  θα  πει  αφιερωμένος,  σε  μια  αγωνιώδη  προσπάθεια  των  χριστιανών  απολογητών  να  κρύψουν  την  ιδιότητα  του  ιδρυτή  της  θρησκείας  τους.  Εφεύραν  μία  πόλη   
με  την  ίδια  ρίζα,  (Ναζίρ),  η  οποία  δεν  υπήρξε  ποτέ.  Ο  ιδρυτής  της  θρησκείας  τους,  ο  Ναζιραίος  Ιησούς,  όχι  μόνο  δεν  υπήρξε  ο  αντίπαλος  του  ιουδαϊκού  ιερατείου,  αλλά  ήταν  ο  σπουδαιότερος  και  επιμελέστερος  πράκτορας  του  ιερατείου.  Μόλις  βαφτίστηκε  από  τον  ξάδελφό  του  Ιωάννη  Πρόδρομο  και  απελευθερώθηκε  έτσι  από  την  ισχύ  του  Ναζιραϊκού  αφιερώματος,  οργανώθηκε  στην  εφαρμογή  όλων  των  οδηγιών  που  είχε  μάθει,  ενόσω  ήταν  αφιερωμένος,  κάτω  από  την  διακριτική  παρακολούθηση  του  επιστημονικού  διευθυντή  του  ιουδαϊκού  ιερατείου,  του  νομοδιδάσκαλου  Γαμαλιήλ.  Η  μυστική  πτέρυγα  του  ιερατείου  καθοδηγούσε  τα  βήματα  του  Κυρίου.  Ο  δρόμος  είχε  χαραχτεί.-

                                                    

ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...