ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

22 Αυγούστου 2021

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ (1.300 π.Χ.) ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΩΪΚΟ ΠΟΛΕΜΟ - Η΄ ΜΕΡΟΣ - ΝΕΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ - Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΣΕ ΑΚΜΗ

 

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ (1.300 π.Χ.) ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΩΪΚΟ ΠΟΛΕΜΟ - Η΄ ΜΕΡΟΣ - Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ 1.300 Π.Χ. Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ, ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ ΚΑΙ Η ΑΧΑΪΚΗ ΕΛΛΑΔΑ

 

ΕΙΝΑΙ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΣ ΟΙ «ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ»;

 

 ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ (1.300 π.Χ.) ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΩΪΚΟ ΠΟΛΕΜΟ - Ζ΄ ΜΕΡΟΣ - (Γ. Κύκλια Έπη).

 

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ (1.300 π.Χ.) ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΩΪΚΟ ΠΟΛΕΜΟ - Ζ΄ ΜΕΡΟΣ - (Β. Αρχή του Πολέμου).




ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ (1.300 π.Χ.) ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΩΪΚΟ ΠΟΛΕΜΟ - Ζ΄ ΜΕΡΟΣ - (Α. ΤΡΩΪΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ)





ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ (1.300 π.Χ.) ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΩΪΚΟ ΠΟΛΕΜΟ - ΣΤ΄ ΜΕΡΟΣ ΤΟ ΙΛΙΟΝ ΚΑΙ Η ΤΡΟΙΑ

 

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ (1.300 π.Χ.) ΚΑΙ Η 

ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ (1.300 π.Χ.) ΚΑΙ Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΑΧΑΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΩΪΚΟ ΠΟΛΕΜΟ - Ε΄ ΜΕΡΟΣ Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ 1.300 Π.Χ.

 


 

ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΡΑΤΣΑΣ

Μία εξαίρετη και αρχαιολογικά ακριβής απεικόνιση από τον Igor Dzis, της ναυμαχίας ανάμεσα σε Λαούς της Θάλασσας και Αιγυπτίους, στο Δέλτα του Νείλου (CopyrightIgor Dzis 2010)

ΝΕΟ  ΒΑΣΙΛΕΙΟ  ΤΗΣ  ΑΙΓΥΠΤΟΥ - Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΣΕ ΑΚΜΗ

1550 -  1305  π.Χ.     1η   Αυτοκρατορία - 18η  Δυναστεία
1305-1200  π.Χ.         2η   Αυτοκρατορία  - 19η Δυναστεία
1.200 -  1.085  π.Χ.    3η   Αυτοκρατορία  -  20ή  Δυναστεία
     Το  Νέο  Βασίλειο  της  Αιγύπτου  με  τις  τρείς  δυναστείες  των  Φαραώ,  είναι  η  λαμπρότερη  περίοδος  της αρχαίας  αιγυπτιακής  ιστορίας.  Κατά  την  διάρκεια  του  νέου βασιλείου οι εμπορικές και διπλωματικές σχέσεις της Αιγύπτου με τους Αχαιούς  υπήρξαν  συνεχείς  και  στενές.  Έχουν  βρεθεί  αρκετά  στοιχεία   για το  
αδιάκοπο  εμπόριο  μεταξύ  των  δύο  λαών  στην  περίοδο  αυτή.  Επίσης  αυτές  οι  Αιγυπτιακές δυναστείες  σχετίζονται  στενά  με  την  περίοδο  του  Τρωϊκού  πολέμου. 
Η  18η  Δυναστεία  περιλαμβάνει  13  Φαραώ,  τους  εξής:
     
Η  19η  Δυναστεία  περιλαμβάνει  5  Φαραώ,  τους  εξής:

Η  20η  Δυναστεία  περιλαμβάνει  9  Φαραώ,  τους  εξής:  



Τούθμωσις  Γ΄
Ο  πέμπτος  Φαραώ,   ο   Τούθμωσις ο Γ΄ (1480-1425  π.Χ.),  ένας  ικανός  Φαραώ,   εγκαθιδρύει  μία  Αιγυπτιακή Αυτοκρατορία  που  εκτείνεται  και  πέραν  του  Ευφράτη. Ο διαρκώς αυξανόμενος πλούτος   της  Αιγύπτου, διοχετεύεται στην οικοδόμηση  τεραστίων  μνημείων.  Το  1.478  π.Χ.  ο  Τούθμωσις  ο  Γ΄ εισβάλλει  στην Φιλισταία  και  σε  μεγάλη  μάχη  στην  πόλη  Μεγιδδώ,  νικά  τους  
συνασπισμένους  Ελληνοφιλισταίους.  Η μάχη (  που  έγινε  παροιμιώδης,  ΑΡ-ΜΑΓΕΔΩΝ)  περιγράφεται λεπτομερώς στα ιερογλυφικά που βρέθηκαν στους  τοίχους  των  ναών   στην  Άνω  Αίγυπτο. 

