ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΡΩΣΙΚΕΣ ΑΤΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΑ ΤΟΥ ΠΥΡΗΝΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΣΤΟ ΑΚΟΥΓΙΟΥ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ. Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΒΡΩΜΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΣΤΗΝ "ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ". Ερντογάν: «Θα αγοράσουμε επιπλέον πυραύλους S-400 από την φίλη μας Ρωσία». Ο ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΔΙΑΔΗΛΩΝΕΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΕΜΒΟΛΙΩΝ.
Η ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
Η καλύτερη λύση είναι ότι ο Λουκάς παρέχει την πραγματική καταγωγή του Ιωσήφ, ενώ ο Ματθαίος δίνει την βασιλική καταγωγή του Ιωσήφ. Και οι δύο γενεαλογίες είναι του Ιωσήφ, αν και η γενεαλογία της Μαρίας μπορεί να συμπίπτει με αυτήν του Ιωσήφ σε κάποιον παλαιότερο πρόγονο. Σύμφωνα με αυτήν την εκδοχή ο Ηλί υπήρξε ο πραγματικός πατέρας του Ιωσήφ. Ο Ιακώβ, που γράφει ο Ματθαίος, μπορεί να είναι άλλος συγγενής του Ιωσήφ, του οποίου ο Ιωσήφ ήταν σύμφωνα με το νόμο κληρονόμος και μέσω του οποίου ο Ματθαίος αποδείκνυε την βασιλική καταγωγή του Ιωσήφ (S)».
Τελικά, ποιος ήταν ο παππούς του Ιησού… Ιακώβ, Ηλί, ή Ιωακείμ;
Του Μ. Καλόπουλου
Ε ναι… αυτή είναι μια σωστή θεόσταλτη, και εντελώς θεόπνευστη Βίβλος!
Η μοναδική πηγή γι’ αυτούς τους εξωβιβλικούς παππούδες (Ιωακείμ και Άννας) είναι το απόκρυφο "πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου".
Εκεί, στο πρώτο κεφάλαιο, με δακρύβρεχτη μυθιστορηματικότητα, περιγράφεται το δράμα μιας κυρίας με το όνομα Άννα, που ξημεροβραδιάζεται στον ναό, θερμοπαρακαλώντας ν’ αποκτήσει παιδί, από τον άνδρα της Ιωακείμ, (που λόγω της συγκεκριμένης στενοχώριας, ήταν πολύ καιρό τώρα αναχωρητής...) μέχρι που τελικά, (με την βοήθεια των ιερέων και του αγίου πνεύματος) το καταφέρνει, και φέρνει στον κόσμο την Μαρία, την μητέρα του Ιησού!
Η απάντηση είναι εξίσου απλή. Τα εκατοντάδες ευαγγέλια και αλλά ανάλογα ιερά και θεόπνευστα κείμενα που γραφτήκαν τους πρώτους αιώνες, δεν είχαν συγκεντρώσει επάρκεια αγίου πνεύματος, και γι αυτό δεν είχαν ακόμα καταφέρει να σταθεροποιήσουν το γενεαλογικό δένδρο του Ιησού!
ΠΟΣΟ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Πάπας Φραγκίσκος σε μαθητές: «Μην επιχειρείτε να διδάξετε τη διδασκαλία του Χριστού σε άλλους - Ποτέ»!
Πρωτόγνωρα πράγματα από τον Πάπα Φραγκίσκο (τον τελευταίο Πάπα κατά Άγιο Μαλαχία), όταν ρωτήθηκε από μαθητές τι πρέπει να κάνουν όταν συναντούν ένα άνθρωπο άλλης πίστης ή κάποιον άθεο.
Ο Πάπας Φραγκίσκος τους απάντησε λέγοντας πως δεν πρέπει να κάνουν τίποτα, ούτε καν να προσπαθήσουν να τους μιλήσουν για το Χριστό, αντίθετα να τους αφήσουν εντελώς ανεπηρέαστους λέγοντας ότι ο Θεός είναι ένας, επομένως σε όποιο δόγμα και αν ανήκεις δεν υπάρχει λόγος για να ακολουθήσει κάποιος το Χριστό, αφού όλες οι θρησκείες οδηγούν στον ένα Θεό.
Ευαγγέλιο ΜατθαΊου 28, 16 Οἱ δὲ ἕνδεκα μαθηταὶ ἐπορεύθησαν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, εἰς τὸ ὄρος οὗ ἐτάξατο αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς. 17 καὶ ἰδόντες αὐτὸν προσεκύνησαν αὐτῷ, οἱ δὲ ἐδίστασαν. 18 καὶ προσελθὼν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐλάλησεν αὐτοῖς λέγων· ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς. 19 πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ῾Αγίου Πνεύματος, 20 διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. ᾿Αμήν.
