ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

05 Ιουνίου 2024

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΠΑΝΤΑ ΠΡΩΤΟΠΟΡΑ. Έλληνες εφοπλιστές: «ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΠΥΡΗΝΟΚΙΝΗΤΑ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΕΟΥΣ, ΤΕΤΑΡΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ, ΠΥΡΗΝΙΚΟΥΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΕΣ. Το μόνο καύσιμο με μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι η πυρηνική ενέργεια». Ναυπηγεία της Ιαπωνίας και της Κορέας και κορυφαίοι νηογνώμονες, μεταξύ των οποίων είναι η Lloyd's Register, η Bureau Veritas και η RINA εργάζονται για την ανάπτυξη πυρηνοκίνητων πλοίων.

 

 

ΑΡΘΡΑ ΜΑΪΟΥ 2024

 

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ (ΜΕ ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ) ΧΤΙΖΟΥΝ ΝΕΟ ΠΥΡΗΝΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ - ΤΟ ΤΡΙΤΟ - ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ. ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΡΩΜΙΟΙ, ΑΦΟΥ ΚΑΨΟΥΝ ΤΑ ΔΑΣΗ ΤΟΥΣ, ΕΙΣΑΓΟΥΝ ΜΕ ΜΑΝΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥΣ ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΕΣ, ΠΛΟΥΤΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ "ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΑΙ CIA". ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΟΥΝ ΚΙ ΑΥΤΟΙ ΠΥΡΗΝΙΚΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ. Τούρκος ΥΠΕΝ: «Βρισκόμαστε κοντά σε συμφωνία με την Κίνα για κατασκευή πυρηνικού σταθμού στην Ανατ.Θράκη». Στόχος είναι να παράγει η Τουρκία 20 γιγαβάτ από τους πυρηνικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής. ΟΛΑ ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΣΕ ΛΙΓΟ ΦΘΗΝΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ. ΟΙ ΡΩΜΙΟΙ ΤΡΕΜΟΥΝ ΤΗΝ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.

 

 Στριμωγμένοι οι πνευματικοί Ισραηλίτες, δηλ. οι ορθόδοξοι χριστιανοί κομμουνιστές Ρωμιοί του Δυτικού Ισραήλ: όλες οι βαλκανικές χώρες και η Τουρκία φτιάχνουν πυρηνικά εργοστάσια. Σε λίγο οι Έλληνες εφοπλιστές θα γεμίσουν το Αιγαίο και την Μεσόγειο με πυρηνοκίνητα πλοία. Αυτοί όμως, σταθεροί, θα ασχολούνται με το καταραμένο εμβόλιο.

 

 

Δεν υπάρχουν σήμερα έτοιμες λύσεις για εναλλακτικά καύσιμα στη ναυτιλία, ωστόσο η πυρηνική ενέργεια και οι νέοι τέταρτης γενιάς αντιδραστήρες έχουν μπει πάνω στο τραπέζι των συζητήσεων. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν Έλληνες εφοπλιστές μιλώντας στο 9ο capital link Maritime Leaders Summit.

Το θέμα έθεσε αρχικώς ο Γιώργος Γιουρούκος της εκτελεστικός πρόεδρος Global Ship Lease οποίος δήλωσε: «Κανείς δεν ξέρει ποιο θα είναι το εναλλακτικό καύσιμο το οποίο θα επικρατήσει. Το μόνο καύσιμο με μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είναι η πυρηνική ενέργεια η οποία με την ύπαρξη των νέου τύπου αντιδραστήρων δεν είναι επικίνδυνη».

Ο Γιώργος Καραγεωργίου πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Olympic Shipping ανέφερε ότι ο όμιλός του έχει υπογράψει συμφωνία με μεγάλη ξένη εταιρεία για την ανάπτυξη τέτοιων συστημάτων. Ωστόσο όπως έσπευσε να προσθέσει «πρόκειται για ένα θέμα που θέλει τουλάχιστον 15 χρόνια ακόμα προκειμένου να εξελιχθεί».

Ο Χάρης Βαφειάς ιδρυτής των εισηγμένων στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές ναυτιλιακών εταιρειών Stealth Gas, Imperial Petroleum και C3iS, δήλωσε ότι όταν πριν από τέσσερα χρόνια είχε θέσει το θέμα δεν ήταν πολλοί που τον πίστευαν ενώ σήμερα είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα.

 


Ο Γιώργος Οικονόμου ιδρυτής της TMS τόνισε ότι η πυρηνική ενέργεια είναι ίσως η ιδανικότερη λύση, αλλά θεωρεί ότι δεν θα προχωρήσει για πολιτικούς λόγους. Ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου της Safe Bulkers ανέφερε ότι για τα επόμενα 30-40 χρόνια δεν υπάρχει προοπτική για χρήση πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία: «Εμείς δεν πρόκειται να το δούμε. Ίσως οι επόμενες γενιές σε 30-40 χρόνια» σχολίασε.

Πάντως στη ναυτιλία υπάρχει μία μεγάλη μερίδα που κρατάει αποστάσεις από την πυρηνική ενέργεια.

 

Πηγή: newmoney.gr

 

Πυρηνική ενέργεια και σε εμπορικά πλοία: Νέο σχέδιο για πράσινη μετάβαση 

https://www.businessdaily.gr/oikonomia

Νέα παγκόσμια ένωση ιδρύθηκε στο Λονδίνο για να προωθήσει τη χρήση πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία, καθώς ο κλάδος αναζητεί το καλύτερο καύσιμο για την πράσινη μετάβαση.

