H ΙΟΡΔΑΝΙΑ, ENA AΡΑΒΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ - ΕΡΗΜΟΣ 11 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ (ΤΟ 1960 ΗΤΑΝ 2 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΟΙ ΒΕΔΟΥΙΝΟΙ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΙ) ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΜΙΚΡΟΥΣ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΕΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗΝ ΡΩΣΙΑ.
Ο Τούρκος πρόεδρος Ρ.Τ.Ερντογάν, μπήκε στην πόλη Προύσσα
οδηγώντας το εγχώριο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Togg.
Είτε μας αρέσει στην Ελλάδα είτε όχι, πρόκειται για ακόμα ένα τουρκικό
επίτευγμα και επιτέλους θα πρέπει να δούμε και εδώ πότε θα δημιουργήσουμε και
θα παράξουμε κάτι σημαντικό και εμείς.
Ο Τούρκος πρόεδρος κατέφτασε στην πόλη Τζεμλίκ της επαρχίας Προύσας, οδηγώντας
ένα κόκκινο TOGG, για την τελετή θεμελίωσης του τοπικού εργοστασίου μπαταριών.
Η οροφή του αυτοκινήτου ήταν γεμάτη από γαρύφαλλά και ροδοπέταλα, που έραιναν
οι οπαδοί του Ερντογάν που του επεφύλαξαν θερμή υποδοχή.
Δεν έχει προηγούμενο η ζήτηση που γνωρίζει το TOGG T10X, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Τουρκίας. Οι τιμές του μήκους 4,6 μέτρων ηλεκτρικού SUV ανακοινώθηκαν στις 14 Μαρτίου και έκτοτε, το μοντέλο έχει αποκτήσει εκατοντάδες χιλιάδες πιστούς οπαδούς.
Μέσα σε περίπου δύο εβδομάδες, η πλατφόρμα της TOGG έλαβε περίπου 200.000 προπαραγγελίες, ξεπερνώντας ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, βέβαια, δεν μπορεί να ικανοποιήσει όλους τους φίλους του SUV, λόγω της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου της. Η παραγωγή του TOGG T10X εγκαινιάστηκε στις 29 Οκτωβρίου του 2022, ανήμερα της 99ης επετείου από την ανακήρυξη της Τουρκικής Δημοκρατίας.
Εκ των πρωταγωνιστών της εκδήλωσης ήταν ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος έχει στηρίξει ποικιλοτρόπως το εγχείρημα της TOGG. Το μοντέλο κατασκευάζεται στην περιφέρεια Gemlik της επαρχίας Προύσας, σε εγκαταστάσεις που, όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο, είναι υπερσύγχρονες, μιας και εφαρμόζονται οι πιο εξελιγμένες κατασκευαστικές μέθοδοι. H συνολική έκταση του εργοστασίου φτάνει τα 1,2 εκατ. τετραγωνικά μέτρα και απασχολούνται περίπου 4.300 εργαζόμενοι.
Το TOGG T10X έχει κατασκευαστεί ως οπισθοκίνητο με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας είτε 52,4 kWh, είτε 88,5 kWh και αυτονομία 314 ή 523 χλμ. αντίστοιχα.
Προσώρας είναι διαθέσιμο μόνο στην Τουρκία, αλλά εντός του 2024, η γειτονική χώρα θα επιδιώξει να το εξάγει σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία. Η τιμή του ξεκινά από 46.000 ευρώ και φθάνει τις 60.000 ευρώ. Θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με τους αγοραστές να μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε αυτονομία 314 ή 523 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την Togg.
https://twitter.com/i/status/1650737500825047040
Φιάσκο με το «ελληνικό»
ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Οι Γερμανοί θα το παράγουν στη Βουλγαρία – Μείναμε στη
φιέστα Κ.Μητσοτάκη
PRONEWS
Ηταν περίπου στα μέσα
Δεκεμβρίου του 2020 όταν η γερμανική εταιρία Next.e.Go Mobile SE ανακοίνωνε τα
σχέδιά της για την παραγωγή ενός μηδενικών ρύπων οχήματος πόλης στη χώρα μας.
