Πριν τον πόλεμο ο Πειραιάς είχε ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία, που αναπτύχθηκε κυρίως επί Μεταξά, η οποία συναγωνιζόταν, αν δεν ξεπερνούσε, την ναυπηγική βιομηχανία της αγγλικής Λίβερπουλ. Σε συνάρτηση με τη τεχνογνωσία που είχαν δώσει , άθελα τους , οι Γερμανοί ( τσιμεντένια πλοία, μηχανουργεία κτλ ) με την λήξη του πολέμου ο Πειραιάς θα ξεπερνούσε την Λίβερπουλ. Κάτι τέτοιο δεν το ήθελε ο Τσώρτσιλ.
ΔΕΝ
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝ ΑΝΑΦΟΡΑ
ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Βομβαρδίζοντας ἀποκλειστικῶς πολιτιστικὰ μνημεία
1 Νοεμβρίου 2018 ἀπὸ τὴν Φιλονόη, Παναγιώτης Μαρίνης
Διατί οἱ συμμαχικοί βομβαρδισμοί ἐστόχευον ἀποκλειστικῶς τά μνημεία τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ;
Ἀπαντήσεις σὲ σχόλια φίλων
Γενικῶς ἐστόχευον στὰ μνημεία, διατὶ ἦσαν βάρβαροι …καὶ πάντα θὰ εἶναι…
• Δὲν εἶναι βάρβαροι! Δὲν ἦτο βάρβαρος ὁ Τσώρτσιλ, ὅπως οἱ Σομαλοὶ ποὺ οὐροῦν στὶς πύλες τῆς μητροπόλεως τῆς Φλωρεντίας καὶ στὴν κιονοστοιχία τοῦ Ἁγίου Πέτρου! Πιὸ ἐκπολιτισμένος ἀπὸ ὅλους τους Ἕλληνες ἦτο ὁ Τσώρτσιλ!
• Οἱ στρατιωτικοὶ διεμαρτύροντο ὅτι ἔπρεπε οἱ βομβαρδισμοὶ νὰ στοχεύουν σὲ στρατιωτικὲς ἐγκαταστάσεις ἢ σὲ ὑποδομὲς ὅπως οἱ γέφυρες, τὰ ἀεροδρόμια, ἢ ἔστω σὲ βιομηχανικὲς περιοχές! Πράγματι ἐὰν ἐγίνετο ἔτσι ὁ χρόνος ποὺ διήρκεσε ὁ πόλεμος θὰ ἐμειοῦτο εἰς τὸ ἥμισυ!
• Ὅμως, ὁ Τσώρτσιλ ἐπέμενε οἱ βομβαρδισμοὶ νὰ ἀφοροῦν κατὰ κύριον λόγον στὸ ἱστορικὸν κέντρον τῶν πόλεων!
• Οὕτως κατεστράφη ὁλοσχερῶς ἡ Δρέσδη. Ἡ Δρέσδη δὲν ἦτο τυχαία πόλις, ἦτο ἡ πρωτεύουσα τοῦ Βασιλείου τῆς Σαξωνίας, πόλις-μουσεῖον στολισμένη ὅσον καμμία ἄλλη μὲ κτίρια ὑψηλῆς αἰσθητικῆς ἀξίας, διὸ καλουμένη «Ἀθῆναι τοῦ Βοῤῥᾶ»! Ἡ Δρέσδη, ἀνοχύρωτος πόλις πλήρης προσφύγων, κατεστράφη ὁλοσχερῶς δὶ’ ἑνὸς φρικτοῦ Ὁλοκαυτώματος ἐμπρηστικῶν βομβῶν! Καὶ ἐκεῖ κατεκάησαν οἱ συνωθούμενοι 600.000 (ἑξακόσιες χιλιάδες) πρόσφυγες ἀπὸ τὴν Ἀνατολήν! Ναί, 600.000 τὰ θύματα τῆς Δρέσδης! Ὁμοίως κατεστράφησαν πολλὲς ἄλλες ἱστορικὲς πόλεις τῆς Γερμανίας, ὡς τὸ Ἀμβοῦργον καὶ ἡ Νυρεμβέργη.
• Κατὰ τοὺς βομβαρδισμοὺς τῆς Ἰταλίας ἡ Ἀγγλικὴ ἀεροπορία ἐπεκεντρώθη ἀποκλειστικῶς στὰ πολιτιστικὰ μνημεῖα!
