ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

12 Απριλίου 2021

ΟΤΑΝ ΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ ΑΦΑΙΡΕΣΑΝ ΤΟΝ ΜΑΟ ΚΑΙ ΕΒΑΛΑΝ ΤΟΝ ΔΙΣΚΟΒΟΛΟ ΤΟΥ ΜΥΡΩΝΑ ΣΤΑ ΧΑΡΤΟΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

 

ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΓΥΦΤΟΕΛΛΗΝΕΣ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΤΗΝ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

 

Στήβεν Γ. Μίλλερ : «Είναι εξαιρετικά ειρωνικό ότι η Αρχαία Ελλάδα εμπνέει περισσότερο τους μη Έλληνες απ' ό,τι τους Έλληνες!»

 

Ο ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΦΙΛΙΠΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ Columbia ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΗΠΑ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ.

 

Η ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΛΗΤΕΙΑ,ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΜΠΕΝΑΡΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΕΝΤΟΥΡΑ, ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΔΩ ΚΑΙ 50 ΧΡΟΝΙΑ.

 

 

Το αρχαιοελληνικό μαρμάρινο άγαλμα του Δισκοβόλου του Μύρωνος εμφανίστηκε στα  νέα χαρτονομίσματα της Κίνας, εν’ όψει των Ολυμπιακών Αγώνων  2008, θέτοντας έτσι τέλος στην παράδοση, που θέλει τον Μάο να εμφανίζεται σε όλα τα χαρτονομίσματα.
Το νέο τραπεζογραμμάτιο, αξίας μικρότερης του ενός ευρώ, ήταν το πρώτο, που εκδόθηκε μετά το 1999  και δεν απεικονίζει τον Μάο. Την  θέση του ο ηγέτης της Πολιτιστικής Επανάστασης έδωσε στον αρχαιοελληνικό Δισκοβόλο του Μύρωνος -κατά την απομίμηση η οποία υπάρχει στο τελευταίο νεοελληνικό χιλιόδραχμο. 

 Η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας αφαίρεσε  την εικόνα του Μάο Τσετούνγκ από έξι εκατομμύρια χαρτονομίσματα των δέκα γιουάν (1.46 δολάρια) για να γιορτάσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες  του  2008.

Στην  μία πλευρά του χαρτονομίσματος εμφανίζεται το αρχαιοελληνικό μαρμάρινο άγαλμα του Δισκοβόλου, πορτραίτα αθλητών και τον αριθμό 2008.
Από την άλλη πλευρά του χαρτονομίσματος εμφανίζεται το Εθνικό Στάδιο ή αλλιώς η « Φωλιά του Πουλιού », στο βόρειο Πεκίνο, ο κυριότερος χώρος διεξαγωγής των Ολυμπιακών.
 






Ο  ΜΥΡΩΝ 

Ο Μύρων (έδρασε περίπου 480–440 π.Χ.) ήταν Έλληνας γλύπτης.

Γεννήθηκε στις Ελευθερές, μια πόλη στα σύνορα της Αττικής με την Βοιωτία. Σύμφωνα με τον Πλίνιο ήταν μαθητής του Αγέλαδου από το Άργος, ο οποίος για ένα μεγάλο διάστημα ήταν κορυφαίος γλύπτης της πελοποννησιακής γλυπτικής σχολής με θέμα τον αθλητισμό.


Δούλευε σχεδόν αποκλειστικά σε μπρούντζο και δημιούργησε πολλούς ανδριάντες θεών και ηρώων. Ο περιηγητής Παυσανίας μας αναφέρει ότι έργα του Μύρωνα υπήρχαν και ήταν ακόμα στην θέση τους τον 2ο αι. μ.Χ. Τα πιο φημισμένα του έργα παριστάνουν αθλητές την στιγμή της επίδοσής τους, με τελειότητα στάσης, λεπτομερειών και αναλογίας. Ο Πλίνιος αναφέρει ότι τα έργα του Μύρωνα ήταν περισσότερα μα και πιο επιμελέστερα των έργων του Πολύκλειτου.  Οι διασημότερες εργασίες του σύμφωνα με τον Πλίνιο απεικόνιζαν τον Μινώταυρο, τον Κέρβερο, τον Περσέα, τον σάτυρο Μαρσύα, τον Ηρακλή, έναν αθλητή της δισκοβολίας και τον Απόλλωνα της Εφέσου.

