ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

25 Ιανουαρίου 2022

ΧΘΕΣΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ: "ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΗΝ 30ή ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2021 ΤΟ 200% ΤΟΥ ΑΕΠ (357 δισ. ευρώ)". ΤΟ 2010, ΠΟΥ ΞΕΠΟΥΛΗΘΗΚΕ Η ΧΩΡΑ, ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΗΤΑΝ 126%.



ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ "ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ" ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΤΑ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 200 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙΣ.





ΓΙΑΤΙ ΠΗΓΕ Ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ; Άρθρο στην εφημερίδα The Times του Έλληνα Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλου Γ: «η Ελληνική παρουσία στην Ιερουσαλήμ απειλείται. Οι Εκκλησίες μας απειλούνται από ισραηλινές εξτρεμιστικές και περιθωριακές ομάδες. Στα χέρια αυτών των Σιωνιστών εξτρεμιστών η χριστιανική κοινότητα στην Ιερουσαλήμ υποφέρει πολύ. Αδελφοί και αδελφές μας πέφτουν θύματα εγκλημάτων μίσους. Οι ναοί μας βεβηλώνονται και βανδαλίζονται τακτικά. Οι κληρικοί μας υπόκεινται συχνά σε εκφοβισμούς».

 Η κυβέρνηση Κ.Μητσοτάκη παρουσιάζει μια εικόνα ευμάρειας, ανάπτυξης (βοηθούμενη και από τον όγκο των ΜΜΕ της λίστας Πέτσα) αλλά οι αριθμοί δεν λένε ψέματα και δείχνουν το δημόσιο χρέος να κινείται πλέον εκτός ελέγχου.


Όχι μόνο αυξήθηκε για έκτο συνεχές τρίμηνο κατά την περίοδο μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου του 2021, αλλά επιπλέον παρουσιάζει για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο μεγέθυνση περί τα 20 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ συν τοις άλλος παραμένει, έστω και οριακά, πάνω από το όριο του 200% του ΑΕΠ, είναι δηλαδή διπλάσιο του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.
 

Και όλα αυτά όταν με 126% χρέος του ΑΕΠ το 2010 η Ελλάδα μπήκε στα μνημόνια και οδηγήθηκε μετά από την περικοπή κατά 200 δισ.ευρώ με το περιβόητο PSI της συγκυβέρνησης Λουκά Παπαδήμου (που ουσιαστικά ξεπουλήθηκε η χώρα) να χρωστά σήμερα 357 δισ. ευρώ!

Τα στοιχεία τα οποία δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα από την Ελληνική Στατιστική Αρχή είναι ανησυχητικά. Η ονομαστική αξία του χρέους της Γενικής Κυβέρνησης εκτοξεύθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου του 2021 στα 357,30 δισ. ευρώ και για δεύτερη φορά μετά από δέκα χρόνια, και συγκεκριμένα από το τέλος του 2011 (τότε δηλαδή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωνε ότι οι μεταρρυθμίσεις μαζί με τη μεγαλύτερη ανάμειξη του ιδιωτικού τομέα στο κούρεμα των ελληνικών ομολόγων «θα εξασφάλιζαν τη μείωση του χρέους της Ελλάδας στο 120% του ΑΕΠ έως το 2020»), το χρέος της χώρας μας αγγίζει την περιοχή των 360 δισ. ευρώ.


Την ίδια ώρα, το ΑΕΠ υπολογιζόταν στο τέλος του γ’ τριμήνου του 2021 στα 178,35 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης να εκτιμάται ανεπισήμως στο 200,33%.

Πιο συγκεκριμένα, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι το ελληνικό δημόσιο χρέος αυξήθηκε κατά 19,63 δισ. ευρώ, ήτοι με ρυθμό ίσο με 5,8% μέσα σε δώδεκα μήνες, δεδομένου ότι ο ανήλθε σε 357,30 δισ. ευρώ στο τέλος του γ' τριμήνου 2021, από 337,67 δισ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.


Ας σημειωθεί εν προκειμένω ότι το τρίτο τρίμηνο του 2019, προ πανδημίας, βρισκόταν στα 334,28 δισ. ευρώ, αυξήθηκε δηλαδή στους είκοσι τέσσερις μήνες που μεσολάβησαν κατά 23,02 δισ. ευρώ.

Σε τριμηνιαία βάση, δηλαδή συγκριτικά με το υπόλοιπο του ονομαστικού χρέους όπως είχε καταγραφεί στις 31 Ιουλίου του 2021, οπότε βρισκόταν στα 354,01 δισ. ευρώ, το χρέος αυξήθηκε κατά 3,29 δισ. ευρώ.

Από το συνολικό χρέος, τα 267,81 δισ. ευρώ αφορούν δάνεια, εκ των οποίων τα 264,22 δισ. ευρώ μακροπρόθεσμα δάνεια και τα 3,59 δισ. ευρώ βραχυπρόθεσμα.

Αλλά η κυβέρνηση συνεχίζει να 'πνίγει' την οικονομία με τα ασφυκτικά μέτρα με αφορμή τον κορωνοϊό ενώ κλείνει τα λιγνιτκά εργοστάσια που έδιναν αυτονομία στην ενέργεια με αποτέλεσμα οι εισαγωγές λόγω της κυβερνητικής επιλογής για ΑΠΕ και φυσικό αέριο να έχουν εκτοξεύσει τις τιμές στην ενέργεια.


Εκτός και αν τα μνημόνια είναι ο τελικός στόχος της κυβέρνησης!



ΤΑ  ΚΟΜΜΑΤΑ  ΚΑΙ  ΤΟ  ΚΡΑΤΙΚΟ  ΤΑΜΕΙΟ

Αυτά είναι τα χρήματα που έλαβαν τα κόμματα της Πρεσβείας από το κρατικό ταμείο (=φορολογούμενο λαό).
 
Σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης της Βουλής, εννέα κόμματα θα μπορούν να δεχθούν το 2022 ανώνυμη χρηματοδότηση (άσχετα με το αν θα γίνουν εκλογές ή όχι) μέσω των λεγόμενων «κουπονιών», με ποσό (σ.σ. το ανώτατο συνολικό ποσό των κουπονιών αξίας 15 ευρώ και κάτω) που δεν πρέπει να υπερβαίνει το 4% της ετήσιας τακτικής χρηματοδότησης για το προηγούμενο έτος.

Έτσι, συγκεκριμένα για το 2022, το ποσό από τη διάθεση ανωνύμων κουπονιών αναλογεί ως εξής:


Νέα Δημοκρατία: 75.000 ευρώ.

ΣΥΡΙΖΑ 75.000 ευρώ

ΚΚΕ 60.254 ευρώ,

Κίνημα Αλλαγής 59.793 ευρώ,

Ελληνική Λύση – Κυριάκος Βελόπουλος 49.123 ευρώ,

ΜέΡΑ25 40.643 ευρώ,

ΠΑΣΟΚ 19.931 ευρώ,

Ποτάμι 5.000 ευρώ

Πλεύση Ελευθερίας – Ζωή Κωνσταντοπούλου 5.000 ευρώ


Σε ότι αφορά την ετήσια τακτική κρατική χρηματοδότηση των κομμάτων, αυτή ήταν το 2021:

Νέα Δημοκρατία 7,5 εκατ. ευρώ,

ΣΥΡΙΖΑ 6 εκατ. ευρώ,


ΚΚΕ 1,5 εκατ. ευρώ,

Κίνημα Αλλαγής 1,5 εκατ. ευρώ,

ΠΑΣΟΚ 498.272 ευρώ,

Ελληνική Λύση – Κυριάκος Βελόπουλος 1,2 εκατ. ευρώ,

ΜέΡΑ25 1 εκατ. ευρώ,

Ποτάμι 125.000 ευρώ και

Πλεύση Ελευθερίας – Ζωή Κωνσταντοπούλου 125.000 ευρώ.
 