Τότε έγινε μια
μεγαλειώδης φιέστα με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να ανακοινώνει ότι η
επένδυση της Γερμανικής Next e.GO θα φέρει στην Ελλάδα πάνω από 100 εκατ. ευρώ,
1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και 5.500 έμμεσες και παραγωγική δυναμικότητα έως
και 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως.
Πόσα πρωτοσέλιδα
γράφτηκαν για το «ελληνικό» αυτοκίνητο, πόσες βαρύγδουπες δηλώσεις από τα
κυβερνητικά στελέχη… Και όμως μετά από λίγους μήνες ξαφνικά το θέμα ξεχάστηκε.
Ο λόγος είναι ότι οι
Γερμανοί αποφάσισαν να γίνουν πιο συγκεκριμένοι αναφορικά με το ηλεκτρονικό
αυτοκίνητο που θα κατασκευάσουν σε εργοστάσιο της Γερμανίας (αρχικά).
Αυτό που μάθαμε τότε
είναι ότι τα εισαγωγικά που βάζαμε στη λέξη «ελληνικό» δικαιολογούνται όχι μόνο
από το γεγονός ότι το εν λόγω αυτοκίνητο δεν είναι σχεδιασμένο από Έλληνες
και δεν θα παράγεται από ελληνική εταιρία, αλλά και από το ότι η παραγωγή του
θα μοιραστεί από τη Next.e.Go σε διάφορες εγκαταστάσεις – κάτι που σημαίνει ότι
εκτός από την πατρίδα Γερμανία και την Ελλάδα, το e.GO Life θα παράγεται και
αλλού, στα λεγόμενα micro factories – μια ιδέα που φαίνεται να υιοθετείται και
από άλλους μικρούς ή ανερχόμενους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η
βρετανική ARRIVAL.
Φαίνεται λοιπόν ότι
μέρος της παραγωγής θα πραγματοποιείται στη Βουλγαρία, όπου από το 2023 θα
κατασκευάζονται 40.000 οχήματα ετησίως. Ενώ στην Ελλάδα, κατά πάσαν
πιθανότητα στην Καβάλα ή στη Θεσσαλονίκη ή στον Βόλο (οριστική απόφαση δεν έχει
ακόμα ληφθεί), η αρχή θα γίνει το 2024 με ένα εργοστάσιο μικρών διαστάσεων
κόστους 25 εκατομμυρίων ευρώ, από το οποίο σε πρώτη φάση θα βγαίνουν 2.000
αυτοκίνητα το χρόνο.
Δηλαδή στην Ελλάδα θα
έχουμε μόνο ένα μικρό εργοστάσιο το οποίο θα παράγει μόλις 2.000 αυτοκίνητα,
την ώρα που το μεγάλο εργοστάσιο θα βρίσκεται στη Βουλγαρία και θα παράγει
40.000 οχήματα, τεράστια η διαφορά!
Και φυσικά όλο αυτό… αν
όλα πάνε καλά.
Κάτι που φυσικά πέρασε
στα ψηλά, αλλά το επανάφερε στην επικαιρότητα ο ευρωβουλευτής της Νέας
Δημοκρατίας, Γιώργος Κύρτσος λίγες ώρες πριν διαγραφεί από το κόμμα.
«Άλλη μία επενδυτική…
επιτυχία. Το «ελληνικό» ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο έμεινε στις κυβερνητικές
ανακοινώσεις. Αντίθετα η μεγάλη επένδυση της Τουρκίας προχωράει. Θα αρχίσει να
εξάγει το made in Turkey ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο εντός του 2022. Μένουμε πίσω
σε κρίσιμα θέματα», έγραψε συγκεκριμένα ο Γ.Κύρτσος.
