ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

09 Σεπτεμβρίου 2021

Το πως φτάσαμε να γιορτάζουμε ως παππού και γιαγιά του Ιησού τους Ιωακείμ και Άννα (κάθε 9 Σεπτεμβρίου), ενώ τα ευαγγέλια των Λουκά και Ματθαίου θέλουν ως παππού του Ιησού τον Ιακώβ ή τον Ηλί παραμένει άγνωστο.

 

Η ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ "ΟΠΕΡΑ". ΠΩΣ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΤΟ 1981 ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΕ ΚΑΙ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΟΝ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΑ ΤΟΥ ΙΡΑΚ ΜΕ 8 F - 16.

 


 Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

 

ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ


 Ο ΘΡΙΑΜΒΟΣ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ. Η μετάβαση της κοινωνίας των Ελληνομεσογειακών λαών από τον Ελληνικό ανθρωποκεντρικό πολιτισμό στον ιουδαϊκό θεοκεντρικό «πολιτισμό». Η κατάκτηση από τους ιουδαίους της νέας Χαναάν, όλης της λεκάνης της Μεσογείου.

    

Ο  Άγιος  Ιωακείμ,  ο  παππούς  του  Ιησού,  σύμφωνα  με  το  απόκρυφο,  μη  κανονικό, (άρα  ψευδές  κατά  την  εκκλησία),  ευαγγέλιο  του  Ιακώβου.  Πουθενά  στην  Αγία  Γραφή,  στην  Καινή  Διαθήκη,  δεν  αναφέρεται  σαν  παππούς  του  Ιησού  και  πατέρας της  Μαρίας  ο  Ιωακείμ.  
Στα  δύο  κανονικά  ευαγγέλια  που  διαβάζονται  στην  εκκλησία,  παππούς  του  Ιησού  και  πατέρας  του  Ιωσήφ,  ήταν  ο  Ιακώβ  (κατά  το  ευαγγέλιο  του  Ματθαίου)  και  ο  Ηλί,  (κατά  το  ευαγγέλιο  του  Λουκά).  
 
Διαλέγετε  και  παίρνετε.  
Χριστιανός  απολογητής: "Το πως φτάσαμε να γιορτάζουμε ως παππού και γιαγιά του Ιησού  τους  Ιωακείμ και Άννα  (κάθε  9 Σεπτεμβρίου),  ενώ τα ευαγγέλια των Λουκά και Ματθαίου θέλουν ως παππού του Ιησού τον Ιακώβ ή τον Ηλί παραμένει άγνωστο".

 

Μέσα σε τόσα αλλά παράδοξα, που καταπίνει καθημερινά ένας χριστιανός, δεν του φαίνεται καθόλου δύσκολο, να λατρεύει και έναν θεό, που για παππού του έχει, όχι ένα, ούτε δυο… αλλά τρία διαφορετικά ονόματα.  Στο ευαγγέλιο του Ματθαίου (1.16) ως παππούς του Ιησού και πατέρας του Ιωσήφ, αναφέρεται ο Ιακώβ. (Ματθ. 1,16     Ἰακὼβ δὲ ἐγέννησε τὸν Ἰωσὴφ τὸν ἄνδρα Μαρίας, ἐξ ἧς ἐγεννήθη Ἰησοῦς  ὁ λεγόμενος Χριστός).
 Στο ευαγγέλιο του Λουκά (3.23) ως παππούς του Ιησού και πατέρας του Ιωσήφ αναφέρεται ο Ηλί  (Λουκάς  3.23  Καὶ αὐτὸς ἦν ᾽Ιησοῦς ἀρχόμενος ὡσεὶ ἐτῶν τριάκοντα, ὢν υἱός, ὡς ἐνομίζετο, ᾽Ιωσὴφ τοῦ ᾽Ηλὶ).  Στο απόκρυφο πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου αναφέρεται   ως  παππούς  του  Ιησού ο Ιωακείμ  και όχι ο Ιακώβ, που φαρδιά πλατιά αναφέρει ο θεόπνευστος ευαγγελιστής Ματθαίος, ή ο Ηλί,  που ξεκάθαρα αναφέρει ως παππού του Ιησού ο άλλος θεόπνευστος ευαγγελιστής Λουκάς.  Αναπάντητη,  εδώ  και  20  χρόνια,   ερώτηση  του  Μ.  Καλόπουλου  προς  όλους  τους  θεολόγους  του  κόσμου:  Τελικά, ποιος ήταν ο παππούς του Ιησού;  Ο Ιακώβ,  ο  Ηλί, ή  ο  Ιωακείμ; 


Υπόμνημα στο κατά Ματθαίον, Π.Ν.Τρεμπέλα σελ. 25-33 εκδόσεις «ο Σωτήρ».
«Ο Λουκάς αναφέρει τον Ηλί και όχι τον Ιακώβ ως πατέρα του Ιωσήφ. Η θεωρία, ότι η γενεαλογία του Λουκά είναι της Μαρίας, δεν είναι άξια λόγου. Η θεωρία είναι παλαιότερη του Annius του Viterbo (γύρω στο 1490 μ.Χ.). Δες στο Αποκ. δ 7, στο υπόμνημα που αποδίδεται στον Βικτωρίνο Mign.P.L.v 324 (p).
Η καλύτερη λύση είναι ότι ο Λουκάς παρέχει την πραγματική καταγωγή του Ιωσήφ, ενώ ο Ματθαίος δίνει την βασιλική καταγωγή του Ιωσήφ. Και οι δύο γενεαλογίες είναι του Ιωσήφ, αν και η γενεαλογία της Μαρίας μπορεί να συμπίπτει με αυτήν του Ιωσήφ σε κάποιον παλαιότερο πρόγονο. Σύμφωνα με αυτήν την εκδοχή ο Ηλί υπήρξε ο πραγματικός πατέρας του Ιωσήφ. Ο Ιακώβ, που γράφει ο Ματθαίος, μπορεί να είναι άλλος συγγενής του Ιωσήφ, του οποίου ο Ιωσήφ ήταν σύμφωνα με το νόμο κληρονόμος και μέσω του οποίου ο Ματθαίος αποδείκνυε την βασιλική καταγωγή του Ιωσήφ (S)».