Ένας από τους Πάπυρους της Οξυρρύγχου μας δίνει τις ημερομηνίες των νικητών στην Ολυμπία των οποίων ο Μύρων κατασκεύασε ανδριάντες. Ήταν ο Τιμάνθης στην Ολυμπιάδα του 456 π.Χ., ο Λαδάς πιθανόν το 476 π.Χ., ο Λύκινος που νίκησε το 448 και 444 π.Χ.. Από αυτές τις χρονολογίες συμπεραίνουμε ότι ο Μύρων πρέπει να ήταν σύγχρονος, αλλά και γηραιότερος του Φειδία και του Πολύκλειτου.


Ο  ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΣ  ΤΟΥ  ΜΥΡΩΝΟΣ

Ο Δισκοβόλος είναι φημισμένο χάλκινο έργο του αρχαίου Έλληνα καλλιτέχνη Μύρωνα, που χρονολογείται γύρω στο 450 π.Χ.

Εικονίζεται νεαρός αθλητής στο αγώνισμα της δισκοβολίας, το οποίο μαζί με την πάλη ανήκε στα βαριά αγωνίσματα του πεντάθλου. Βρίσκεται στη φάση λίγο πριν από την τελική ρίψη του δίσκου. Αυτό το στιγμιότυπο διαιωνίσθηκε στο πρωτότυπο χάλκινο έργο του Μύρωνος, το οποίο αποδίδει το ρωμαϊκό μαρμάρινο αντίγραφο Lancelotti στο Museo Nazionale της Ρώμης.
Ο δισκοβόλος του Μύρωνος, στημένος στην Ακρόπολη λίγο πριν από τα μέσα του 5ου αι. π.Χ., άσκησε καταλυτική επιρροή στους μεταγενέστερους καλλιτέχνες, οι οποίοι το αντέγραψαν ή το μετέπλασαν.

Παρόλο που χαρακτηρίζεται από ελεύθερη κίνηση, το έργο διατηρεί κάποια αρχαϊκά στοιχεία όπως το ότι είναι δισδιάστατο (με κύρια όψη την μπροστινή). Σκοπός του έργου είναι η ανάδειξη της έντασης της στιγμής, ενώ το γαλήνιο πρόσωπο τονίζει την αυτοσυγκέντρωση του αθλητή. Ο κορμός του δέντρου (στήριγμα) προστέθηκε αργότερα στα αντίγραφα για λόγους στατικούς.  Γνωρίζουμε πως ο Δισκοβόλος ήταν κατασκευασμένος περίπου κατά τον 5ο αιώνα π.Χ.  Επίσης υπάρχει ιδιαίτερη αμφιβολία σχετικά με το πού έχει στρέψει το βλέμμα του. Αρκετοί άνθρωποι υποστηρίζουν πως κοιτάει τον δίσκο του, κάποιοι άλλοι πιστεύουν πως κοιτάει το κοινό και άλλοι πως τον βοηθάει στην φόρα και στην αυτοσυγκέντρωση.

Ο Δισκοβόλος είναι από τα πρώτα έργα στην ιστορία της τέχνης που απεικονίζει τον αθλητή σε στιγμιαία στάση (στιγμιότυπο, ενσταντανέ).


Παρόλο που το πρωτότυπο έργο έχει χαθεί, τα μαρμάρινα ρωμαϊκά αντίγραφα που σώθηκαν ως τις μέρες μας - με πιστότερο αυτό του λεγόμενου «Δισκοβόλου Lancelloti - οδήγησαν τους μελετητές στην ταύτιση των αντιγράφων με το χάλκινο πρωτότυπο των κλασικών χρόνων.


Περιγραφές του Λουκιανού δεν διαφοροποιούν το χάλκινο πρωτότυπο των κλασικών χρόνων από τα μαρμάρινα ρωμαϊκά αντίγραφα.



Ο αθλητής παριστάνεται τη στιγμή που συγκεντρώνει όλες του τις δυνάμεις στην εκτέλεση της βολής. Γέρνει έντονα προς τα εμπρός, στρέφοντας τον κορμό και το κεφάλι προς τα δεξιά, ενώ ταυτόχρονα λυγίζει τα γόνατα. Το δεξιό του πέλμα πατά σταθερά στο έδαφος, ενώ το αριστερό μόλις που στηρίζεται, με τα πέλματα προς τα έξω. Το δεξί του χέρι, που φέρει το δίσκο, είναι απλωμένο προς τα πίσω, ενώ προκειμένου να ισοζυγίσει το κορμί του ο αθλητής φέρνει το αριστερό προς το γόνατο.