Οὕτως ἐμβομβαρδίσθη ἡ Πομπηΐα! Ἀδιανόητον, καὶ ὅμως συνέβη! Στὴν Νεάπολιν ἐβομβαρδίσθη μόνον τὸ ἱστορικὸν κέντρον καὶ κατεστράφησαν σημαντικὰ μνημεῖα, ὅπως τὸ περίφημον μοναστήρι Σάντα Κιάρα! Ὅπως ἔγινε καὶ στὸν βομβαρδισμὸν τοῦ Πειραιῶς ὅπου ἐμβομβαρδίσθη μόνον ἀκριβῶς τὸ κέντρον τῆς πόλεως πέριξ της πλατείας Κοραῆ!
• Στοὺς βομβαρδισμοὺς τοῦ Μιλάνου ἐβομβαρδίσθησαν ἀποκλειστικῶς πολιτιστικὰ μνημεῖα, ὡς ὁ ἀρχαῖος ναὸς τοῦ Ἁγίου Ἀμβροσίου!
• Στὸν βομβαρδισμὸν τοῦ 1942 ἔκπληκτος ὁ Βρεταννὸς ἀρχηγὸς τοῦ σμήνους εἶδε ὅτι τὸ ἐπίκεντρόν του βομβαρδισμοῦ ἦτο τὸ Ντουόμο, ἀναμφισβητήτως τὸ Νὸ 1 μνημεῖον τοῦ Ἀναγεννησιακοῦ-Δυτικοῦ πολιτισμοῦ, ποὺ ἐκτίζετο ἐπὶ 600 ἔτη καὶ ἀκόμη δὲν ἔχει τελειώσῃ πλήρως! Συγκλονισμένος ὁ ἀγαθὸς Ἀγγλος ἀξιωματικὸς δὲν ἐξετέλεσε τὴν ἐντολὴν καὶ οὕτως τὸ Ντουόμο ἐσώθη!
Διατί τάχα;;;
Τελετή μνήμης από τον Δήμο Πειραιά για τα θύματα του βομβαρδισμού της πόλης στις 11/1/1944.
Ο Δήμος Πειραιά, τιμώντας τη μνήμη των θυμάτων του βομβαρδισμού της πόλης την 11η Ιανουαρίου 1944, τέλεσε σήμερα επιμνημόσυνη δέηση στο Δημοτικό Νεκροταφείο «Ανάσταση».
Ο αντιδήμαρχος Προσόδων και Εμπορίου, Γρηγόρης Καψοκόλης, εκπροσωπώντας το δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, στην ομιλία του τόνισε τα εξής:
«Όπως κάθε χρόνο τέτοια μέρα, έτσι και φέτος ο Δήμος Πειραιά τιμά τη μνήμη των συμπολιτών μας που σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια του βομβαρδισμού του Πειραιά της 11ης Ιανουαρίου 1944. Πρόκειται για ένα γεγονός το οποίο σημάδεψε βαθιά την πόλη μας. Αποτελεί το μεγαλύτερο πλήγμα της ιστορίας μας. Εκείνη η μαύρη μέρα του ΄44 έχει μείνει άσβεστη στη μνήμη όλων των Πειραιωτών, καθώς υπολογίζεται ότι έχασαν τη ζωή τους περίπου 700 άμαχοι πολίτες όλων των ηλικιών. Καταστράφηκαν ολοσχερώς ή υπέστησαν μεγάλες ζημιές κτίρια και υποδομές, ενώ δημιουργήθηκε μεγάλο προσφυγικό ρεύμα προς την Αθήνα. Είναι αξιοσημείωτο ότι σε αυτόν τον βομβαρδισμό χάθηκαν περίπου τα δύο τρίτα του συνολικού αριθμού των άμαχων που έχασαν τη ζωή τους στους 239 βομβαρδισμούς του Πειραιά, στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.
Έπρεπε να περάσουν δεκαετίες, ώστε να μπορέσει η πόλη να βρει τους ρυθμούς της. Παρόλα αυτά, παρ΄ όλες τις ανθρώπινες απώλειες και την καταστροφή που υπέστη ο Πειραιάς σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, κατάφερε να ορθοποδήσει. Με πολλή δουλειά, αλλά και δύναμη ψυχής, ο Πειραιώτης άφησε πίσω του την καταστροφή και συνέβαλε, ώστε να δημιουργηθεί ξανά ένας σύγχρονος Πειραιάς.
Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε την ιστορία μας. Είναι χρέος μας, απέναντι στους δημότες και ειδικά στους νεότερους, να διατηρούμε στη μνήμη μας αυτά τα γεγονότα, που έχουν καθορίσει και σημαδέψει τη ζωή μας, αλλά και τη ζωή της πόλης. Η υπενθύμιση αυτού του τραγικού για την πόλη γεγονότος μπορεί να αποτελέσει, για όλους σήμερα, ένα παράδειγμα ότι ακόμη και σε εξαιρετικά δύσκολες περιόδους μπορούμε να ξεπερνάμε τα προβλήματα με ομοψυχία και να προχωράμε μπροστά με σκληρή δουλειά. Τέτοια μέρα κάθε χρόνο ο Δήμος είναι παρών για να τιμά όλους αυτούς που τόσο άδικα έχασαν τη ζωή τους. Εκ μέρους του δημάρχου Πειραιά, κ. Γιάννη Μώραλη, σάς ευχαριστούμε για την παρουσία σας, αυτήν τη μέρα τιμής και μνήμης για την πόλη μας».
Στεφάνια κατέθεσαν ο αντιδήμαρχος Πειραιά, Γρηγόρης Καψοκόλης, εκ μέρους της κυβέρνησης η γενική γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Χριστιάνα Καλογήρου, εκ μέρους της Βουλής των Ελλήνων ο βουλευτής Νικόλαος Μανωλάκος, καθώς και συγγενείς των θυμάτων.
Η τελετή μνήμης, την οποία πλαισίωσε η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Πειραιά, ολοκληρώθηκε με την ανάκρουση του εθνικού ύμνου.
Στην τελετή παρέστησαν επίσης οι βουλευτές Κώστας Κατσαφάδος, Γιάννης Μελάς, Θεόδωρος Δρίτσας και Διαμάντω Μανωλάκου, ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, Παναγιώτης Αβραμίδης, αντιδήμαρχοι και εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι, ο εκπρόσωπος του Διοικητή της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, εκπρόσωποι του Λιμενικού Σώματος, εκπρόσωποι του Ερυθρού Σταυρού και συγγενείς των θυμάτων.
H στιγμή που ο Πειραιάς έχει δεχθεί το πρώτο κύμα βομβών....
11.01.1944. Βομβαρδίστηκε από τη Βρετανική Βασιλική Αεροπορία ο Πειραιάς από τις 12 το μεσημέρι και για 3 ώρες.. Από το ανηλεές σφυροκόπημα η πόλη υπέστη τεράστιες Τα «συμμαχικά» αεροπλάνα, κάνουν στάχτη την πόλη! Στους δρόμους σκορπισμένα πτώματα, φρικτές εικόνες ακρωτηριασμένων παιδιών! Οι δρόμοι κλεισμένοι από ξύλα, κεραμίδια από τις στέγες, αναποδογυρισμένα αυτοκίνητα και λάκκοι που έχουν ανοίξει οι βόμβες.
Σφυροκόπημα για τρεις ώρες, από τις 12 το μεσημέρι – ώρα που ο κόσμος ευρίσκετο στους δρόμους.
Τα θύματα υπολογίστηκαν σε 5.500: Όλοι Ελληνες, μόνον 8 ήταν οι νεκροί Γερμανοί στρατιώτες.
Ανάμεσα στις χιλιάδες των θυμάτων της ημέρας εκείνης, συγκαταλέγονται 85 μαθήτριες μαζί με τις 15 δασκάλες τους της Δημοτικής Οικοκυρικής και Επαγγελματικής Σχολής Πειραιώς, που καταπλακώθηκαν στο καταφύγιο του κτιρίου της Ηλεκτρικής Εταιρείας και 2 αδελφές στην Γαλλική Σχολή.
Ακόμη 70 άτομα στο εστιατόριο του Βίρβου, γωνία Ρέπουλη και Βασ. Κωνσταντίνου (Σωτήρος+ Πολυτεχνείου σήμερα), στο κτίριο Ταβλαδωράκη, στο ξενοδοχείο «Κοντινένταλ» και αλλού. καταστροφές και τα θύματα ξεπέρασαν τις 5.500.
Καταρρέει το κτίριο της Ηλεκτρικής εταιρείας – Στο καταφύγιο εγκλωβίστηκαν και βρήκαν το θάνατο 70 άμαχοι από ασφυξία...
Τετάρτη, 11 Ιανουαρίου 2017 http://autochthonesellhnes.blogspot.com/2017/01/11-1944.html
11 Ιανουαρίου 1944 : Ο παρανοϊκός βομβαρδισμός του Πειραιά...από τους «συμμάχους» μας.
Κανένας «έλληνας πολιτικός» μετά τον πόλεμο δεν ζήτησε ευθύνες. Κανένας δεν απαίτησε να παραπεμφθούν σε δίκη και να κρεμαστούν οι αγγλοαμερικανοί που βομβάρδισαν και σκότωσαν αναίτια 1000 Έλληνες Θεσσαλονικείς (ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΌ 10.000 Έλληνες Πειραιώτες). Οι Ρότσιλντ του Λονδίνου είχαν αφηνιάσει. Ήθελαν να εξοντώσουν όλους τους Έλληνες. Όπως ακριβώς ο βομβαρδισμός του Πειραιά με τα 10.000 θύματα. Το «ελληνικό» κράτος των πρακτόρων τους ξέχασε. Καμία μνήμη, κανένα μνημόσυνο.
Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017 ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ autochthonesellhnes.blogspot.com/2017/02/h-1943-1000.html
H ΒΟΜΒΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΑΝ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟ 1943 ΚΑΙ ΣΚΟΤΩΣΑΝ 1000 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ;
Μεσημέρι της 11ης Ιανουαρίου του 1944!
Εκτός από τα νέα θύματα που προκάλεσε η επιδρομή σήμανε και το τραγικό τέλος για τους εγκλωβισμένους στο καταφύγιο της Ηλεκτρικής Εταιρείας. Ενώ ο απεγκλωβισμός τους ήταν θέμα ωρών, η προσθήκη νέων ερειπίων τον κατάστησε αδύνατο. Οι άτυχοι άνθρωποι πέθαναν, με βασανιστικό τρόπο, από ασφυξία....
Ο αριθμός των νεκρών αμάχων που μπόρεσαν να καταμετρήσουν πρόχειρα ξεπέρασε τους 1000, ενώ εκείνος των τραυματιών τους 1500. Πολλοί κάηκαν και εξαερώθηκαν. Οι απώλειες των Γερμανών περιορίστηκαν σε 10 άνδρες....
ΟΙ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΕΣ ΔΗΛΩΣΑΝ: «ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΚΑΝΑΝΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΑΝ ΟΙ ΣΥΜΜΑΧΟΙ».
Η ανέλκυση από την θάλασσα όμως ενός αεροπλάνου που έριξαν οι γερμανοί κατά την διάρκεια του πρώτου βομβαρδισμού καθώς και η τυχαία ανακάλυψη βόμβας απέδειξαν περίτρανα ότι επρόκειτο για καθαρά αμερικάνικο βομβαρδισμό που επραγματοποιήθηκε από Ιπτάμενα Φρούρια (Πρόκειται για ένα τετρακινητήριο βαρύ βομβαρδιστικό αεροπλάνο που κατασκευάστηκε από την εταιρία Boeing για τις ανάγκες της Αμερικανικής αεροπορίας. Χρησιμοποιήθηκε κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο κυρίως για τον βομβαρδισμό Γερμανικών στόχων. Μπορούσε να πετάξει σε πολύ μεγάλο ύψος, σε μεγάλες αποστάσεις, μεταφέροντας μεγάλο φορτίο και μπορούσε να αμυνθεί σε εχθρικές επιθέσεις. Ήταν το αεροπλάνο με τη ρίψη περισσοτέρων βομβών από οποιοδήποτε άλλο, κατά τη διάρκεια του πολέμου).
Όμως στο σημείο αυτό οφείλουμε να πούμε ότι έστω και αν ποτέ δεν εύρισκαν το βυθισμένο στον λιμένα αεροσκάφος, έστω και αν ποτέ δεν εύρισκαν βόμβα αμερικάνικου βομβαρδιστικού, δεν θα υπήρχε καμία δικαιολογία να μην φανερωθεί η ταυτότητα των δραστών αφού η αποστολή ουδέποτε εκρατήθει μυστική ή απόρρητη περισσότερο ή λιγότερο από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις της εποχής εκείνης.
Οι πιλότοι ουδέποτε κρύφτηκαν, συνέστησαν μάλιστα ενώσεις και συνδέσμους και ανάρτησαν εμφανώς τις αποστολές τους μεταξύ των οποίων ήταν και ο βομβαρδισμός του Πειραιά.
Μικρή έρευνα στο διαδίκτυο είναι αρκετή για να βρει κάποιος τις μοίρες που έλαβαν μέρος, τα αεροπλάνα, τα μέσα της εποχής, τις διαταγές ακόμα και τα ονοματεπώνυμα με τις διευθύνσεις όλων όσων έλαβαν μέρος.
Γιατί άραγε ουδέποτε δημοτική ή άλλη αρχή δεν ήρθε σε επικοινωνία μαζί τους για να παρευρεθούν σε κάποια τελετή, να πούνε την άποψή τους ή να κάνουν γνωστές τις εντολές κάτω από τις οποίες έδρασαν; Έκανε γνωστή δημοτική ή κάποια άλλη αρχή σε αυτές τις ενώσεις τι προξένησαν με την πράξη τους ή οι τελετές αυτές γίνονται τόσα χρόνια μόνο για εσωτερική κατανάλωση και όχι για δημοσιοποίηση κάποιου γεγονότος;;
Ο πιο πάνω σχηματισμός έφτασε στον Πειραιά στις 12.35 και στις 13.43 απεχώρησε. Το μεγαλύτερο μέρος των βομβών που έριξε ήταν εμπρηστικές.