Ζ.Π.Σήμερα τιμάται ο θετός πατέρας του Χριστού Άγιος Ιωσήφ.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Ιωσήφ, θετού πατέρα του Ιησού Χριστού την Κυριακή μετά τη Γέννηση του Ιησού Χριστού ή στις 26 Δεκεμβρίου, όταν δεν μεσολαβεί Κυριακή μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου.
Στις 26 Δεκεμβρίου ή την πρώτη Κυριακή μετά τις 26 Δεκεμβρίου τιμούμε τη μνήμη των Αγίων Ιωσήφ του Μνηστήρα της Παρθένου Παναγίας, του Δαβίδ του Προφήτη και βασιλιά και του Ιακώβου του Αδελφοθέου, δηλαδή, το κατά κόσμον γένος και οικογένεια του Χριστού. Συνήθως αυτή την Κυριακή, τελείται η Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, που είναι μια από τις αρχαιότερες Θείες Λειτουργίες.
Να υπενθυμήσουμε εδώ ότι ο Ιωσήφ είχε από τον προηγούμενο γάμο του τέσσερις γιούς, τον Iάκωβο, τον Iωσή, τον Iούδα και τον Σίμωνα (ή Συμεών) και τρεις κόρες την Eσθήρ, την Mάρθα, και την Σαλώμη που ήταν μητέρα του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου.
Κοντάκιον
Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Εὐφροσύνης σήμερον, Δαυῒδ πληροῦται ὁ θεῖος, Ἰωσήφ τε αἴνεσιν, σὺν Ἰακώβῳ προσφέρει· στέφος γὰρ τῇ συγγενείᾳ Χριστοῦ λαβόντες, χαίρουσι, καὶ τὸν ἀφράστως ἐν γῇ τεχθέντᾳ, ἀνυμνοῦσι καὶ βοῶσιν· Οἰκτίρμον σῷζε τοὺς σὲ γεραίροντας.
Επίσης την δεύτερη ημέρα μετά την Δεσποτική εορτή των Χριστουγέννων η Εκκλησία τιμά το δεύτερο πιο σημαντικό πρόσωπο μετά το πρόσωπο του Χριστού που πήρε μέρος στο θείο γεγονός.
Έτσι η Εκκλησία στις 26 Δεκεμβρίου τιμά το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, ενώ π.χ. αντίστοιχα στις 7 Ιανουαρίου –δεύτερη ημέρα Θεοφανείων- τιμά το πρόσωπο του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, Βαπτιστού του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.
Ζ.Π.ΟΙ ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ. 6 στους 10 Έλληνες πιστεύουν ότι ο πονοκέφαλος περνάει με το... ξεμάτιασμα!
ΑπάντησηΔιαγραφή
Σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 10.000 ατόμων ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Κεφαλαλγίας, οι περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι ο πονοκέφαλος περνάει με το ξεμάτιασμα.
Σε μια εντυπωσιακή αποκάλυψη προχώρησαν τα μέλη της Ελληνικής Εταιρείας Κεφαλαλγίας επικαλούμενοι έρευνα ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας Κεφαλαλγίας, στις 12 Σεπτεμβρίου.
Όπως είπαν σε δείγμα 10.000 πολιτών που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη έρευνα, το 60% πιστεύει ότι η λύση για την αντιμετώπιση του πονοκέφαλου είναι το ξεμάτιασμα.
«Είναι σημαντικό να διαλύσουμε τους επικρατούντες μύθους αλλά και να καταρρίψουμε πολλά ταμπού, όπως το να επισκεπτόμαστε ένα νευρολόγο» σχολίασε στην Καθημερινή ο αναπληρωτής καθηγητής Νευρολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Δήμος Μητσικώστας.
Σύμφωνα με τον ίδιο αν και ο κόσμος συνδέει ευρέως τους πονοκεφάλους με τον ψυχολογικό παράγοντα, «πρόκειται για βιολογική διαταραχή του εγκεφάλου». Μεγάλος αριθμός, δηλαδή, έχει γενετική προδιάθεση, διαθέτει το σχετικό γονίδιο, για να εκδηλώσει ημικρανία υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
«Οι εκλυτικοί παράγοντες ποικίλλουν από από την κατανάλωση κάποιου τροφίμου ή αλκοόλ, μέχρι τον καιρό, τις ορμόνες, ένα καταθλιπτικό επεισόδιο, αλλά και την απώλεια ρουτίνας - τα Σαββατοκύριακα που αλλάζει το πρόγραμμα, πυκνώνουν οι ημικρανίες» διευκρινίζει ο κ. Μητσικώστας.
Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΑΛΗΝΟΥ, ΤΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ, ΚΑΤΑΝΤΗΣΕ ΛΑΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΚΝΗΡΙΑΣ, ΜΑΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΟΛΗΨΙΑΣ.
Ζ.Π.- Ανώνυμος27 Δεκεμβρίου 2019 - 3:55 π.μ.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ :
Απάντηση
Ο ΣΤΥΓΕΡΟΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ.
Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΒΡΩΜΙΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΤΩΝ ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΛΠΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΕΒΡΑΙΟ ΜΙΣΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΕΒΡΑΙΟ ΘΕΟ ΙΕΧΩΒΑ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΒΡΑΙΟ ΚΑΝΑΚΑΡΗ ΤΟΥ ΕΒΡΑΙΟΥ ΘΕΟΥ, ΤΟΝ ΣΙΩΝΙΣΤΗ μίστερ ΙΗΣΟΥ, ΓΙΑ ΣΩΘΟΥΝ.
ΚΑΙ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΣΙΩΝΙΣΤΗΣ ΙΗΣΟΥΣ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ?
" Μὴ φοβοῦ, θύγατερ Σιών· ἰδοὺ ὁ βασιλεύς σου ἔρχεται καθήμενος ἐπὶ πῶλον ὄνου"
ΔΗΛΑΔΗ :
Μη φοβάσαι Ιερουσαλήμ, κόρη της Σιών, ιδού ο βασιλεύς σου έρχεται ταπεινός, γλυκύς, γεμάτος αγάπην δια σε, καθισμένος επάνω εις πουλάρι όνου.
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΙΒ´ 1 – 18
ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΒΡΑΙΩΝ ΣΙΩΝΙΣΤΩΝ, ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΚΑΡΗ ΤΟΥ μίστερ ΙΗΣΟΥ, ΧΑΣΑΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΔΙΟΙΚΟΥΝ ΟΙ ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΦΡΙΚΑΝΟΙ, ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ.
ΕΛΛΗΝΑ- ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ?
ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙΣ ΠΛΕΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΝΑ ΙΣΧΥΡΙΣΘΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΩΝ ΜΑΡΑΘΩΝΟΜΑΧΩΝ, ΤΩΝ ΘΕΡΜΟΠΥΛΟΜΑΧΩΝ, ΤΩΝ ΣΑΛΑΜΙΝΟΜΑΧΩΝ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΩΝ ΤΩΝ ΘΕΪΚΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ ΤΟΥ 1940.
ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ,ΥΠΕΡ-ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΥΠΕΡ-ΗΡΩΕΣ, ΕΣΥ, Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΔΙΔΕΙΣ, ΠΡΟΣΚΥΝΩΝΤΑΣ ΑΒΑΣΑΝΙΣΤΑ ΤΟΝ ΙΕΧΩΒΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΝΑΚΑΡΗ ΤΟΥ, ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ.
ΝΤΡΟΠΗ- ΑΙΣΧΟΣ !
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΙΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΚΑΤΩ, ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΠΩΣ ΘΑ ΣΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΡΩΜΕΡΑ ΝΥΧΙΑ ΤΟΥ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΘΗΡΙΟΥ Τ Ω Ρ Α, ΠΡΙΝ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΗ ΚΙ' ΕΜΕΙΣ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΧΩΡΙΣ ΠΑΤΡΙΔΑ....
ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Σήμερα Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου, τιμώνται από την Εκκλησία μας ο Προφήτης Ζαχαρίας και η σύζυγος του Ελισάβετ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ζαχαρίας, πατέρας του Ιωάννη του Βαπτιστή, έζησε στα χρόνια του Ηρώδη, βασιλιά της Ιουδαίας. Κατά τη γνώμη του Χρυσοστόμου, καθώς και άλλων Πατέρων της Εκκλησίας, ο Ζαχαρίας δεν ήταν απλός Ιερέας, αλλά αρχιερέας που έμπαινε στα άγια των αγίων. Σύζυγο είχε την Ελισάβετ και δεν είχαν παιδί.