Η συνολική στάση του κορμιού του μαρτυρά την ένταση τις στιγμής, που αποτυπώνεται στις φουσκωμένες φλέβες του και τους κραταιούς μυς. Αντίθετα, το πρόσωπό του παραμένει γαλήνιο τονίζοντας την αυτοσυγκέντρωση του δισκοβόλου για την επίτευξη της καλύτερης δυνατής ρίψης.

Εντυπωσιακή είναι και η δομή του αγάλματος: το επάνω μέρος στρέφει προς τα αριστερά μαζί με το κεφάλι και το κάτω προς τα δεξιά, σε μια κεντρομόλο- κεντρόφυγη κίνηση.

Ο Δισκοβόλος του Μύρωνα είναι αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης του ανθρωπίνου σώματος και αγγίζει τον ρεαλισμό. Ωστόσο, αν εξαιρέσουμε την ελεύθερη κίνησή του, το έργο διατηρεί ακόμη κάποια αρχαϊκά κατάλοιπα, όπως το γεγονός ότι δεν είναι περίοπτο, αλλά δισδιάστατο, με κύρια όψη την μπροστινή.

                                           ΤΟ  ΡΩΜΑΪΚΟ  ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ 

                                                    (με ύψος: 1,55 μ.)

Ρωμαϊκό μαρμάρινο αντίγραφο χαμένου χάλκινου αγάλματος  του 460-450 π.Χ. Το πρωτότυπο αναγνωρίστηκε από περιγραφή του Λουκιανού. Από τα αρκετά ρωμαϊκά αντίγραφα που υπάρχουν,
σημαντικότερο θεωρείται αυτό της Ρώμης
(Δισκοβόλος Λαντσελότι).

Το άγαλμα βρέθηκε το 1781 στο Εσκυλίνο λόφο της Ρώμης.  Απεικονίζει γυμνό δισκοβόλο που έχει λυγίσει τα γόνατά του γέρνει προς τα εμπρός. Ο κορμός και το κεφάλι είναι στραμμένα δεξιά.
Το δεξί του πόδι στηρίζεται στα ακροδάχτυλα. Απεικονίζει τη στιγμή πριν ο δισκοβόλος στραφεί γύρω από τον άξονά του για να εκσφενδονίσει το δίσκο. Τα μαλλιά του αθλητή αποδίδονται με βοστρύχους (αρχαϊκό στοιχείο).

Το 1938 το άγαλμα αγοράστηκε από  τον  Χίτλερ έναντι 5.000.000 λιρών,  δηλαδή  σε  σημερινές  τιμές  περίπου  10.000.000  ευρώ !  
Εκτέθηκε στη Γλυπτοθήκη του Μονάχου.
Επέστρεψε στη Ρώμη το 1948.

 
 
«Οι απαιτήσεις μας απέναντι στην γερμανική νεολαία είναι διαφορετικές από ότι ήταν οι απαιτήσεις του παρελθόντος. Κατά την άποψή μας η γερμανική νεολαία του μέλλοντος πρέπει να είναι σφριγηλή και λεπτόκορμη σαν κυνηγόσκυλα, ανθεκτική σαν δέρμα και σκληρή σαν χάλυβα Κρουπ. Πρέπει να εκπαιδεύσουμε το νέο άνθρωπο, ώστε ο λαός μας να μην γίνει θύμα του εκφυλισμού, που συνεχώς φανερώνεται στην εποχή μας».

Από ομιλία του  Χίτλερ  μπροστά σε 54.000 μέλη της Χιτλερικής Νεολαίας στη Νυρεμβέργη, 14 Σεπτεμβρίου 1935

Ο  ΧΙΤΛΕΡ  ΚΑΙ  Ο  ΔΙΣΚΟΒΟΛΟΣ  ΤΟΥ  ΜΥΡΩΝΟΣ

Το 1936 ο Χίτλερ έστειλε φωτογράφους στην Ελλάδα για να αποδείξουν ότι οι σημερινοί Έλληνες του 20ού αιώνα   είναι αυθεντικοί  απόγονοι των αρχαίων  Ελλήνων. Προετοιμάζοντας  ο  Χίτλερ τους  Ολυμπιακούς αγώνες του  Βερολίνου,  είχε  ως υπόδειγμα, πνευματικό και μορφολογικό,  τους   αρχαίους  Έλληνες.