OI ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ  13/12/2015   Νικήτας Βουγιουκλής . Το γενεαλογικό δένδρο του Ιησού και μία καταγραφή των συγγενικών σχέσεων του. 

 Γονείς της Παναγίας είναι οι άγιοι Ιωακείμ και Άννα.  Γονείς της αγίας Άννας ήταν ένα άλλο άγιο ζευγάρι, ο ιερέας Ματθάν και η Μαριάμ (παππούς και γιαγιά της Θεοτόκου).  Πρέπει να σημειωθεί ότι στο ευαγγέλιο του Ματθαίου ως παππούς του Ιησού και πατέρας του Ιωσήφ, αναφέρεται ο Ιακώβ, ενώ στο ευαγγέλιο του Λουκά ως παππούς του Ιησού και πατέρας του Ιωσήφ αναφέρεται ο Ηλί.   Το πως φτάσαμε να γιορτάζουμε ως παππού και γιαγιά του Ιησού  τους  Ιωακείμ και Άννα  (κάθε  9 Σεπτεμβρίου),  ενώ τα ευαγγέλια των Λουκά και Ματθαίου θέλουν ως παππού του Ιησού τον Ιακώβ ή τον Ηλί παραμένει άγνωστο.


Τελικά, ποιος ήταν ο παππούς του Ιησού… Ιακώβ, Ηλί, ή Ιωακείμ; 

Του Μ. Καλόπουλου

 


Στο ευαγγέλιο του Ματθαίου (1.16) ως παππούς του Ιησού και πατέρας του Ιωσήφ, αναφέρεται ο Ιακώβ.
Στο ευαγγέλιο του Λουκά (3.23) ως παππούς του Ιησού και πατέρας του Ιωσήφ αναφέρεται ο Ηλί
Τελικά ποιος είναι ο παππούς του Ιησού; Μα… ο Ιωακείμ!
Ε ναι… αυτή είναι μια σωστή θεόσταλτη, και εντελώς θεόπνευστη Βίβλος!
Ας μας πει λοιπόν κάποιος χριστιανός επιτέλους: Πως έφτασαν να γιορτάζουν ως παππού και γιαγιά του Ιησού τους Ιωακείμ και Άννα (κάθε 9 Σεπτεμβρίου), ενώ τα θεόπνευστα ευαγγέλια θέλουν ως παππού του Ιησού τον Ιακώβ ή τον Ηλί;
Και επειδή κανένας χριστιανός δεν θα παραδεχθεί το άγιο αυτό γενεαλογικό κουρέλιασμα… εξηγούμεθα: 
Η μοναδική πηγή γι’ αυτούς τους εξωβιβλικούς παππούδες (Ιωακείμ και Άννας) είναι το απόκρυφο "πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου". 
Εκεί, στο πρώτο κεφάλαιο, με δακρύβρεχτη μυθιστορηματικότητα, περιγράφεται το δράμα μιας κυρίας με το όνομα Άννα, που ξημεροβραδιάζεται στον ναό, θερμοπαρακαλώντας ν’ αποκτήσει παιδί, από τον άνδρα της Ιωακείμ, (που λόγω της συγκεκριμένης στενοχώριας, ήταν πολύ καιρό τώρα αναχωρητής...) μέχρι που τελικά, (με την βοήθεια των ιερέων και του αγίου πνεύματος) το καταφέρνει, και φέρνει στον κόσμο την Μαρία, την μητέρα του Ιησού!
Κατά την γενικότερη ομολογία των ειδικών, το "πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου" γράφτηκε κάπου τον 2ο αιώνα μ. Χ. Γεννιέται λοιπόν η απορία... αν τα ευαγγέλια του Ματθαίου και του Λουκά, γραφτήκαν πολύ νωρίτερα, (όπως το θέλουν κάποιοι) γιατί ο Ιάκωβος, δεν έβαλε στο "μυθιστόρημα" του, που αποκαλεί "πρωτευαγγέλιο" κάποιο από τα δυο ονόματα (Ιακώβ ή Ηλί) που αναφέρουν ως παππού του Ιησού οι δυο θεόπνευστοι βιβλικοί ευαγγελιστές;
Η απάντηση είναι μάλλον πολύ απλή. Όταν γράφτηκε το "πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου" τον 2ο αιώνα μ. Χ. τα "θεόπνευστα ευαγγέλια (Ματθαίου και Λουκά) δεν πρέπει να υπήρχαν ακόμα, τουλάχιστον στην τελική τους μορφή! Μήπως αυτό ακριβώς θέλει να πει και η έκφραση "πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου";
Φυσικά τώρα προκύπτει και η επόμενη σημαντική ερώτηση: Και γιατί όταν επιτέλους γραφτήκαν τα δυο αυτά επίσημα και απολύτως "θεόπνευστα" ευαγγέλια (Ματθαίου και Λουκά), έστω τότε, δεν αντέγραψαν το όνομα του Ιωακείμ, αλλά ο ένας, ο Ματθαίος, αναφέρει κάποιον άγνωστο Ιακώβ, ο δε Λουκάς κάποιον εξίσου άγνωστο Ηλί;
Η απάντηση είναι εξίσου απλή. Τα εκατοντάδες ευαγγέλια και αλλά ανάλογα ιερά και θεόπνευστα κείμενα που γραφτήκαν τους πρώτους αιώνες, δεν είχαν συγκεντρώσει επάρκεια αγίου πνεύματος, και γι αυτό δεν είχαν ακόμα καταφέρει να σταθεροποιήσουν το γενεαλογικό δένδρο του Ιησού!