Μια αλήθεια που ενόχλησε
αρκετά το Μαξίμου, το οποίο έχει επενδύσει πολλά στο αφήγημα περί «νέων
επενδύσεων» στην Ελλάδα.
Την ίδια ώρα τι κάνει η
Τουρκία
Πριν από λίγο καιρό η
κοινοπραξία TOGG που κατασκευάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της
Τουρκίας ξεκίνησε τις δοκιμές εξέλιξής του – λίγους μήνες πριν το εμπορικό του
ντεμπούτο, μέσα στο 2022.
Οι δοκιμές στην πίστα
του πρώτου αυτοκινήτου που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της TOGG αφορούσαν
αρχικά στη συλλογή δεδομένων για την επιτάχυνσή του. Ωστόσο, σύμφωνα με την
εταιρεία, θα συνεχιστούν και σε άλλες επίσημες εγκαταστάσεις για την εξέλιξη
του αμαξώματος στο δρόμο, και για τις δοκιμασίες ανθεκτικότητας, αεροδυναμικής
και ηχομόνωσης.
Σύμφωνα με τις αρχικές
πληροφορίες, το πρώτο ηλεκτρικό SUV που μόλις ξεκίνησε δοκιμές στη γειτονική
χώρα θα έχει εκδόσεις 200 ή 400 ίππων, που θα σημειώνουν την επιτάχυνση 0-100
km/h σε 7,6 και 4,8 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.
Τις μπαταρίες
ιόντων-λιθίου των αμιγώς ηλεκτρικών TOGG θα προμηθεύει η εταιρεία Farasis. Η
αυτονομία τους θα κυμαίνεται μεταξύ 300 και 500 χιλιομέτρων, ενώ η δυνατότητα
ταχείας φόρτισης θα αντλεί το 80% της ενέργειάς τους σε λιγότερα από 30 λεπτά.
Μετά την ίδρυσή της TOGG
τον Ιούνιο του 2018, το Δεκέμβριο του 2019 ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ
Ερντογάν παρουσίασε αυτοπροσώπως τα πρώτα δύο πρωτότυπα της εταιρείας, ένα SUV
και ένα Sedan, αμιγώς ηλεκτρικά και στο μέγεθος της κατηγορίας C.
Η τουρκική κοινοπραξία,
της οποίας επικεφαλής είναι ο πρώην διοικητικός της Bosch Mehmet Gurcan
Karakas, μετά από τα δύο παραπάνω αυτοκίνητα σκοπεύει -μέχρι το 2030- να
παρουσιάσει και τρία ακόμα: ένα hatchback της κατηγορίας C, ένα B-SUV και ένα
B-MPV.
Τέλος, θυμίζουμε ότι
νωρίς το 2022 θα ολοκληρωθεί και η κατασκευή του εργοστασίου της κοινοπραξίας,
όπου θα συστεγάζονται τα τμήματα σχεδιασμού, μηχανολογίας και παραγωγής. Η
κατασκευή του εργοστασίου ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2020, σε περιοχή 1,2
τετραγωνικών χιλιομέτρων στην περιοχή του Gemlik, στη βορειοδυτική επαρχία της
Bursa.
ΖΗΝΩΝ ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ
ΠΡΟΥΣΑ, Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΠΡΟΥΣΙΑ Α’ ΤΗΣ ΒΙΘΥΝΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αρχαιότερη καταγεγραμμένη θέση, ήταν η Κίος, η οποία δόθηκε από τον Φίλιππο Ε της Μακεδονίας στον Προυσία Α΄ της Βιθυνίας το 202 π.Χ., ως δώρο για τη βοήθεια του εναντίον της Περγάμου και της Ηράκλειας της Παφλαγονίας (σήμερα Καραντενίζ Ελεγκλί). Ο Προυσίας μετονόμασε την πόλη από το όνομά του σε Προύσα.
