ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

27 Νοεμβρίου 2021

Ο ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΑΣ ΠΥΡΗΝΙΚΗΣ ΣΥΝΤΗΞΗΣ ΤΥΠΟΥ TOKAMAK ΤΗΣ ΚΟΡΕΑΣ ΠΕΤΥΧΕ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ 100.000.000 ΒΑΘΜΩΝ ΓΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ. ΟΙ ΚΟΡΕΑΤΕΣ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΗΛΙΟΥ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΕΧΩΒΑ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ.

 

ΝΕΩΤΕΡΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ «ΦΑΡΜΑΚΩΝ» ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΦΑΡΜΑΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΑΡΜΑΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ.


ΜΑΚΡΟΝ: «Η ΓΑΛΛΙΑ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΝΕΟΥΣ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΗ ΧΩΡΑ». ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ: «Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΛΛΟΥΣ ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ ΑΙΟΛΙΚΟΥΣ ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ, ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΕΠΙΔΟΤΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΠΟΥ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ».



Όλος  ο  κόσμος  εργάζεται,  έχει  όνειρα  για  το μέλλον,  γεννοβολά,  κατασκευάζει  μηχανές,  δημιουργεί.  Στην  Ελλάδα  παρακολουθούμε  τους  άλλους,  σχολιάζουμε  αφ' υψηλού  τα  πάντα,  κάνουμε λιτανείες για να βρέξει  και  για  να  μην  βρέξει,  ουρλιάζουμε στον Ιεχωβά ΑΛΛΗΛΟΥΪΑ  (= αλληλουγιάχ, στα εβραϊκα δοξάστε - έλληνες (!)  τον Ιεχωβά),  κατακεραυνώνουμε  το  καταραμένο  εμβόλιο  και  σφάζουμε  κάθε  χρόνο  300.000  αγέννητα  έμβρυα.  

Ο  ΛΑΟΣ  ΤΩΝ  ΠΟΙΗΤΩΝ  ΕΓΙΝΕ  ΛΑΟΣ  ΤΩΝ  ΘΕΑΤΩΝ. 


Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΡΩΜΙΩΝ. Χαμός σε bachelor στη Μεσσηνία – Νέγροι έστειλαν στο νοσοκομείο νύφη, μητέρα και κουμπάρα! pronews.gr Χαμός επικράτησε σε bachelor party στη Μεσσηνία, καθώς η κατάσταση ξέφυγε και οι... Νέγροι χορευτές, έστειλαν στο νοσοκομείο τη νύφη, την μητέρα της αλλά και την κουμπάρα. «Φαίνεται όμως ότι τα προσόντα των χορευτών ήταν τόσο μεγάλα και σε συνδυασμό με το ποτό που έρρεε άφθονο, δημιούργησε μια χαοτική κατάσταση» λέει Μέσο της Μεσσηνίας. Και προσθέτει πιπεράτες λεπτομέρειες: «η κουμπάρα ξεκίνησε το γλέντι με έναν από τους χορευτές που της είχε γυαλίσει από την αρχή της βραδιάς. Κάπου εκεί μπλέχτηκε και η μητέρα της νύφης η οποία μάλιστα φαίνεται ότι είχε πολύ καιρό να δει ανάλογο θέαμα. Η νύφη όπως μαρτυρούν όσοι ήταν παρόντες δεν ήθελε και πολλά, αφού είχε κατεβάσει και εκείνη με την σειρά της πολλά ποτά, αλλά φαίνεται ότι ήθελε να δοκιμάσει και κόλπα που δεν είχε ξανακάνει στην ζωή της γι’ αυτό πήρε δύο χορευτές για να της τα δείξουν». Στα επείγοντα Το πρόβλημα όμως και για τις τρεις γυναίκες ήταν ότι η εμπειρία με τους Νέγρους ανάγκασε τις κυρίες να μεταφερθούν στα επείγοντα του νοσοκομείου για να τους παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες, προσπαθώντας μάλιστα να συγκαλύψουν το γεγονός! Δεν πίστευαν στα μάτια τους οι γιατροί του νοσοκομείου όταν είδαν μπροστά τους τις τρεις γυναίκες σε αυτή την κατάσταση! Λογάριαζαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο, που στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν μια από τις ξαδέλφες του γαμπρού η οποία πήγε και τα κάρφωσε όλα για την νύχτα του Bachelor με αποτέλεσμα και ο γάμος να σχολάσει. Φυσικά γάμος δεν έγινε και δεν υπάρχει καμία επαφή των δύο οικογενειών, αφού εκτός από το μελλόνυμφο ζευγάρι που χώρισε τώρα χωρίζει και η μητέρα της νύφης, αφού και ο πατέρας την έχει πετάξει έξω από το σπίτι! ΣΗΜΕΙΩΣΗ: την επόμενη ημέρα οι ρωμιοί και οι ρωμιές, οι ευσεβείς ορθόδοξοι χριστιανοί, θα ήταν στον «ιερό» τους ναό, σοβαροί και γεμάτοι πίστη, για να παρακολουθήσουν το «μυστήριο» του γάμου, στο οποίο ο ιερέας του Ιεχωβά θα τους χόρευε τον Ησαΐα και θα τους προέτρεπε να μιμηθούν τον μάγο Αβραάμ και την γυναίκα (και ταυτόχρονα αδελφή του) Σάρα, που την «νοίκιαζε» δεχόμενος χρυσάφι από πλούσιους άρχοντες. 



1967. «ΠΡΟΕΔΡΕ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ (21/4/1967), ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΒΙΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ». ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ ΠΡΌΕΔΡΟΣ ΤΖΟΝΣΟΝ: «πώς γίνεται να βιάζουν μία πουτάνα»; Αληθινός διάλογος στις ΗΠΑ.








ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΡΑΤΖΑΣ,  unboxholics 


Ακόμα ένα βήμα προς την ατελείωτη ενέργεια έκαναν οι Κορεάτες, αφού το Ινστιτούτο Πυρηνικής Σύντηξης έσπασε το προηγούμενο ρεκόρ του KSTAR αντιδραστήρα, γνωστού και ως ο “τεχνητός Ήλιος” της Νότιας Κορέας. Ο τύπου Tokamak αντιδραστήρας κατάφερε να συντηρήσει το πλάσμα για 30 δευτερόλεπτα σε θερμοκρασίες 100 εκατομμυρίων βαθμών Κελσίου, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ κατά 10 δευτερόλεπτα.


Η πυρηνική σύντηξη είναι η ίδια αντίδραση που έχει ο Ήλιος μας και όλα τα άστρα για να παράγουν πρακτικά ατελείωτα αποθέματα ενέργειας. Οι Tokamak αντιδραστήρες προσπαθούν να αναπαράγουν την ίδια αντίδραση χρησιμοποιώντας πανίσχυρους μαγνήτες για να ελέγξουν και να σταθεροποιήσουν τη χαοτική ροή του πλάσματος που έχει θερμοκρασίες εκατομμυρίων βαθμών. Έτσι, τα άτομα μπορούν να ενωθούν σχηματίζοντας βαρύτερα στοιχεία, απελευθερώνοντας τεράστια ποσά ενέργειας.

Η κατασκευή του KSTAR (Korea Superconducting Tokamak Advanced Research) ολοκληρώθηκε το 2007 και πέρυσι έσπασε ρεκόρ φτάνοντας σε θερμοκρασία πλάσματος 100 εκατομμυρίων βαθμών Κελσίου για 20 δευτερόλεπτα. Επόμενος στόχος της ομάδας είναι να φτάσει τα 300 δευτερόλεπτα μέχρι το 2026.

Παρόλη την πρόοδο όμως, ο δρόμος για παραγωγή ενέργειας από πυρηνική σύντηξη είναι μακρύς και όλα δείχνουν πως δε θα επιτευχθεί αυτή τη δεκαετία. Έως τώρα, η ενέργεια που χρειάζεται για να τροφοδοτηθεί ένας Tokamak αντιδραστήρας ξεπερνά κατά πολύ την ενέργεια που παράγεται από αυτόν.

Το KSTAR είναι πρακτικά μια συσκευή που δημιουργεί συνθήκες παρόμοιες με αυτές που επικρατούν σε ένα αστέρι όπως ο Ήλιος μας, με σκοπό να μελετηθεί η ενέργεια της πυρηνικής σύντηξης. Το σκεπτικό των ερευνητών είναι ότι αυτή η ενέργεια θα μπορούσε να διοχετευθεί και να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια με τη βοήθεια μαγνητικών πεδίων.

Η πρόοδος που έχουν σημειώσει είναι αρκετά σημαντική, καθώς μόλις το 2018 κατάφεραν να πετύχουν τόσο υψηλή θερμοκρασία, ενώ πέρυσι την διατήρησαν για 8 δευτερόλεπτα. Οι 100.000.000 °C απαιτούνται προκειμένου τα άτομα του υδρογόνου να αποκτήσουν ικανή ενέργεια για να ξεπεράσουν τις ηλεκτρικές απωθητικές δυνάμεις μεταξύ των πρωτονίων και να πραγματοποιηθεί η θερμοπυρηνική σύντηξη. Μια τέτοια πηγή ενέργειας θα μπορούσε να είναι μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για να μειωθεί η εξάρτηση του πλανήτη από τα ορυκτά καύσιμα.


Σύμφωνα με τον κ. Si-Woo Yoon, επικεφαλής του project,


Η τεχνολογία είναι το κλειδί για να επιτύχουμε παρατεταμένη λειτουργία στους 100.000.000 °C και να φτάσουμε κάποτε στην υλοποίηση της ενέργειας σύντηξης. Η επιτυχία του KSTAR να διατηρήσει αυτή τη λειτουργία για 30 δευτερόλεπτα αποτελεί κομβικό σημείο προκειμένου να φτάσουμε μελλοντικά στην κατασκευή ενός πυρηνικού αντιδραστήρα σύντηξης για εμπορική χρήση.



ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ


9 σχόλια:

  1. Μακρόν και Ντράγκι υπέγραψαν την ιταλογαλλική συνθήκη: «Οι παράνομοι μετανάστες να γυρνούν πισω στις πατρίδες τους».

    Υπεγράφη σήμερα η Ιταλογαλλική Συνθήκη Ενισχυμένης Διμερούς Συνεργασίας στο προεδρικό μέγαρο Κυρηνάλιο από τον Εμανουέλ Μακρόν και τον Μάριο Ντράγκι. Πρόκειται για Συνθήκη με έντεκα κεφάλαια, η οποία αφορά, μεταξύ των άλλων, τους τομείς της άμυνας, της εξωτερικής πολιτικής, του πολιτισμού, της βιομηχανικής συνεργασίας, των νέων τεχνολογιών, αλλά και την συνεργασία για την επίλυση προβλήμάτων στην Αφρική και στην Μεσόγειο.


    «Θέλουμε να δώσουμε έμφαση και σε μια ευρωπαϊκή πολιτική για το άσυλο και τα μεταναστευτικά ρεύματα, με την συμμετοχή όλης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, βάσει της αρχής της αλληλεγγύης. Πρέπει να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια πραγματική ευρωπαϊκή άμυνα», τόνισε ο Ιταλός πρωθυπουργός.