Βέβαια, το πιθανότερο είναι πως κανένας από τους τρεις, δεν γνώριζε την ύπαρξη του άλλου… ενώ ταυτόχρονα, όλοι μαζί απολάμβαναν εξίσου τιμές θεόπνευστων συγγραφέων. Όταν επιτέλους μετά από αρκετούς αιώνες, συγκεντρώθηκε αρκετό άγιο πνεύμα, αποφάσισαν να συμμαζέψουν όσο μπορούσαν την επί αιώνες ρευστή θεοπνευστία, και πέταξαν στον καιάδα εκατοντάδες ανάλογα κείμενα (πενήντα διασωθήκαν μέχρι σήμερα… φαντασθείτε πόσα υπήρχαν τότε!) ώσπου τελικά κράτησαν τέσσερα της αρεσκείας τους.
Η επόμενη ερώτηση πρέπει να είναι: Και γιατί δεν διόρθωσαν έστω τότε τα ασυμμάζευτα αυτά κουρελιασμένα ληξιαρχικά δεδομένα της καταγωγής του "θεού" τους; Το ερώτημα δεν είναι "γιατί" αλλά "αν" μπορούσαν να συμμαζέψουν πλέον τα ασυμμάζευτα! Τα "θεόπνευστα" αυτά δεδομένα, αποδεκτά επί εκατοντάδες χρόνια, είχαν ήδη περάσει στα αναρίθμητα συγγράμματα των άλλων, εξίσου εμπνευσμένων από το άγιο πνεύμα συγγραφέων, των αποκαλούμενων και θεόπνευστων πατέρων της Εκκλησίας.
Δείτε το παρακάτω παράδειγμα και θα καταλάβετε: Ο πολύς Εβραίος επίσκοπος Κύπρου Επιφάνιος (4ος αιώνας μ. Χ.) διαμαρτυρόμενος για την ανεπίτρεπτη προσκύνηση της Μαρίας γράφει: «Όχι να μη αφήσουμε να μας κυρίευση η αρχαία πλάνη… "ελάτρευσαν τη κτίσει παρά τον κτίσαντα" και "εμωράνθησαν". Αν αγγέλους δεν θέλει να προσκυνούμε, πόσο μάλλον την από Άννης γεγενημένη (Μαρία) την εκ του Ιωακείμ» Epiphanius Scr. Eccl., Panarion Haer 3.480.7-11.
Όπως καταλαβαίνετε, δυο πράγματα πρέπει να συμβαίνουν εδώ, ή την εποχή που γράφει ο Επιφάνιος (340-404 μ.Χ.):  τα ευαγγέλια δεν έχουν αποκτήσει το τελικό τους περιεχόμενο, ή αν είχαν συνταχθεί οριστικά, ο Επιφάνιος… είτε δεν το γνωρίζει ακόμα, ή ακόμα χειρότερο, δεν φαίνεται να σέβεται καθόλου το τελικό κείμενό τους, δηλαδή την τελική αγιοποίηση και θεοπνευστία τους! Διαφορετικά, δεν βλέπω γιατί να αναφέρει ως παππού του Ιησού τον Ιωακείμ, παραπέμποντας στο απόκρυφο πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου, και όχι τον Ιακώβ που φαρδιά πλατιά αναφέρει ο θεόπνευστος ευαγγελιστής Ματθαίος, ή τον Ηλί που ξεκάθαρα αναφέρει ως παππού του Ιησού ο άλλος θεόπνευστος ευαγγελιστής Λουκάς; Αν υπάρχει άλλη ερμηνευτική διέξοδος θα την ακούσω ευχαρίστως.
Μήπως απ’ αυτό το ληξιαρχικό κουρέλιασμα της καταγωγής του Ιησού, που είναι ανιχνεύσιμο μέχρι σήμερα, και που φυσικά δεν είναι και το μόνο, (η σύγκριση των ονομάτων του γενεαλογικού δένδρου του Ιησού ανάμεσα στους Ματθαίο και Λουκά, είναι εξίσου τραγελαφική) μπορείτε να συμπεράνετε και τον τελικό βαθμό της πραγματικής θεοπνευστίας των ευαγγελίων;
Βέβαια, αν το καλοσκεφτούμε, τελικά θα δούμε πως δεν υπάρχει καμία αντίφαση. Μέσα σε τόσα αλλά παράδοξα, που καταπίνει καθημερινά ένας χριστιανός, δεν του φαίνεται καθόλου δύσκολο, να λατρεύει και έναν θεό, που για παππού του έχει, όχι ένα, ούτε δυο… αλλά τρία διαφορετικά ονόματα!
Εδώ παππούς… εκεί παππούς… ποιος είναι ο παππούς;
Είναι πολύ απλό, ο παππούς του Ιησού λεγόταν ΙακωβοΗλιοΙωακείμ! Που το περίεργο;  
Βέβαια απ’ το καταχθόνιο και πονηρό μυαλό μας, δεν μπορεί να μην περάσει και η σκέψη… βρε μπας και τα τρία αυτά διαφορετικά ονόματα είναι μπαστακωμένα εκεί, επειδή δεν μπορούσαν να γνωρίζουν... ποιος ακριβώς από του ιερείς "βοήθησε" με το άγιο πνεύμα του, την Άννα να ξεπεράσει την επίμονη στειρότητά της;  


ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ





  1. ΠΟΣΟ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥΣ.
    Πάπας Φραγκίσκος σε μαθητές: «Μην επιχειρείτε να διδάξετε τη διδασκαλία του Χριστού σε άλλους - Ποτέ»!
    Πρωτόγνωρα πράγματα από τον Πάπα Φραγκίσκο (τον τελευταίο Πάπα κατά Άγιο Μαλαχία), όταν ρωτήθηκε από μαθητές τι πρέπει να κάνουν όταν συναντούν ένα άνθρωπο άλλης πίστης ή κάποιον άθεο.
    Ο Πάπας Φραγκίσκος τους απάντησε λέγοντας πως δεν πρέπει να κάνουν τίποτα, ούτε καν να προσπαθήσουν να τους μιλήσουν για το Χριστό, αντίθετα να τους αφήσουν εντελώς ανεπηρέαστους λέγοντας ότι ο Θεός είναι ένας, επομένως σε όποιο δόγμα και αν ανήκεις δεν υπάρχει λόγος για να ακολουθήσει κάποιος το Χριστό, αφού όλες οι θρησκείες οδηγούν στον ένα Θεό.
    Ευαγγέλιο ΜατθαΊου 28, 16 Οἱ δὲ ἕνδεκα μαθηταὶ ἐπορεύθησαν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, εἰς τὸ ὄρος οὗ ἐτάξατο αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς. 17 καὶ ἰδόντες αὐτὸν προσεκύνησαν αὐτῷ, οἱ δὲ ἐδίστασαν. 18 καὶ προσελθὼν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐλάλησεν αὐτοῖς λέγων· ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς. 19 πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, 20 διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για τους λαθρομετανάστες πάλι το μήνυμα των Χριστουγέννων του 2019 από τον Ιερώνυμο. Η Ελλάδα κινδυνεύει από την Τουρκιά που μας πασάρει τους λαθρομετανάστες μαζί με πράκτορες. Το μυαλό όμως των Ιερώνυμων σκέφτεται με το άλλο κεφάλι…
      "Ο Χριστός ήταν πρόσφυγας. Δεν υπήρχε μέρος να καταλύσει η άγια οικογένεια και να γεννηθεί."
      "Ξεριζωμένοι, εξαπατημένοι, μετανάστες και πρόσφυγες που μετακινούνται αναζητώντας ελπίδα".
      "Ασυνόδευτα". "δρόμων της προσφυγιάς"
      «Καὶ μ’ ὅλα αὐτὰ οἱ στρατιὲς τῶν ξεριζωμένων καὶ ἐξαπατημένων ἀνθρώπων ποὺ μετακινοῦνται ἀναζητῶντας ἐλπίδα.
      Μετανάστες καὶ πρόσφυγες, ἀνάμεσά τους καὶ ἀσυνόδευτα παιδιά, γίνονται πρόβλημα καὶ κρίση γιὰ ὅλους μας, ἀποδιοργανώνοντας καὶ διακινδυνεύοντας τὴ ζωή τους, θύματα οἱ ἴδιοι τῶν συμφερόντων καὶ τῶν ἰσχυρῶν τῆς γῆς.
      Θὰ ἤθελα νὰ πῶ στοὺς συνανθρώπους μας: Μὴ ξεχνᾶτε μέσα στὶς περιπέτειές σας ὅτι σᾶς συνοδεύει ὁ Θεός. Εἶναι τόσο χαρακτηριστικὸς ὁ εὐαγγελιστὴς Ματθαῖος ὅταν ἐξιστορεῖ τὴ φυγὴ στὴν Αἴγυπτο. Ἄγγελος καθοδηγοῦσε στὸ δρόμο τῆς προσφυγιᾶς, Ἄγγελος στὸ δρόμο τῆς ἐπιστροφῆς στὴν πατρίδα».
      Και αναφορά στην…Κβαντομηχανική του Χάιζεμπεργκ: «Ἀπ’ τὴ μιὰ ὁ ἄνθρωπος, ὄχι ἁπλῶς σοφός, ὅπως ὀνομάστηκε, ἀλλὰ ταξιδιώτης καὶ ἐρευνητὴς τοῦ σύμπαντος, παρατηρητὴς ἐπίσης καὶ κατὰ κάποιο τρόπο διαμορφωτὴς τῆς πραγματικότητας τοῦ μικρόκοσμου, ὅπως ἐκπληκτικὰ μᾶς βεβαιώνει ἡ σύγχρονη φυσική».
      Μέγας είσαι Κύριε και θαυμαστά τα μυαλά των αρχηγών της Χριστιανοσύνης.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
    2. Απάντηση
  2. Σήμερα τιμάται ο θετός πατέρας του Χριστού Άγιος Ιωσήφ.
    Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Ιωσήφ, θετού πατέρα του Ιησού Χριστού την Κυριακή μετά τη Γέννηση του Ιησού Χριστού ή στις 26 Δεκεμβρίου, όταν δεν μεσολαβεί Κυριακή μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.
    Στις 26 Δεκεμβρίου ή την πρώτη Κυριακή μετά τις 26 Δεκεμβρίου τιμούμε τη μνήμη των Αγίων Ιωσήφ του Μνηστήρα της Παρθένου Παναγίας, του Δαβίδ του Προφήτη και βασιλιά και του Ιακώβου του Αδελφοθέου, δηλαδή, το κατά κόσμον γένος και οικογένεια του Χριστού. Συνήθως αυτή την Κυριακή, τελείται η Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, που είναι μια από τις αρχαιότερες Θείες Λειτουργίες.
    Να υπενθυμήσουμε εδώ ότι ο Ιωσήφ είχε από τον προηγούμενο γάμο του τέσσερις γιούς, τον Iάκωβο, τον Iωσή, τον Iούδα και τον Σίμωνα (ή Συμεών) και τρεις κόρες την Eσθήρ, την Mάρθα, και την Σαλώμη που ήταν μητέρα του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου.
    Κοντάκιον
    Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
    Εὐφροσύνης σήμερον, Δαυῒδ πληροῦται ὁ θεῖος, Ἰωσήφ τε αἴνεσιν, σὺν Ἰακώβῳ προσφέρει· στέφος γὰρ τῇ συγγενείᾳ Χριστοῦ λαβόντες, χαίρουσι, καὶ τὸν ἀφράστως ἐν γῇ τεχθέντᾳ, ἀνυμνοῦσι καὶ βοῶσιν· Οἰκτίρμον σῷζε τοὺς σὲ γεραίροντας.
    Επίσης την δεύτερη ημέρα μετά την Δεσποτική εορτή των Χριστουγέννων η Εκκλησία τιμά το δεύτερο πιο σημαντικό πρόσωπο μετά το πρόσωπο του Χριστού που πήρε μέρος στο θείο γεγονός.
    Έτσι η Εκκλησία στις 26 Δεκεμβρίου τιμά το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, ενώ π.χ. αντίστοιχα στις 7 Ιανουαρίου –δεύτερη ημέρα Θεοφανείων- τιμά το πρόσωπο του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, Βαπτιστού του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΟΙ ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ. 6 στους 10 Έλληνες πιστεύουν ότι ο πονοκέφαλος περνάει με το... ξεμάτιασμα!
    Σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 10.000 ατόμων ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Κεφαλαλγίας, οι περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι ο πονοκέφαλος περνάει με το ξεμάτιασμα.
    Σε μια εντυπωσιακή αποκάλυψη προχώρησαν τα μέλη της Ελληνικής Εταιρείας Κεφαλαλγίας επικαλούμενοι έρευνα ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Κεφαλαλγίας, στις 12 Σεπτεμβρίου.
    Όπως είπαν σε δείγμα 10.000 πολιτών που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη έρευνα, το 60% πιστεύει ότι η λύση για την αντιμετώπιση του πονοκέφαλου είναι το ξεμάτιασμα.
    «Είναι σημαντικό να διαλύσουμε τους επικρατούντες μύθους αλλά και να καταρρίψουμε πολλά ταμπού, όπως το να επισκεπτόμαστε ένα νευρολόγο» σχολίασε στην Καθημερινή ο αναπληρωτής καθηγητής Νευρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Δήμος Μητσικώστας.
    Σύμφωνα με τον ίδιο αν και ο κόσμος συνδέει ευρέως τους πονοκεφάλους με τον ψυχολογικό παράγοντα, «πρόκειται για βιολογική διαταραχή του εγκεφάλου». Μεγάλος αριθμός, δηλαδή, έχει γενετική προδιάθεση, διαθέτει το σχετικό γονίδιο, για να εκδηλώσει ημικρανία υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
    «Οι εκλυτικοί παράγοντες ποικίλλουν από από την κατανάλωση κάποιου τροφίμου ή αλκοόλ, μέχρι τον καιρό, τις ορμόνες, ένα καταθλιπτικό επεισόδιο, αλλά και την απώλεια ρουτίνας - τα Σαββατοκύριακα που αλλάζει το πρόγραμμα, πυκνώνουν οι ημικρανίες» διευκρινίζει ο κ. Μητσικώστας.

    Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΛΗΝΟΥ, ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ, ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ ΛΑΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΚΝΗΡΙΑΣ, ΜΑΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΟΛΗΨΙΑΣ.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ :

    Ο ΣΤΥΓΕΡΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.

    Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΒΡΩΜΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΤΩΝ ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.

    ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ.

    ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΛΠΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΕΒΡΑΙΟ ΜΙΣΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΕΒΡΑΙΟ ΘΕΟ ΙΕΧΩΒΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟ ΚΑΝΑΚΑΡΗ ΤΟΥ ΕΒΡΑΙΟΥ ΘΕΟΥ, ΤΟΝ ΣΙΩΝΙΣΤΗ μίστερ ΙΗΣΟΥ, ΓΙΑ ΣΩΘΟΥΝ.

    ΚΑΙ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΣΙΩΝΙΣΤΗΣ ΙΗΣΟΥΣ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ?

    " Μὴ φοβοῦ, θύγατερ Σιών· ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου"

    ΔΗΛΑΔΗ :

    Μη φοβάσαι Ιερουσαλήμ, κόρη της Σιών, ιδού ο βασιλεύς σου έρχεται ταπεινός, γλυκύς, γεμάτος αγάπην δια σε, καθισμένος επάνω εις πουλάρι όνου.

    ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΙΒ´ 1 – 18

    ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΒΡΑΙΩΝ ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ, ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΚΑΡΗ ΤΟΥ μίστερ ΙΗΣΟΥ, ΧΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΔΙΟΙΚΟΥΝ ΟΙ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ, ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ.

    ΕΛΛΗΝΑ- ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ?

    ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΘΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΑΘΩΝΟΜΑΧΩΝ, ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΟΜΑΧΩΝ, ΤΩΝ ΣΑΛΑΜΙΝΟΜΑΧΩΝ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΩΝ ΤΩΝ ΘΕΪΚΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΤΟΥ 1940.

    ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ,ΥΠΕΡ-ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΥΠΕΡ-ΗΡΩΕΣ, ΕΣΥ, Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΙΔΕΙΣ, ΠΡΟΣΚΥΝΩΝΤΑΣ ΑΒΑΣΑΝΙΣΤΑ ΤΟΝ ΙΕΧΩΒΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΝΑΚΑΡΗ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ.

    ΝΤΡΟΠΗ- ΑΙΣΧΟΣ !

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΤΩ, ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΡΩΜΕΡΑ ΝΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΘΗΡΙΟΥ Τ Ω Ρ Α, ΠΡΙΝ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΚΙ' ΕΜΕΙΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΩΡΙΣ ΠΑΤΡΙΔΑ....