Η  Ελληνοφιστισταιϊκή  πόλη   Μεγιδδώ,   το  1.457  π.Χ.,   αναπαράσταση.

  • Αεροφωτογραφία της Μεγιδδώ,   από νοτιοανατολικά,   30 χιλιόμετρα νότια-ανατολικά της  Χάιφα , που είναι γνωστή για την ιστορική, γεωγραφική , και θεολογική  της   σημασία, ιδίως στο πλαίσιο του ελληνικού  ονόματος:  Αρμαγεδδών  

Ο ΤΟΥΘΜΩΣΙΣ Γ' ΚΑΙ  Η  ΚΡΗΤΗ


Από τον ανασκαφέα Στυλ. Αλεξίου έχει προταθεί ότι ο εισηγμένος αιγυπτιακός αμφορέας, ενεπίγραφος με τη δέλτα του πανίσχυρου Φαραώ Τούθμωση Γ' (1.480 – 1..425 π.Χ.) εστάλη από την Αίγυπτο ως δώρο στην αυλή της Κνωσού, μαζί με τα άλλα αιγυπτιακά αγγεία που βρέθηκαν στον τάφο του "κυανού φερέτρου" στον Κατσαμπά. Τα αγγεία πιθανόν εισήχθησαν στην Κρήτη μετά τις επιτυχείς εκστρατείες του Τούθμωση Γ' στη Συρία περί τα μέσο του 15ου αι. π.Χ. Επειδή όμως βρέθηκαν σε μινωικό τάφο του 14ου αι. θεωρήθηκαν ως πολύτιμα κειμήλια. Τα αιγυπτιακά αγγεία από το Μητροπολιτικό Μουσείο Ν. Υόρκης που εκτίθενται εδώ, αποτελούν ακριβή αντίγραφα του αμφορέα και της ιερογλυφικής επιγραφής του.





Κεφτιού/Κρήτες 
προσκομίζουν τάλαντον, ρυτόν και άμβυκα, και άλλα δώρα, 
              στην Αίγυπτο, την εποχή του φαραώ Τούθμοσις Γ'  ου Τυφώνος). 
Από   αιγυπτιακή  τοιχογραφία στον τάφο του Ρεχμιρέ



Οι  σπουδαιότεροι  Φαραώ  του  νέου  Αιγυπτιακού  βασιλείου  (1.550 -  1.085  π.Χ.)  για  τους  οποίους υπάρχουν  ενδείξεις  ότι   είχαν  άμεσες  και  ζωηρές  επαφές  με  τους  Έλληνες  είναι: 


       1.   ΦΑΡΑΩ  ΑΚΕΝΑΤΟΝ    (1.351–1.334  π.Χ.) 


Ο  ΑΚΕΝΑΤΟΝ  (Προσέξτε  τα  τραβηγμένα  χαρακτηριστικά  του  προσώπου,
 
δείγμα  καταχρήσεως  ηδονιστικών  ουσιών).
Η  ΝΕΦΕΡΤΙΤΗ  

 O ηλιακός δίσκος σύμβολο του θεού Ατόν. Ο   Ακενατόν  του αποδίδει τιμές.