 Ο  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΣ  ΚΩΠΗΛΑΤΗΣ  ΝΙΚΟΣ  ΖΑΦΕΙΡΟΠΟΥΛΟΣ,  Η  ΜΟΡΦΗ  ΤΟΥ  ΟΠΟΙΟΥ  ΕΚΑΝΕ  ΠΑΤΑΓΟ  ΣΤΗΝ  ΓΕΡΜΑΝΙΑ  ΤΟΥ  ΧΙΤΛΕΡ

Ένας Γερμανός φωτογράφος βρίσκει  τον Νίκο Ζαφειρόπουλο, κωπηλάτη του Ναυτικού  Ομίλου Θεσσαλονίκης  και ξεναγό, ο  οποίος  ήταν τυχαίος επισκέπτης του αρχαιολογικού μουσείου Αθηνών και τον  πείθει να ποζάρει δίπλα  στο άγαλμα του Ερμού.  Η  ομοιότητα  του   Θεσσαλονικιού με  τον  Ερμή του Πραξιτέλη  είναι καταπληκτική. Ο  Ζαφειρόπουλος  είναι  ίδιος και απαράλλαχτος με τον Ερμή!

      Ο ΧΙΤΛΕΡ ΜΕ ΤΟ ΔΙΣΚΟΒΟΛΟ, ΠΟΥ ΤΟΝ ΘΕΩΡΟΥΣΕ ΑΝΥΠΕΡΒΛΗΤΟ ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ.  ΤΟΝ ΑΓΟΡΑΣΕ ΤΟ 1938 ΓΙΑ 5 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΛΙΡΕΣ

Η σκηνοθέτης Ρίφενσταλ που είχε αναλάβει την κινηματογράφηση των αγώνων, είχε εντολή από τον Χίτλερ, να κάνει διαφημιστικά ντοκυμαντέρ, με τους Γερμανούς να θυμίζουν αγάλματα αρχαίων Ελλήνων.

 Ο Χίτλερ είχε αδυναμία στο κάλος των αγαλμάτων των αρχαίων Ελλήνων, όπως  στον δισκοβόλο του Μύρωνα, που  του προκαλούσε δέος, όπως και ο Ερμής του Πραξιτέλη.

Όταν του έφεραν τη φωτογραφία του αγάλματος με τον Έλληνα νέο να ποζάρει δίπλα του, του έκανε τόση εντύπωση η διαχρονική ομοιότητά τους, που έδωσε εντολή να χρησιμοποιηθεί  για διαφήμιση της Γερμανικής  φυλής, η οποία στα έντυπα παρουσιαζόταν  σαν  συνέχεια  της  αρχαιοελληνικής.

Έτσι όταν η  φωτογραφία Ερμής – Ζαφειρόπουλος  δημοσιεύτηκε στα  γερμανικά περιοδικά, με εντολή του Χίτλερ,  αυτό  θεωρήθηκε  ως άλλη μία επιβεβαίωση διεθνώς,  ότι και οι   σημερινοί Έλληνες είναι γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων.-


ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

8 σχόλια:

