ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

12 Δεκεμβρίου 2024

Έλον Μασκ: "με 20 δισ. δολάρια μπορώ να κατασκευάσω σήραγγα κάτω από τον Ατλαντικό μεταξύ Νέας Υόρκης και Λονδίνου". Ο Ε.Μασκ έγινε χθες ο πρώτος άνθρωπος στον πλανήτη με περιουσία που υπερβαίνει τα 400 δισ. δολάρια, ποσόν διπλάσιο του Ελληνικού ΑΕΠ. Ζ.Π.: « Έλον Μασκ, κατασκεύασε σήραγγα από Σπάρτη σε Κρήτη. Θα έχεις αιώνια δόξα».

 

ΒΙΟΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΑ; «Φτερά» έκαναν 323 φιαλίδια με θανατηφόρους ιούς από εργαστήριο στην Αυστραλία. Ανάμεσά τους και ο ιός της λύσσας, ο οποίος είναι ότι πιο κοντινό υπάρχει στο φαινόμενο «Ζόμπι» (νεκρώνει ο εγκέφαλος του ατόμου που έχει νοσήσει και επιδιώκει να δαγκώσει όποιον βρει κοντά του για να μεταδώσει τον ιό). «Ευτυχώς η διαδικασία οπλοποίησης ενός ιού είναι πολύ εξελιγμένη και δεν είναι κάτι που κάνει ένας ερασιτέχνης».

 

Κατασκευάζεται το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο μεταξύ Δανίας - Γερμανίας μήκους 18 χιλιομέτρων. Θα ενώνει την βόρεια με την κεντρική και νότια Ευρώπη. ΠΡΟΤΑΣΗ Ζ.Π.: ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΘΕΙ ΤΟΥΝΕΛ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ - ΚΡΗΤΗΣ

 





Οι προτάσεις για μια σήραγγα που θα συνδέει το Ηνωμένο Βασίλειο με τις ΗΠΑ κάτω από τον Ατλαντικό Ωκεανό έχουν επανέλθει, αλλά με τιμή σχεδόν 20 τρισεκατομμύρια δολάρια, το έργο είναι ένα μεγάλο ζητούμενο.

Τώρα ο Έλον Μασκ σχολιάζοντας σχετικά δημοσιεύματα αναφέρει ότι η δική του εταιρεία η boringcompany μπορει να κάνει το ίδιο έργο με κόστος «μόνο» 20 δισ.$.

Η ιδέα μιας «Διατλαντικής Σήραγγας» υπήρχε εδώ και λίγο καιρό, αν και ζητήματα κλίμακας, κόστους και χρησιμότητας έχουν καταπνίξει εδώ και καιρό κάθε ρεαλιστική εξέλιξη.

 

Ενώ μια πτήση μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης διαρκεί περίπου οκτώ ώρες, προηγουμένως δεν ήταν σαφές εάν τα τρένα που τρέχουν κάτω από τον ωκεανό θα έκαναν το ταξίδι αρκετά γρήγορο για να δικαιολογήσει το κόστος κατασκευής.

Με τις δύο παγκόσμιες πόλεις να απέχουν μεταξύ τους πάνω από 3.000 μίλια, η κατασκευή θα διαρκούσε αρκετά χρόνια -η σήραγγα της Μάγχης μήκους 38 χλμ. που συνδέει την Αγγλία με τη Γαλλία χρειάστηκε έξι χρόνια για να κατασκευαστεί- και θα απαιτούσε σημαντικές επενδύσεις.

Οι εκτιμήσεις για το κόστος έφτασαν τα 15,5 τρισεκατομμύρια £, που ισοδυναμεί με 19,8 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, οι εξελίξεις στην τεχνολογία σωλήνων κενού έχουν κάνει την ιδέα πιο βιώσιμη.

Δημιουργώντας ένα κενό μέσα στη σήραγγα και χρησιμοποιώντας οχήματα υπό πίεση, τα τρένα που ταξιδεύουν κατά μήκος της κατασκευής θα μπορούσαν θεωρητικά να φτάσουν ταχύτητες άνω των4.800 x.a.v. κάνοντας το ταξίδι μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης μόλις μια ώρα.

Αυτό οφείλεται στο ότι τα τρένα δεν θα αντιμετώπιζαν καμία αντίσταση αέρα εντός της σήραγγας, επιτρέποντάς τους να φτάσουν σε υψηλότερες ταχύτητες από τα μη συμβατικά τρένα. Αυτό το σχέδιο, ονομάζεται “hyperloop”.


ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...