Ο Προυσίας είχε επιλέξει σύζυγο από τη Μακεδονία και συγκεκριμένα την κόρη του Δημητρίου Β΄ του Αιτωλικού, την Απάμα. Όταν στο θρόνο ανέβηκε ο ετεροθαλής αδερφός της, Φίλιππος Ε', η συμμαχία ανανεώθηκε. Το 202 π.Χ. ο Φίλιππος παραχώρησε στο γαμπρό του τα λιμάνια Κίος και Μύρλεια, τα οποία μετονόμασε σε Προύσα και Απάμεια αντίστοιχα. Ως αντάλλαγμα ο Προυσίας δεσμεύτηκε να επεκτείνει τα εδάφη του σε βάρους του εχθρικού βασιλείου της Περγάμου.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΥΣΑΣ
Ο Ελληνισμός της πόλης συνέχισε να ακμάζει και στις αρχές του 20ού αιώνα ζούσαν στην Προύσα 7.000 Έλληνες Ορθόδοξοι. Η πόλη είχε τρεις ελληνικές συνοικίες (του Μπαλούκ παζάρ, του Καγιά Μπασί και του Ντεμίρ Καπού) καθώς και πολλά κεφαλοχώρια πέριξ αυτής όπως το Δεμιρδέσιο (Ντεμιρτάς). Η πόλη είχε μεγάλη ακμή και 52 εργοστάσια παραγωγής μεταξιού, που τα περισσότερα ήταν ελληνικά. Στη διοικητική περιφέρεια-βιλαέτι της Προύσας, την αρχαία Βιθυνία, ζούσαν 280.000 Έλληνες έως και τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922, οπότε και οι Έλληνες διώχθηκαν υφιστάμενοι σφαγές και βιαιότητες.
Ο Έλληνας αρχαιολόγος Μανώλης Ανδρόνικος ήταν Προυσιώτης.
Ζ.Π.
Τουρκία: Πρώτη πτήση για το εκπαιδευτικό μαχητικό αεροσκάφος Hurjet.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτόχος του είναι να αντικαταστήσει τα εκπαιδευτικά Τ38 και τα παλιά ακροβατικά F-5.Την πρώτη του δοκιμαστική πτήση πραγματοποίησε σήμερα το τουρκικής κατασκευής μαχητικό αεροσκάφος Hurjet.
Το Hurjet κατασκευάζεται από την τουρκική TUSAS και πρόκειται για ένα εκπαιδευτικό και ελαφρύ μαχητικό.
Στόχος του είναι να αντικαταστήσει τα εκπαιδευτικά Τ38 και τα παλιά ακροβατικά F-5.
Το πρώτο επιχειρησιακό Hurjet αναμένεται να παραδοθεί στην τουρκική αεροπορία το 2025.
https://youtu.be/jzbC8JjSVXg
Ζ.Π.
Η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων πραγματοποίησε την πρώτη πτήση του προγράμματος «Ιπτάμενοι Ιατροί» στο Καστελόριζο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόγραμμα συνεχίζεται με επίσκεψη στις αρχές Ιουλίου στην νήσο Αστυπάλαια, ενώ ακολουθούν οι νήσοι Λέρος και Κάσος.
Η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη πτήση του προγράμματος «Ιπτάμενοι Ιατροί» για τη μεταφορά γιατρών, φαρμάκων και νοσηλευτικού προσωπικού στο Καστελόριζο, στα πλαίσια δράσεων κοινωνικής προσφοράς, σε συνεργασία με ενδιαφερόμενους δήμους και το υπουργείο Υγείας.
Στα πλαίσια του κοινωνικού ρόλου, και με υψηλό το αίσθημα της κοινωνικής προσφοράς, Η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων, μη κερδοσκοπικό αστικό σωματείο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας και την υποστήριξη Ακριτικών Δήμων των νησιών μας, ξεκίνησε την οργάνωση σε ετήσια βάση, ενός προγράμματος υποστήριξης των Ελληνικών νησιών, με την, σε επίπεδο Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, στο γενικό πληθυσμό αλλά και σε ειδικές κατηγορίες πληθυσμού.
