ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

15 Σεπτεμβρίου 2022

Ο ΙΕΧΩΒΑΣ ΥΠΟΧΩΡΕΙ. Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ. ΕΓΚΑΙΝΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΣΤΗΝ ΝΟΤΙΑ ΙΤΑΛΙΑ. ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΤΑ «ΗΡΑΙΑ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ 2022» ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΗΡΑΣ ΣΤΗΝ ΣΑΜΟ

 

 


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ. ΜΗΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΗΣ;

 

ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΞΑΝΑΓΙΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ

 

Η ΕΛΙΣΑΒΕΤ, Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ, ΚΡΕΜΑΣΕ ΤΟΝ ΚΥΠΡΙΟ ΕΥΑΓΟΡΑ ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΔΗ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΚΑΙ ΞΕΣΚΙΣΕ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ, ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΟΡΚΙΣΤΗΚΕ. ΤΟ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΟ ΗΤΑΝ 17 ΧΡΟΝΩΝ. 

 

ΜΑΡΑΘΩΝ 12 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 490 Π.Χ. ΠΡΙΝ 2512 ΧΡΟΝΙΑ: Ἑλλήνων προμαχοῦντες Ἀθηναῖοι Μαραθῶνι, χρυσοφόρων Μήδων ἐστόρεσαν δύναμιν.


https://www.sigmalive.com/

https://enneaetifotos.blogspot.com/2022/09/blog-post_11.html

 

Ένας καινούργιος ναός αφιερωμένος στον θεό Απόλλωνα εγκαινιάστηκε το Σαββατοκύριακο στην περιοχή  Monteiasi της Νότιας Ιταλίας, αναφέρει η La Gazzetta . del Mezzogiorno .

Όπως αναφέρει σχετικό δημοσίευμα του Greek City, δεν πρόκειται για αποκατάσταση Αρχαίων ερειπίων, ούτε για μετατροπή υφιστάμενων κατασκευών, αλλά για μια κατασκευή που χτίστηκε από την αρχή από τη θρησκευτική οργάνωση "Pietas", η οποία είναι επίσης υπεύθυνη για την κατασκευή του ναού του Δία στη Ρώμη, της Minerva Medica στο Pordenone και του Απόλλωνα στο Παλέρμο.

Χθες ήταν η σειρά της Απουλίας να χαιρετίσει τα εγκαίνια του πρώτου ναού στην περιοχή, μια εκδήλωση που, χάρη στη δημόσια ιεροτελεστία, με απαγγελία ποιημάτων στα Λατινικά και Αρχαία Ελληνικά, τράβηξε το ενδιαφέρον των πολιτών, αλλά και των πιστών των εθνικών θρησκειών.

    

Η εκ νέου ανακάλυψη των Αρχαίων, όχι μόνο σε πολιτιστικό αλλά και σε πνευματικό επίπεδο, είναι πλέον ένα διαδεδομένο φαινόμενο στην Ευρώπη, από την Ελλάδα έως τις δημοκρατίες της Βαλτικής, από την Ισλανδία έως την Ιταλία  καυχιέται ο «Pietas», ο πιο δομημένος οργανισμός με περισσότερα από 1.600 μέλη.

«Το δικό μας είναι ένα πολύ μακρύ μονοπάτι, με βαθιές ρίζες», είπε ο Τζουζέπε Μπαρμπέρα, πρόεδρος της ένωσης και ποντίφικας της κοινότητας, η οποία είναι εγγεγραμμένη από το ιταλικό κράτος. «Είμαστε μια ταχέως αναπτυσσόμενη πραγματικότητα, με προσκολλήσεις από όλη την Ιταλία και σταθερές σχέσεις με ξένες χώρες ξεκινώντας από την Ινδία».

Όσο για τον ναό, η χθεσινή πρωτοβουλία δεν πρέπει να θεωρηθεί μεμονωμένο κατόρθωμα: «Η λατρεία μας είναι κυρίως οικιακή και δεν προσηλυτίζουμε αλλά δημιουργούμε ναούς ως σημείο αναφοράς για την κοινότητα και τη συλλογικότητα».

«Όποιος θέλει να επισκεφτεί θα είναι ευπρόσδεκτος. Η πρόσβαση είναι δωρεάν και θα αρκεί να κοιτάξει έξω στη Via Cristoforo Colombo στο Monteiasi. Τώρα η Απουλία έχει επίσης φυσική αναφορά στην επικράτειά της. Και για όσους χτυπούν, οι πόρτες είναι πάντα ανοιχτές », κατέληξε ο Μπάρμπερα.