    «Δημιουργήσαμε ένα ιταλογαλλικό σπίτι, στο οποίο υπουργοί και διπλωμάτες θα μπορούν να μιλούν ελεύθερα», τόνισε ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, σύμφωνα με τον οποίο «η Ρώμη και το Παρίσι θα αναπτύξουν δράση υπέρ της ευρωπαϊκής άμυνας, θα στοχεύσουν στην επίλυση των προβλημάτων της Λιβύης ενώ παράλληλα επιθυμούν να τύχουν προστασίας τα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης και να καταπολεμηθεί η παράτυπη μετανάστευση».

    «Η Ευρώπη να δρα με συνοχή»

    «Θέλουμε μια ανοικτή, κυράρχη Ευρώπη, η οποία να δρα με συνοχή», υπογράμμισε ο Μακρόν.

    Ο Ιταλός πρωθυπουργός, από την μεριά του, υπογράμμισε ότι «η Ευρώπη πρέπει να μπορεί να υπερασπίζεται τα σύνορά της και η συνθήκη αυτή συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση».


    Σε ό,τι αφορά την αναθεώρηση του Συμφώνου Σταθερότητας, ο Μάριο Ντράγκι υπογράμμισε: «Οι δημοσιονομικοί κανόνες της Ευρώπης ήταν ήδη ανεπαρκείς πριν την πανδημία. Σήμερα η αναθεώρησή τους είναι αναπόφευκτη. Για να αντιμετωπίσουμε το κόστος της πανδημίας, την ανάγκη ισχυρής στήριξης από μέρους του δημοσίου, αλλά και για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και για να μπορέσουν να γίνουν τεχνολογικές επενδύσεις. Χρειάζονται νέοι κανόνες για να διορθώσουμε το παρελθόν και να σχεδιάσουμε το μέλλον».

    Αναφερόμενος, τέλος, στο μεταναστευτικό και το προσφυγικό, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρον δήλωσε:


    «Πρέπει να προσφέρουμε προστασία και υποδοχή στους πρόσφυγες. Αλλά οι άνδρες και οι γυναίκες που εισέρχονται στις χώρες μας παράνομα, πρέπει να συνοδεύονται και πάλι στις χώρες καταγωγής τους. Είναι ανάγκη να προστετεύσουμε τα εξωτερικά σύνορα της Ευρώπης, καταπολεμώντας και τους διακινητές που εκμεταλλεύονται τους μετανάστες».
    Ζ.Π.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΜΑΞΙ 1973.

    Σύρος, 1973. Στους δρόμους του νησιού κυκλοφορεί, πειραματικά, ένα ιδιαίτερο, καινοτόμο αυτοκίνητο

    Έχει την όψη ενός μίνι, δεν κάνει θόρυβο και δεν βγάζει καυσαέριο. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιστορίας. Ναι, με έδρα παραγωγής την πρωτεύουσα των Κυκλάδων! Ήταν πολύ καλό για να είναι… ελληνικό. Και πράγματι, έτσι αποδείχτηκε. Η ιστορία ξεκινάει στις αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν ο μεγαλοεφοπλιστής (και ιστορικός πρόεδρος του Ολυμπιακού) Γιάννης Γουλανδρής είχε μόλις αγοράσει την Enfield, την παλιά εταιρεία παραγωγής όπλων, που κατασκεύαζε το διάσημο τουφέκι Lee-Enfield Mk I.

    Εκείνη την εποχή κυριαρχούσαν στο παγκόσμιο οικονομικό σύστημα οι μεγάλοι Έλληνες εφοπλιστές, κατά κύριο λόγο ο Ωνάσης, ο Νιάρχος, ο Λιβανός και ο Γουλανδρής, που είχε έδρα του το Λονδίνο. Όταν πέρασε στην ιδιοκτησία του Γουλανδρή η Enfield, δεν κατασκεύαζε τίποτε, απλώς ήταν ένα ιστορικό brand name, που ο Γουλανδρής ήθελε διακαώς να ενεργοποιήσει ξανά και απλώς έψαχνε την κατάλληλη ευκαιρία. Η εταιρεία πειραματιζόταν τότε με διάφορα πρωτότυπα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά δεν είχε κατασκευάσει κάτι σημαντικό, ούτε είχε να επιδείξει κάποιες δικές της πατέντες.

    Η ευκαιρία ήρθε με την προκήρυξη του διαγωνισμού του Βρετανικού Συμβουλίου Ηλεκτρισμού (της βρετανικής ΔΕΗ), που ζητούσε ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης. Ο Γουλανδρής αμέσως κατάλαβε πως ήταν η ευκαιρία που ζητούσε, καθώς οι εταιρείες που δήλωσαν συμμετοχή, εκτός από την Enfield, ήταν δύο κολοσσοί της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Ford, που μετά το θρίαμβο στο Λε Μαν είχε κάνει απόβαση στην Ευρώπη, και η Leyland, που εκείνη την εποχή κατασκεύαζε το… ΜΙΝΙ και ήταν η κορυφαία σε πωλήσεις εταιρία στην Βρετανία.

    Ο Γιάννης Γουλανδρής κατάλαβε πως αν «κέρδιζε» στο δικό τους τομέα -την κατασκευή ενός αυτοκινήτου, έστω ηλεκτρικού- τους δύο γιγάντιους ανταγωνιστές του, τότε θα ξεκινούσε την νέα επιχειρηματική ζωή της Enfield με σημαντικό πλεονέκτημα.