 
 
 
 
 

18  IAΝΟΥΑΡΙΟΥ  2016: Ανοιχτή επιστολή του  ιατρού  Ιωάννη  Ιωαννίδη  στο καλύτερο βιογραφικό της χώρας.  

 

 18/01/2016 

https://www.huffingtonpost.gr/ioannis-ioannidis/-_3663_b_9007016.html

 

Ιωάννης Ιωαννίδης

O Ιωάννης Π.Α. Ιωαννίδης κατέχει την έδρα C.F. Rehnborg πρόληψης νοσημάτων στο πανεπιστήμιο Stanford όπου είναι τακτικός καθηγητής παθολογίας, έρευνας και πολιτικής υγείας και στατιστικής. Έχει διατελέσει επίσης καθηγητής στα πανεπιστήμια Harvard, Tufts, Imperial College και Ιωαννίνων και είναι τακτικό μέλος της European Academy of Sciences and Arts.

Έχει τιμηθεί με επίτιμους τίλους και ανώτατες διακρίσεις από πολλά πανεπιστήμια και ερευνητικούς οργανισμούς. Τα βιβλία του (Τοκάτα για την κόρη με το καμένο πρόσωπο [Κέδρος 2012], Παραλλαγές πάνω στην τέχνη της φυγής και ένα απονενοημένο ριτσερκάρ [Κέδρος 2014]) βρεθηκαν στις βραχείες λίστες του Αναγνώστη για τα καλύτερα βραβεία της χρονιάς και το τελευταίο του βιβλίο ( Tractatus για την έκτη φήμη [Κέδρος 2016]) δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο του 2016. Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα του χαίρεται να διδάσκεται από νέους ανθρώπους όλων των ηλικιών και να του θυμίζουν ότι δεν ξέρει σχεδόν τίποτα.

     

 

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ: «ΚΥΡΙΑΚΟ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ, Η ΘΕΣΗ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ». 


 

 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ  ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ:  «Στις ΗΠΑ μια επιχείρηση που χρωστάει τεράστια ποσά και βλάπτει κραυγαλέα το δημόσιο συμφέρον, δεν αλλάζει απλώς κτίριο.  Θα πρέπει να κηρυχθεί χρεοκοπημένη και οι ηγέτες της να οδηγηθούν σε δίκη και πιθανότατα στη φυλακή.  Ένα κόμμα σαν  την  Ν.Δ.  που χρωστάει πάνω από 100 εκατομμύρια Ευρώ θα έπρεπε να κηρύξει χρεοκοπία και οι ηγέτες του να οδηγηθούν στην  φυλακή.  Κ. Μητσοτάκη,  εσείς  είστε ο ηγέτης αυτού ακριβώς του κόμματος».

 

Αγαπητέ κύριε Μητσοτάκη, αγαπητέ Κυριάκο, ως παλιός συμμαθητής και ασήμαντος απλός πολίτης θέλω δημόσια να σας δώσω συγχαρητήρια και για την εκλογή στην ηγεσία της ΝΔ και γιατί πληροφορήθηκα ότι έχετε το καλύτερο βιογραφικό της χώρας. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν ανήκω σε κανένα κόμμα. Ίσως είμαι στενόμυαλος, αλλά φοβάμαι ότι όλα τα κόμματα βλάπτουν τη Συρία το ίδιο, όπως έγραφε και ο Καβάφης πολύ πριν η Ελλάδα γίνει Συρία.

 

Το ότι διαθέτετε ένα από τα καλύτερα βιογραφικά της χώρας έγινε αρχικά αντιληπτό στο πανελλήνιο σε προεκλογική συνέντευξή σας σε δημοφιλή τηλεπερσόνα. Ως κακομοίρης επιστήμονας πρέπει να αναγνωρίσω πως πλέον οι πιο πιστευτές πηγές επιστημονικών πληροφοριών είναι πρωτίστως οι τηλεπερσόνες και έπονται σε απόσταση αναπνοής τα παραθρησκευτικά και κοσμικά μέντιουμ. Μετά από αυτή την βιογραφική αποκάλυψη, επικρατήσατε απέναντι σε τρεις τιτάνες του δεξιού πνεύματος. Τώρα ηγείστε ενός κόμματος που, επειδή τιμά την αριστεία και εστιάζει στην παιδεία, έχει εξαποστείλει ως ευρωβουλευτή για να εκπολιτίσει την υπόλοιπη Ευρώπη σε θέματα πολιτισμού και παιδείας τον γίγαντα ποδοσφαιριστή Ζαγοράκη. Τρέμω να αναφέρω τα ονόματα δεκάδων άλλων φωστήρων του κόμματος που έχουν εξαθλιώσει σεμνά και ταπεινά την Ελλάδα επί έτη πολλά. Για να είστε αρχηγός πλέον όλων αυτών, πρέπει να διαθέτετε όχι απλώς ένα από τα καλύτερα, αλλά το καλύτερο βιογραφικό της χώρας - και πάλι λίγο είναι ίσως για να τα βγάλετε πέρα.

Δεν αστειεύομαι- ή, ορθότερα, δεν αστειεύομαι μόνο. Γνωρίζω ότι έχετε σπουδάσει σε εξαιρετικά πανεπιστήμια. Τα ίδια προσόντα (άριστα σε πτυχίο και μεταπτυχιακά σε εξαιρετικά πανεπιστήμια) έχει και μια κοπέλα που προσλάβαμε πέρυσι σαν βοηθό γραμματέα της γραμματέως σε ένα τμήμα που διευθύνω στο Στάνφορντ. Δεν κάνω αυτή τη σύγκριση για να τη μειώσω, η κοπέλα είναι ικανότατη και πανέξυπνη. Απλώς δεν ξεκινάνε όλα τα παιδιά την καριέρα τους από διευθυντής τραπεζικού ομίλου και πάνω.

Γνωρίζετε βέβαια ότι από ακαδημαϊκή άποψη υπάρχουν πάνω από 200 χιλιάδες Έλληνες με μεγαλύτερη απήχηση από εσάς στην επιστημονική βιβλιογραφία, κυρίως νεότεροι, και πολλοί από αυτούς άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι σε πράγματα άσχετα με την επιστήμη τους. Γνωρίζετε επίσης ότι από επαγγελματική άποψη υπάρχουν ακόμα περισσότεροι Έλληνες με άριστες περγαμηνές και μεγαλύτερη εργασιακή εμπειρία από εσάς που όμως είναι άνεργοι ή απελπιστικά χαμηλόμισθοι. Απλώς εσείς τα καταφέρατε και πήγατε μπροστά, και εύγε. Αυτοί ακόμα δυστυχώς ψάχνονται - ελπίζοντας να μη χρειαστεί να ψάχνουν και σκουπιδοντενεκέδες. Σας παρακαλώ, όσο ψηλά κι αν φτάσει το άστρο σας, μην ξεχάσετε όλους αυτούς τους αποτυχημένους που ίσως τελικά θα έπρεπε να έχουν καλύτερη τύχη, αν υπήρχε στοιχειώδης ισοπολιτεία και αξιοκρατία.

Άκουσα την ομιλία στην κοινουβουλευτική ομάδα του κόμματός σας. Γενικά τα είπατε πολύ ωραία, είστε ικανός ρήτορας. Στρωτός λόγος και αρκετά λογικά ή έστω λογικοφανή επιχειρήματα. Ειδικά όταν είπατε ότι τιμάτε την αριστεία, κόντεψα να λιποθυμήσω απ' τη χαρά μου. Όμως γρήγορα συνήλθα, ενθυμούμενος ότι οι κομματικοί σας σύντροφοι κατέχουν εξίσου πολλά από τα πανελλήνια ρεκόρ αναξιοκρατίας και μετριοκρατίας όσο και οι κομματικοί σας αντίπαλοι - με βάση την προσωπική μου εμπειρία από τον ελληνικό πανεπιστημιακό χώρο. Επίσης σας χειροκροτήσανε μεν οι από κάτω, αλλά αυτοί οι καλοί καγαθοί άνθρωποι στα έδρανα δεν μου φάνηκαν και πολύ χαρούμενοι με τη ζωή τους. Πολλές κατεβασμένες φάτσες και πολλή βλεφαρόπτωση με κροκοδειλίσιο βλέμμα διαπίστωσα. Πολλοί βήχανε, και δεν έφταιγε μόνο η χειμερινή έξαρση ιώσεων για τα συγκοπτικά βηχαλάκια.

Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση είναι, όταν είπατε ότι η πολιτική δημιούργησε το πρόβλημα και η πολιτική θα το λύσει.

Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείτε. Το μεγάλο πρόβλημα της Ελλάδας είναι ένα: ότι διέθετε και συνεχίζει να διαθέτει τέλειους πολιτικούς. Απλώς δε διαθέτει τίποτε άλλο. Οι πολιτικοί της είναι τόσο τέλειοι και καταλαμβάνουν τόσο χώρο στο κοινωνικό γίγνεσθαι που δεν αφήνουν τίποτε άλλο να ανθίσει. Αν ο τέλειος πολιτικός ορίζεται ως αυτός που μπορεί να πείθει, ο λαός μας παράγει αστείρευτα ταλέντα. Τετριμμένα γνωστό παράδειγμα: χαρισματικός ασύλληπτος ιδεοληπτικός καταστρέφει με εντατικούς ρυθμούς την Ελλάδα επί επτά μήνες, καταπατά ασύστολα όλα όσα είχε υποσχεθεί, δίνει ρεσιτάλ διαχειριστικής ανικανότητας. Έστω κι έναν Έλληνα (πέρα από τα ξαδελφάκια του) να έπειθε να τον ξαναψηφίσει, θα του έβγαζα το καπέλο για μεγαλοφυία στην τέχνη της πειθούς. Κι όμως έπεισε κάπου 2 εκατομμύρια και ξαναεκλέχτηκε πρωθυπουργός. Η απατεωνιά μαγικά μεταμορφώνεται σε χάρισμα. 

Άλλο λαμπρό παράδειγμα: αρρενωπό μοντέλο που λανσάρει κομμώσεις γουλί, παρδαλά πουκάμισα και σακάκια με κόκκινη ρίγα πείθει εκατομμύρια Έλληνες και ακόμα περισσότερους ξένους ότι είναι διαπρεπής οικονομολόγος, χωρίς να έχει δημοσιεύσει ποτέ έστω και μια επιστημονική δημοσίευση σε ένα από τα 30 καλύτερα περιοδικά οικονομικών επιστημών. Τον αναφέρω γιατί αυτός ήταν ο προηγούμενος κάτοχος του τίτλου του καλύτερου βιογραφικού της χώρας στα τοπικά καλλιστεία μετριότητας.

Θέλετε κι άλλα παραδείγματα; Δημοσιογράφος που χρειάζεται διερμηνέα για να συνεννοηθεί με αγγλόφωνους επενδυτές ηγείται απτόητος κόμματος που πείθει εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες ότι εκπροσωπεί την ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας. Άλλη αρχηγός κόμματος, συνταξιούχος από τα σαράντα κάτι, πείθει εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες ότι στοχεύει στην παραγωγική ανάπτυξη. Άλλος καλός κύριος πείθει εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες ότι ο Στάλιν ζει. Άλλοι πείθουν τόσους ή και περισσότερους για ακόμα πιο απίθανα πράγματα.

Σίγουρα έχουμε τέλειους πολιτικούς, να το χωνέψουμε αυτό. Μπορούμε όμως να έχουμε και τίποτε άλλο; Υπάρχει κάποια πιθανότητα να αφήσουμε ανθρώπους που ξέρουν το αντικείμενό τους και που δεν έχουν καμία διάθεση, κανένα ταλέντο, καμία κλίση για την πολιτική, το συνδικαλισμό, την κομματική συμμετοχή, τις επιτροπές και τα γραφεία των κομματαρχών, να κάνουν τη δουλειά τους και να προσφέρουν το έργο τους; Υπάρχει περιθώριο για κάποιο έργο, δημιουργία, ποιότητα, καινοτομία εκτός από την πολιτική στη χώρα;  Κάτι αντίστοιχο είχα ρωτήσει παλιότερα και τον κ. Τσίπρα σε ένα κείμενό μου και απάντησε σαφέστατα με τις πράξεις του: Όχι. Κάτι τέτοια δυσοίωνα ερωτήματα εξακολουθώ να θέτω, ο απαισιόδοξος. Και εκεί πάνω έρχεστε κι εσείς, κύριε Μητσοτάκη, με το καλύτερο βιογραφικό της χώρας. Κάποιες φορές που σας ακούω, λέω, «Κοίτα, λες αυτός να είναι αληθινός αξιοκράτης επιτέλους, απίστευτο!» Αλλά έπειτα ακούγεται το κοφτό βηχαλάκι, κοιτάω ποιοι σας συντροφεύουν ολόγυρα, και θυμάμαι πάλι περί τίνος πρόκειται.

Αγαπητέ κύριε Μητσοτάκη, αγαπητέ Κυριάκο, εύχομαι καλή επιτυχία, και σε εσάς και σε όλους τους ταλαντούχους Έλληνες πολιτικούς όλων των κομματικών χώρων. Είστε τόσο τέλειοι που, με τις αρχές του υγιούς ανταγωνισμού που πρεσβεύετε και όπως προβλέπει η θεωρία επιβίωσης του καταλληλότερου, έχετε επιτυχημένα εκδιώξει σχεδόν όλους τους υπόλοιπους πολίτες από τη χώρα κυριολεκτικά ή ψυχικά. Να μην ανησυχείτε καθόλου, δεν πρόκειται για γενοκτονία, μια μικρή εθνοκάθαρση είναι μόνο, όπως θα έλεγε και ο αιώνιος φοιτητής υπουργός παιδείας. Κοιτάξτε να μας διαιωνίσετε εσείς οι πολιτικοί τουλάχιστον, μιας κι εμείς οι Έλληνες σβήνουμε. Η Ελλάδα είναι πανέμορφη χώρα, να την χαίρεστε και να τη νέμεστε, την κερδίσατε με το σπαθί σας, με τα καλύτερα βιογραφικά σας. Είμαι βέβαιος ότι μαζί με εσάς, θα βρούνε δουλειές και οι τηλεπερσόνες, τα παραθρησκευτικά και κοσμικά μέντιουμ, και οι υπάλληλοι τηλεφωνικών κέντρων Siemens για πολιτική διαφήμιση. Ίσως αρκούν αυτά τα μοντέρνα επαγγέλματα για τη χώρα.

Ελπίζω τελικά να σταθείτε συνεπής στις αξίες σας, όποιες κι αν είναι αυτές. Δεν ξέρω όμως αν μπορείτε. Τι να πω, προσπαθήστε. Για παράδειγμα, με βάση το αξιακό σας σύστημα, στις ΗΠΑ μια επιχείρηση που χρωστάει τεράστια ποσά και βλάπτει κραυγαλέα το δημόσιο συμφέρον, δεν αλλάζει απλώς κτίριο headquarters για να πληρώνει λιγότερο ενοίκιο. Κανονικά, θα πρέπει να κηρυχθεί χρεοκοπημένη και οι ηγέτες της να οδηγηθούν σε δίκη και πιθανότατα στη φυλακή. Με βάση αυτές τις αξίες, ένα κόμμα που χρωστάει πάνω από 100 εκατομμύρια Ευρώ θα έπρεπε να κηρύξει χρεοκοπία και οι ηγέτες του να οδηγηθούν στη δικαιοσύνη. Δεν ξέρω αν το συνειδητοποιήσατε καλά ακόμα, αλλά είστε πλέον ο ηγέτης αυτού ακριβώς του κόμματος.