 

 

https://enneaetifotos.blogspot.com/2011/11/blog-post_26.html

ΤΟ ΡΗΜΑ «ΠΙΣΤΕΥΩ» ΑΠΟΥΣΙΑΖΕΙ ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ

 
Μας έχουν μάθει να λέμε και να νομίζουμε ότι "οι Αρχαίοι Έλληνες πίστευαν στους Δώδεκα Ολύμπιους και σε άλλους αναρίθμητους Θεούς και Θεές".
Αυτό είναι ψέμα. Το ρήμα "πιστεύω" απουσιάζει παντελώς από την ορολογία των Αρχαίων Ελληνικών θρησκευτικών πεποιθήσεων.
Ο όρoς "πίστη" παραπέμπει στην τυφλή αποδοχή ενός αυταρχικού και ανεξέλεγχτου δόγματος ενώ το επίθετο "πιστός" χαρακτηρίζει μόνον τον δούλο. Οι πρόγονοι μας όμως ήσαν άνθρωποι ελεύθεροι. Δεν "πίστευαν" στις Θεές και τους Θεούς. Απλά τους λά­τρευαν. Και η έννοια της λατρείας μας οδηγεί κατευθείαν σε εκείνην του Έρωτα.
Διότι μόνον ο ερωτευμένος λατρεύει. Μόνον ο ερωτευμένος έλκεται από το κάλλος του υποκειμένου των συναισθημάτων του και το λατρεύει, όπως ακριβώς έλκεται η ψυχή από την ευωδιά και την ωραιότητα του σχήματος και των χρωμάτων του άνθους.
Δεν "πίστευαν" λοιπόν οι πρόγονοί μας στις Θεές και τους Θεούς. Αντίθετα τους λάτρευαν διότι ήσαν ερωτευμένοι μαζί τους. Ήσαν ερωτευμένοι με την απαράμιλλη ομορφιά του ελληνικού τοπίου. Ερωτευμένοι με το χάραμα, ερωτευμένοι με το δειλινό, ερωτευμένοι με τον γαλάζιο ουρανό, ερωτευμένοι με τα μεγαλόπρεπα βουνά, ερωτευμένοι με την πολύτροπη θάλασσα, ερωτευμένοι με τον χρυσαφένιο ζωοδότη Ήλιο, ερωτευμένοι με τη αργυρόμορφη αινιγματική Σελήνη, ερωτευμένοι με τη γονιμοποιό βροχή, ερωτευμένοι με τη νοτισμένη γη, που την καρπίζει η βροχή στα πλαίσια της θεσπέσιας συνουσίας της καταιγίδας.
Οι πρόγονοί μας γνώριζαν ότι κινητήριος δύναμη κάθε έκφρασης της Ζωής είναι η ερωτική έλξη και για τούτο λάτρευαν τον Θεό Έρωτα. Κι επειδή το πρώτο όπλο της ερωτικής έλξης είναι το Κάλλος, οι πρόγονοί μας λάτρευαν την ομορφιά. Οι πρόγονοί μας ήξεραν ότι το μέσο για την κατανόηση του Σύμπαντος Κόσμου είναι η ευφυΐα του νου. Κι επειδή το υπέρτατο κόσμημα του νου είναι η Γνώση, οι πρόγονοί μας λάτρευαν τη σοφία.
Τρεις λέξεις αρκούν για να περικλείσουν όλο τον πλούτο των λατρευτικών συναισθημάτων και όλη την ουσία των αρχαίων θρησκευτικών πεποιθήσεων: Φιλοπατρία, Φιλοκαλία, Φιλοσοφία.
Έρως προς την Πατρίδα, έρως προς το Κάλλος, έρως προς την Σοφία. Και οι ερωτευμένοι πρόγονοί μας με την Πατρίδα, το Κάλλος και τη Σοφία έπλασαν αναρίθμητους μύθους προκειμένου να προσφέρουν στις επόμενες γενιές - και σε μας εν τέλει με τρόπο ποιητικό άρα καλαίσθητο και διαχρονικό όλο το απόσταγμα αναρίθμητων αιώνων λαϊκής γνώσης και εμπειρίας.
Ιδού η αξία των μύθων. Και οι μύθοι βέβαια μας μιλούν για τις Θεές και τους Θεούς
Τι ήσαν λοιπόν οι Έλληνες Θεοί;
Μήπως πλάσματα της φαντασίας και των "ατελών" θρησκευτικών πεποιθήσεων των προγόνων μας ή μήπως κάτι άλλο πολύ πιο σημαντικό;
Μήπως υπέρτατες οντότητες που φώτισαν με τις διδασκαλίες τους, τους απολίτιστους προγόνους των προγόνων μας;
Μήπως "σπεπτομορφές" ικανές να παρεμβαίνουν στην καθημερινότητα;
Μήπως γοητευτικοί ήρωες ψεύτικων ιστοριών;
Μήπως άψυχα ξύλινα, πέτρινα ή μεταλλικά αγάλματα ωραiων ανδρών και γυναικών;
Μήπως χαμερπής εσμός ασυγκράτητων ερωτύλων που συνουσιάζονταν αδιάκοπα και γεννούσαν ομοίους τους;
Μήπως αρχαιότατοι ευγενείς πρόγονοι των προγόνων μας που ωφέλησαν με τα έργα τους τις ανθρώπινες κοινωνίες;
Ή μήπως ποιητικές εκφράσεις των φυσικών δυνάμεων οι οποίες συνιστούν, ορίζουν και διασφαλίζουν τη λειτουργία του! Σύμπαντος Κόσμου;
Οι Έλληνες Θεοί δεν ορίζονται εύκολα.
Περικλείουν έναν τόσον απροσμέτρητο πλούτο εννοιών, γνώσεων και συναισθημάτων, ώστε τόμοι ολόκληροι εμπεριστα­τωμένων διατριβών δεν θα αρκούσαν προκειμένου να τον κατα­γράψουν.
Οι Έλληνες Θεοί είναι πολύμορφοι, πολυποίκιλοι, πολυεπίπεδοι.
Την μια στιγμή εμφανίζονται ως τρυφεροί σύντροφοι στα όνειρα των παιδιών, ικανοί να τους εμπνεύσουν, διαμέσου της γοητείας της μυθικής αφήγησης, ύψιστα ιδανικά, καθοριστικά για όλο τους τον βίο, την επομένη παρουσιάζονται ως πρόθυμοι φίλοι και αρωγοί στην κάθε καθημερινή δυσχέρεια των ενηλίκων που τους επικαλούνται, κι έπειτα εμφανίζονται σε όσους το επιθυμούν, ως σοφότατοι και πάντα φιλικοί ιεροφάντες, ικανοί να αποκαλύψουν στους μύστες πλήθος ψηγμάτων αιώνιας κο­σμικής σοφίας.
Οι Έλληνες Θεοί δεν βρίσκονται εκτός του Σύμπαντος Κό­σμου ούτε κατασκεύασαν τον Κόσμο.
Ο Κόσμος τούτος υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει από μόνος του. Οι Θεές και οι Θεοί απλά τον κατοικούν και τον φροντίζουν.
Είναι δυναμικά μέλη του Σύμπαντος Κόσμου, αναντικατάστατες συνιστώσες της λειτουργίας του.
Ή - επαναλαμβάνω - ποιητικές εκφράσεις των φυσικών δυνάμεων οι οποίες συνιστούν, ορίζουν και διασφαλίζουν τη λει­τουργία του Σύμπαντος Κόσμου!..