  1. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΟΗΤΩΝ ΛΟΙΜΩΞΙΟΛΟΓΩΝ. Βατόπουλος: Πότε περιμένουμε το τέταρτο κύμα της πανδημίας.
    Χρήσιμο εργαλείο που λειτούργησε σωστά χαρακτήρισε τα self test στην Ελλάδα ο καθηγητής Μικροβιολογίας, Αλκιβιάδης Βατόπουλος, μιλώντας στο MEGA. Τόνισε μάλιστα, ότι η άποψη της επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας είναι ότι πρέπει να γίνεται καθολική χρήση των self – test στους χώρους εργασίας. «Για να έχουμε άνοιγμα της κοινωνίας, με δεδομένο τον μεγάλο αριθμό κρουσμάτων, το αντίβαρο πρέπει να είναι τα τεστ. Αν αυτό γίνεται επαναλαμβανόμενα σε όσο το δυνατόν περισσότερο εργαζόμενους, θα είναι ένα όπλο, για να μπορέσουν να ανοίξουν οι δραστηριότητες με την μεγαλύτερη ασφάλεια».
    Στο ερώτημα, γιατί κάποιος εμβολιασμένος, ενόψει και του Πάσχα δεν μπορεί να μετακινηθεί ελεύθερα, σημείωσε πως «ξέρουμε ότι όποιος έχει εμβολιαστεί δεν μπορεί να αρρωστήσει βαριά. Δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσο μπορεί να τον μεταδώσει τον ιό. Φέρει τον ιό, αλλά δεν τον μεταδίδει πολύ εύκολα». Σχετικά με το ενδεχόμενο να μπορέσει να φύγει ο κόσμος για Πάσχα στο χωριό, είπε ότι ένα από τα σενάριο που μελετώνται είναι να γίνει χρήση self – test αλλά είναι νωρίς ακόμα. Να δούμε αν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε. AstraZeneca και επόμενο κύμα πανδημίας.
    «Τα self – test είναι βασικά εργαλεία αλλά όχι κύρια. Είναι σαν μια πυξίδα. Θα σου δείξει το σημείο, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό» δήλωσε ο καθηγητής Αιματολογίας,
    Γρηγόρης Γεροτζιάφας. Αναφορικά με το εμβόλιο της AstraZeneca και τις επιπλοκές που προκάλεσε, υπογράμμισε ότι η νόσος covid είναι νόσος των αγγείων και του αίματος. «Κάνει θρομβώσεις. Όταν εμβολιάζουμε τους ανθρώπους με ένα από τα υλικά του ιού που προκαλεί την πήξη του αίματος, αναμέναμε, το ξέραμε από τον Σεπτέμβριο, ότι μπορεί να προκαλέσει αντίδραση. Το πρόβλημα με την AstraZeneca είναι ότι πυροδότησε μια αλλεργία που προκάλεσε επιπλέον θρομβώσεις και μάλιστα επικίνδυνες. Ο κάθε πολίτης να ακολουθεί τις οδηγίες της χώρας του και να υπάρχει ιατρική παρακολούθηση όσων νόσησαν με κορονοϊό». Μάλιστα, τόνισε την ανάγκη για μαζική παραγωγή εμβολίων, καθώς όπως είπε «δεν θα ξεμπερδέψουμε εύκολα με την πανδημία» ενώ έκανε λόγο και για κίνδυνο νέων μεταλλάξεων. Τέλος, εκτίμησε ότι τον Οκτώβριο αναμένεται το τέταρτο κύμα της πανδημίας.
    Ζ.Π.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Μ.Μπεντενιώτης καταγγέλλει τον Κ.Σημίτη για έσχατη προδοσία: «Θα είχαμε γλυτώσει τα Ίμια»! -Γιατί τον άλλαξε υπουργείο
    «Ο Κ.Σημίτης με άλλαξε υπουργείο για να μην εποικίσω 18 βραχονησίδες» καταγγέλλει ο πρώην υφυπουργός Άμυνας του ΠΑΣΟΚ
    Μία καταγγελία σοκ 26 χρόνια μετά έκανε ο πρώην υφυπουργός Άμυνας Μανώλης Μπεντενιώτης για την τραγωδία των Ιμίων και τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε.
    Η καταγγελία έρχεται λίγα 24ωρα μετά την παρέμβαση του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή για τα εθνικά θέματα και τις καταγγελίες που υπάρχουν περί μυστικής διπλωματίας του Κώστα Σημίτη με την Τουρκία, μία μυστική διπλωματία που, σύμφωνα με τον Γιάννη Βαληνάκη, ακολουθεί και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
    Όπως αναφέρει σε συνέντευξη του στην εφημερίδα «Εστία» ο πρώην υφυπουργός Άμυνας τους ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η τραγωδία των Ιμίων, αν είχε ακολουθηθεί το σχέδιο του με ονομασία «Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Προστασίας των μικρών νησιών».
    Το πρόγραμμα προέβλεπε τον εποικισμό μικρών νησιών και έτσι η χώρα μας θα μπορούσε να είχε προλάβει να «θωρακίσει» τις ελληνικές υφαλοκρηπίδες πριν δημιουργηθεί η θεωρεία των γκρίζων ζωνών.
    Παρόλα αυτά όπως τονίζει ο Μ.Μπεντενιώτης ο «Κώστας Σημίτης με άλλαξε υπουργείο για να μην εποικίσω 18 βραχονησίδες» και να μην προχωρήσει το σχέδιο του.
    Ένα σχέδιο που όπως αποκαλύπτει ο πρώην υφυπουργός, είχε δομηθεί από τον Ανδρέα Παπανδρέου και τον Κάρολο Παπούλια. Φαίνεται όμως ότι ο Κώστας Σημίτης είχε άλλα σχέδια, όπως αποδείχτηκε με την πολιτική που εφάρμοσε απέναντι στην Τουρκία.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Αλβανία υπέγραψε συμφωνία με την Τουρκία για την αποκατάσταση της οθωμανικής κληρονομιάς στο Ελληνικό Αργυρόκαστρο.
    Όσα είπε ο Έντι Ράμα με τουρκική αντιπροσωπεία για την πόλη που αποτελεί ιστορικό κέντρο της ελληνικής μειονότητας