Όμως όπως προαναφέραμε δεν ήταν μόνο αυτός ο βομβαρδισμός. Ακολούθησαν στις 19.22 και 22.00 άλλοι δύο βομβαρδισμοί από αγγλικούς σχηματισμούς αυτή την φορά (RAF).
Η πληροφορία αυτή δίνεται πλέον ελεύθερα από το Military History Network και στο σκέλος που αφορά την USAF (αμερικάνικη αεροπορία). Οι 3 πρώτες γραμμές είναι αυτές που αφορούν την καταστροφή της πόλης ενώ στο ημερολόγιο κάνει λόγο μόνο για βομβαρδισμό λιμένα. Απώλειες δικές τους 8 αεροσκάφη εκ των οποίων τα 6 καταστράφηκαν από μεταξύ τους σύγκρουση λόγω συννεφιάς.
Ό υποδιοικητής ανέβη στο απάνω σκαλοπάτι της εισόδου του ναού και μας είπε:
– «Κύριοι, ήλθαμε εδώ όπως και τόσοι άλλοι Συνάδελφοι, χθες και σήμερα, για να βοηθήσουμε την Αστυνομία του Πειραιά. Εμείς θα βοηθήσουμε το Β’ Αστυνομικό τμήμα, που είναι κοντά στο ρολόϊ. Το έργο μας είναι δύσκολο και επικίνδυνο. Πρέπει να σώσουμε ζωές παγιδευμένες κάτω από τους σωρούς των πεσμένων κτηρίων, να συνδράμουμε τραυματίες, να περιφρουρήσουμε την περιουσία των πολιτών. Οι δρόμοι είναι αδιάβατοι από οικοδομικά υλικά των πεσμένων κτιρίων. Εχουν ανασκαφεί σε μερικά σημεία από τις βόμβες. Εχουν ακόμη τραμ ακινητοποιημένα ή κατεστραμμένα, σιδηροτροχιές αναποδογυρισμένες στραβωμένες και υψωμένες, ζώα πεθαμένα σε τυμπανιαία κατάσταση. Πιο επικίνδυνοι για μας είναι οι μισοπεσμένοι και ετοιμόρροποι τοίχοι, οι αιωρούμενες στέγες και τα πατώματα. Ενα λάθος μας ή μια ατυχία, μπορεί να ρίψη αυτά επάνω μας και να μας θάψουν ζωντανούς. Λοιπόν, Κύριοι, κατεβαίνουμε αυτό το δρόμο που είναι αριστερά του θεάτρου. Κάνετε το Σταυρό σας και ο Θεός βοηθός».
Περάσαμε μέσα από χαρακώματα και βγήκαμε στην Λεωφόρο, την αδιάβατη Βασ. Κων/τίνου. Σ’ όλο το μήκος της ομάδες Συναδέλφων αγωνίζονταν να ανοίξουν τρύπες σε υπόγεια που μπορούσε να ήσαν πλακωμένοι άνθρωποι. Εκεί δεξιά μας στην γωνία της Λεωφόρου και της οδού, συνεργεία Συναδέλφων αγωνίζονταν με τα χέρια να βρουν τις μαθήτριες μιας Σχολής, παγιδευμένες στο υπόγειο ενός σωριασμένου διώροφου. Μάθαμε πως τις βρήκαν νεκρές.
Δεν έμεινε σχολείο, νοσοκομείο, εκκλησία, καταφύγιο και γενικά χώρος που συγκεντρώνονταν κόσμος που να μην επλήγηκε.
Η καταστροφή σε κόστος υπολογίστηκε περί τα 325 εκατομ. προπολεμικές δραχμές.
Ο Πειραιάς από την μεγαλοπρέπεια του μεσοπολέμου βυθίστηκε ολοκληρωτικά στο χάος και έκανε χρόνια για να ορθοποδήσει.
Κανένα διεθνές δικαστήριο δεν δίκασε αυτό το έγκλημα πολέμου, ουδείς τιμωρήθηκε.
Κανείς εκπρόσωπος δημοτικής ή άλλης αρχής εζήτησε αποζημίωση και ουδείς αποζημιώθηκε.
Καμμία πόλη που δεν ανήκε εντός της γερμανικής επικράτειας, δεν βομβαρδίστηκε τρεις φορές την ίδια μέρα από δύο διαφορετικές υπερδυνάμεις της εποχής.