Tου Μάριου Βερρέτα (από το βιβλίο του "ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΕΛΛΗΝΑΣ")


«Οι θνητοί νομίζουν ότι οι θεοί γεννιούνται και ότι έχουν φορέματα και φωνή και σώμα σαν το δικό τους. Αλλά αν τα βόδια και τα άλογα ή τα λιοντάρια είχαν χέρια ή μπορούσαν να σχεδιάσουν με τα χέρια και να κάνουν έργα που κάνουν οι άνθρωποι, τα άλογα θα απεικόνιζαν τους θεούς σαν άλογα , τα βόδια σαν βόδια, και θα έκαναν το σώμα τους σαν το δικό τους. Οι Αιθίοπες λένε ότι οι θεοί τους είναι πλακουτσομήτιδες και μαύροι.
Κανένας άνθρωπος δεν ξέρει, ούτε θα μάθει ποτέ, την αλήθεια για τους θεούς και για τα όσα λέω, γιατί ακόμα κι αν κατά τύχη κάποιος είπε την πλήρη αλήθεια, δεν το ξέρει. Για όλα τα πράγματα υπάρχουν μόνο γνώμες.
Οι θεοί δεν τα φανέρωσαν όλα εξαρχής στους ανθρώπους, αλλά ψάχνοντας οι άνθρωποι βρίσκουν με τον καιρό το καλύτερο». ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ
«Τα περί αοράτων όπως και τα περί των θνητών μόνο οι θεοί τα αντιλαμβάνονται με σαφήνεια, οι άνθρωποι μπορούν μόνο να κάνουν υποθέσεις».  ΑΛΚΜΑΙΩΝ Ο ΚΡΟΤΩΝΙΑΤΗΣ