    ΑΓΓΕΛΙΚΗ

    Απάντηση
    Απαντήσεις
    1. ΑΓΑΠΗΤΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ,
      Για 1700 χρόνια, σχεδόν 51 γενεές Ελλήνων πίστεψαν, ειλικρινά, σε ένα ξένο θεό. Όλοι αυτοί ήταν πρόγονοί μας. Δεν θα τους πετάξουμε στα σκουπίδια επειδή ήταν χριστιανοί. Θα προσπαθήσουμε να τους κατανοήσουμε, να τους καταλάβουμε. Προφανώς κάτι έγινε, κάτι τους έθελξε, κάτι είδαν οι πρόγονοί μας και άλλαξαν την πίστη τους. Εμείς σήμερα ξέρουμε ότι έκαναν λάθος. Δεν πρέπει να οργιζόμαστε όμως γι αυτό. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε την ιστορία. Μπορούμε να την κατανοήσουμε και να αλλάξουμε το δικό μας μέλλον.
      Πρέπει με πολύ σεβασμό και διάκριση να πλησιάσουμε την πίστη των προγόνων μας, για να καταλάβουμε τι συνέβη. Όχι με φωνές και βρισιές. Δεν έχει νόημα να αλυχτούμε σαν σκυλιά εναντίον των συμπατριωτών μας. Αναρίθμητοι Έλληνες πέθαναν με το όνομα της νέας θρησκείας στο στόμα τους. Πρέπει κι εμείς να δείξουμε σεβασμό στα πιστεύω τους. Ήταν σε λάθος δρόμο αλλά ήταν οι δικοί μας άνθρωποι. Η τακτική μας: πρέπει να τους ακούμε πάντα με σεβασμό, άσχετα αν διαφωνούμε.
      Τι ήταν εκείνο που θάμπωσε έτσι τους Έλληνες προγόνους μας, ώστε να θέλουν να αλλάξουν την ταυτότητα και την εθνικότητά τους. Μήπως η νέα θρησκεία επιβλήθηκε με την βία της χριστιανορωμαϊκής εξουσίας;
      Ο σπουδαιότερος αρχαίος λαός του κόσμου απαρνήθηκε τους άξιους προγόνους του και θέλησε να έχει προπάτορες τον Αβραάμ, τον Ισαάκ και τον Ιακώβ, τους προγόνους ενός άλλου λαού. Καθημερινά στους ναούς του υμνεί την ουράνια Ιερουσαλήμ, μία ξένη πρωτεύουσα. Ακόμη και το όνομά του θέλησε να αλλάξει. Ο Ελληνικός λαός ζήτησε να γίνει «πνευματικός ισραηλίτης». Τι επηρέασε τόσο καταλυτικά την ψυχή και το πνεύμα, την λογική και το συναίσθημα των Ελλήνων; Γιατί οι Έλληνες τυφλώθηκαν τόσο από το εξ Ιουδαίας «φως»;
      Μήπως επειδή η νέα εξ ανατολών θρησκεία μιλούσε για Δικαιοσύνη; Μα όλη η αρχαία μας πνευματική κληρονομιά για Δικαιοσύνη μιλάει.
      Μήπως επειδή η νέα εξ ανατολών θρησκεία μιλούσε για Αγάπη; Η Αγάπη προς την Πατρίδα και τον συνάνθρωπο ήταν πάντα κεντρικό συστατικό των αρχαίων προγόνων μας.
      Μήπως επειδή η νέα εξ ανατολών θρησκεία πουλούσε καλύτερα την ελπιδολογία της μετά θάνατο αιωνίας ζωής; Μα και οι αρχαίοι πρόγονοι μας πίστευαν ακράδαντα στην δίκαιη μετά θάνατον ανταπόδοση.
      Σε κάθε περίπτωση δεν ωφελούν οι κραυγές και οι ύβρεις. Πρέπει να πάρουμε ως παράδειγμα τον σπουδαίο ερευνητή και δάσκαλο, τον Μιχάλη Καλόπουλο. Πρέπει να εργαστούμε σκληρά όπως αυτός. Αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του γι αυτόν τον σκοπό.
      Ξεκίνησε αποφασισμένος να μελετήσει τα ιερά βιβλία των ιουδαιοχριστιανών. Άρχισε συστηματική μελέτη από τα πρώτα βιβλία του ιουδαιοχριστιανισμού μέχρι τα τελευταία. Διάβασε με προσοχή και τις 800 σελίδες των ιουδαιοχριστιανικών κειμένων, ερεύνησε όλα τα κείμενα που συνδέοντα μ’ αυτά και σαν απόσταγμα της μελέτης του μας έδωσε τέσσερα βιβλία - αριστουργήματα, τα οποία πρέπει να μελετήσει κάθε Έλληνας. Πήρε την «Αγία Γραφή» των χριστιανών και κυριολεκτικά την συνέτριψε. Έδειξε μεγάλο σεβασμό στα γραφόμενα των ιερών τους βιβλίων. Τα ανέλυσε λέξη προς λέξη, σειρά παρά σειρά, περιεχόμενο και νόημα μαζί, χωρίς να ξεφεύγει ούτε λέξη από το δικό τους κείμενο. Έτσι, μέσα από τα δικά τους κείμενα απέδειξε την αποκρουστική φύση των Αγίων ιουδαιοχριστιανικών γραφών, την ανεπάρκειά τους, την μοχθηρία τους, τα ψέματα, τις βρωμιές και τις αθλιότητες που υπάρχουν εκεί. Άφησε μια τεράστια κληρονομιά στον Ελληνικό λαό.
      Ζ.Π.

8 σχόλια:

Σήμερα Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου, τιμώνται από την Εκκλησία μας ο Προφήτης Ζαχαρίας και η σύζυγος του Ελισάβετ.


Ο Ζαχαρίας, πατέρας του Ιωάννη του Βαπτιστή, έζησε στα χρόνια του Ηρώδη, βασιλιά της Ιουδαίας. Κατά τη γνώμη του Χρυσοστόμου, καθώς και άλλων Πατέρων της Εκκλησίας, ο Ζαχαρίας δεν ήταν απλός Ιερέας, αλλά αρχιερέας που έμπαινε στα άγια των αγίων. Σύζυγο είχε την Ελισάβετ και δεν είχαν παιδί.

Κάποια μέρα λοιπόν, την ώρα του θυμιάματος μέσα στο θυσιαστήριο, είδε άγγελο Κυρίου που του ανήγγειλε ότι θα αποκτούσε γιο και θα ονομαζόταν Ιωάννης. Ο Ζαχαρίας σκίρτησε από χαρά, αλλά δυσπίστησε. Η γυναίκα του ήταν στείρα και γριά, πώς θα γινόταν αυτό που άκουγε; Τότε ο άγγελος του είπε ότι θα μείνει κωφάλαλος μέχρι να πραγματοποιηθεί η βουλή του Θεού.

Πράγματι, η Ελισάβετ συνέλαβε και έκανε γιο. Όταν θέλησαν να δώσουν όνομα στο παιδί, ο Ζαχαρίας έγραψε πάνω σε πινακίδιο το όνομα Ιωάννης. Αμέσως δε λύθηκε η γλώσσα του και όλοι μαζί δόξασαν το Θεό.

Βέβαια, η χάρη αυτή έγινε από το Θεό στο Ζαχαρία, διότι της ήταν «δίκαιος ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, πορευόμενος ἐν πάσαις ταὶς ἐντολαὶς καὶ δικαιώμασι τοῦ Κυρίου ἄμεμπτος» (Λουκά, α’ 6.). Ήταν, δηλαδή, δίκαιος μπροστά στο Θεό και ζούσε σύμφωνα με της της εντολές και τα παραγγέλματα του Κυρίου, άμεμπτος από κάθε σοβαρή ενοχή.

Ζ.Π.