ΞΑΝΑΡΩΤΑΜΕ:
Βομβαρδίζοντας ἀποκλειστικῶς πολιτιστικὰ μνημεία
1 Νοεμβρίου 2018 ἀπὸ τὴν Φιλονόη, Παναγιώτης Μαρίνης
Διατί οἱ συμμαχικοί βομβαρδισμοί ἐστόχευον ἀποκλειστικῶς τά μνημεία τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ;
Ἀπαντήσεις σὲ σχόλια φίλων
Γενικῶς ἐστόχευον στὰ μνημεία, διατὶ ἦσαν βάρβαροι …καὶ πάντα θὰ εἶναι…
• Δὲν εἶναι βάρβαροι! Δὲν ἦτο βάρβαρος ὁ Τσώρτσιλ, ὅπως οἱ Σομαλοὶ ποὺ οὐροῦν στὶς πύλες τῆς μητροπόλεως τῆς Φλωρεντίας καὶ στὴν κιονοστοιχία τοῦ Ἁγίου Πέτρου! Πιὸ ἐκπολιτισμένος ἀπὸ ὅλους τους Ἕλληνες ἦτο ὁ Τσώρτσιλ!
• Οἱ στρατιωτικοὶ διεμαρτύροντο ὅτι ἔπρεπε οἱ βομβαρδισμοὶ νὰ στοχεύουν σὲ στρατιωτικὲς ἐγκαταστάσεις ἢ σὲ ὑποδομὲς ὅπως οἱ γέφυρες, τὰ ἀεροδρόμια, ἢ ἔστω σὲ βιομηχανικὲς περιοχές! Πράγματι ἐὰν ἐγίνετο ἔτσι ὁ χρόνος ποὺ διήρκεσε ὁ πόλεμος θὰ ἐμειοῦτο εἰς τὸ ἥμισυ!
• Ὅμως, ὁ Τσώρτσιλ ἐπέμενε οἱ βομβαρδισμοὶ νὰ ἀφοροῦν κατὰ κύριον λόγον στὸ ἱστορικὸν κέντρον τῶν πόλεων!
• Οὕτως κατεστράφη ὁλοσχερῶς ἡ Δρέσδη. Ἡ Δρέσδη δὲν ἦτο τυχαία πόλις, ἦτο ἡ πρωτεύουσα τοῦ Βασιλείου τῆς Σαξωνίας, πόλις-μουσεῖον στολισμένη ὅσον καμμία ἄλλη μὲ κτίρια ὑψηλῆς αἰσθητικῆς ἀξίας, διὸ καλουμένη «Ἀθῆναι τοῦ Βοῤῥᾶ»! Ἡ Δρέσδη, ἀνοχύρωτος πόλις πλήρης προσφύγων, κατεστράφη ὁλοσχερῶς δὶ’ ἑνὸς φρικτοῦ Ὁλοκαυτώματος ἐμπρηστικῶν βομβῶν! Καὶ ἐκεῖ κατεκάησαν οἱ συνωθούμενοι 600.000 (ἑξακόσιες χιλιάδες) πρόσφυγες ἀπὸ τὴν Ἀνατολήν! Ναί, 600.000 τὰ θύματα τῆς Δρέσδης! Ὁμοίως κατεστράφησαν πολλὲς ἄλλες ἱστορικὲς πόλεις τῆς Γερμανίας, ὡς τὸ Ἀμβοῦργον καὶ ἡ Νυρεμβέργη.
• Κατὰ τοὺς βομβαρδισμοὺς τῆς Ἰταλίας ἡ Ἀγγλικὴ ἀεροπορία ἐπεκεντρώθη ἀποκλειστικῶς στὰ πολιτιστικὰ μνημεῖα!
Οὕτως ἐμβομβαρδίσθη ἡ Πομπηΐα! Ἀδιανόητον, καὶ ὅμως συνέβη! Στὴν Νεάπολιν ἐβομβαρδίσθη μόνον τὸ ἱστορικὸν κέντρον καὶ κατεστράφησαν σημαντικὰ μνημεῖα, ὅπως τὸ περίφημον μοναστήρι Σάντα Κιάρα! Ὅπως ἔγινε καὶ στὸν βομβαρδισμὸν τοῦ Πειραιῶς ὅπου ἐμβομβαρδίσθη μόνον ἀκριβῶς τὸ κέντρον τῆς πόλεως πέριξ της πλατείας Κοραῆ!
• Στοὺς βομβαρδισμοὺς τοῦ Μιλάνου ἐβομβαρδίσθησαν ἀποκλειστικῶς πολιτιστικὰ μνημεῖα, ὡς ὁ ἀρχαῖος ναὸς τοῦ Ἁγίου Ἀμβροσίου!