    O πρόεδρος Έντι Ράμα, υπέγραψε συμφωνία με τον Τούρκο υπουργό Πολιτισμού Μεχμέτ Νουρί Ερσόι, για την αποκατάσταση της οθωμανικής κληρονομιάς στην πόλη του Αργυρόκαστρου.
    Ο Ράμα, που δεν κρύβει τα φιλοτουρκικά του αισθήματα και τις ιδιαίτερες σχέσεις του με τον Ταγίπ Ερντογάν, υποδέχτηκε την τουρκική αντιπροσωπεία σε παραδοσιακό οίκημα της πόλης, που αποκαταστάθηκε πρόσφατα από την λεγόμενη Τουρκική Υπηρεσία Συνεργασίας και Συντονισμού (ΤΙΚΑ) η οποία πραγματοποιεί παρόμοια έργα σε βαλκανικές χώρες που στο παρελθόν υπήρξαν έδαφος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
    Η παλιά πόλη του Αργυροκάστρου είναι εγγεγραμμένη στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς και προβάλλεται ως: «Σπάνιο παράδειγμα καλά διατηρημένης Οθωμανικής πόλης, χτισμένης από μεγαλογαιοκτήμονες».
    Με δηλώσεις του ο Ράμα έκανε γνωστό πως «υπογράφηκαν συμφωνίες με στόχο την ενίσχυση και την προώθηση περαιτέρω συνεργασίας στον τομέα του τουρισμού, της τέχνης, της αρχαιολογίας, της μουσειολογίας, της καταπολέμησης της παράνομης διακίνησης σε περιοχές πολιτιστικής κληρονομιάς και της προστασίας των δικαιωμάτων των συγγραφέων».
    Η πόλη αποτελεί ιστορικό κέντρο της ελληνικής μειονότητας της χώρας μ’ έντονη παρουσία ομογενών. Για την ιστορία, έως σήμερα, δεν υπήρξε ανάλογος ζήλος από την αλβανική κυβέρνηση να διασώσει και να αναδείξει την πολιτιστική κληρονομιά που σχετίζεται με την ισχυρή ελληνορθόδοξη παρουσία στην περιοχή.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΟΗΤΩΝ ΛΟΙΜΩΞΙΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΟΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ: «νέο κύμα του κορονοϊού τον Οκτώβριο».
    Μια καθόλου ευχάριστη πρόβλεψη έκανε ο καθηγητής Αιματολογίας, Γρηγόρης Γεροτζιάφας, που εκτίμησε πως από τον Οκτώβρη θα έχουμε 4ο κύμα κορονοϊού.
    Μιλώντας στο MEGA, ο κ. Γεροτζιάφας ανέφερε πως οι ειδικοί αναμένουν αναζωπύρωση και νέο κύμα της πανδημίας από τον Οκτώβρη.
    Όπως είπε, χρειάζεται να αναπτυχθούν εμβόλια δεύτερης γενιάς, για να αντιμετωπιστούν οι μεταλλάξεις. Αυτό θα είναι κρίσιμο για την εξέλιξη της πανδημίας.
    «Το self – test είναι εργαλείο αλλά όχι κύριο. Είναι σαν μια πυξίδα. Θα σου δείξει το σημείο, αλλά δεν αρκεί μόνο αυτό»
    Σχετικά με το εμβόλιο της AstraZeneca τόνισε πως πράγματι προκαλεί θρομβώσεις. «Κάνει θρομβώσεις. Όταν εμβολιάζουμε τους ανθρώπους με ένα από τα υλικά του ιού που προκαλεί την πήξη του αίματος, αναμέναμε, το ξέραμε από τον Σεπτέμβριο, ότι μπορεί να προκαλέσει αντίδραση. Το πρόβλημα με την AstraZeneca είναι ότι πυροδότησε μια αλλεργία που προκάλεσε επιπλέον θρομβώσεις και μάλιστα επικίνδυνες. Ο κάθε πολίτης να ακολουθεί τις οδηγίες της χώρας του και να υπάρχει ιατρική παρακολούθηση όσων νόσησαν με κορωνοϊό».
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Παραιτήθηκε από το δικαστικό σώμα ο πρόεδρος του δικαστηρίου για τη Siemens Ηλίας Γιαρένης.
    Ο εφέτης Ηλίας Γιαρένης, ο οποίος ήταν ο πρόεδρος του δικαστηρίου για τη Siemens φέρεται να υπέβαλε την παραίτησή του από το δικαστικό σώμα.
