ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

05 Φεβρουαρίου 2023

ΑΡΧΑΙΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΓΡΑΠΤΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟΝ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΑΡΟ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

 

 

 

 

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΧΘΕΣΙΝΗ ΧΙΛΙΟΣΤΗ (1000ή) ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΔΕΝΔΙΑ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΣΥΝΘΗΚΗ ΦΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΧΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ …ΤΟΥΡΚΙΑ. 

 

 

ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ

 

Κίνα: Η πήλινη στρατιά με την ελληνική υπογραφή

 

 

ΠΕΠΛΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ – ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΝΟΜΙΣΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΙΑΠΩΝΙΑ ΤΟ 2016

 

 

ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗ ΚΙΝΑ.ΝΤΑ ΓΙΟΥΑΝ, «ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΙΩΝΕΣ»

 

 

 

Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΣΤΟ ΘΙΒΕΤ‏ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΥΡΙΑΡΧΗ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΟΥ ΘΙΒΕΤ

 

 

 

 

Αρχαία κινεζικά γραπτά περιγράφουν τον φάρο της Αλεξάνδρειας. Εικόνα: Philip Galle / Δημόσιος Τομέας / Wikimedia Commons

 

Η επαφή μεταξύ της Μεσογείου και της Κίνας ήταν πρακτικά ανύπαρκτη στην αρχαία και μεσαιωνική περίοδο. Ωστόσο, τον 13ο αιώνα, ένας Κινέζος αξιωματούχος περιέγραψε την πόλη της Αλεξάνδρειας στο εκτενές έργο του για τη γεωγραφία.

Ο Ζάο Ρουκούο ήταν Κινέζος αξιωματούχος και μέλος της αυτοκρατορικής φυλής της δυναστείας Σονγκ. Μεταξύ 1224 και 1225, έγραψε το Zhu Fan Zhi, το οποίο όταν μεταφράζεται σημαίνει Περιγραφή Βάρβαρων Εθνών ή Αρχεία Ξένων Ανθρώπων.

Παρά την τεράστια απόσταση μεταξύ της Κίνας και του μεσογειακού κόσμου, η οποία περιόριζε την άμεση επαφή μεταξύ αυτών των πολιτισμικών ομάδων, ο Zhao Rukuo μπόρεσε να περιγράψει λεπτομερώς τον αρχαίο Φάρο της Αλεξάνδρειας, αν και με πολλές υπερβολές.

 


Ζου Φαν Ζι

Δεδομένης της έλλειψης άμεσης επαφής μεταξύ της Μεσογείου και της Κίνας τον 13ο αιώνα, είναι πολύ αξιοσημείωτο ότι ένας Κινέζος αξιωματούχος μπόρεσε να περιγράψει την πόλη της Αλεξάνδρειας.

Το ταξίδι στη θάλασσα ή στη στεριά τον 13ο αιώνα ήταν επίπονο, χρονοβόρο και επικίνδυνο. Το εμπόριο όντως περνούσε μεταξύ της Κίνας και του μεσογειακού κόσμου μέσω του Δρόμου του Μεταξιού, αλλά τα αγαθά άλλαξαν πολλά χέρια και η άμεση επαφή μεταξύ των λαών της Ανατολικής Ασίας και της Μεσογείου ήταν εξαιρετικά περιορισμένη.

Ο Zhao Rukuo μπόρεσε να συλλέξει πληροφορίες για μακρινές χώρες κατά τη διάρκεια του χρόνου του ως επόπτης του θαλάσσιου εμπορίου στο Quanzhou της επαρχίας Fujian. Ως επόπτης του εμπορίου, μιλούσε συχνά με εμπόρους, μελετούσε χάρτες και εξέταζε πλήθος ξένων αγαθών. Ο ίδιος δεν ταξίδεψε ποτέ από τη νότια Κίνα, αλλά χρησιμοποίησε τις πληροφορίες που έμαθε από άλλους για να γράψει το Zhu Fan Zhi, το οποίο περιλαμβάνει περιγραφές σχεδόν 60 ξένων χωρών.

Οι Κινεζικές αντιλήψεις για την Αλεξάνδρεια τον 13ο αιώνα

Στο κείμενο, ο Zhao Rukuo αναφέρεται στην Αλεξάνδρεια ως "Egentuo". Αυτή ήταν μια καντονέζικη μεταγραφή του al-ʾIskandariyya, του Αραβικού ονόματος για την Αλεξάνδρεια. Η Αίγυπτος αναφέρεται επίσης με το άγνωστο όνομα "Wusili".