    Η Enfield κέρδισε τον διαγωνισμό με το μοντέλο Enfield 8000 και μαζί τον θαυμασμό σημαντικών συμμάχων. Του Λόρδου Ρόθτσιλντ, που οδήγησε το αυτοκίνητο και έκανε δημόσιες δηλώσεις θαυμασμού, αυξάνοντας το κύρος της Enfield στην Βρετανία αλλά και του Προέδρου των ΗΠΑ, Ρόναλντ Ρίγκαν, που ζητούσε να γίνει εργοστάσιο που να παράγει το Enfield 8000 στην Καλιφόρνια!

    Κατόπιν του θριάμβου, ο Γουλανδρής άρχισε να επανδρώνει με ταλαντούχους μηχανικούς την εταιρεία, δημιουργώντας ένα πρότυπο για την εποχή εργοστάσιο στο Κάους, την πιο μεγάλη πόλη του νησιού Γουάιτ, απέναντι από το Σαουθάμπτον. Αν κι όλα έδειχναν ιδανικά, οι απεργίες της εποχής ήταν ένα εμπόδιο που ακόμα και ο πανίσχυρος Γουλανδρής δεν μπορούσε να ξεπεράσει. Έτσι αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή του Enfield 8000 στη Σύρο, καθώς εκείνη την εποχή έμενε στο νησί επιβλέποντας την νέα του επένδυση τα ναυπηγεία του Νεωρίου.

    Ως έδρα επιλέχθηκε το παλιό νηματουργείο του Βελισσαρόπουλου. Ανακατασκευάζεται και μεταφέρονται εκεί οι εργαλειομηχανές από το εργοστάσιο της Βρετανίας. Προσλαμβάνονται αρκετοί Έλληνες φανοποιοί, τεχνίτες, αλλά και ντόπιοι εργάτες με εμπειρία, προερχόμενοι από τα ναυπηγεία του νησιού.

    Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής βγαίνει τον Οκτώβριο του 1973. Θα έπρεπε να είναι μια ιστορική μέρα για την ελληνική βιομηχανία, καθώς θεωρείται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο που μπήκε σε παραγωγή. Η επιτυχία ήταν μεγάλη, αλλά η χρονική συγκυρία καθόλου ευνοϊκή.

    Η χώρα ταλανίζεται από πολιτικές αναταράξεις, με την ανατροπή του Παπαδόπουλου από τον Ιωαννίδη να ακολουθεί την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Η απόπειρα για Φιλελευθεροποίηση του καθεστώτος ματαιώνεται και η χώρα μπαίνει σε ένα νέο κύκλο εσωστρέφειας. Η καινοτομία στο επιχειρείν, με την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν βρίσκει το κατάλληλο έδαφος για να καλλιεργηθεί.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το γραφειοκρατικό «τέρας» άλλωστε είναι πανίσχυρο αιώνες τώρα στον ελληνικό κρατικό μηχανισμό και για μία ακόμα φορά στάθηκε εμπόδιο στη δημιουργία ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Enfield 8000 δεν πήρε ποτέ έγκριση τύπου, ενώ το ελληνικό κράτος δεν έδινε ούτε πινακίδες δοκιμής, με την αιτιολογία πως η εταιρεία θα έπρεπε πρώτα να έχει πουλήσει τουλάχιστον 10 αυτοκίνητα ώστε να χαρακτηριστεί αυτοκινητοβιομηχανία. Κι όλα αυτά ενώ το αυτοκίνητο ταξίδεψε σε πολλές περιοχές του κόσμου, ακόμα και στην Αυστραλία ή στη Σαουδική Αραβία! Συνολικά τα αυτοκίνητα που βγήκαν στην κυκλοφορία, από το 1973 έως το 1976, ήταν 112 και η συντριπτική πλειονότητα αυτών ταξίδεψε στη Μεγάλη Βρετανία.

      Ένας ακόμη «πονοκέφαλος» ήταν τα ανταλλακτικά, καθώς έρχονταν από την Αγγλία και όταν έφταναν, εκτός από το υψηλό κόστος μεταφοράς τους, έπρεπε να περάσουν τελωνείο, όπου και εκεί δημιουργούνταν διάφορα απρόοπτα. Κάποιοι από τους επιτελείς εκείνης της ομάδας που ανέλαβε το εγχείρημα θυμούνται το τελωνείο να παγιδεύει τις νταλίκες, για 2-3 ημέρες ή και παραπάνω, περιμένοντας το ανάλογο… αντίτιμο που θα βοηθούσε να ξεμπλοκάρουν τα φορτηγά και να παραδοθούν τα ανταλλακτικά στο εργοστάσιο.

      Ακόμα και μετά τη χούντα όμως, στη μεταπολίτευση, το «κράτος» δεν επέτρεψε στον Γουλανδρή να προχωρήσει, βάζοντας του διαρκώς τρικλοποδιές. Παρόλο τις φιλότιμες προσπάθειες των στελεχών της εταιρείας να προωθηθεί σε κυκλοφορία στην Ελλάδα και τη χρήση του από εταιρείες του Δημοσίου αλλά και την Ολυμπιακή Αεροπορία (ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν έτοιμος να υπογράψει συμβόλαιο για μαζική προμήθεια), δεν υπήρχε αποτέλεσμα λόγω μη απάντησης του Υπουργείου Οικονομικών στα αιτήματα της εταιρείας για τη φορολόγηση του. Η αδυναμία του κράτους να βρει τρόπους για τη φορολόγηση του ηλεκτρικού κινητήρα ήταν η βασική αιτία για τη μη χορήγηση έγκρισης τύπου.