    Η απόφαση του δικαστηρίου είχε εκδοθεί το Νοέμβριο του 2019, αλλά, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν είχε καθαρογραφεί.
    Η εξέλιξη αυτή, καθώς είναι απρόσμενη, σηματοδοτεί τρεις δυνατότητες
    • να του ζητηθεί να καθαρογράψει την απόφαση μέχρι να αποχωρήσει από το σώμα.
    • να ανατεθεί το έργο της καθαρογραφής της απόφασης σε δικαστικό που συμμετείχε στη δίκη.
    • να ξαναγίνει η δίκη!
    Ομολογουμένως το τελευταίο ενδεχόμενο δεν συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες, όμως από νομικούς κύκλους δεν θεωρείται όμως απίθανο. Σε κάθε περίπτωση η παραίτηση Γιαρένη από το δικαστικό σώμα, εφόσον επιβεβαιωθεί επίσημα, θα προκαλέσει συζητήσεις στη Δικαιοσύνη αλλά και στον αθλητισμό.
    Σημειώνεται ότι ο Ηλ. Γιαρένης απασχόλησε και στη συνέχεια την δημοσιότητα καθώς ήταν ο δικαστής που προήδρευσε στο δικαστήριο (Επιτροπή Εφέσεων) για την φερόμενη πολυϊδιοκτησία του ΠΑΟΚ, και εξέδωσε απαλλακτική απόφαση.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μεγάλο ενδιαφέρον Ισραηλινών σε επενδύσεις ακινήτων στη Θεσσαλονίκη.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ταπείνωση ΥΕΘΑ Ν.Παναγιωτόπουλου και ΥΦΕΘΑ Α.Στεφανή από Α/ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρο «διά χειρός» Κ.Μητσοτάκη
    O παραγκωνισμός και η «διακοσμητική» παρουσία του υπουργού Εθνικής Αμύνης, Νίκου Παναγιωτόπουλου στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας είναι γνωστό τοις πάσι.
    Ρόλο «υπουργού» έχει αναλάβει, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρος, καθώς ο πρωθυπουργός Κ.Μητσοτάκης θεωρεί ότι ταιριάζει άψογα στο προφίλ της νυν κυβέρνησης: Με ευκολία και χωρίς αντιρρήσεις «έσβησε» τον Εθνικό Ύμνο στις τελετές του Νέου Έτους, πήγε πρώτος να εμβολιαστεί για να δώσει «το καλό παράδειγμα», μιλάει με την κάθε ευκαιρία για την «Βόρεια Μακεδονία» και... «κολλάει το στόμα» του και προσπαθεί πάντα να πηγαίνει στις ΗΠΑ για διαπιστευτήρια, ακόμα και όταν δεν τον θέλουν, καθώς τρεις φορές «του έκοψαν τη φόρα».
    Το ότι θα έφτανε στο σημείο. όμως, να παρίσταται σε μία εκδήλωση ο υπουργός Εθνικής Άμυνας και ο Κ.Φλώρος θα εμφανιζόταν ως... εκπρόσωπος της κυβέρνησης αν και υφιστάμενος του υπουργού, αυτό το ρεζιλίκι ο Ν.Παναγιωτόπουλος σίγουρα δεν το είχε καν φανταστεί ότι μπορούσε να συμβεί.
    Σε τελική ανάλυση, μια κηδεία ήταν (του εθνικού ευεργέτη Ιάκωβου Τσούνη), ούτε καν εκεί θεωρείται ότι μπορεί να είναι ικανός για εκπρόσωπος της κυβέρνησης;
    Κι όμως!
    Για πρώτη φορά στην ιστορία των εκδηλώσεων σχετικών με το ΥΠΕΘΑ, όπου παρίσταται ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, εκπρόσωπος του πρωθυπουργού, ορίστηκε όχι ο ίδιος o υπουργός (σε τελική ανάλυση, ο Κ.Μητσοτάκης τον έκανε υπουργό), αλλά ο κατώτερός του!
    Ούτε επί δικτατορίας είχε τολμήσει να εμφανιστεί ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ ως «εκπρόσωπος του πρωθυπουργού», παρουσία του υπουργού Εθνικής Άμυνας.
    Το θέμα αφορά, φυσικά και τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδη Στεφανή. Ούτε αυτός έπρεπε να δεχθεί να παραστεί σε μία εκδήλωση που ορίστηκε ο υφιστάμενός του «εκπρόσωπος του πρωθυπουργού».