 

 

 

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ: «Ποιος περισώζει, διαδίδει, αναδεικνύει με επιστημονική ακεραιότητα και αυθεντική σπουδή τον ελληνικό πολιτισμό; Ποιος μελετά την Ελλάδα»;

Ποιος μελετά την Ελλάδα, την ιστορία, τη γλώσσα, τις ιδέες που ακτινοβόλησε; Όχι με αποφθέγματα «όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες» ή με ληθαργικά λογύδρια σε παρελάσεις. Όχι με αρχαία κράνη στις ποδοσφαιρικές κερκίδες ή με «τηλεφωνήστε 5 τόμοι 30 ευρώ». Ούτε με κινηματογραφικές υπερπαραγωγές με μπρατσαρά Θεμιστοκλή και σέξυ Αρτεμισία. Ποιος περισώζει, διαδίδει, αναδεικνύει με επιστημονική ακεραιότητα και αυθεντική σπουδή τον ελληνικό πολιτισμό;

 

Ποιος μελετά την Ελλάδα, την ιστορία, τη γλώσσα, τις ιδέες που ακτινοβόλησε; Όχι με αποφθέγματα «όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες» ή με ληθαργικά λογύδρια σε παρελάσεις. Όχι με αρχαία κράνη στις ποδοσφαιρικές κερκίδες ή με «τηλεφωνήστε 5 τόμοι 30 ευρώ». Ούτε με κινηματογραφικές υπερπαραγωγές με μπρατσαρά Θεμιστοκλή και σέξυ Αρτεμισία. Ποιος περισώζει, διαδίδει, αναδεικνύει με επιστημονική ακεραιότητα και αυθεντική σπουδή τον ελληνικό πολιτισμό;

Αναζήτησα τα 50 βιβλία θεματολογίας ελληνικού πολιτισμού (εξαιρώντας λεξικά και γραμματικές) με την μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως (πίνακας). Για όσους ενδιαφέρονται να τα διαβάσουν, αρκετά είναι διαθέσιμα δωρεάν στο Internet Archive, μη κερδοσκοπική διαδικτυακή βιβλιοθήκη που περιλαμβάνει περίπου 11,5 εκατομμύρια βιβλία και κείμενα (www.archive.org). Εκτενή αποσπάσματα των άλλων μπορούν να διαβαστούν στο books.google.com.

44 βιβλία γράφτηκαν αρχικά στα αγγλικά, 3 στα γαλλικά, 3 στα γερμανικά. Αρκετά μεταφράστηκαν σε διάφορες γλώσσες. Κανένα μελέτημα δε γράφτηκε αρχικά στα ελληνικά. Κανένα δε γράφτηκε από Έλληνα. Όλα γράφτηκαν από ξένους μελετητές που με μεγάλη αγάπη αφοσιώθηκαν στις ελληνικές σπουδές. Σε αντίστοιχους καταλόγους για τα πλέον επιδραστικά δημοσιεύματα σε μοριακή βιολογία, νευροεπιστήμες, χημεία ή πληροφορική, υπάρχουν Έλληνες ανάμεσα στους κορυφαίους συγγραφείς. Όχι όμως στις ανθρωπιστικές σπουδές και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον ελληνισμό.

Οι ανθρωπιστικές σπουδές θεωρούνται εμβληματικός χώρος όπου η Ελλάδα μπορεί να ηγηθεί διεθνώς, κάτι σαν νέος ανθρωπιστικός ομφαλός της γης. Φυσικά, ένα όραμα αναγέννησης της χώρας μέσα από παιδεία και επιστήμη έχει ανάγκη ισχυρή δόση ανθρωπισμού. Θεωρητικά έχουμε σημαντικό πλεονέκτημα, με τόση ιστορία, σημαντική γραμματεία, πολλαπλές επιστρώσεις πολιτισμού. Πού πήγαν όμως οι Έλληνες ανθρωπιστές;

Δε θέλω να είμαι άδικος. Υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι Έλληνες στον χώρο. Βιβλιομετρικοί δείκτες έχουν σημαντικούς περιορισμούς σε πεδία με λίγους γνώστες. Αυτό είναι πολύ συχνότερο στις ανθρωπιστικές σπουδές από ότι στις θετικές, βιολογικές, κοινωνικές και οικονομικές επιστήμες. Πολλοί άριστοι ασχολούνται με εστιασμένα αντικείμενα. Τα βιβλία που αναφέρονται παραπάνω έχουν ευρυγώνιες θεματολογίες. Όμως ακόμα και στις πιο εστιασμένες ενασχολήσεις, πάλι κυρίως  μη Έλληνες διαδίδουν την ιστορία και τις ιδέες των Ελλήνων.

Σε ανάλογο μήκος κύματος, τα οχτώ πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα λεξικά και γραμματικές της ελληνικής γλώσσας είναι ξένες εκδόσεις. Επίσης, αν και υπάρχουν εκδόσεις αρχαίων συγγραφέων από ελληνικούς εκδοτικούς οίκους, κάποιες μάλιστα σποραδικά αξιέπαινες, καμία προσπάθεια δε φτάνει την διεθνή εμβέλεια των εκδόσεων Λειψίας, Οξφόρδης, ή Loeb. Όλη σχεδόν η αρχαία ελληνική γραμματεία (κείμενα με συνολικά πάνω από 13,5 εκατομμύρια λέξεις) μπορεί πλέον να διαβαστεί δωρεάν στο πρωτότυπο μαζί με αγγλική μετάφραση και αρκετά κριτικά κείμενα στη διαδικτυακή βιβλιοθήκη Perseus. Η πρωτοβουλία εδράζεται στο πανεπιστήμιο Tufts με πολλούς διεθνείς συνεργάτες - κανένας Έλληνας.

Για τη νεότερη Ελλάδα τα πράγματα είναι δυσκολότερα. Αν ελληνομαθείς ξένοι διασώζουν τη φήμη της αρχαιότητας και αραιότερα του Βυζαντίου, λίγοι μελετούν την Ελλάδα των τελευταίων αιώνων. Ακόμα και οι δυο νομπελίστες ποιητές παραμένουν πενιχρά διαδεδομένοι σε διεθνές κοινό. O Σεφέρης απέκτησε βιογραφία διεθνούς εμβέλειας μόλις το 2003 (George Seferis: Waiting for the Angel) από τον Roderick Beaton, ο Ελύτης ακόμα περιμένει κάτι ανάλογο. Σημαντικότατα έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, όπως ο Μέγας Ανατολικός του Εμπειρίκου, παραμένουν αμετάφραστα. Οι ικανότεροι νεοέλληνες συγγραφείς μπαίνουν συνεχώς στον πειρασμό να γράψουν σε άλλη γλώσσα. Ο Κορνήλιος Καστοριάδης και ο Νίκος Πουλαντζάς έγραφαν κυρίως γαλλικά. Ο Παναγιώτης Κονδύλης δημοσίευε πρώτα στα γερμανικά. Ο Απόστολος Δοξιάδης έγραψε τον Θείο Πέτρο και την Eικασία του Γκόλντμπαχ πρώτα στα ελληνικά και αγνοήθηκε. Στην αγγλική γραφή, έγινε παγκόσμιο μπεστ σέλλερ. Αξίζει να διαβαστεί μια ενδιαφέρουσα διάλεξη του Δοξιάδη (What's in a name) όπου εξομολογείται γιατί γράφει πλέον κυρίως αγγλικά, ενώ νιώθει ελληνικά.

Οι περισσότεροι σύγχρονοι Έλληνες λόγιοι χάνουν μαγικά την επιρροή τους στη μεθόριο. Μετά το συνοριακό φυλάκιο δεν τους ξέρει κανένας. Κείμενα γράφονται πολλά, αλλά σπάνια φτάνουν (και ακόμα σπανιότερα επηρεάζουν) διεθνές κοινό. Για τους άριστους, η αφάνεια είναι μεγάλη αδικία. Αρκετά ελληνικά βιβλία που γράφονται σήμερα αξίζουν διεθνή παρουσία. Όμως η χώρα παραμένει εν πολλοίς αμετάφραστη, εσωστρεφής, ανάδελφη. Από την άλλη, πολλοί κύκλοι διατυμπανιζόμενων ελλαδικών διανοουμένων αποτελούν κλίκες καφενέ που αλληλοϋποστηρίζονται ή αλληλομαχαιρώνονται συντροφικά στον μικρόκοσμό τους. Ορισμένοι αποκτούν δημόσια-τηλεοπτική παρουσία. Πλασάρονται στο κοινό ως ειδικοί ιστορικοί, φιλόσοφοι, διανοητές, μεγάλοι συγγραφείς. Μερικοί διαπηδούν και στην πολιτική ως πεφωτισμένοι σωτήρες με ακατάσχετη ανιδεοδιάρροια. Γνωστό: είσαι ό,τι δηλώσεις.

