ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

03 Ιουλίου 2021

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ.



Έρευνα έδειξε ότι τα κοράκια είναι στο ίδιο νοητικό επίπεδο με χιμπατζήδες και ουρακοτάγκους.


Οι Τούρκοι έχουν μεταφέρει στα Κατεχόμενα εκατοντάδες οστά αγνοουμένων Ελλήνων σε σημεία που έγιναν μάχες, ώστε να αποκρύψουν όλες τις μαζικές εκτελέσεις. Ο ΑΝΕΜΕΛΟΣ ΚΟΥΛΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΠΑΘΩΣ.

 

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑΣ: "Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΗ".


20.000 παράνομοι μετανάστες διαμένουν και σιτίζονται στις 24 δομές των Ενόπλων Δυνάμεων!

 

ΣΠΥΡΟΣ ΧΑΤΖΑΡΑΣ: "Τα πιστά σκυλιά έχουν δώσει ΟΡΚΟ ΠΙΣΤΕΩΣ στα ΑΦΕΝΤΙΚΑ τους, τον οποίο και τηρούν και σέβονται".


Σταμάτης Κραουνάκης: «Η ΝΔ έχει ανεχθεί αυτή την παταγώδη μετριότητα, τον εντελώς ανίκανο, που λέγεται Μητσοτάκης»;

 

ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ Ν.Δ. ΟΤΙ Ο ΚΩΜΙΚΟΤΡΑΓΙΚΟΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΙΣΤΕΡ ΜΠΙΝ ΜΑΣ ΣΕΡΝΕΙ ΟΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ;





Ο Εουσέμπι Αγιένσα Πρατ (Eusebi Ayensa Prat) είναι καθηγητής Ελληνικής Φιλολογίας και πρόεδρος του Ισπανοελληνικού Μορφωτικού Συνδέσμου.

O καθηγητής Εουσέμπι Αγιένσα Πρατ γεννήθηκε το 1967 στην πόλη Φιγέρες της Καταλονίας. Είναι πτυχιούχος της κλασικής φιλολογίας του πανεπιστημίου της Βαρκελώνης (1989) και διδάκτωρ ρωμανικής φιλολογίας του ίδιου πανεπιστημίου (1996). Από το 2006 είναι πρωτοβάθμιος ερευνητής του καταλανικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών, της Βασιλικής Ακαδημίας Καλών Γραμμάτων της Βαρκελώνης, υπεύθυνος προγράμματος με τίτλο: «Ιστορικές και λογοτεχνικές καταλανο-ελληνικές σχέσεις 14ος – 20ος αι.».


Είναι τακτικό μέλος του Ινστιτούτου Καταλανικής Γλώσσας και Πολιτισμού του πανεπιστημίου της Girona και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του περιοδικού Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών Erytheia. Από το 1997 έως το 2007 διετέλεσε καθηγητής φιλολογίας στο πανεπιστήμιο της Girona, στη συνέχεια από το 2007 ως το 2011, διευθυντής του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας και μορφωτικός ακόλουθος της ισπανικής πρεσβείας στην Ελλάδα και από το 2012 ως το 2013 διευθυντής του αντίστοιχου Ινστιτούτου της Φραγκφούρτης.

Το 2016 εκλέχθηκε πρόεδρος του Ισπανοελληνικού Μορφωτικoύ Συνδέσμου (Associaciόn Cultural Hispano-Helenica) που εδρεύει στη Μαδρίτη. Περισσότερο από μία εικοσαετία διδάσκει αρχαία και νέα ελληνικά σε εκπαιδευτικά ιδρύματα της Καταλονίας και των Βαλεαρίδων Νήσων και από το 2014 διευθύνει το Εκπαιδευτικό Τμήμα του Μουσείου του Εμπορίου (Museu d’Arqueologia de Catalunya, Empuries), της πόλης δηλαδή που ίδρυσαν τον 7ο π Χ αιώνα οι Φωκαείς άποικοι στην ακτή της Καταλονίας.

Το μουσείο ανήκει στην αρμοδιότητα του υπουργείου Πολιτισμού και Παιδείας της Αυτόνομης καταλανικής κυβέρνησης και το πρόγραμμα που απευθύνεται σε φοιτητές, οι οποίοι διδάσκονται αρχαία και νέα ελληνικά, τιτλοφορείται: «Ο λόγος στον αέρα. Ιστορικά και λογοτεχνικά οδοιπορικά στο Εμπόριο» (La paraula en el vent: Itineraris historico literaris a Empuries ).