    Για τους υπόλοιπους Αρχηγούς, δεν μιλάμε, γιατί «δεν υπάρχουν στον χάρτη». Ειδικά αυτός ο -συμπαθής- Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ, θα έπρεπε να είχε παραιτηθεί όταν «με το στανιό» ο Κ.Φλώρος έβαλε το ΓΕΝ να στείλει LoR για τις «μαούνες» τις δήθεν φρεγάτες MMSC στις ΗΠΑ, όταν όλο το Ναυτικό είναι κατά αυτής της επιλογής.
    Για να μην ανοίξουμε τον φάκελο με τα «άλλα κόλπα» του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ. Πού εν τέλει, δικαίωμά του είναι να θέλει να γίνει και... κανονικός υπουργός μετά την αποστρατεία του, αλλά όχι σε βάρος της ασφάλειας της χώρας.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Liberation: «Ο δολοφονημένος Γ.Καραϊβάζ ερευνούσε υποθέσεις που αφορούσαν μέλη της ΝΔ».
    Τι γράφει η γαλλική Liberation για τη δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ.
    Τον γύρο του κόσμου έχει κάνει η είδηση της δολοφονίας του δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ από αγνώστους, έξω από το σπίτι του στον Άλιμο.
    Η γαλλική Liberation με δημοσίευμα το οποίο υπογράφει ο ανταποκριτής της εφημερίδας στην Αθήνα Fabien Perrier, αναφέρει ότι «ο Γιώργος Καραϊβάζ ο οποίος δολοφονήθηκε έξω από το σπίτι του στην Αθήνα την Παρασκευή, διερευνούσε αρκετές υποθέσεις που αφορούσαν μέλη του κυβερνώντος κόμματος και τη νυχτερινή ζωή. Ο πρωθυπουργός υποσχέθηκε μια γρήγορη έρευνα».
    Μεταξύ άλλων σημειώνεται ότι τα τελευταία θέματα που εξέτασε ο Καραϊβάζ «άγγιζαν στενά τη λειτουργία του κράτους στην Ελλάδα, όπως η υπόθεση του Δημήτρη Λιγνάδη, η οποία για αρκετές εβδομάδες, υπονόμευσε το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, πολλά από τα μέλη του οποίου λέγεται, ότι διατηρούσαν προσωπικούς δεσμούς με τον άνδρα του θεάτρου, διορισμένου χωρίς διαφάνεια, έξι εβδομάδες μετά την εκλογική νίκη της ΝΔ».
    Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, «για πολλούς παρατηρητές, ο Λιγνάδης είχε πολιτική προστασία, ενώ μία ημέρα πριν από τη δολοφονία του, ο Γιώργος Καραϊβάζ είχε προχωρήσει περισσότερο, ισχυριζόμενος στην τηλεόραση, ότι είχε δοθεί χρόνος στον Δημήτρη Λιγνάδη για να διαγράψει ουσιαστικά στοιχεία».
    Γίνεται επίσης αναφορά στην υπόθεση του Μένιου Φουρθιώτη.
    Η Liberation φιλοξενεί και τη δήλωση που είχε κάνει το Σάββατο ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος είχε σημειώσει μεταξύ άλλων ότι «Αυτοί που είχαν κάνει σημαία τους την τάξη και την ασφάλεια, έχουν αφήσει τη χώρα να μετατραπεί σε αποικία οργανωμένου εγκλήματος και ανεξέλεγκτης δράσης μαφιόζικων συμμοριών. Όταν ένας δημοσιογράφος δολοφονείται τότε η δημοκρατία τραυματίζεται. Και το κλίμα ανασφάλειας αγκαλιάζει τον κόσμο της ενημέρωσης, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία».
    Στο δημοσίευμα της Liberation σημειώνεται επίσης ότι ο δημοσιογραφικός κόσμος στην Ελλάδα βρίσκεται σε σοκ, ενώ υπάρχουν και δηλώσεις του πρώην προέδρου της ΕΣΗΕΑ Πάνου Σόμπολου.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...