      Πρωταγωνιστές του εγχειρήματος αυτού αναφέρουν πάντως ότι όλα τα προσκόμματα που έθεσε ο κρατικός μηχανισμός έχουν βαθύτερη αιτία τις πιέσεις του πετρελαϊκού λόμπυ και της συμβατικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία δεν θα ανεχόταν τη μαζική παραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Οι πιέσεις που ασκήθηκαν ήταν σε πολιτικό, οικονομικό και επιχειρηματικό επίπεδο.

      Η παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση της εποχής έβρισκε αντίθετες τις πετρελαϊκές εταιρείες και μόνο στην ιδέα παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αρκετά δεξαμενόπλοια παρέμεναν αραγμένα λόγω της κρίσης και ο Γουλανδρής -που είχε εν τω μεταξύ χάσει την υπομονή του με το ελληνικό κράτος- αποφάσισε να ανταποκριθεί όταν οι πετρελαϊκές εταιρείες του διεμήνυσαν να εγκαταλείψει την ιδέα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, για να αρχίσει να παίρνει παραγγελίες μεταφοράς και να δουλέψουν τα καριάβια του. Αυτή ήταν η χαριστική βολή για το Enfield 8000 και για το όνειρο παραγωγής ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ελληνικά χέρια.

      Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ «Ανάμεσα σε δύο νησιά» του, ειδικού σε θέματα αυτοκινήτου, δημοσιογράφου Μιχάλη Σταυρόπουλου καταπιάνεται με την ξεχασμένη, όσο και πονεμένη ιστορία του Enfield 8000.

      Δύο πρόσωπα που σχετίστηκαν στενά με το ελληνικό αυτοκίνητο της Σύρου μίλησαν στο news.gr. Ο μηχανικός Αλέξανδρος Μαραντζίδης, ήταν εκείνος που έφερε ένα Enfield και ανέλαβε την ανακατασκευή του στη Σύρο. Και ο Αντώνης Γαβαλάς, προϊστάμενος του εργοστασίου για τα δύο και κάτι χρόνια που αυτό λειτούργησε στο νησί.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
    2. Ακόμα κι έτσι όμως, ο Γουλανδρής εξελίχτηκε τρόπον τινά σε θεματοφύλακα μνήμης εκείνης της φιλόδοξης ελληνικής απόπειρας των 70s. Πριν από μερικά χρόνια ο Αλέξανδρος Μαραντζίδης, ένας από τους αρχι-μηχανικούς στην παραγωγή του αυτοκινήτου, εντόπισε ένα Enfield 8000 στη Μεγάλη Βρετανία. Με χορηγία από την οικογένεια Γουλανδρή το αυτοκίνητο έφτασε στη Σύρο, ταξινομήθηκε και δωρήθηκε στο Βιομηχανικό Μουσείο της Ελλάδας.

      «Η οικογένεια Γουλανδρή προσέφερε όλα τα χρήματα που απαιτούνταν. Είχα αναλάβει προσωπικά τη διαδικασία εκτελωνισμού του και την επιστροφή του στην Ελλάδα», έχει δηλώσει ο κ. Μαραντζίδης για το μοναδικό εν Ελλάδι απομεινάρι μιας προσπάθειας που (δυστυχώς) ήταν πολύ μπροστά από την εποχής της…

      Η Εθνική Λαϊκή Συνείδηση, έχει πολλάκις τονίσει ότι και τον ορυκτό πλούτο έχουμε, τους κατάλληλους επιστήμονες, αλλά και τους πατριώτες επιχειρηματίες, (που δυστυχώς οι μεν φεύγουν στο εξωτερικό λόγο της κρίσης που δημιούργησαν όλες οι κυβερνήσεις με τα αντισυνταγματικά μνημόνια , η δε πατριώτες επιχειρηματίες παραμερίζονται ελέο “Ευρωπαϊκών νταβατζήδων και των Νεοταξιτών”) , για έχουμε ανταγωνιστική βιομηχανία σε έλα τα επίπεδα! Μόνο με σωστή Εθνική Οικονομία απαλλαγμένη από της Ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες, που απαξιώνουν την Ελληνική πρωτογενή παραγωγή προς ικανοποίηση των Παγκόσμιων τοκογλύφων, που θέλουν μια Ελλάδα “Σερβιτόρα” και να ξεπουλά τον Εθνικό της Πλούτο! Ο Σοβαρός Εθνικός Παρεμβατισμός, είναι μονόδρομος, ώστε να ωφελείται και ο Έλληνας Επιχειρηματίας, ο Έλληνας Εργαζόμενος και το Ελληνικό Κράτος!

      https://elasyn.com/2021/11/25
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
  3. Η ΕΥΦΥΪΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ.


    Τι είναι σημαντικό να γνωρίζουν και να είναι σε θέση να κάνουν οι μαθητές που ολοκληρώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση; Πόσο προάγει αυτούς τους στόχους το εκπαιδευτικό σύστημα κάθε χώρας; Πρόκειται για τα βασικά ερωτήματα που θέτει το διεθνές πρόγραμμα PISA (Programme for International Student Assessment) του ΟΟΣΑ, το οποίο «μετράει την ικανότητα των 15χρονων μαθητών να εφαρμόζουν γνώσεις και κυρίως δεξιότητες στις Φυσικές Επιστήμες, στα Μαθηματικά και στην Κατανόηση Κειμένου ώστε να είναι σε θέση να συμμετέχουν ενεργά στη σύγχρονη κοινωνία», όπως λένε οι ειδικοί του ΟΟΣΑ. Η απάντηση για τους Ελληνες μαθητές είναι απογοητευτική, αποτυπώνοντας το τέλμα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
    Βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση και στα τρία τεστ.
    Μάλιστα, ένας Ελληνας μαθητής, για να φθάσει στο επίπεδο ενός μαθητή από τη Σιγκαπούρη, οι μαθητές της οποίας πρώτευσαν και στα τρία τεστ, πρέπει να καθίσει στο θρανίο επιπλέον 2,5 χρόνια!