Ο Κινέζος συγγραφέας περιέγραψε τον Φάρο της Αλεξάνδρειας ως έναν τεράστιο πύργο δίπλα στη θάλασσα. «Έχουν έναν μύθο ότι στην αρχαιότητα, ένας εξαιρετικός άνθρωπος ονόματι Cugeni έχτισε έναν μεγάλο πύργο δίπλα στη θάλασσα», αναφέρει το κείμενο. «Στη βάση του, είχε δύο θόλους σκαμμένους και ενισχυμένους ισχυρά με τούβλα. Το ένα από αυτά τα θησαυροφυλάκια χρησιμοποιείται για την αποθήκευση σιτηρών και το άλλο για την αποθήκευση όπλων».

Ο Cugeni πιθανώς αναφέρεται στον Μέγα Αλέξανδρο και είναι πιθανώς μια καντονέζικη μεταγραφή του Dhu al-Qarnayn, μιας θρυλικής ισλαμικής φιγούρας που συνήθως ταυτίζεται με τον Μέγα Αλέξανδρο. Ωστόσο, ήταν στην πραγματικότητα ο Πτολεμαίος Α' Σωτήρ, ένας από τους στρατηγούς του Αλεξάνδρου και ιδρυτής της Δυναστείας των Πτολεμαίων, που ανέθεσε την κατασκευή του φάρου.

Ο Zhao Rukuo πίστευε ότι ο πύργος ήταν «δύο χιλιάδες πόδια ψηλός» και ότι ολόκληρος ο πληθυσμός της πόλης μπορούσε να χωρέσει μέσα σε περίπτωση πολιορκίας. Στην πραγματικότητα, ο Φάρος της Αλεξάνδρειας είχε ύψος περίπου 338 με 387 πόδια και η ικανότητά του να κρατά ανθρώπους ήταν πολύ κάτω από τον αριθμό των 20.000 που έδωσε ο Zhao Rukuo.

Ωστόσο, ο Φάρος της Αλεξάνδρειας θα ήταν ένα εντυπωσιακό θέαμα και θεωρήθηκε ως ένα από τα Επτά Θαύματα του Κόσμου. Χτίστηκε με μεγάλους ογκόλιθους ανοιχτόχρωμης πέτρας και μπορούσε να εκτοξεύσει το φως στη θάλασσα 29 μίλια (47 χιλιόμετρα).

Ο Zhao Rukuo περιέγραψε επίσης τα θαλάσσια αμυντικά μέτρα του πύργου. Σύμφωνα με τον Κινέζο αξιωματούχο «Στην κορυφή του πύργου, υπήρχε ένας πολύ μεγάλος καθρέφτης. Εάν ένας στόλος από άλλη χώρα ερχόταν να εισβάλει, ο καθρέφτης αντανακλούσε την εικόνα του εκ των προτέρων και οι άνθρωποι μπορούσαν να αρχίσουν να προετοιμάζονται για να αμυνθούν».

 

 

 

 
 

 

 

ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΙΝΕΖΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΥ ΛΗ ΣΙΟΥΖΕΝ.

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΣΑΝ «ΓΙΓΑΝΤΕΣ», ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΚΙΝΕΖΟΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ, ΜΕΤΕΔΙΔΑΝ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΣΤΟΥΣ ΚΙΝΕΖΟΥΣ. ΟΙ ΝΕΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ»…