Οι πραγματικά άριστοι μένουν άγνωστοι. Πιθανόν ελάχιστοι Έλληνες γνωρίζουν τον Άγγελο Χανιώτη, κορυφαίο καθηγητή κλασικών σπουδών στο Πρίνστον. Εκεί διδάσκει και o Jeffrey Eugenides, ίσως ο πλέον γνωστός σύγχρονος πεζογράφος ελληνικής καταγωγής - που όμως γράφει αποκλειστικά στα αγγλικά. Μιλώντας πρόσφατα με έναν από τους σημαντικότερους διανοητές που ζει στην Ελλάδα, μού εκμυστηρεύτηκε ότι το τελευταίο του βιβλίο δεν πούλησε ούτε ένα αντίτυπο σε ελλαδικά βιβλιοπωλεία. Αντίθετα, όλοι ξέρουμε ποιοι πουλάνε.

Ίσως θα πρέπει να λέμε «πάλι καλά» που άλλοι σώζουν τον πολιτισμό μας. Όμως μπορεί να διατηρηθεί ένα τέτοιο μοντέλο; Είναι σαν οι Γάλλοι να περιμένουν να αναδείξουν τον γαλλικό πολιτισμό Φινλανδοί, Αμερικάνοι και Ταϊβανέζοι. Το να παρηγορηθούμε ότι ο ελληνικός πολιτισμός διαθέτει οικουμενικότητα και έτσι όλοι ασχολούνται μαζί μας, είναι επικίνδυνα αφελής απλούστευση.

Όμως πώς θα κατακτήσουμε την οικουμένη με την παιδεία μας, όταν υπάρχουν αντιστάσεις ακόμα και για να ιδρυθούν αγγλόφωνα τμήματα για 30 κινέζους σπουδαστές;

Πολλές ιδέες ελληνικής αφετηρίας όντως απέκτησαν οικουμενική εμβέλεια, αλλά οι περισσότερες δυστυχώς υποστρέφουν πλέον στη δύστροπη αγορά. Οι ανθρωπιστικές σπουδές διαβιώνουν μακροχρόνια κρίση διεθνώς. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό των πρώτων πτυχίων που αντιστοιχούν σε ανθρωπιστικές σπουδές οποιασδήποτε φύσης (κυρίως αγγλική φιλολογία), έχει υποχωρήσει στο 7% (3% στο Master, 8% στο PhD). Oι κλασικές ελληνικές σπουδές πλήττονται ακόμα περισσότερο. Μεταξύ 2006 και 2013 οι σπουδαστές που πήραν μάθημα αρχαίων ελληνικών στα αμερικανικά πανεπιστήμια μειώθηκαν κατά 44%. Τμήματα κλασικών σπουδών σε διαπρεπή ιδρύματα φυτοζωούν με λίγους σπουδαστές, ανεπαρκές προσωπικό, επικρεμάμενο «εξορθολογισμό» κατάργησης ή συγχώνευσης. Τι είναι χειρότερο; Κρίση των ανθρωπιστικών σπουδών διεθνώς όπου οι νόμοι της αγοράς είναι παντοδύναμοι; Ή εγχώρια κρίση όπου οι νόμοι της αγοράς αγνοούνται και μυριάδες φοιτητές εισάγονται σε αντικείμενα χωρίς εργασιακό μέλλον; Όπως και να έχει, όσο ο ανθρωπισμός υποχωρεί απέναντι στην έμφαση σε στεγνή ή στυγνή πληροφορία, η θέση της Ελλάδας σαν λίκνο πολιτισμού αποσαθρώνεται. Λίγοι θέλουν, ακόμα λιγότεροι μπορούν πλέον να την υπερασπιστούν.

Ποιος θα αλλάξει αυτήν την κατάσταση; Το ελληνικό κράτος; Το κράτος είναι άρρωστο. Το περισσότερο που ελπίζει κανείς είναι όποιοι πολιτικοί το αρμέγουν να μην βάζουν τρικλοποδιές στις ανιδιοτελείς προσπάθειες άλλων. Όμως ποιων άλλων; Χρειαζόμαστε πάλι εθνικούς ευεργέτες, προστάτες του ανθρωπισμού. Τα πανεπιστήμια θα έπρεπε να πρωτοστατήσουν. Όμως πώς θα κατακτήσουμε την οικουμένη με την παιδεία μας, όταν υπάρχουν αντιστάσεις ακόμα και για να ιδρυθούν αγγλόφωνα τμήματα για 30 κινέζους σπουδαστές; Μάχη μπορεί επίσης να δοθεί στα σχολεία. Όμως εκεί όχι μονο ο Πολυνείκης, αλλά και η Αντιγόνη μένει άθαφτη, έτσι όπως (και για όσο ακόμα) διδάσκεται. Βαριά παπαγαλική εκπαίδευση προσπαθεί να μας κάνει να μας μισήσουμε, να μας πείσει ότι ο ελληνισμός είναι νεκρός, μας ετελείωσε. Μακάρι να βρεθούν συλλογικές προσπάθειες που να προωθούν γνώση, επίγνωση, αυτογνωσία και, επιπρόσθετα, εξωστρέφεια. Όσο αυτές δεν προκύπτουν ή ακυρώνονται σε συλλογικό επίπεδο, κάθε πολίτης πρέπει να πολεμήσει για την παιδεία του. Ο διαφωτισμός ξεκινάει από το άτομο. Ευτυχώς ακόμα μας μελετάνε κάποιοι άλλοι, αλλά κάποτε πρέπει να μελετήσουμε τον εαυτό μας.

 


ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

9 σχόλια:

  1. ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΕΚΤΟΡΑ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ ΚΑΝΕΙ Ο ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΔΗΜΟΣ ΤΡΟΙΑΣ.
    Ποιος ελληνικός Δήμος έχει κάνει μνημόσυνο του Αχιλλέα, του Οδυσσέα, του Μενελάου, του Αγαμέμνονα;
    Του Κλ. Σαματιάδη
    Κάθε πέντε χρόνια, την εποχή του τρύγου, ο Δήμος της Τροίας κάνει μνημόσυνο στην περιοχή Ίντεπε / Intepe, εις το όνομα του Έκτορος…
    Πέραν του λαογραφικού χαρακτήρος της εν λόγω εκδηλώσεως, η επιλογή του Έκτορος οφείλεται στον παραλληλισμό που θέλουν να υπογραμμίσουν στο πρόσωπό του, συμβολικά οι γείτονες, θεωρώντας τους ίδιους ως αποδέκτες και θεματοφύλακες κάθε συμβάντος πολέμου, ως επιβουλή ξένης δύναμης στην Μικρά Ασία.
    Άλλωστε οι Τούρκοι ιστοριογράφοι στο παρελθόν έχουν χαρακτηρίσει την Άλωση της Πόλης ως μεταχρονολογημένη εκδίκηση του πολέμου της… Τροίας!

    ΣΧΟΛΙΟ Γ. ΛΕΚΑΚΗ:
    Πρώτα, ας θυμίσουμε, και ας τους θυμίσουμε, πως ο Έκτωρ είναι θαμμένος στην Θήβες της Βοιωτίας... που ούτε οι... Θηβαίοι ξέρουν πού ευρίσκεται ο τάφος του...
    Πέρα από το άσχετο των διοργανωτών με το πρόσωπο το οποίο τιμούν, ποιος ελληνικός Δήμος έχει κάνει μνημόσυνο υπέρ του Αχιλλέως, του Οδυσσέως, του Μενελάου, του Αγαμέμνονος, του Αίαντος;
    Μια (ακόμη) ΜΟΝΙΜΗ ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ για την οποία δεν θα διαμαρτυρηθεί κανείς… Οι παραβιάσεις δεν είναι μόνο… εναέριες και θαλάσσιες… είναι πρωτίστως πολιτισμικές… Κι από εκεί ξεκινούν όλα...
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερντογάν: «Η Τροία είναι σύμβολο του παρελθόντος της Τουρκίας»!