ΑπάντησηΔιαγραφή
Απαντήσεις
  1. ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ:
    «ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΞΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ».
    «Ήταν φίλος, εξάδελφος και Πρόδρομος του Ιησού».
    "Πατρίδα του Ιωάννη κατά μία παράδοση φέρεται η Χεβρών, κατ΄ άλλη όμως γνώμη φέρεται η πόλη Ιούττα.
    Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Λουκά ο Ιωάννης ήταν γιος του ΙΟΥΔΑΙΟΥ ΙΕΡΕΑ Ζαχαρία (Λουκάς 1, 7) και της Ελισάβετ (Λουκάς 1, 5). ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.
    Οι γονείς του ανήκαν σε ΙΕΡΑΤΙΚΕΣ οικογένειες.
    (Δηλαδή σε οικογένειες του Ιουδαϊκού Σανχεντρίν ! ).
    Ο Ιωάννης συνελήφθη στην κοιλία της Ελισάβετ έξι μήνες νωρίτερα από τον Ιησού, ενώ ήταν και ξάδελφός του, αφού Ελισάβετ και Θεοτόκος ήσαν ξαδέλφες.
    ΛΟΥΚΑΣ Ι, 34-36
    34 εἶπε δὲ Μαριὰμ πρὸς τὸν ἄγγελον· πῶς ἔσται μοι τοῦτο, ἐπεὶ ἄνδρα οὐ γινώσκω;
    35 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ἄγγελος εἶπεν αὐτῇ· Πνεῦμα ῞Αγιον ἐπελεύσεται ἐπὶ σὲ καὶ δύναμις ὑψίστου ἐπισκιάσει σοι· διὸ καὶ τὸ γεννώμενον ἅγιον κληθήσεται υἱὸς Θεοῦ.
    36 καὶ ἰδοὺ ᾿Ελισάβετ ἡ συγγενής σου καὶ αὐτὴ συνειληφυῖα υἱὸν ἐν γήρει αὐτῆς, καὶ οὗτος μὴν ἕκτος ἐστὶν αὐτῇ τῇ καλουμένῃ στείρᾳ·
    Χαρακτηριστική σκηνή μέσα στις περιγραφές της Καινής Διαθήκης είναι η συνάντηση της εγκυμονούσας Ελισάβετ με την επίσης εγκυμονούσα Θεοτόκο, όπου ο Ιωάννης σκίρτησε από αγαλλίαση (Λουκάς 1, 44).
    Ό Ιωσήφ ό Μνήστωρ ήτο πρώτος εξάδελφος της Θεοτόκου Μαρίας. Ή Ελισάβετ, ή μητέρα του Τιμίου Προδρόμου, ήτο πρώτη εξαδέλφη της Θεοτόκου Μαρίας. Ό Τίμιος Πρόδρομος ήτο δεύτερος εξάδελφος του Ιησού Χριστού, κατά το ανθρώπινο, με τον όποιον είχε εξ μήνες διαφορά ηλικίας. Ό Ιωάννης ό Θεολόγος ένομίζετο ανεψιός του Κυρίου, επειδή ό Κύριος ένομίζετο υιός του Ιωσήφ του Μνήστορος και αδελφός της κόρης του Ιωσήφ του Μνήστορος, της Σαλωμης, ή όποια ήτο ή μητέρα του άγιου Ιωάννου του Θεολόγου.

    Διαγραφή
  2. Ή άγια Ελισάβετ, όταν γέννησε τον Τίμιον Πρόδρομον, ήτο τουλάχιστον 90 ετών. Ή Θεοτόκος Μαρία, όταν γέννησε τον Χριστόν, ήτο 16 ετών. Άρα, ή άγια Ελισάβετ ήτο μεγαλύτερη της Θεοτόκου κατά τουλάχιστον 74 έτη. Αυτό σημαίνει, ότι ή άγια Άννα, κατά το γήρας αυτής, επίσης, γέννησε την Θεοτόκο, υπέρ τούς νόμους της φύσεως.
    Και τούτο, διότι, αφού ή άγια Ελισάβετ ήτο ανεψιά της άγιας Αννης, και ήτο τουλάχιστον 74 ετών ηλικίας όταν έγεννήθη ή Θεοτόκος, έπεται, ότι, μάλλον, και ή άγια Άννα, ή θεία της, ήτο και αυτή πολύ μεγάλης ηλικίας, όταν γέννησε την Θεοτόκο. (Ή άγια Άννα πρέπει να ήτο τουλάχιστον 60 ετών ηλικίας, όταν γέννησε την Θεοτόκο).
    Δηλαδή και ή Θεοτόκος, και ό Τίμιος Πρόδρομος, έγεννήθησαν από στείρες και γηραλέες μήτρες, υπέρ τούς νόμους της φύσεως, όντες καρποί προσευχής και ευδοκίας του Θεού.
    Ζ.Π.

    Διαγραφή
  3. Καθηγητής του ΑΠΘ κ. Στέργιος Σάκκος, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ , ΤΟΜΟΣ Α’ , ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΧΑ Χριστιανική Ελπίς , Θεσσαλονίκη, 2008, σελίδες 400

    ΝΑΖΙΡΑΙΟΣ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ, Ο ΕΞΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΘΕΟΛΟΓΟ.

    «Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται η τάξη των ναζίρ η ναζιραίων, των αφιερωμένων στον Θεό. Ήταν έγγαμοι. Η αφιέρωση τους φαινόταν εξωτερικά από το ότι δεν έκοβαν τα μαλλιά τους και δεν έπιναν κρασί ούτε άλλα μεθυστικά ποτά. Αυτό συνέβαινε συνήθως για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα (βλ. Αρ 6,1-21). Ορισμένοι ωστόσο έμειναν ισόβια ναζιραίοι, όπως ο Σαμψών και ο Σαμουήλ. Σ ‘ αυτούς θα συγκαταλεχτεί και ο εκλεκτός γιος του Ζαχαρία, διότι σύμφωνα με την αποκάλυψη του αγγέλου « οίνον και σίκερα ου μη πίη». Επιπλέον, ο Ιωάννης θα ζήσει με ισόβια άσκηση και παρθενία».
    Ζ.Π.

    Διαγραφή

  4. ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ

    ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3

    1 Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις παραγίνεται ᾿Ιωάννης ὁ βαπτιστὴς κηρύσσων ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς ᾿Ιουδαίας

    2 καὶ λέγων· μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν.

    3 οὗτος γάρ ἐστιν ὁ ρηθεὶς ὑπὸ ῾Ησαΐου τοῦ προφήτου λέγοντος· φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ.

    4 Αὐτὸς δὲ ὁ ᾿Ιωάννης εἶχε τὸ ἔνδυμα αὐτοῦ ἀπὸ τριχῶν καμήλου καὶ ζώνην δερματίνην περὶ τὴν ὀσφὺν αὐτοῦ, ἡ δὲ τροφὴ αὐτοῦ ἦν ἀκρίδες καὶ μέλι ἄγριον.

    5 Τότε ἐξεπορεύετο πρὸς αὐτὸν ῾Ιεροσόλυμα καὶ πᾶσα ἡ ᾿Ιουδαία καὶ πᾶσα ἡ περίχωρος τοῦ ᾿Ιορδάνου,

    6 καὶ ἐβαπτίζοντο ἐν τῷ ᾿Ιορδάνῃ ὑπ᾿ αὐτοῦ ἐξομολογούμενοι τὰς ἁμαρτίας αὐτῶν.