    Ειδικότερα, ο διαγωνισμός PISA διεξάγεται ανά τριετία, με διαφορετικό κύριο αντικείμενο κάθε φορά και σύμφωνα με συγκεκριμένες και αυστηρές προδιαγραφές οι οποίες ακολουθούνται από όλες τις συμμετέχουσες χώρες προκειμένου να διασφαλιστούν η εγκυρότητα και η αξιοπιστία του. Το κύριο αντικείμενο αξιολόγησης για το PISA 2015 ήταν οι Φυσικές Επιστήμες. Tι σημαίνει πρακτικά η δεξιότητα στις Φυσικές Επιστήμες; Οπως εξήγησε στην «Κ» η κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου, εθνική διαχειρίστρια του PISA στην Ελλάδα, «ένας πολίτης με υψηλό επίπεδο εγγραμματισμού στις Φυσικές Επιστήμες λαμβάνει ενεργά μέρος σε έναν εμπεριστατωμένο δημόσιο διάλογο σε θέματα επιστήμης και τεχνολογίας. Προκειμένου να γίνει αυτό, απαιτείται ο πολίτης να έχει την ικανότητα να εξηγεί φαινόμενα με επιστημονικό τρόπο, να αξιολογεί και να θέτει επιστημονικά ερωτήματα και να ερμηνεύει με επιστημονικό τρόπο δεδομένα και στοιχεία. H κατανόηση των Φυσικών Επιστημών, καθώς και της τεχνολογίας που βασίζεται σε αυτές, είναι απαραίτητη όχι μόνο για αυτούς των οποίων η επαγγελματική σταδιοδρομία βασίζεται άμεσα σε αυτές, αλλά επίσης για κάθε πολίτη ο οποίος επιθυμεί να λαμβάνει τεκμηριωμένες αποφάσεις σε σχέση με πολλά επίμαχα και αμφιλεγόμενα ζητήματα – από πιο προσωπικά, όπως η υγιεινή διατροφή, έως πιο γενικά όπως η διαχείριση των αποβλήτων στις μεγάλες πόλεις, και παγκόσμια ζητήματα, όπως το κόστος και τα κέρδη από γενετικά τροποποιημένες καλλιέργειες ή ο μετριασμός των καταστροφικών συνεπειών της υπερθέρμανσης του πλανήτη».

    Στον διαγωνισμό μετείχαν 72 χώρες (35 χώρες του ΟΟΣΑ και 37 συνεργαζόμενες χώρες) και αξιολογήθηκαν περίπου 540.000 μαθητές, οι οποίοι αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα 29 εκατομμυρίων 15χρονων μαθητών από τα σχολεία των 72 χωρών.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από την Ελλάδα μετείχαν περίπου 5.500 15χρονοι μαθητές, από 212 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για την Ελλάδα τα αποτελέσματα είναι τα εξής:

      • Στις Φυσικές Επιστήμες, όπου δόθηκε το βάρος, οι Ελληνες μαθητές έφεραν τη χώρα μας στην 43η θέση. Με βάση τα ποιοτικά δεδομένα, οι Ελληνες βαθμολογήθηκαν με 455 βαθμούς, ενώ ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 493 βαθμοί και η πρώτη Σιγκαπούρη –πρώτευσε και στους τρεις τομείς– πήρε 556 βαθμούς. Η Ελλάδα κατατάσσεται στην ομάδα των χωρών με χαμηλότερη επίδοση από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ και με στατιστικά σημαντική διαφορά. Η Σλοβακία, η Χιλή και η Βουλγαρία είναι οι χώρες των οποίων η επίδοση δεν παρουσιάζει στατιστικά σημαντική διαφορά από την ελληνική. Το 2006, που κύριο γνωστικό αντικείμενο ήταν πάλι οι Φυσικές Επιστήμες, ο μέσος όρος της Ελλάδος ήταν καλύτερος από το 2015, στις 473 μονάδες. Από τις χώρες της Ευρώπης, χαμηλότερη επίδοση από την Ελλάδα είχαν οι Ρουμανία, Κύπρος, Μολδαβία, Αλβανία, Τουρκία, Μαυροβούνιο, Γεωργία, FYROM, Kόσοβο.

      • Στα Μαθηματικά, η Ελλάδα κατετάγη 43η, οι Ελληνες μαθητές βαθμολογήθηκαν με 454, ενώ ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι στους 490 βαθμούς και η Σιγκαπούρη είχε 564 βαθμούς.

      • Στην Κατανόηση Κειμένου, η Ελλάδα κατετάγη 41η, με 467 βαθμούς, τον μέσο όρο στους 493 βαθμούς και τη Σιγκαπούρη με 535 βαθμούς.

      Υπάρχουν βεβαίως και διαχρονικά στοιχεία που αποδεικνύουν την πορεία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το πιο εμφατικό: από το 2000, όταν έγινε ο πρώτος διαγωνισμός PISA, έως σήμερα, οι επιδόσεις της Ελλάδας και στα τρία πεδία δεξιοτήτων είναι (με δύο εξαιρέσεις) ή πτωτικές ή απόλυτα βαλτωμένες και σταθερά κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ.