• Στὸν βομβαρδισμὸν τοῦ 1942 ἔκπληκτος ὁ Βρεταννὸς ἀρχηγὸς τοῦ σμήνους εἶδε ὅτι τὸ ἐπίκεντρόν του βομβαρδισμοῦ ἦτο τὸ Ντουόμο, ἀναμφισβητήτως τὸ Νὸ 1 μνημεῖον τοῦ Ἀναγεννησιακοῦ-Δυτικοῦ πολιτισμοῦ, ποὺ ἐκτίζετο ἐπὶ 600 ἔτη καὶ ἀκόμη δὲν ἔχει τελειώσῃ πλήρως! Συγκλονισμένος ὁ ἀγαθὸς Ἀγγλος ἀξιωματικὸς δὲν ἐξετέλεσε τὴν ἐντολὴν καὶ οὕτως τὸ Ντουόμο ἐσώθη!
Διατί τάχα;;;
Εκείνη την ημέρα τα σοβιετικά στρατεύματα βρισκόντουσαν 70 χιλιόμετρα από την καρδιά του Βερολίνου και το μόνο που ουσιαστικά αποτελούσε στρατηγικό στόχο των συμμαχικών δυνάμεων ήταν ο αγώνας δρόμου για το Βερολίνο, δηλαδή το ποιος από τους δύο θα προλάβει να μπει πρώτος στο Βερολίνο.
Αρκετά χιλιόμετρα νότια του Βερολίνου, βρίσκεται ένα από τα, ομολογουμένως, πολιτιστικά στολίδια της Κεντρικής Ευρώπης, η Δρέσδη. Μια πόλη χωρίς αντιαεροπορική άμυνα, ή στόχους άξιους για χτύπημα, αφού το σύνολο των γερμανικών δυνάμεων έχει ήδη υποχωρήσει προς το Ρουρ και την Σιλεσία. Οι μοναδικοί στρατιωτικοί στόχοι είναι τέσσερα εργοστάσια, ένα αεροδρόμιο και τρία γκαράζ τραίνων, που βρίσκονται στο βόρειο τμήμα της πόλης. Για αυτούς τους στρατιωτικούς στόχους, θα μιλήσουμε στην συνέχεια…
τις 13 Φεβρουαρίου 1945 η επίθεση ξεκινάει. Τα βομβαρδιστικά διέσχισαν ατιμώρητα την Γερμανία. Την τελευταία στιγμή μόνο ο πληθυσμός της Λειψίας ειδοποιήθηκε και κλείσθηκε στα καταφύγια. 1.400 αεροπλάνα ρίχνουν μέσα σε 14 ώρες στην πόλη χιλιάδες βόμβες. 2.978 τόνους συν 771 τόνους των αμερικανικών ιπτάμενων φρουρίων. Καταστρέφονται 75.358 σπίτια και 11.500 έχουν σοβαρές ζημιές. Στο κέντρο της πόλεως από τις 28.410 κατοικίες καταστρέφονται οι 24.866. Από τα 19 νοσοκομεία, τα 3 καταστρέφονται ολοσχερώς ενώ τα υπόλοιπα παθαίνουν σοβαρές ζημιές. Μέσα σε μια μόνο νύχτα η πόλη ερημώνεται σε ακτίνα 6 τετραγωνικών χιλιομέτρων.
Η αναλογία τους είδους των βομβών, δείχνει από την αρχή ποιος είναι ο στόχος των βομβαρδιστικών. Το 75% των βομβών είναι εμπρηστικές και φωσφόρου, ενώ μόνο το 25% είναι εκρηκτικές βόμβες, ικανές να πλήξουν θεωρητικά έναν στρατιωτικό στόχο, όπως τα γκαράζ τραίνων που προαναφέραμε. Στόχος του βομβαρδισμού είναι η πλήρης εξολόθρευση του πληθυσμού, των γυναικόπαιδων που έχουν απομείνει στην πόλη αυτή της Σαξωνίας.
Μόλις έναν χρόνο πριν είχε συμβεί ένα παρόμοιο γεγονός στρατηγικού παραλογισμού, όταν οι «σύμμαχοι» έριξαν χιλιάδες βόμβες στο λιμάνι του Πειραιά, σκοτώνοντας 6000 Έλληνες πολίτες, άνευ ουσιαστικά λόγου και αιτίας, αφήνοντας ανέπαφους τους όποιους γερμανικούς στόχους είχαν απομείνει στον Πειραιά. Και σε αυτή την περίπτωση η πλειοψηφία των βομβών είναι εμπρηστικές και πολύ μακριά από το λιμάνι που θα αποτελούσε πιθανό στρατιωτικό στόχο.