 Ο  Αμένοφις Δ' (Αμενχοτέπ Δ΄),  γνωστός  με  το  όνομα  Ακενατόν Η  ιστορία  του  Ακενατόν  μοιάζει  με  τον  βίο  του  Μ. Κωνσταντίνου.  H ανατροφή του,  για  άγνωστους  λόγους,  ανατέθηκε στο ιερατείο του θεού  Ρα στην Ηλιούπολη (πιθανόν  εκεί βρίσκονταν  οι  «κατάλληλοι»  εκπαιδευτές)  και όχι στο ιερατείο του Άμμωνα, παραδοσιακού προστάτη του βασιλικού οίκου. Με τον πρόωρο θάνατο του μεγαλύτερου αδερφού του και χάρη στην  εύνοια  της  μητέρας του βασίλισσας Τίυε, έγινε  Φαραώ.
 Αμέσως μόλις ο νεαρός Φαραώ ανέβηκε στο θρόνο, έβαλε μπροστά  ένα μεγαλόπνοο και προσεκτικά οργανωμένο, όπως αποκαλύπτεται, θρησκευτικό  μεταρρυθμιστικό σχέδιο.  Αρχικά η επανάστασή του ήταν ειρηνική,  αλλά  αργότερα  η  Αίγυπτος συνταράχθηκε  από  αιματηρό  εμφύλιο  σπαραγμό.  Ο  Ακενατόν  εισηγήθηκε τη λατρεία του Aτόν  (θεού  Ήλιου)  ως ύψιστου θεού-δημιουργού,  δίχως να απορρίπτει την ύπαρξη των άλλων θεών, οι οποίοι όμως αυτόματα υποβιβάστηκαν  έτσι  σε κατώτεροί του.  Στην  συνέχεια  ο Φαραώ αποφάσισε να ακολουθήσει ριζοσπαστικότερες λύσεις. Μετέφερε την πρωτεύουσα από τις Θήβες στην καινούργια πόλη που έχτισε στην περιοχή της σημερινής ελ-Αμάρνα, στα μισά της απόστασης ανάμεσα στη Μέμφιδα και τις Θήβες. Η πόλη ονομάστηκε Ακχετατόν («Ορίζοντας του Aτόν») και ήταν αποκλειστικά αφιερωμένη στον Aτόν. Στην  περιοχή  αυτή  βρέθηκαν  οι  περίφημες  πινακίδες  της  Τελ  ελ  Αμάρνα, που  είναι  πολύτιμα  ιστορικά  στοιχεία.  Ο Φαραώ  άλλαξε το όνομά του από Αμένοφις (αιγυπτιακά Αμενχοτέπ, «Ο Άμων είναι ικανοποιημένος») σε Aκενατόν, δηλαδή, «Εκείνος που προσφέρει υπηρεσία στον Aτόν» ή, σύμφωνα με μια εναλλακτική ανάγνωση, «Φωτισμένη εκδήλωση του Aτόν». Στον ένατο χρόνο της βασιλείας του έκλεισε τους ναούς των άλλων θεών, εξαπέλυσε σκληρές διώξεις κατά των ιερέων του Άμμωνα και διέταξε τη διαγραφή του ονόματος  του  Άμμωνα, καθώς και της λέξης «θεοί» από όλα τα μνημεία της χώρας Δεν ασχολήθηκε  με  τις  διεθνείς  υποθέσεις  της  χώρας  και  πολλά  εδάφη  χάθηκαν  στην περίοδο  της  βασιλείας  του.    Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις οτι υπήρχε μεγάλος πληθυσμός απο Σημίτες εκείνη την εποχή στην Αίγυπτο που τον επηρέασαν.   Σημίτης πιθανώς ήταν και ο Yuga (Γιούγκα) πατέρας της Τάι (Tiye),  της   μητέρας  του  Ακενατόν.  
  Η θρησκευτική επανάσταση  του  Ακενατόν  δεν  πρόλαβε να ριζώσει.  Λίγο μετά το θάνατό του, ο Aκχενατόν χαρακτηρίστηκε «καταραμένος», η πρωτεύουσά του εγκαταλείφθηκε, τα κτίσματά του καταστράφηκαν και το όνομά του διαγράφτηκε από τα επίσημα αρχεία του κράτους. Οι  οπαδοί  του  θανατώθηκαν ή  εξορίστηκαν  από  την  Αίγυπτο,   γεγονός  που  σχετίζεται  με την  έξοδο  των  Εβραίων με αρχηγό τον Μωυσή  όπως  περιγράφεται  από  την  Βίβλο.  Η   Νεφερτίτη    (1371 - 1330  π.Χ.). ήταν  η  σύζυγος του Φαραώ  Ακενατόν.  Η Νεφερτίτη, έγινε γνωστή για την ομορφιά της. Ήταν περήφανη για το μακρύ λαιμό της. Το όνομά της σημαίνει «έφτασε η όμορφη».