 

 

 

 

 

https://enneaetifotos.blogspot.com/2022/09/2022.html

 

 

ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΤΑ «ΗΡΑΙΑ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ 2022» ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΗΡΑΣ ΣΤΗΝ ΣΑΜΟ

«Και να που τώρα έφθασε – πάλι η γιορτή της Ήρας κι όλες πομπή ας κάνουμε – κι όλες μαζί ας πάμε μα πρώτα ας ξεχωρίσουμε – από τις νιες δεκάξι οι οχτώ να ναι της Ήλιδας – κι οι άλλες οχτώ της Πίσσας με μουσική της φόρμιγας – της άρπας και της λύρας το πέπλο αυτό το διάφανο – να πάμε στη θεά μας και δυο χορούς να στήσουμε – δεξιά κι αριστερά μας της Ιπποδάμειας το χορό – μαζί και της Φυσκόας»

Άρωμα Αρχαίας Ελλάδας ένιωσαν εκατοντάδες τουρίστες και ντόπιοι, που είχαν την τύχη να παρακολουθήσουν τις εκδηλώσεις της εορτής «Ηραία – Πυθαγόρεια», η οποία διεξήχθη στο Ηραίο και το Πυθαγόρειο 19 και 20 Αυγούστου. Η κορύφωση το βράδυ του Σαββάτου (20/08), με την αναβίωση της μεγάλης πομπής των Ηραίων, πάει σε βάθος 2200 χρόνων. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της εορτής Ηραία – Πυθαγόρεια 2022, η οποίο έχει γίνει πλέον θεσμός για την Σάμο και συγκεντρώνει αρκετούς φίλους από πολλές γωνιές του εξωτερικού.

Η μεγάλη πομπή των Ηραίων ξεκίνησε από το Δημοτικό Σχολείο Πυθαγορείου, συνέχισε στους κεντρικούς δρόμους του Πυθαγορείου, ενώ υπό το βλέμμα του «Πυθαγόρα», πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι το άναμμα της ιερής φλόγας, με τη συμμετοχή τραγουδιστών, χοροθέατρο, εμπνευσμένα από Αρχαίους Ελληνικούς Μύθους. Φαντασμαγορική στιγμή η μεταφορά των ιερειών με πλοιάριο στον θαλάσσιο χώρο του λιμανιού, με τις αναμμένες δάδες να δίνουν ένα θέαμα πρωτόγνωρο.

Περισσότεροι από 350 εθελοντές πήραν μέρος στην αναπαράσταση των Αρχαίων Ηραίων, που γίνονταν πριν από 2.200 χρόνια στο νησί προς τιμή της θεάς Ήρας. Κατά την Αρχαιότητα, οι εκδηλώσεις προς τιμή της Ήρας γίνονταν σε πολλές πόλεις της Αρχαίας Ελλάδας και ονομάζονταν «Ηραία». Τα λαμπρότερα Ηραία γίνονταν στο Άργος, στην Σάμο και στην Ολυμπία. Οι ναοί προς τιμή της Ήρας είχαν το όνομα «Ηραίο», με πιο σημαντικό στον ελλαδικό χώρο να είναι το Ηραίο της Σάμου.

Τα «Ηραία – Πυθαγόρεια» έχουν αναγνωρισθεί για την προσφορά τους στον πολιτισμό και στην Ελληνική κουλτούρα από την UNESCO, το Γραφείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα, αλλά και την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και έχουν τεθεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Τουρισμού και Πολιτισμού.


Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να δείτε ΕΔΩ …

https://samostoday.gr/ , Οπτικοακουστικό: ΜικρέςΔιαδρομές Σάμου



ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...