Στον αντίστοιχο βομβαρδισμό της Δρέσδης, οι βόμβες μένουν μακριά από το βόρειο τμήμα της πόλης που βρίσκονται τα εργοστάσια και πέφτουν σχεδόν ολοκληρωτικά στο παλαιό τμήμα της πόλης που κατοικούν τα γυναικόπαιδα. Η φωτιά καταπίνει γρήγορα ολόκληρες συνοικίες και 135.000 χιλιάδες πολιτών χάνουν την ζωή τους μέσα στις φλόγες. Οι εικόνες πραγματικά φρικιαστικές για να τις αντέξει κανείς. Όσο για τους στρατιωτικούς στόχους; Αν εξαιρέσει κανείς τον εργοστάσιο οπτικών που έπαθε ελάχιστες ζημιές και το ένα στέγαστρο τρένων που έχει κάποιες ζημιές στην οροφή του, όλα ανέπαφα… Άλλωστε οι βόμβες έπεσαν πολύ μακριά από τους στόχους. Όπως και στον Πειραιά…
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
Πέθανε ο Κρητικός καταδρομέας που συνελήφθη από τους Τούρκους το 1974 και κατάφερε να δραπετεύσει.
Έφυγε από τη ζωή την Κυριακή, σε ηλικία 75 χρονών, ο Έλληνας Καταδρομέας Στυλιανός Γρηγοράκης ο οποίος πολέμησε στην Κύπρο το 1974 κατά την διάρκεια της τουρκικής απόβασης στο νησί.
Ο Γρηγοράκης το 1964 υπηρέτησε στην ΕΛΔΥΚ, παντρεύτηκε στην Κύπρο και έκτοτε ζούσε μόνιμα στο νησί.
Η κηδεία του θα γίνει την Τετάρτη το μεσημέρι στην Εκκλησία Αποστόλου Βαρνάβα στον Συνοικισμό Αγίου Ιωάννη στην Λεμεσό.
Η συγκλονιστική ιστορία του Στέλιου Γρηγοράκη
Όπως αναφέρει το cretalive.gr, κατά την δεύτερη φάση της τουρκικής εισβολής του 1974 ο Στέλιος Γρηγοράκης έχοντας καταταγεί ως εθελοντής στην ΕΛΔΥΚ, συνελήφθη μαζί με ακόμη 15 στρατιώτες στο Ριζοκάρπασο, από τον τουρκικό στρατό και οδηγήθηκε από τους Τούρκους σε κέντρο κράτησης, όπου και βασανίστηκε ανελέητα, προκειμένου να αποκαλύψει αμυντικά σχέδια των Ελλήνων.
Εκεί ο Ελλαδίτης υπέμεινε με θάρρος και ηρωισμό τα φρικτά βασανιστήρια των Τούρκων, μέχρι του σημείου που δεν μπορούσε ούτε να επικοινωνήσει ούτε να αντιδράσει.
Τότε ένας Τούρκος αξιωματικός βλέποντας την κατάστασή του διέταξε να τον αφήσουν και να τον μεταφέρουν σε φυλακή. Τότε, ο Γρηγοράκης ενεργοποιώντας το ένστικτο της επιβίωσης, κατάφερε να πετάξει την τσίγκινη οροφή και να δραπετεύσει.
Στη συνέχεια και μη έχοντας άλλη επιλογή, κρύφτηκε σε μια σπηλιά κάπου στην Κώμα του Γιαλού, όπου και παρέμεινε για έναν ολόκληρο χρόνο. Σύμμαχός του κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί, ένας Ε/κ βοσκός, ο Βασίλης Λοϊζου από τη Λεονάρισσα, ο οποίος του έφερνε φαγητό και νερό, με κίνδυνο της ίδιας του της ζωής.
Κάποια στγμή, μέσω της οικογένειας του βοσκού, κατέφθασαν πληροφορίες για την ύπαρξη του εγκλωβισμένου Γρηγοράκη στον Ανδρέα Ματσουκάρη -προϊσταμένου της Υπηρεσίας Ανθρωπιστικών Θεμάτων.
Αφού διασταυρωθούν οι πληροφορίες αυτές, στις 7 Αυγούστου του 1975 Γλαύκος Κληρίδης, Ραούφ Ντενκτάς, Ανδρέας Ματσουκάρης και ο προϊστάμενος του Ερυθρού Σταυρού μετέβησαν με ένα αυτοκίνητο στο σημείο της σπηλιάς και παρέλαβαν τον 29χρονο Ελλαδίτη μεταφέροντας τον πίσω στην οικογένειά του που μέχρι εκείνη τη στιγμή τον είχε για νεκρό.
Ζ.Π.