Μισθοφόροι στην υπηρεσία των Φαραώ:  (1.500  π.Χ.)
1.  Νούβιος τοξότης - 19η Δυναστεία
2.  Αχαιός  πεζοναύτης, καταδρομέας από το Αιγαίο - 

20η Δυναστεία
3.  Πολεμιστής Δαναός - 19η Δυναστεία 
    Ορισμένοι  ιστορικοί  υποθέτουν  ότι  η  αιματητή  επανάσταση  εναντίον  των  παραδοσιακών  αξιών  των  Αιγυπτίων,  η μονοθεϊστική  μανία  του  Ακενατόν  και  οι  ενέργειές  του,  που  θυμίζουν  σημερινούς  τζιχαντιστές,  του  υποβλήθηκαν  μέσα από  την  χρήση  ηδονιστικών  ουσιών  από  Σημίτες  Υξώς  που  είχαν  παραμείνει  στην  Αίγυπτο.   
     

      2.  ΦΑΡΑΩ  ΤΟΥΤΑΓΧΑΜΩΝ   (1.332  -  1.323  π.Χ)


Η χρυσή μάσκα που κάλυπτε τη μούμια του Φαραώ Τουταγχαμών:

Χρυσό φύλλο από την διακόσμηση των δίφρων 
που έχουν βρεθεί στον τάφο του Φαραώ Τουταγχαμών. 
 Αιγαιακή τεχνοτροπία. 
 Δημιούργημα των Δαναών: σκύλος και γρύπας ορμούν σε
αίγαγρο, σε τοπίο με φοίνικες. Το   υγρό στοιχείο 
 απεικονίζεται με ροδακομαίανδρο  (!)

Ο  Φαραώ της 18ης δυναστείας που βασίλευσε περίπου από το 1332 μέχρι το 1323 π.Χ.. Γεννήθηκε το 1341 π.Χ., και πέθανε σε ηλικία 18 ετών. Ο τάφος του ανακαλύφθηκε στις 4 Νοεμβρίου του 1922 από τον βρετανό αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ και η σαρκοφάγος ανοίχτηκε στις 16 Φεβρουαρίου του 1923. Ήταν ο πρώτος βασιλικός τάφος που βρέθηκε ασύλητος, Η ανακάλυψη του τάφου έλαβε σημαντική κάλυψη και ανανέωσε το ενδιαφέρον για την Αρχαία Αίγυπτο. Ο  πρόωρος θάνατος του νεαρού Αιγύπτιου αυτοκράτορα στα τέλη της εφηβείας του προέρχεται πιθανότατα από κληρονομική ασθένεια.


      3.   ΦΑΡΑΩ  ΑΥ   (1.323 -1.319 π.Χ.)

              Ο  Mανέθων  δίνει στον  Φαραώ  Ay μια βασιλεία των 4  ετών  και 1 μηνός.
Ο  πρωθυπουργός  του  Τουταγχαμών  ΑΥ,  μετά  τον  θάνατο  του  Τουταγχαμών,  ανέβηκε  στον  θρόνο,  επειδή  ο  Horemheb έλειπε στην Ασία με το στρατό  για  πολεμικές  επιχειρήσεις. 

      4.   ΦΑΡΑΩ  ΧΟΡΕΜΧΕΜΠ   (1.319 π.Χ. - 1295 π.Χ.).