Μεταξύ άλλων, ο Eusebi Ayensa έχει μεταφράσει στην καταλανική γλώσσα έργα των Κωνσταντίνου Καβάφη, Γιάννη Ρίτσου και Γιώργου Σεφέρη, ενώ στο πλαίσιο των προγραμμάτων του Ινστιτούτου Καταλανικών Σπουδών, δημοσίευσε πρόσφατα σε τέσσερις τόμους το Ελληνικό Επιστολάριο (Epistolari grec) του βυζαντινολόγου Αντόνι Ρουμπιό ι Λιούκ που περιλαμβάνει την αλληλογραφία του (1880- 1936) με Έλληνες λογίους της εποχής του.




 Η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών και των κλασσικών σπουδών στην Ισπανία βρίσκεται σε μία κρίσιμη καμπή και μάλιστα κινδυνεύει να εξαφανισθεί από το εγκύκλιο πρόγραμμα σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μπροστά στο ενδεχόμενο να σταματήσει η διδαχή της γλώσσας που απετέλεσε τη μήτρα της δυτικής λογοτεχνίας κι επιστήμης, μία σειρά από ισπανικά ιδρύματα για τις κλασσικές σπουδές ανέλαβαν μία πρωτοβουλία σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης, αλλά και στα κατά τόπους όργανα εκπαιδευτικής πολιτικής στις αυτόνομες περιφέρειες της χώρας, για να αναστραφεί η τάση απαλοιφής των κλασσικών σπουδών από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Όπως τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διαπρεπής ελληνιστής Εουσέμπι Αγιένσα Πρατ (συγγραφέας του βιβλίου Στις Εσχατιές της Θάλασσας: Ελληνοϊσπανικές Λαογραφικές Συγκριτικές Μελέτες, εκδ. Ηρόδοτος 2018), «εάν δεν γίνει κάτι για να αποφευχθεί αυτό το ενδεχόμενο, τότε υπάρχει κίνδυνος, με δεδομένου ότι θα συνταξιοδοτηθεί σύντομα η πλειονότητα των υπαρχόντων καθηγητών Αρχαίων Ελληνικών, που έχει πολλά χρόνια στην εκπαίδευση, δεν θα υπάρχει πλέον στο πρόγραμμα σπουδών και στις εξετάσεις για το απολυτήριο Λυκείου –που εξασφαλίζει την είσοδο στα Πανεπιστήμια— το σχετικό μάθημα». Μάλιστα, όπως τονίζει, λιγοστές είναι ήδη οι αυτόνομες περιφέρειες που περιλαμβάνουν τα Αρχαία στα προγράμματά τους, καθώς επιλέγουν στο πεδίο των κλασσικών σπουδών να διδάσκεται μόνον η λατινική, καταργώντας την κατ’ επιλογή διδασκαλία δύο αρχαίων γλωσσών.


Οι ελληνιστές συγκάλεσαν για τα Αρχαία Ελληνικά μια ημερίδα στη Μαδρίτη

Ενώπιον αυτής της δυσμενούς προοπτικής, που θα οδηγήσει στον απορφανισμό νέων σπουδαστών της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και στον ουσιαστικό παραμερισμό των ανθρωπιστικών σπουδών —μία γενικευμένη τάση, άλλωστε, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες— μία σειρά από ενώσεις ελληνιστών της Ιβηρικής ενώνουν τις φωνές και τις προσπάθειές τους, προκειμένου ν’ αναδείξουν την αναγκαιότητα να συνεχισθεί η διδασκαλία των Αρχαίων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό, συγκάλεσαν για τις 25 Μαΐου μία ημερίδα στη Μαδρίτη, «όχι μόνον για να καταγγείλουν την κατάσταση, αλλά και για να προτείνουν αποτελεσματικές και συγκεκριμένες λύσεις, έτσι ώστε η διοίκηση σε όλα τα επίπεδά της (Κράτος, αυτόνομες περιφέρειες, βουλευτές, διευθυντές κέντρων σπουδών), να επιχειρήσουν να διορθώσουν μία κατάσταση που μπορεί σε βραχύ χρονικό διάστημα να καταστεί μη αναστρέψιμη και με σοβαρές συνέπειες για το επίπεδο εκπαίδευσης των μαθητών μας στη μέση εκπαίδευση και για την επιβίωση των ανθρωπιστικών σπουδών στην ανώτατη πανεπιστημιακή εκπαίδευση», όπως τονίζουν στην ανακοίνωσή τους οι ελληνιστές. Τα διαπρεπή μέλη των ενώσεων για τις κλασσικές σπουδές στη Ιβηρική, όπως τόνισαν αρκετοί εκπρόσωποί τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, απευθύνουν επίσης έκκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα και στην Ελλάδα, να συντονίσουν τη φωνή τους στη δική τους προσπάθεια για να ενισχυθεί η εκστρατεία ευαισθητοποίησης των φορέων στην Ισπανία για την ενίσχυση της διδασκαλίας των Αρχαίων.



ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...