Η Λι Σιουζέν (Li Xiuzhen), είναι η αρχαιολόγος στο Μουσείο του Μαυσωλείου του Αυτοκράτορα Τσιν Σι Χουάνγκ, με μεγάλη εμπειρία στις ανασκαφές πεδίου, όπως η έρευνα στη θέση όπου βρέθηκαν οι πήλινοι στρατιώτες του 221 π. Χ.
Η ίδια, σε πρόσφατη δημοσίευσή της στο περιοδικό «Journal of Anthropological Archaeology», υποστήριξε ότι οι ντόπιοι αγγειοπλάστες που έφτιαξαν τις πήλινες μορφές είχαν τη τάση να χαράζουν σε αυτά τα ονόματά τους. Ως σήμερα, όμως, δεν έχουν βρεθεί χαραγμένα ονόματα Ελλήνων ή άλλων Δυτικών στους πήλινους στρατιώτες.
«Τα τελευταία χρόνια, όμως, γίνονται έντονες συζητήσεις σχετικά με τις επαφές Δύσης και Ανατολής όσον αφορά στις πήλινες μορφές του Τσιν και η δική μου μελέτη έχει αρχίσει να επικεντρώνεται στο θέμα αυτό.
Χρειάζεται περισσότερη έρευνα ως προς την αναζήτηση αδιάσειστων στοιχείων για την τεκμηρίωση μιας τέτοιας επαφής, όπως η εύρεση ελληνικών ονομάτων ή ανθρώπινων σκελετών»,
«Στην κινέζικη παράδοση, οι άνθρωποι παρήγαγαν μικρά πήλινα αγαλματίδια ως υποκατάστατα της ανθρώπινης θυσίας, ωστόσο οι πήλινοι στρατιώτες, οι ακροβάτες και τα χάλκινα αγάλματα της περιόδου Τσιν (221-206 π. Χ.) είναι μοναδικά, συγκρινόμενα τόσο με τις προηγούμενες όσο και με τις μεταγενέστερες πήλινες μινιατούρες που χαρακτηρίζουν την κινεζική τέχνη».
«Πριν από δέκα χρόνια δεν πίστευα στην εκδοχή της δυτικής επιρροής. Η πιθανότητα μιας τέτοιας επαφής με απασχόλησε σε πρόσφατη ομιλία μου, όπου εστίασα κυρίως στον παραδοσιακό πολιτισμό και στην κινέζικη τέχνη».

«Μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π. Χ., κατά τη διάρκεια της Ελληνιστικής περιόδου, μέρος της Ασίας διατήρησε επαφή και εμπορικές σχέσεις με τη Δύση.
Το βασίλειο του Τσιν στα δυτικά ήταν το μεγαλύτερο από τα επτά βασίλεια της σημερινής Κεντρικής και Ανατολικής Κίνας κι αυτό που κατέκτησε και ενοποίησε τα υπόλοιπα βασίλεια, οδηγώντας στην ενοποίηση της Κίνας το 221 π. Χ.
Την ίδια χρονολογία ο Τσιν Σι Χουάνγκ, αφού ενοποίησε τη χώρα, αυτοανακηρύχτηκε αυτοκράτορας, ο Πρώτος Αυτοκράτορας της Κίνας.
Ο Πήλινος Στρατός βρίσκεται στο μαυσωλείο του, στα ανατολικά της πόλης Χσιάν.
Το συγκρότημα του τύμβου του Τσιν Σι Χουάνγκ έχει έκταση περίπου 56 τ. χ., από τα οποία έχει ανασκαφτεί μόνο ένα μικρό τμήμα.
Ο λάκκος με τα χιλιάδες πήλινα αγάλματα, σε ανθρώπινο μέγεθος, ανακαλύφθηκε τυχαία το 1974 όταν Κινέζοι αγρότες προσπάθησαν να ανοίξουν πηγάδι στην περιοχή τους, ο δε λάκκος με τους ακροβάτες το 1999. Οι έρευνες θα συνεχιστούν».
«Οι πήλινοι στρατιώτες του Τσιν και οι ακροβάτες (τα αγάλματα που συνόδευαν τον Πρώτο Αυτοκράτορα, Τσιν Σι Χουάνγκ, στη μετά θάνατο ζωή του) εμφανίστηκαν στην Κίνα ξαφνικά, σε ένα πλαίσιο που σχετίζεται με τη στρατιωτική κατάκτηση του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ανατολή και την Ελληνιστική Περίοδο που ακολούθησε.
Επίσης, σύμφωνα με ιστορικά έγγραφα, ο Πρώτος Αυτοκράτορας του Τσιν συνάντησε τους 'γίγαντες' στα δυτικά σύνορα πολύ σύντομα μετά την ενοποίηση της Κίνας.
Αν και δεν έχουν βρεθεί ελληνικά ονόματα, ο ρεαλισμός και η λεπτομέρεια των μυών στους πήλινους στρατιώτες και ακροβάτες προκαλούν υπόνοιες επαφής» σημειώνει η Li Xiuzhen.


ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...