Ένα άγαλμα του Χορεμχέμπ ως γραφέα


 Ο  Χορεμχέμπ  ήταν  ο  Φαραώ  του  Τρωϊκού  πολέμου  (1.300 – 1.291  π.Χ.).
Είναι  ο  τελευταίος  Φαραώ της 18ης Δυναστείας της Αιγύπτου.  Ο  Χορεμχέμπ  ήταν ο  μυστικοσύμβουλος του Φαραώ Τουταγχαμών,  υπουργός  Εξωτερικών  της  Αιγύπτου  και  αρχιστράτηγος του  στρατού.  Η  πολιτική σταδιοδρομία  του Χορεμχέμπ  ξεκίνησε υπό  τον  Τουταγχαμών όπου απεικονίζεται στο πλευρό αυτού του βασιλιά στο δικό του τάφο, στη Μέμφιδα. Ο  Χορεμχέμπ  είχε ήδη χαρακτηριστεί επίσημα ως  iry-pat,   δηλ. ως  Διάδοχος  και  Αναπληρωτής του Βασιλιά  Τουταγχαμών. Αυτοί οι τίτλοι βρίσκονται χαραγμένες στον ιδιωτικό τάφο του Χορεμχέμπ  στη Σακκάρα, που χρονολογείται από την εποχή του Τουταγχαμών.  Αυτό σημαίνει ότι ήταν ο νόμιμος  κληρονόμος του  θρόνου  του  Τουταγχαμών. Τελικά  όμως  κατάφερε να καταλάβει την εξουσία, λόγω της θέσης του ως διοικητής του στρατού.
      Ο  Χορεμχέμπ  κατεδάφισε  τα   μνημεία του Ακενατόν,  αποκατέστησε την λατρεία  του Άμμωνα  και  επανέφερε τις παραδοσιακές  θρησκευτικές αρχές.  Έγινε   Βίαιη  εκδίωξη  και  καταστολή  του  Ατενισμού.  Προφανώς  οι  εισηγητές  του Ατενισμού  εκτεέσθηκαν  ή  υποδουλώθηκαν.


Ό   ΦΑΡΑΩ  ΧΟΡΕΜΧΕΜΠ  μαζί  με  τον  θεό ΑΜΜΩΝΑ  στο Museo Egizio

Οι πράξεις  αυτές  καταγράφονται σε μια επιτύμβια στήλη στο Καρνάκ που  ονομάζεται ΤΟ  ΜΕΓΑΛΟ  ΔΙΑΤΑΓΜΑ  ΤΟΥ ΧΟΡΕΜΧΕΜΠ.   Το  διάταγμα  επιμένει  ιδιαίτερα στην  φράση  «Ο  Φαραώ αγαπά τον  Άμμωνα και μισεί τους εχθρούς του».   Άραγε  ποιοί  ήταν  οι  εχθροί  του  Άμμωνα   στην  Αίγυπτο  τον  καιρό  εκείνο;  Ο  Φαραώ  Χορεμχέμπ  ήταν  σπουδαίος μεταρρυθμιστής  του  αιγυπτιακού  στρατού.  Κατασκεύασε  πολλά  έργα  στο  ναό του  Καρνάκ , χρησιμοποιώνταςανακυκλωμένα μνημεία  της  εποχής  του  Ακενατών.  Κατά τη διάρκεια της βασιλείας του  κατασκευάσθηκαν  πολλά  τεχνικά έργα,  κτίρια και  ναοί  σε όλη την Αίγυπτο

Από τον τάφο του Horemheb

Η  σύζυγός του ήταν η βασίλισσα Mutnedjmet, Η  ΟΠΟΙΑ  ΗΤΑΝ  Η  ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ  ΑΔΕΛΦΗ  ΤΗΣ  ΝΕΦΕΡΤΙΤΗΣ.  Η  πολύτιμη σφραγίδατης  Νεφερτίτης,  που  στέλνει  στον  Αγαμέμνονα  το  1.305  π.Χ.  ο  ΧΟΡΕΜΧΕΜΠ  και  η  οποία   χάθηκε  στο  ναυάγιο του  Ιερού  Ακρωτηρίου,  πιθανόν  να  είχε  διπλή  σημασία: Από  την  μία  απαλλάσσεται  από  ενθυμήματα  του  «καταραμένου» Ακενατόν  και  από  
την  άλλη  προσφέρει  ένα  πολύτιμο  δώρο  στον  Αχαιό  βασιλιά,  στα  πλαίσια  της  συμμαχίας  τους εναντίον  του  κοινού  εχθρού,  των  Χετταίων.  


Ένα ανάγλυφο τοίχο Horemheb κάνει μια προσφορά για να Αμμωνα στο  Καρνάκ.

     5.   ΦΑΡΑΩ  ΡΑΜΣΗΣ  Α΄ (1.295 – 1.294  π.Χ.)   

           Ο  ιδρυτής  της  19ης  δυναστείας.   Ο  Τρωϊκός  πόλεμος  είναι  σε  εξέλιξη.




     6.   ΦΑΡΑΩ  ΣΕΤΙ  Α'    (1294  -  1279  π.Χ.)  