      Τα αποτελέσματα του PISA αναδεικνύουν, όπως πάντα, ότι στο ελληνικό σχολείο δεν καλλιεργούνται η δημιουργικότητα, η σύνθεση και η κριτική σκέψη των μαθητών. Βασικός παράγοντας της σχολικής διαδικασίας είναι ο εκπαιδευτικός και σε αυτόν πέφτει το ενδιαφέρον. Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών υιοθετεί μετωπική μέθοδο διδασκαλίας και δεν προσαρμόζει το μάθημα στις ανάγκες και στο γνωστικό επίπεδο της εποχής. Δεν φαίνεται επίσης να είναι αποτελεσματική η αξιολόγηση των μαθητών, η οποία βασίζεται σε ξεπερασμένη μεθοδολογία. Επίσης, οι μαθητές δεν βελτιώνονται μέσω των παρατηρήσεων των δασκάλων τους διότι η αξιολόγηση - βαθμολόγηση γίνεται μηχανιστικά και διεκπεραιωτικά.
      Ζ.Π.

      Διαγραφή
    2. Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΑΠΛΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΟΣ.

      Ένα από τα πράγματα που αποκάλυψαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πως ο αριθμός των συμπολιτών που δυσκολεύεται να καταλάβει ακόμα και το πιο απλό κείμενο είναι ανησυχητικά μεγάλος. Ταυτόχρονα δημιούργησαν στους συμπολίτες αυτούς (και σε πολλούς άλλους) την ψευδαίσθηση πως η δυνατότητα να εκφραστούν εξαρτάται μόνο από μια σύνδεση στο ίντερνετ και ένα πληκτρολόγιο.
      Οι Έλληνες συμπολίτες μας α) έχουν πολύ σοβαρό πρόβλημα κατανόησης κειμένου, β) είναι τόσο επιπόλαιοι που σχολιάζουν κάτι δημοσίως χωρίς πρώτα να το διαβάσουν.


      Ο καθένας, ανεξαρτήτως ικανότητας κατανόησης κειμένου, ανεξαρτήτως ικανότητας έκφρασης στον γραπτό λόγο (όχι, δεν αρκεί να ξέρεις γραφή), έγινε όχι απλώς δημόσιος σχολιαστής, όχι απλώς αυστηρός κριτής, αλλά ένας οργισμένος εκδικητής που επιτίθεται εναντίον όποιου προκαλεί την ιερή οργή του. Το τι ακριβώς εκδικείται δεν είναι εύκολο να το καταλάβουμε (αν και συνήθως είναι τα προσωπικά του αδιέξοδα), αλλά αυτό που καταλαβαίνουμε είναι το πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα της κατανόησης κειμένου και της δυνατότητας έκφρασης με λέξεις.
      Αν σε αυτά τα προβλήματα προσθέσουμε και την απουσία κοινωνικού ελέγχου (αυτός που σχολιάζει αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περισσότερο μονολογεί παρά συζητά) που όσο να ‘ναι δημιουργεί την ανάγκη μιας κάποιας συγκράτησης, τότε μπορούμε κάπως πιο εύκολα να εξηγήσουμε αυτά που διαβάζουμε κάτω από τις αναρτήσεις στα μέσα της κοινωνικής δικτύωσης.

      Όλοι αυτοί καλούνται να ψηφίσουν και να συναποφασίσουν για το κοινό μας μέλλον. Και έχουν κληθεί να κάνουν το ίδιο και στο παρελθόν. Και κάποιοι θα μεγαλώνουν παιδιά. Και όλοι είναι μέλη της κοινωνίας που ζούμε και άρα τη διαμορφώνουν. Με την ίδια επιπολαιότητα και την ίδια αδυναμία κατανόησης. Και μοιάζουν να αυξάνονται. Και το χειρότερο είναι ότι αυξάνονται ανενόχλητοι. Γιατί τους τους αφήνουμε να ζουν στην ψευδαίσθησή τους μέχρι που η ψευδαίσθηση αυτή γίνεται τόσο μεγάλη που κινδυνεύουμε να μας καταπιεί όλους.
      Ζ.Π.


      Διαγραφή
  4. Ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε «σιδερένιο» καυτό εξωπλανήτη μικρότερο από τη Γη με έτος που διαρκεί μόνο οκτώ ώρες.
    Ο εξωπλανήτης GJ 367b κινείται πέριξ του άστρου του - ενός σχετικά ψυχρού ερυθρού νάνου (ενός άστρου κατηγορίας Μ) που έχει το μισό μέγεθος του Ήλιου.

    Μια διεθνής ομάδα αστρονόμων ανακάλυψε, σε απόσταση μόνο 31 ετών φωτός από τη Γη, έναν βραχώδη εξωπλανήτη μικρότερο από τη Γη (με περίπου τα τρία τέταρτα του μεγέθους της ή λίγο μεγαλύτερο από τον Άρη), ο οποίος έχει περίπου τη μισή μάζα του δικού μας πλανήτη, είναι πυκνός σαν σίδερο, ενώ επιπλέον είναι πολύ γρήγορος και το έτος του διαρκεί μόλις οκτώ ώρες.


    Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι έχει το 72% της ακτίνας της Γης και το 55% της μάζας της. Από τους περίπου 5.000 εξωπλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα, ο συγκεκριμένος είναι ένας από εκείνους με τη μικρότερη μάζα. Επίσης επειδή βρίσκεται σχετικά κοντά στη Γη, αποτελεί ιδανικό στόχο για περαιτέρω μελέτη.


    Οι 78 ερευνητές, με επικεφαλής την Κριστίνε Λαμ και τον Σίλαρντ Τσιζμάντια του Ινντιτούτου Πλανητικής Έρευνας του Γερμανικού Αεροδιαστημικού Κέντρου (DLR), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Science», πραγματοποίησαν την ανακάλυψη με το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο TESS και το επίγειο τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO).