Ένα βήμα πιο κοντά στην υιοθέτηση της πυρηνικής ενέργειας βρίσκεται η ναυτιλία, η οποία φαίνεται να οδεύει ολοταχώς προς τους αντιδραστήρες, υπό την πίεση να πετύχει φιλόδοξους πράσινους στόχους μέχρι το 2050.

Ανακοινώθηκε η σύσταση μιας νέας παγκόσμιας ένωσης (Nuclear Energy Maritime Organization - NEMO) με έδρα το Λονδίνο που θα στοχεύει στην ανάπτυξη λύσεων πυρηνικής ενέργειας για τον ναυτιλιακό τομέα.

Η ίδρυση της ένωσης πριν από λίγες ημέρες αποτελεί ισχυρή ένδειξη ότι η πυρηνική ενέργεια κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία, την στιγμή που υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα σχετικά με τον βαθμό ανάπτυξης των υπόλοιπων καυσίμων που παράγουν μηδενικούς ρύπους.

Στα 11 ιδρυτικά μέλη της ένωσης συγκαταλέγονται ναυπηγεία της Ιαπωνίας και της Κορέας, όπως, επίσης, και κορυφαίοι νηογνώμονες, μεταξύ των οποίων είναι η Lloyd's Register, η Bureau Veritas και η RINA. 

Πρόκειται για εταιρείες που όχι μόνο πιστοποιούν ότι η ναυπήγηση ενός πλοίου συμμορφώνεται με τα σχετικά πρότυπα αλλά έχουν και συμβουλευτικό ρόλο σε επαφές με Έλληνες εφοπλιστές.

Σε ανακοίνωση της ένωσης, που θα ξεκινήσει τη λειτουργία της το δεύτερο τρίμηνο του 2024, τονίζεται ότι θα παρέχεται εξειδικευμένη καθοδήγηση για την πυρηνική ενέργεια, ενώ θα προωθούνται «υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας, και περιβάλλοντος στην ανάπτυξη αυτού του εκκολαπτόμενου βιομηχανικού τομέα».

«Οι προηγμένες πυρηνικές τεχνολογίες που αναπτύσσονται στη θάλασσα μπορούν να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, να ενισχύσουν την κοινωνική ευθύνη και να αυξήσουν την οικονομική ανταγωνιστικότητα. Η NEMO στοχεύει στην παροχή μιας πλατφόρμας για την δικτύωση των μελών της και τη διευκόλυνση μιας λειτουργικής σύνδεσης μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών με γνώμονα την προώθηση της ανάπτυξης και της ανταλλαγής βέλτιστων πρακτικών», αναφέρει η ανακοίνωση.

Κυριαρχεί το LNG

Έως τώρα, οι εφοπλιστές δείχνουν μια σαφή προτίμηση στις παραγγελίες των νεότευκτων πλοίων με κινητήρες LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο).

Από το συνολικό βιβλίο παραγγελιών για το 2023, το 37,4% της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων στηρίζεται στο LNG (916 πλοία), το 8,3% κάνουν χρήση της μεθανόλης (203 πλοία), ενώ πάνω από το 3% (379 πλοία) θα κάνουν χρήση άλλων εναλλακτικών καυσίμων συμπεριλαμβανομένων του υδρογόνου, του αιθανίου, των βιοκαυσίμων και της μπαταρίας/υβριδικής ώθησης, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Clarkson.

Η μεγάλη έλλειψη των υποδομών που θα υποστηρίξουν την πράσινη ενέργεια προβληματίζει έντονα την ναυτιλία, η οποία θα συναγωνίζεται άλλους μεταφορικούς τομείς όπως οι αεροπορικές εταιρείες για καύσιμα. Κατά συνέπεια, εξετάζεται όλο και περισσότερο η επιλογή της πυρηνικής ενέργειας.

Αν και αναγνωρίζονται οι κίνδυνοι με τη συγκεκριμένη ενέργεια, πολλοί στον κλάδο το θεωρούν δεδομένο ότι προς τα εκεί θα στραφεί η ναυτιλία.

Ο νηογνώμονας ABS ανήκει στις εταιρείες που υποστηρίζουν ανοιχτά την πυρηνική επιλογή, κάνοντας λόγο για πηγή ενέργειας που μπορεί να συμβάλλει σε μια πιο βιώσιμη ναυτιλιακή βιομηχανία.

«Υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία αυτή τη στιγμή για τις μελλοντικές κυβερνήσεις να οδηγήσουν την ατζέντα με πρακτικά έργα παρέχοντας πραγματικές εφαρμογές προηγμένης πυρηνικής τεχνολογίας σε ένα κυβερνητικό ελεγχόμενο και ρυθμιζόμενο περιβάλλον», δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος και CEO της ABS Christopher J. Wiernicki.

«Η αναπτυξιακή πορεία της πυρηνικής ενέργειας στη θάλασσα θα απαιτήσει μια συντονισμένη προσπάθεια δημόσιου-ιδιωτικού τομέα», πρόσθεσε ο ίδιος.

Ως ένδειξη της πορείας που παίρνουν οι εξελίξεις, η ABS πρόσφατα ενέκρινε τον σχεδιασμό ενός πλωτού πυρηνικού σταθμού ηλεκτροπαραγωγής που βασίζεται σε συμπαγείς αντιδραστήρες λιωμένου άλατος από την νοτιοκορεάτικη ναυπηγική εταιρεία Samsung Heavy Industries (SHI). Μεγάλες εταιρείες στη Κορέα, επίσης, εργάζονται για την ανάπτυξη πυρηνοκίνητων πλοίων.

 

ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...