      O Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συναντήθηκε με νέους στο Τσανάκκαλε, όπου πήγε για την πρεμιέρα ενός ντοκιμαντέρ.
      Το ντοκιμαντέρ έκανε πρεμιέρα στο Μουσείο της Τροίας του Çanakkale. Στην εορταστική εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
      Ήταν προνόμιο μου να ανοίξω το Μουσείο της Τροίας. Είναι η πρώτη φορά που βρίσκομαι μαζί σας σε ένα τέτοιο πρόγραμμα από τότε που άνοιξε. Σήμερα, βιώνω και τους δύο ενθουσιασμούς ταυτόχρονα.
      Αυτό το Μουσείο της Τροίας στο οποίο βρισκόμαστε είναι ένα από τα πιο όμορφα, πιο σημαντικά πολιτιστικά και καλλιτεχνικά έργα που έχουμε φέρει στη χώρα μας, η οποία φιλοξενεί τον πλούτο αυτών των εδαφών από τα αρχαία χρόνια. Οι επισκέπτες που επισκέπτονται το μουσείο βρίσκονται σε μια ιστορία που εκτίθεται σε επτά τίτλους. Καταρχήν θα ήθελα να επισημάνω.
      Η Τροία είναι η Ανατολία. Η Τροία είναι σύμβολο ενός παρελθόντος που αντιπροσωπεύει εμάς καθώς και όλους τους λαούς που έζησαν στην Ανατολία.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  2. Akropolis World News (Ειδήσεις εις την Αρχαία Ελληνική γλώσσα) .

    Είναι να τρελαίνεται κανείς. Η Ελλάδα έχει τόσες Φιλοσοφικές - Φιλολογικές σχολές. Τόσους πανεπιστημιακούς "καθηγητές" αρχαίων ελληνικών. Χιλιάδες καθηγητές φιλολόγους. Χιλιάδες "λογοτέχνες". Με τι ασχολούνται όλοι αυτοί; Κανένας σήμερα, στον καιρό του Διαδικτύου, δεν σκέφτηκε να κάνει αυτό που έκανε ο λαμπρός Ισπανός καθηγητής Χουάν Κόντερχ, μία διαδικτυακή εφημερίδα στα Αρχαία Ελληνικά; Και πόσα ακόμη μπορεί να σκεφθεί κανένας. Η πρωτοτυπία, η αληθινή δημιουργικότητα, η πνευματική παραγωγή χάθηκαν απ' αυτόν τον τόπο; Έμεινε μόνο η βρωμιά της χαβούζας;
    Ο Χουάν Κόντερχ, ο Ισπανός καθηγητής του Πανεπιστηµίου St. Andrews στη Σκωτία, γεννήθηκε στην Καταλονία, σπούδασε Κλασική Φιλολογία πριν µεταβεί στην Αγγλία για ακαδηµαϊκή καριέρα. ∆ίδαξε για πέντε χρόνια Λατινικά και Αρχαία Ελληνικά στο Πανεπιστήµιο της Οξφόρδης και συνέχισε στη Σκωτία ως επίκουρος καθηγητής. Εκτός από Λατινικά, Ελληνικά, Ισπανικά και Αγγλικά, µιλάει Γερµανικά και Ρωσικά, ενώ δηλώνει και λάτρης του κλασικού µαραθωνίου!
    ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΝΤΕΡΧ: Πώς σκεφτήκατε να δηµιουργήσετε ένα site µε διεθνείς ειδήσεις στα Αρχαία Ελληνικά;
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Υπήρχαν δύο sites που δημοσίευαν ειδήσεις στα Λατινικά. Κανένα όµως που να είναι στα Αρχαία Ελληνικά. Ετσι, πριν από επτά χρόνια περίπου αποφάσισα να δηµιουργήσω εγώ ένα.
    ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΝΤΕΡΧ: Υπάρχει κάποιος λόγος να µάθει κάποιος Αρχαία Ελληνικά σήµερα ή είναι µια περιττή γνώση;
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το να γνωρίζεις τη γλώσσα ενός πολιτισµού που έπαιξε τόσο µεγάλο ρόλο στη διαδικασία διαµόρφωσης του σύγχρονου κόσµου και στην οποία έχουν γραφεί τόσο υπέροχα έργα αρκεί ως επιχείρηµα. Οταν ακούω κάποιον να θεωρεί τα Αρχαία Ελληνικά «περιττή γνώση», θυµάµαι ότι όταν ήµουν καθηγητής σε λύκειο υπήρχαν µαθητές που επέλεγαν Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά για να αποφύγουν τη Φυσική και τα Μαθηµατικά. Ηταν δύσκολο να τους εξηγήσω πόσο ωφέλιµο είναι να γνωρίσουµε τις ρίζες του πολιτισµού µας και να κατανοήσουν το νόηµα της φράσης «Οσο πιο πολύ κοιτάζουµε στο παρελθόν, τόσο πιο ικανοί γινόµαστε να κοιτάξουµε το µέλλον». Οταν όµως µου κάνει αυτήν την ερώτηση κάποιος ενήλικος αποφεύγω να απαντήσω, γιατί θεωρώ ότι όποιος ρωτά δεν έχει το απαραίτητο επίπεδο για να καταλάβει την απάντηση. Ούτως ή άλλως τα αρχαία Ελληνικά δεν πρόκειται για νεκρή γλώσσα, αλλά για αθάνατη γλώσσα.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σαράντα χρόνια μονοτονικό, Του καθηγητή Χρήστου Γιανναρά
    Συμπληρώνονται φέτος (2022) σαράντα χρόνια από την επιβολή της μονοτονικής γραφής στην ελληνική γλώσσα. Δεν ήταν κρατική η επιβολή, δεν την αποφάσισε η κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Για ένα τέτοιο θέμα, που έκρινε τη συνέχεια ή την άρνηση συνέχειας χιλιάδων χρόνων ιστορίας του Ελληνισμού, τη ρήξη την αποφάσισαν τριάντα περίπου κυβερνητικοί βουλευτές (το ένα δέκατο της Ολομέλειας), μετά τα μεσάνυχτα, και με την αντιπολίτευση να έχει αποχωρήσει από τη Βουλή σε φυγομαχία ασύγγνωστη.
    Από τότε, καμιά κυβέρνηση, οποιασδήποτε κομματικής σύνθεσης και πλειοψηφίας, δεν θέλησε (ή δεν τόλμησε) να αποκαταστήσει τις συνέπειες του ιστορικού εκείνου εγκλήματος – στίγματος ντροπής για τον Ελληνισμό και την ιστορία του. Αν μετρήσει κανείς τις συνέπειες που είχε το αυθαίρετο πραξικόπημα, για την ιστορική συνέχεια και τη συνείδηση διαχρονικής ενότητας του Ελληνισμού, σίγουρα θα απορήσει που το μονοτονικό στην Ελλάδα δεν προκάλεσε οδυνηρό εμφύλιο. Ωσάν κάποια Ανώτατη Αρχή, υπερκομματική, να επέβαλε σιωπηρά την έσχατης δουλοπρέπειας χρησιμοθηρική ομοφροσύνη στους Ελληνώνυμους.
    Ούτε, βέβαια, διανοήθηκε κανείς, στα τελευταία σαράντα χρόνια, να ξαναθέσει το θέμα, ως πρόβλημα πολιτικό, θεμελιώδες, συλλογικής ταυτότητας, άξονα των θεσμών παιδείας και άμυνας και ανάπτυξης. Ο τριτοκοσμικός χαρακτήρας της σύγχρονης ελλαδικής κοινωνίας, με στόχους σχεδόν αποκλειστικά οικονομικούς – καταναλωτικούς, αποδείχθηκε συνισταμένη όχι μόνο των επικαιρικών προτεραιοτήτων, αλλά και των «οραματισμών» του Ελληνισμού. Ακόμα και στο άλλοτε κοινωνικό κύτταρο της εκκλησιαστικής ενορίας και επισκοπής (ή, μάλλον, κυρίως εκεί) αποδείχθηκε απολύτως πρωτεύουσα η επιδίωξη της ατομοκεντρικής ωφελιμότητας: Η ατομική κατανόηση και πειθάρχηση σε νόμους και εντολές, η μίμηση ατομικών προτύπων αξιόμισθης αρετής, αμειβόμενης αγαθοεργίας, ευτελίζουν τη θρησκευτικότητα.
    Προηγήθηκε ο εκπροτεσταντισμός της Εκκλησίας στην Ελλάδα και ακολούθησε η ευτέλεια του αδηφάγου καταναλωτισμού. Ευσεβισμός και καταναλωτισμός είναι τα δύο πανομοιότυπα έκγονα του ατομοκεντρισμού, της ωφελιμοθηρίας. Σε επίπεδο θεσμών εκφράστηκαν με την υποκατάσταση της ενορίας – γειτονιάς – κοινότητας από τις κομματικές οργανώσεις (ΚΟΒΑ) ή τους «Κύκλους Μελέτης Αγίας Γραφής» ή «παρεούλες της πρέφας» ή ό,τι ανάλογο.
    Υπάρχουν φαινομενικά ασήμαντες λεπτομέρειες, που αλλάζουν την πορεία της Ιστορίας: Στους αιώνες της αυτοκρατορίας της Νέας Ρώμης – Κωνσταντινουπόλεως υποκείμενο φορολογικής υποχρέωσης δεν ήταν το άτομο, αλλά η κοινότητα. Τα άτομα «κοινωνούσαν» τη φορολογική υποχρέωση ανάλογα με τη «σοδειά» του καθενός κάθε χρόνο. Αυτή την πρακτική, να «κοινωνείται» ο φόρος, τη σεβάστηκαν – συντήρησαν και οι Τούρκοι στους τέσσερις αιώνες κυριαρχίας τους. Την ατομική φορολογική υποχρέωση την επέβαλε ως «εκσυγχρονισμό», η Βαυαρική στυγνή τυραννία. Στις μέρες μας, η τηλεόραση κατάργησε και το καφενείο, μοναδική δυνατότητα λειτουργικής συλλογικότητας απόμεινε η κομματική ένταξη, ελάχιστα το καφενείο ή τα αντίστοιχα «στέκια» των ποδοσφαιρόφιλων.
    Ζ.Π.