          Ο  Τρωϊκός  πόλεμος  είναι  σε  εξέλιξη.
Ο  γιος του Φαραώ Ραμσή Α΄ και πατέρας του Ραμσή Β΄. Αφού αποκαταστάθηκε η τάξη στο εσωτερικό της χώρας ύστερα από τα θυελλώδη γεγονότα που ακολούθησαν την απόπειρα θρησκευτικής μεταρρύθμισης του Ακενατόν, ο Σέτι ασχολήθηκε με την επιβολή της κυριαρχίας της Αιγύπτου στην Παλαιστίνη και στην Συρία, που κινδύνευε να καταλυθεί λόγω της εξασθένησης της κεντρικής Αιγυπτιακής εξουσίας και της ολοένα μεγαλύτερης πίεσης των Χετταίων.
 ΟΛΗ  Η  ΒΑΣΙΛΕΙΑ  ΤΟΥ  ΗΤΑΝ  ΠΟΛΕΜΟΙ  ΜΕ  ΤΟΥΣ  ΧΕΤΤΑΙΟΥΣ.  ΕΔΩ  ΜΠΟΡΟΥΜΕ  ΝΑ  ΔΟΥΜΕ  ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΜΑΤΑ  ΤΗΣ  ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ   ΤΩΝ  ΑΧΑΙΩΝ
Με  τους  Χετταίους  ήρθε πολλές φορές σε σύγκρουση, αλλά δεν κατάφερε ποτέ να τους καταστρέψει. Κατάφερε όμως να ανακτήσει μεγάλο μέρος των διαφιλονικούμενων εδαφών και να τερματίσει νικηφόρα όλες τις εκστρατείες του. Οι εκστρατείες του  εναντίον  των  Χετταίων, απαθανατίστηκαν σε ζωφόρους στην αίθουσα κιόνων του ναού του Καρνάκ, που άρχισε να κατασκευάζεται επί των ημερών του.




      7.  Ο ΡΑΜΣΗΣ  Β΄ Ο  ΜΕΓΑΣ    (1.279  - 1.213  π.Χ.)

Ο  ΡΑΜΣΗΣ  Β΄ (ΑΜΠΟΥ  ΣΙΜΠΕΛ)

  ΝΕΦΕΡΤΑΡΙ  ΣΥΖΥΓΟΣ ΤΟΥ  ΡΑΜΣΗ  Β΄
Γνωστός στην  αρχαία Ελλάδα  ως  Οζυμάνδιος.  Υπήρξε  ο ισχυρότερος όλων των Αιγυπτίων ηγεμόνων.
      Γεννήθηκε το 1.303 π.Χ.   Στα 24 του, το  1.279 π.Χ. ανέλαβε την εξουσία και βασίλεψε μέχρι το 1.213 π.Χ. σύμφωνα με τον ιστορικό Μανέθωνα.
Η επίσημη σύζυγος του Ραμσή ήταν η βασίλισσα Νεφερτάρι αλλά είχε  άλλες 7 βασιλικές συζύγους  ΜΕΤΑΞΎ  των  οποίων και μία  Χετταία πριγκίπισσα, της οποίας το όνομα δεν σώζεται σε κανένα κείμενο. Ο Ραμσής έκανε περίπου 100 παιδιά, οι μελετητές υπολογίζουν πως έκανε 55 γιούς και 50 κόρες. Τα πιο γνωστά από τα παιδιά του είναι, ο διάδοχος του και 13ος γιος του, Μερνεφθά,
  Υπό τον Ραμσή Β΄ η Αίγυπτος συγκρούεται με τους Χιττίτες στην  Κάδυτο (Καντές)  το  1.274 π.Χ.. 
  Ο  Ραμσής  Β΄ είχε  στενές  σχέσεις  με  τους  Αχαιούς.

Ο  Φαραώ Ραμσής Β'  υποδέχεται πρεσβεία Χετταίων, 
περιστοιχιζόμενος από  φρουρούς  Δαναούς. 

Πέθανε το 1.213 π.Χ. σε ηλικία περίπου 90 χρονών. Το όνομα του έμεινε δοξασμένο. Ύστερα από τον Ραμσή Β΄ άλλοι δέκαΦαραώ πήρανε το όνομα του, για να προσδώσουν κύρος στη βασιλεία τους.

Μία εξαίρετη και αρχαιολογικά ακριβής απεικόνιση από τον Igor Dzis, της ναυμαχίας ανάμεσα σε Λαούς της Θάλασσας και Αιγυπτίους, στο Δέλτα του Νείλου (CopyrightIgor Dzis 2010)




Ζ.ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...