ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

01 Σεπτεμβρίου 2024

Κατασκευάζεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο μεταξύ Δανίας - Γερμανίας μήκους 18 χιλιομέτρων. Θα ενώνει την βόρεια με την κεντρική και νότια Ευρώπη. ΠΡΟΤΑΣΗ Ζ.Π.: ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΘΕΙ ΤΟΥΝΕΛ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ - ΚΡΗΤΗΣ

 

ΑΡΘΡΑ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2024






 

ΟΔΙΚΗ ΚΑΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ: 

ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ,  νησί Ελαφόνησος, στενό της Ελαφονήσου (πλάτος θαλάσσης 11 χλμ. - μέγιστο βάθος 180 μ.), ΚΥΘΗΡΑ,  στενό των Κυθήρων (πλάτος 33 χλμ., μέγιστο βάθος 160 μ.), νησί Χύτρα, νησί Πορί, νησί Πορέτι, ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ, στενό των Αντικυθήρων (πλάτος 32 χλμ., μέγιστο βάθος 700 μ.), Άγρια Γραμβούσα, ΚΡΗΤΗ.



Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται εργασίες για το έργο Fehmarnbelt Tunnel που θα «ενώσει» τη βόρεια με την κεντρική και νότια Ευρώπη.

Η μεγαλύτερη βυθισμένη σήραγγα κατασκευάζεται στη Βαλτική Θάλασσα και θα καταστήσει ευκολότερη τη μετακίνηση από τη Δανία στη Γερμανία.


Ειδικότερα, έχοντας μήκος 18 χλμ. η εν λόγω οδική και σιδηροδρομική σήραγγα θα ενώνει τη μικρή δανεζικη πόλη Rødbyhavn (στο νησί Lolland) με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden (στο νησί Fehmarn), διευκολύνοντας τη μεταφορά αγαθών, όπως χάλυβα, μέσω τρένων από τη Νορβηγία μέχρι και την κεντρική και νότια Ευρώπη.

Η σήραγγα θα φιλοξενεί αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, ενώ θα υπάρχουν και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές.

Σήμερα το ταξίδι Puttgarden- Rødbyhavn γίνεται με πλωτά μέσα και διαρκεί 45 λεπτά, ενώ με το που ολοκληρωθεί η σήραγγα -υπό την ονομασία Fehmarnbelt Tunnel- θα απαιτούνται μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με αυτοκίνητο.

Όσον αφορά στη διαδρομή Αμβούργο – Κοπεγχάγη που τώρα γίνεται σε 4,5 ώρες με το τρένο, χάρη στο νέο τούνελ θα μειωθεί σε 2,5 ώρες.

Για την κατασκευή του τούνελ θα χρησιμοποιηθούν περίπου 90 προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, καθένα εκ των οποίων έχει μήκος 217 μ. και βάρος 73.500 τόνους.

Η κατασκευή αυτών των κομματιών που θα ενώνονται μεταξύ τους σε βάθος περίπου 30 μέτρων συνθέτοντας τη συγκεκριμένη υποδομή-μαμούθ γίνεται σε ένα εργοστάσιο που δημιουργήθηκε ειδικά για το εν λόγω έργο.

Σε αντίθεση με άλλα υποθαλάσσια τούνελ, όπως η Σήραγγα της Μάγχης, που συνήθως κατασκευάζονται με μηχανήματα διάνοιξης που σκάβουν το έδαφος, τα τμήματα του Fehmarnbelt Tunnel δημιουργούνται πάνω στο έδαφος και στη συνέχεια βυθίζονται στον πυθμένα της θάλασσας -μια προσέγγιση που θεωρείται πιο αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 7 δισ. ευρώ, με τις εργασίες να ξεκινούν το 2021. Παρ’ όλα αυτά, οι προετοιμασίες ξεκίνησαν πολύ νωρίτερα. Οι μηχανικοί εδώ και 15 χρόνια τοποθετούν δείγματα σκυροδέματος στο νερό της περιοχής για να δουν πώς αντιδρούν διαφορετικά μείγματα στις συγκεντρώσεις αλατιού.

Επιπλέον, το έργο χρηματοδοτείται από ένα κρατικό δάνειο, το οποίο θα αποπληρωθεί μέσω διοδίων, ενώ έχει λάβει πάνω από 1 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ένα από τα σημαντικότερα ορόσημα του έργου ήταν η ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος της σήραγγας, το οποίο εγκαινιάστηκε στις 17 Ιουνίου από το Βασιλιά της Δανίας, Φρειδερίκο Ι’.

Ειδική αναφορά στο πρότζεκτ έκανε προ ολίγων ημερών η Πρεσβεία της Δανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο -μετά από σχετικό άρθρο του Guardian- δημοσιεύοντας και σχετικές φωτογραφίες.


ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ


1 σχόλιο:

  1. Ο πατέρας της κινεζικής ιστοριογραφίας Σίμα Κιαν (145 π.Χ - 86 π.Χ), ο οποίος έζησε στα πρώτα χρόνια της δυναστείας των Χαν, αναφέρει ένα περιστατικό που αφορά τον πρεσβευτή του αυτοκράτορα, Γου Ζανγκ Κιάν, ο οποίος είχε σταλεί στη Δύση προς αναζήτηση συμμάχων. Η Κίνα τότε στρεφόταν εναντίον των Ούνων. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του ο πρεσβευτής αιχμαλωτίστηκε από τον εχθρό. Ωστόσο κατάφερε να δραπετεύσει και βρέθηκε στην έρημο Τάκλα Μακάν, όπου συνάντησε έναν παράξενο λαό… τους Νταϊουάν. Οι αρχαιολόγοι σήμερα εικάζουν προς πρόκειται για τους Δαναούς. Σύμφωνα με τις περιγραφές του ιστορικού, ο πρεσβευτής είδε ανθρώπους, λευκούς, ψηλούς, με γενειάδα και στρογγυλά μάτια. Είχαν δυνατά άλογα, όμορφα κτίρια, περίτεχνα αντικείμενα και εντυπωσιακά αγάλματα.
    Η περιοχή στην οποία κατοικούσαν εικάζεται ότι ήταν η Αλεξάνδρεια η Εσχάτη, μια από τις πόλεις που είχε ιδρύσει ο Μέγας Αλέξανδρος. Οι αρχαιολόγοι λένε πως πιθανώς οι άνθρωποι που περιγράφει ο Κιαν ήταν Έλληνες. Όταν ο πρεσβευτής συνάντησε τον αυτοκράτορα και του μίλησε για τον λαό της ερήμου, ο ηγέτης ενδιαφέρθηκε για τα άλογα. Έτσι έγινε η πρώτη επαφή και άρχισε η ανταλλαγή προϊόντων που οδήγησε στη δημιουργία του Δρόμου του Μεταξιού.
    Γενικώς είναι γνωστό ότι ο Δρόμος του Μεταξιού ήδη λειτουργούσε από τον 1ο αιώνα π.Χ. και συνέδεε εμπορικά την αρχαία Ελλάδα, την Αίγυπτο και τη ρωμαϊκή αυτοκρατορία με την Κίνα.
    Ζ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...