    7 ἰδὼν δὲ πολλοὺς τῶν Φαρισαίων καὶ Σαδδουκαίων ἐρχομένους ἐπὶ τὸ βάπτισμα αὐτοῦ εἶπεν αὐτοῖς· γεννήματα ἐχιδνῶν, τίς ὑπέδειξεν ὑμῖν φυγεῖν ἀπὸ τῆς μελλούσης ὀργῆς;

    8 ποιήσατε οὖν καρπὸν ἄξιον τῆς μετανοίας,
    Ζ.Π.

    Διαγραφή
  5. Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ. Μέχρι τα 30 του χρόνια έζησε ζωή ασκητική στην έρημο, η οποία ήταν αφιερωμένη στην προσευχή και την πνευματική ολοκλήρωση. Περί της νεανικής ζωής του Ιωάννη και του ιδιωτικού του βίου καμία πληροφορία δεν υπάρχει εκτός της πολύ λιτής αναφοράς του ίδιου του Ευαγγελιστή ότι: "το παιδίον ηύξανε και εκραταιούτο πνεύματι και ήν εν ταις ερήμοις έως ημέρας αναδείξεως αυτού προς τον Ισραήλ" (Λουκάς 1,80). Με τη λέξη "ερήμοις" χαρακτηρίζονται τα διάφορα μέρη της ίδιας της ερήμου της Ιουδαίας οι οποίες έφεραν διάφορες επιμέρους ονομασίες. Στις ερήμους αυτές φαίνεται να κατέφυγε ο Ιωάννης, για προπαρασκευή του έργου του όπως παλαιότερα είχαν ομοίως καταφύγει ο Μωϋσής και ο προφήτης Ηλίας» Δύο από τους μαθητές του, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Ανδρέας και ο Ιωάννης, αργότερα έγιναν μαθητές του Ιησού (Ιωάννης 1,35-41). Αναγνωρίζεται ως ό μεγαλύτερος των Προφητών όπως αναφέρεται στο Απολυτίκιο του".
    Ζ.Π.

    Διαγραφή
  6. Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΞΑΔΕΛΦΟΥ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ

    Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος

    Ο Γαμαλιήλ ήθελε να δημιουργήσει μία κοινωνική χημεία προσδοκίας. Ήθελε να ξυπνήσει στον ιουδαϊκό λαό ένα φλογερό μεσσιανικό κλίμα, εντός του οποίου θα δρούσε ο Ναζιραίος Ιησούς. Χρειαζόταν μία πρόδρομη δράση, έτσι ώστε να μπορεί να εκτιμήσει τις κοινωνικές αντιδράσεις και να αναπροσαρμόσει την επακολουθούσα δράση του Ιησού. Γι αυτό χρησιμοποίησε τον εξάδελφο του Ιησού Ναζιραίο Ιωάννη.


    Ο Γαμαλιήλ προσπαθούσε με τον Ναζιραίο Ιωάννη να ξεσηκώσει τις βαθειά ριζωμένες προσδοκίες του ιουδαϊκού λαού, για την επικείμενη επάνοδο στην γη του προφήτη Ηλία. Έτσι υποχρεώθηκε ο Ναζιραίος Ιωάννης να ζει στην έρημο του Ιορδάνη φορώντας δέρμα καμήλας, όπως και ο Ηλίας. Ο Ναζιραίος Ιωάννης βάπτιζε στα νερά του Ιορδάνη, αδιαμαρτύρητα, πολλούς Φαρισαίους και ιουδαίους ιερείς, χωρίς να διαθέτει ο ίδιος κανένα αναγνωρισμένο αξίωμα. Επί πλέον ενώ τους βάφτιζε τους έβριζε κιόλας. Στο σημείο αυτό φαίνεται καθαρά η συμπαιγνία και οι σαφείς εντολές προς όλους από τον Γαμαλιήλ.
    Ζ.Π.

    Διαγραφή
  7. Ο Ιησούς λέγεται Χριστός, επειδή ήταν χρισμένος, δηλαδή αλειμμένος με τελετουργικό χριστήριο έλαιο, που στα εβραϊκά ονομάζεται: «νέζερ»!
    Ο Ναζιραίος Σαμψών και ο Ιησούς είχαν κοινή την ιδιότητα του αφιερωμένου δηλαδή του Ναζιραίου. Η ελληνική λέξη «χριστός» και η εβραϊκή λέξη «ναζιρ (αίος)» είναι εννοιολογικά ταυτόσημες!
    «Επί Κλαυδίου εν Αντιοχεία, οι λεγόμενοι Ναζιραίοι, Χριστιανοί μετωνομάσθησαν» Σουΐδας chi.523.
    Καταλαβαίνουμε λοιπόν, ότι η αγωνία κάποιων, να αποκρυβεί η ιδιότητα του Ναζιραίου από τον Ιησού, ήταν μάλλον δικαιολογημένη! Όταν δεκαετίες μετά γράφτηκαν τα ευαγγέλια, ο Ιησούς είχε πάρει οριστικά τον δρόμο της θεοποίησης και ο αποκαλυπτικός τίτλος του Ναζιραίου (αφιερωμένου) έπρεπε υποχρεωτικά να απαλειφθεί! Ο τίτλος αυτός του αφιερωμένου (ναζιραίου), παρέπεμπε σε στρατευμένη "αγιοσύνη" και αποκάλυπτε παρασκηνιακούς μηχανισμούς θεοποίησης! Ήταν λοιπόν προτιμότερο να μετατρέψουν την ομολογημένη αρχικά αυτή ιδιότητα του Ιησού σε τοπωνύμιο, παρά να αφήσουν αυτή την ιδιότητα του στρατευμένου σωτήρα να τον υποβαθμίζει εσαεί. Έτσι από Ναζιραίος, ο Ιησούς έγινε Ναζωραίος, αποκτώντας μια φανταστική πόλη καταγωγής, εξαφανίζοντας όμως μια ιδιότητα που υπενθύμιζε ενοχλητικά τον ρόλο του στρατευμένου σωτήρα!
    Ζ.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...