Η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε από την Αθήνα απευθείας στο Καστελόριζο (Δήμος Μεγίστης), διάρκειας δύο ωρών με τετραθέσιο ελαφρύ αεροσκάφος υψηλών επιδόσεων. Οι εθελοντές ιατροί καρδιολόγοι, μέλη της Πανελλήνιας Ένωσης Πιλότων, Δρ Αναστάσιος Κουμουλίδης και Δρ Δημήτριος Αθανασιάς, πραγματοποίησαν δωρεάν καρδιολογικό έλεγχο σε όσους εγγεγραμμένους κατοίκους του νησιού το επιθυμούσαν.
”Το πρόγραμμα Ιατροφαρμακευτικής Φροντίδας υλοποιείται με ελαφρά αεροσκάφη, σύγχρονης τεχνολογίας, τεσσάρων έως έξι θέσεων, high performance, που διατίθενται από μέλη της Ένωσης μας.
Η εκκίνηση του προγράμματος έγινε στις αρχές του 2023 μετά από συνεννοήσεις και συναντήσεις με τους ενδιαφερόμενους δήμους και το Υπουργείο Υγείας, που αμέσως αγκάλιασε αυτή τη προσπάθεια.
Λόγω της μεγάλης ανταπόκρισης των κατοίκων του νησιού στο κάλεσμα για προληπτικό καρδιολογικό έλεγχο, που υποδηλώνει και την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος, εκδηλώθηκε η θέληση, από όλες τις πλευρές, της επανάληψης ανά τακτά χρονικά διαστήματα.” αναφέρει σχετική ανακοίνωση.
Συνολικά εξετάστηκαν 30 παιδιά και 40 ενήλικες. Σε όλους πραγματοποιήθηκε πλήρης καρδιολογικός έλεγχος με λήψη ιστορικού και φαρμακευτικής αγωγής, κλινική εξέταση, μέτρηση αρτηριακής πίεσης, ηλεκτροκαρδιογράφημα και υπέρηχο καρδιογράφημα (triplex).
Για όλους τους εξετασθέντες, κρατήθηκε αρχείο, με τα αποτελέσματα της εξέτασης, τη λαμβανόμενη φαρμακευτική αγωγή και τις συστάσεις που έγιναν από τους καρδιολόγους. Το αρχείο αυτό, παρέμεινε στο κέντρο υγείας του νησιού, για μελλοντική χρήση, τόσο από τους εκάστοτε αγροτικούς ιατρούς αλλά και γενικά από οποιονδήποτε ιατρό θελήσει να ενημερωθεί για την κατάσταση υγείας των εξετασμένων.
Σε όσους εξεταζόμενους κρίθηκε απαραίτητο, συστήθηκε έναρξη φαρμακευτικής αγωγής ή τροποποίηση της λαμβανόμενης και συστήθηκε περαιτέρω έλεγχος όπου απαιτούνταν. Στα παιδιά, χορηγήθηκε επιπλέον, η «Κάρτα Αθλητή», για συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, σύμφωνα με τη νομοθεσία.
Οι αγροτικοί ιατροί και η νοσηλεύτρια του νησιού, ενημερώθηκαν λεπτομερώς για τα αποτελέσματα των εξετάσεων, τους εξεταζόμενους «υψηλότερου» κινδύνου, ενώ τέθηκαν στη διάθεσή τους τα προσωπικά τηλέφωνα των ιατρών-καρδιολόγων για απομακρυσμένη βοήθεια σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητη.
Το πρόγραμμα συνεχίζεται με επίσκεψη στις αρχές Ιουλίου στην νήσο Αστυπάλαια, ενώ ακολουθούν οι νήσοι Λέρος και Κάσος.
Ζ.Π.