    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το όνομα Λευτέρης Βερυβάκης σημάδεψε στην Ιστορία μιαν ανήκεστη πολιτισμική καταστροφή. Θα μπορούσε να είναι οποιοσδήποτε άλλος οποιουδήποτε κόμματος στο υπούργημα της Παιδείας – για τη διαχείριση του πολιτισμού «όλοι ίδιοι είναι». Την ιστορική ευθύνη την έχει ο τότε πρωθυπουργός και οι άγνωστοι επιτελείς του, σίγουρα ανυποψίαστοι. Η αποκοπή της ελληνικής γραφής από την οργανική, ζωντανή της συνέχεια τριών χιλιάδων (τουλάχιστον) χρόνων, συντελέστηκε χωρίς την παραμικρή αντίρρηση, αντίσταση, σθεναρή διαμαρτυρία.
      Το όνομα «Λευτέρης Βερυβάκης» ταυτίζεται τόσο συμπτωματικά με το ανήκεστο έγκλημα, όσο συμπτωματική είναι πάντοτε στο Ελλαδιστάν η ανάθεση των υπουργείων σε κάθε κυβερνητικό «σχήμα». Θα παραπέμπει το όνομα «Βερυβάκης» όχι σε μια ατομική ανεπάρκεια ή και κακοήθεια ή απερισκεψία, αλλά στο «εν ψυχρώ» έγκλημα ενός πρωθυπουργού που εγκληματούσε μόνο για να κερδίσει εντυπώσεις.
      Με τη μονοτονική γραφή τελειώνει ιστορικά ο Ελληνισμός – όποιος δεν συνειδητοποιεί το μέγεθος της καταστροφής, επιτρέπει απλώς να αμφιβάλλουμε για τη γνωστική του καλλιέργεια και επάρκεια. Ασφαλώς, είναι το σύνολο πολιτισμικό μας «παράδειγμα» που προτάσσει τη χρηστική ευκολία της συμβατικής σημαντικής αδιαφορώντας παγερά για τη γνώση που κερδίζεται μόνο με το αυθυπερβατικό άθλημα της σχέσης, την εμπειρική καθολικότητα της σχέσης – τη γλώσσα ως άθλημα αυθυπερβατικής γνώσης.
      Μέχρι σήμερα, 20 υπουργοί Παιδείας υποτάχθηκαν νομοτελειακά στη γλωσσική σχιζοείδεια που επέβαλε στον Ελληνισμό ο Ανδρέας Παπανδρέου. Καθόλου τυχαία, ένδεκα ολόκληρους αιώνες, στην εξελληνισμένη αυτοκρατορία της Νέας Ρώμης – Κωνσταντινουπόλεως, τα παιδιά μάθαιναν ανάγνωση και γραφή με αλφαβητάρι τον Ομηρο, αν και η καθημερινή τους χρηστική γλώσσα ήταν η «δημώδης» της εποχής.
      Είναι πια πολύ αργά για να αρχίσουμε να συζητάμε για τη «σωτηρία» της γλώσσας μας, δηλαδή του Ελληνισμού.
      ΠΗΓΗ: ΧΡ. ΓΙΑΝΝΑΡΑΣ, 23.1.2022. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 24.1.2022.
      Ζ.Π.






      Διαγραφή
  4. Άστεγος Έλληνας πέθανε από το κρύο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
    Ένας άστεγος πέθανε αβοήθητος, ξαπλωμένος στο πεζοδρόμιο, στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στην οδό Αριστοτέλους. Ο άτυχος άντρας υπέστη ανακοπή λόγω υποθερμικού σοκ από το κρύο.
    Ένας αστυνομικός του Τμήματος Λευκού Πύργου τον πλησίασε για να τον ρωτήσει αν χρειάζεται κάτι. Διαπίστωσε ότι δεν είχε τις αισθήσεις του και κάλεσε το ΕΚΑΒ. Χωρίς να περιμένει στιγμή ξεκίνησε μόνος του διαδικασία καρδιοπνευμονικής αναζωογόνησης.
    Μέσα σε λίγα λεπτά αφίχθηκαν στο σημείο το όχημα ταχείας επέμβασης του ΕΚΑΒ, ένα ασθενοφόρο και μία κινητή μονάδα. Ο 60χρονος διασωληνώθηκε επί τόπου από τον γιατρό της μονάδας και μεταφέρθηκε στα επείγοντα του νοσοκομείου Παπαγεωργίου, όπου συνεχίστηκε η προσπάθεια ανάνηψης. Δυστυχώς οι γιατροί δεν κατάφεραν να τον κρατήσουν στη ζωή.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποιο πρόσωπο συνδέει ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ και Κυριάκο Μητσοτάκη;
    Μια απλή και μικρή έρευνα, μετά την είδηση πως η Αττική Οδός θα δώσει αποζημίωση 2000 ευρώ σε κάθε εγκλωβισμένο οδηγό, «μετά από αίτημα του Κυριάκου Μητσοτάκη».
    https://www.2020mag.gr/politics/4046-poio-prosopo-syndeei-attiki-odo-kai-kyriako-mitsotaki

    Ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, όπως διαβάζουμε στην εταιρική ιστοσελίδα του ομίλου: «διαθέτει πλειοψηφική συμμετοχή στους αυτοκινητοδρόμους ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ (65,8%) και ΜΩΡΕΑΣ (71,7%)...».
    - Την πλειοψηφία των μετοχών του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έχει από πέρυσι τον Ιανουάριο, το ολλανδικό fund Reggeborgh Invest.
    - Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ (μη εκτελεστικό μέλος), τοποθετήθηκε, με πρόταση της Reggeborgh Invest, ο νομικός Γιώργος Μυλωνογιάννης, ένας εκ των Ιδρυτών Εταίρων της δικηγορικής φίρμας fdma.
    Και… (κρατηθείτε).
    Ο Γιώργος Μυλωνογιάννης, είναι από το 2019, Νομικός Σύμβουλος για φορολογικά θέματα, του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
    (πηγή: Πρώτο Θέμα)
    Και… (κρατηθείτε κι άλλο).
    Ο Γιώργος Μυλωνογιάννης, διετέλεσε την τριετία 1990-1993, Σύμβουλος Επενδύσεων του πρωθυπουργού της Ελλάδας, Κωνσταντίνου Μητσοτάκη.
    (Πηγή: βιογραφικό του Γιώργου Μυλωνογιάννη στην εταιρική ιστοσελίδα της δικηγορικής φίρμας fdma)
    Αυτά.
    Καλή δύναμη και καλή συνέχεια σε όλους.
    https://www.2020mag.gr/poli...
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι σχέσεις του Ν.Δένδια με την Αττική Οδό: Εκπροσωπεί τον βασικό μέτοχο της εταιρείας. O πιο ακριβοπληρωμένος δρόμος.
    Οι μέτοχοι της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό είναι οι: ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και η Γαλλική EGIS PROJECTS. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι ο ισχυρότερος μέτοχος . Οι μέτοχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι οι : Η εταιρεία Reggeborgh (Ολλανδοί) που κατέχει άμεσα το 29,85% της Ελλάκτωρ, αλλά μέσω φίλιων δυνάμεων όπως η Atlas NV (που κατέχει το 9,8%) ,ελέγχει άνω του 40% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
    Ακολουθούν δύο εταιρείες, μέσω των οποίων εφοπλιστές ελέγχουν άνω του 30% της Ελλάκτωρ και είναι η Greenhill Investments και η Kiloman.
    Νομικός σύμβουλός των Ολλανδών επενδυτών (δηλαδή του βασικού μετόχου) είναι το νομικό γραφείο του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια. Να πώς δικαιολογείται η αναλγησία και η επιχειρηματική απληστία των εταιρειών που κάνουν κουμάντο στην Αττική Οδό.
    H ανακοίνωση κατά τη Αττικής Οδού από την κυβέρνηση ήταν και επίθεση (κάτω από το τραπέζι) του περιβάλλοντος Μητσοτάκη κατά του Νίκου Δένδια.
    Ο συνολικός κύκλος εργασιών κατά την τελευταία 15ετία της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 2,93 δισεκατομμύρια ευρώ. Τα ετήσια έσοδα της Αττικής Οδού μέχρι το 2011 ξεπερνούσαν σταθερά τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως και έφτασαν τα 248,5 εκατ. ευρώ το 2009. Μετά το 2011, και λόγω κρίσης, μειώθηκαν τα έσοδα και κυμαίνονταν ετησίως από 151,5 εκατ. ευρώ έως και 192,7 εκατ. ευρώ το 2019. Ο μέσος όρος εσόδων ανά έτος κατά την 15ετή λειτουργία της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 195 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
    Στην 15ετία τα συνολικά κέρδη της Αττικής Οδού έφτασαν τα 771,7 εκατ. ευρώ. Η λήξη της σύμβασης παραχώρησης προς την εταιρεία της Αττικής Οδού λήγει το 2024. Μέσα στο 2021 οι μέτοχοι της Αττικής Οδού μοιράστηκαν το ποσό των 82,8 εκατ. ευρώ.
    Έτσι το ποσό των 10 εκατομμυρίων (αν δοθούν τελικά και στα 5.000 οχήματα τα 2.000 ευρώ) είναι ψίχουλα για την συγκεκριμένη εταιρεία, όσο και εάν ο φιλοκυβερνητικός Τύπος προσπάθησε να μας δείξει ότι ο πρωθυπουργός έκανε κίνηση για να πάρουν οι πολίτες τα 2.000 ευρώ.
    Ζ.Π.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. «Βουλγαρική εθνότητα» στο σύνταγμα της χώρας θα βάλουν τα Σκόπια, Μετά από αίτημα της Σόφιας.

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΟΤΗΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΒΑΛΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΟ ΖΗΤΗΣΑΝ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ».
    Ακόμη ένα αίτημα της Σόφιας ικανοποιούν τα Σκόπια, προκειμένου να εξομαλυνθούν οι διμερείς σχέσεις και να αρθεί το βουλγαρικό βέτο στην έναρξη ενταξιακών συνομιλιών της Σκόπια με την Ε.Ε.
    Συγκεκριμένα τα Σκόπια αποδέχτηκαν το βουλγαρικό αίτημα να συμπεριληφθεί και η «βουλγαρική» στις εθνικές ομάδες που συμπεριλαμβάνονται στο σύνταγμα της χώρας. Ωστόσο αυτό θα γίνει στο τέλος της διαπραγματευτικής διαδικασίας με την Ε.Ε. όταν θα απαιτηθεί η Βόρεια Μακεδονία να αναδιαρθρώσει το σύνταγμά προκειμένου να εναρμονιστεί με το ευρωπαϊκό δίκαιο και κεκτημένο.
    Την ανακοίνωση έκανε ο πρωθυπουργός των Σκοπίων Ντίμιταρ Κοβάτσεφσκι, με δηλώσεις του στη διάρκεια κοινής συνέντευξης τύπου με τον Βούλγαρο ομόλογό του Κιρίλ Πέτκοφ στην Σόφια.
    Την Τρίτη στην Σόφια πραγματοποιήθηκε κοινή συνάντηση των κυβερνήσεων Βουλγαρίας και Σκόπια, που δημιούργησε περεταίρω αισιοδοξία για την εξομάλυνση των σχέσεων ανάμεσα στις δύο χώρες και το ξεμπλοκάρισμα της διαδικασίας έναρξης ενταξιακών συνομιλιών των Σκοπίων με την Ε.Ε. Ήταν το δεύτερο σημαντικό βήμα ανάμεσα στις δύο χώρες, μέσα σε μία εβδομάδα, μετά την επίσκεψη του Βούλγαρου πρωθυπουργού Κιρίλ Πέτκοφ που προηγήθηκε στην βορειομακεδονική πρωτεύουσα.
    Στο πλαίσιο των συναντήσεων οι δύο πρωθυπουργοί είχαν τετ α τετ συζήτηση, ενώ στη συνέχεια έλαβαν μέρος συναντήσεις τεσσάρων ομάδων εργασίας που σχηματίστηκαν στους τομείς: Οικονομίας, εμπορίου και καινοτομίας, Υποδομών, μεταφορών και συνδεσιμότητας, Ευρωπαϊκής συνεργασίας - πράσινης μετάβασης και ψηφιακού μετασχηματισμού και κράτους δικαίου. Επίσης: Πολιτισμού, επιστημών, εκπαίδευσης και νεολαίας.
    Παράλληλα υπήρξε συνάντηση των συμπροέδρων της Μικτής Πολυθεματικής Επιτροπής Βουλγαρίας και Βόρειας Μακεδονίας για Ιστορικά και Εκπαιδευτικά Θέματα.
    Ωστόσο παρά το θετικό κλίμα, ιδιαίτερα για την βελτίωση των σχέσεων στον οικονομικό τομέα, «αγκάθι» παραμένει η επίλυση διαφορών σε βασικά ιστορικά ζητήματα που -για την ώρα τουλάχιστον- οι δύο χώρες παραμένουν αμετακίνητες.
    «Από εδώ και στο εξής ελπίζω πως η συνεργασία θα οδηγήσει σε καλή γειτονία, κάτι που όλοι πιστεύουμε πως θα συμβεί» δήλωσε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός Κίριλ Πέτκοφ, μετά το τέλος της κοινής συνεδρίασης των κυβερνήσεων των δύο χωρών.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...