    Ο εξωπλανήτης GJ 367b κινείται πέριξ του άστρου του - ενός σχετικά ψυχρού ερυθρού νάνου (ενός άστρου κατηγορίας Μ) που έχει το μισό μέγεθος του Ήλιου - σε υπερβολικά σύντομο χρόνο, διαγράφοντας μια πλήρη περιφορά σε μόνο οκτώ ώρες, δηλαδή αυτή είναι η διάρκεια του έτους του. Συγκριτικά, ο ταχύτερος πλανήτης του δικού μας ηλιακού συστήματος, ο Ερμής, έχει έτος διάρκειας 88 ημερών.

    Ο νέος εξωπλανήτης είναι βραχώδης και πολύ πυκνότερος από τη Γη, έχοντας πιθανώς έναν πολύ μεγάλο πυρήνα σιδήρου (που καταλαμβάνει έως το 86% του εσωτερικού του), εμφανίζοντας ομοιότητες με τον Ερμή, ο οποίος έχει επίσης έναν δυσανάλογα μεγάλο πυρήνα σιδήρου και νικελίου. Λόγω της εγγύτητας στο άστρο του, η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πλανήτη GJ 367b εκτιμάται σε 1.300 έως 1.500 βαθμούς Κελσίου, αρκετή για να λιώσει σίδηρο και πετρώματα.


    Η ακτινοβολία που ο εξωπλανήτης δέχεται από το μητρικό άστρο του, εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον 500 φορές ισχυρότερη από αυτή που δέχεται η Γη από τον Ήλιο, συνεπώς - σε συνδυασμό και με την καυτή επιφάνειά του - δεν αναμένεται να είναι φιλόξενος για ζωή και άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί μια «δεύτερη Γη». Πιθανώς πάντως στο ίδιο αστρικό σύστημα υπάρχουν και άλλοι εξωπλανήτες.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΛΕΕΙ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΕΜΙΣΤΗΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΟΝ ΚΟΙΝΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΛΕΕΙ ΟΧΙ ΣΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ.

    "Ναι" σε επενδύσεις και χρηματοδότηση της πυρηνικής ενέργειας από την Επίτροπο Σίμσον ώστε να εξασφαλιστεί η επάρκεια ισχύος


    Μια αλλαγή ταχύτητας στις επενδύσεις για πυρηνική ενέργεια στην Ε.Ε. είναι απαραίτητη ώστε να παραταθεί ο χρόνος λειτουργίας των υφιστάμενων μονάδων ως το 2050, στηρίζοντας την ενεργειακή μετάβαση, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε προ ημερών η επίτροπος ενέργειας, Κάντρι Σίμσον, σε συνέδριο του κλάδου.

    Σύμφωνα με το Euractiv, η επίτροπος τόνισε ότι "οι όροι της συζήτησης για την πυρηνική ενέργεια στην Ευρώπη αλλάζουν" ως αποτέλεσμα του κλιματικού επείγοντος και τεχνολογικών εξελίξεων όπως οι μικροί τμηματικοί αντιδραστήρες.

    Πέραν των δύο αυτών τομέων, η έμφαση θα πρέπει να δοθεί στο εξής στις επενδύσεις και τη χρηματοδότηση της πυρηνικής ενέργειας, όπως υπογράμμισε. "Σήμερα η μέση ηλικία του πυρηνικού στόλου της Ε.Ε. είναι τα τριάντα έτη. Σύμφωνα με την ανάλυσή μας, δίχως άμεσες επενδύσεις το 90% των αντιδραστήρων θα αποσυρθούν ως το 2030, όταν και θα τους χρειαζόμαστε περισσότερο".

    Σύμφωνα με την ίδια, η επέκταση της διάρκειας ζωής τους θα απαιτήσει 45-50 δις. ευρώ. "Για να διατηρηθεί η ίδια πυρηνική ισχύς όπως σήμερα, πάνω από δέκα κράτη-μέλη σχεδιάζουν 400 δις. ευρώ επενδύσεων για νέα ισχύ που θα εγκατασταθεί ως το 2050", πρόσθεσε.

    Ως εκ τούτου, ο ρόλος της χρηματοδότησης γίνεται κρίσιμος, όπως και η σημασία της νέας ταξονομίας που αναμένεται να υιοθετήσει η Ε.Ε. στα τέλη του έτους που θα θέτει τα κριτήρια αποδοχής για τις πυρηνικές μονάδες και τις μονάδες αερίου. Εν ολίγοις, η ταξονομία καλείται να κρίνει ποιες επενδύσεις θα είναι αποδεκτές ως "πράσινες" αποκτώντας πρόσβαση σε εύκολη χρηματοδότηση.

    Όλα αυτά τη στιγμή που η πρώτη πυρηνική δύναμη στην Ευρώπη, Γαλλία, παρουσίασε σχέδιο ανάπτυξης της πυρηνικής ενέργειας στο εξής με έμφαση στους μικρούς τμηματικούς αντιδραστήρες που θεωρείται ότι ελαχιστοποιούν τους κινδύνους και μεγιστοποιούν τα οφέλη και την ευελιξία για το σύστημα ηλεκτρισμού.

    Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι πληροφορίες για τη νέα ταξονομία που διέρευσαν κάνουν λόγο στην περίπτωση των μονάδων φυσικού αερίου για ένα όριο ρύπων στα 270 γρ./KWh και για επενδύσεις που θα ολοκληρωθούν ως το 2030.

    Σε κάθε περίπτωση, οι νέοι κανόνες αναμένονται με ενδιαφέρον από τους δύο αυτούς ενεργειακούς κλάδους, αφού θα καθορίσουν εν πολλοίς το μέλλον τους στις επόμενες δεκαετίες.

    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...