Κάποια μέρα λοιπόν, την ώρα του θυμιάματος μέσα στο θυσιαστήριο, είδε άγγελο Κυρίου που του ανήγγειλε ότι θα αποκτούσε γιο και θα ονομαζόταν Ιωάννης. Ο Ζαχαρίας σκίρτησε από χαρά, αλλά δυσπίστησε. Η γυναίκα του ήταν στείρα και γριά, πώς θα γινόταν αυτό που άκουγε; Τότε ο άγγελος του είπε ότι θα μείνει κωφάλαλος μέχρι να πραγματοποιηθεί η βουλή του Θεού.
Πράγματι, η Ελισάβετ συνέλαβε και έκανε γιο. Όταν θέλησαν να δώσουν όνομα στο παιδί, ο Ζαχαρίας έγραψε πάνω σε πινακίδιο το όνομα Ιωάννης. Αμέσως δε λύθηκε η γλώσσα του και όλοι μαζί δόξασαν το Θεό.
Βέβαια, η χάρη αυτή έγινε από το Θεό στο Ζαχαρία, διότι της ήταν «δίκαιος ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, πορευόμενος ἐν πάσαις ταὶς ἐντολαὶς καὶ δικαιώμασι τοῦ Κυρίου ἄμεμπτος» (Λουκά, α’ 6.). Ήταν, δηλαδή, δίκαιος μπροστά στο Θεό και ζούσε σύμφωνα με της της εντολές και τα παραγγέλματα του Κυρίου, άμεμπτος από κάθε σοβαρή ενοχή.
Ζ.Π.
ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ:
Διαγραφή«ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΞΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ».
«Ήταν φίλος, εξάδελφος και Πρόδρομος του Ιησού».
"Πατρίδα του Ιωάννη κατά μία παράδοση φέρεται η Χεβρών, κατ΄ άλλη όμως γνώμη φέρεται η πόλη Ιούττα.
Σύμφωνα με τον Ευαγγελιστή Λουκά ο Ιωάννης ήταν γιος του ΙΟΥΔΑΙΟΥ ΙΕΡΕΑ Ζαχαρία (Λουκάς 1, 7) και της Ελισάβετ (Λουκάς 1, 5). ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ.
Οι γονείς του ανήκαν σε ΙΕΡΑΤΙΚΕΣ οικογένειες.
(Δηλαδή σε οικογένειες του Ιουδαϊκού Σανχεντρίν ! ).
Ο Ιωάννης συνελήφθη στην κοιλία της Ελισάβετ έξι μήνες νωρίτερα από τον Ιησού, ενώ ήταν και ξάδελφός του, αφού Ελισάβετ και Θεοτόκος ήσαν ξαδέλφες.
ΛΟΥΚΑΣ Ι, 34-36
34 εἶπε δὲ Μαριὰμ πρὸς τὸν ἄγγελον· πῶς ἔσται μοι τοῦτο, ἐπεὶ ἄνδρα οὐ γινώσκω;
35 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ἄγγελος εἶπεν αὐτῇ· Πνεῦμα ῞Αγιον ἐπελεύσεται ἐπὶ σὲ καὶ δύναμις ὑψίστου ἐπισκιάσει σοι· διὸ καὶ τὸ γεννώμενον ἅγιον κληθήσεται υἱὸς Θεοῦ.
36 καὶ ἰδοὺ ᾿Ελισάβετ ἡ συγγενής σου καὶ αὐτὴ συνειληφυῖα υἱὸν ἐν γήρει αὐτῆς, καὶ οὗτος μὴν ἕκτος ἐστὶν αὐτῇ τῇ καλουμένῃ στείρᾳ·
Χαρακτηριστική σκηνή μέσα στις περιγραφές της Καινής Διαθήκης είναι η συνάντηση της εγκυμονούσας Ελισάβετ με την επίσης εγκυμονούσα Θεοτόκο, όπου ο Ιωάννης σκίρτησε από αγαλλίαση (Λουκάς 1, 44).
Ό Ιωσήφ ό Μνήστωρ ήτο πρώτος εξάδελφος της Θεοτόκου Μαρίας. Ή Ελισάβετ, ή μητέρα του Τιμίου Προδρόμου, ήτο πρώτη εξαδέλφη της Θεοτόκου Μαρίας. Ό Τίμιος Πρόδρομος ήτο δεύτερος εξάδελφος του Ιησού Χριστού, κατά το ανθρώπινο, με τον όποιον είχε εξ μήνες διαφορά ηλικίας. Ό Ιωάννης ό Θεολόγος ένομίζετο ανεψιός του Κυρίου, επειδή ό Κύριος ένομίζετο υιός του Ιωσήφ του Μνήστορος και αδελφός της κόρης του Ιωσήφ του Μνήστορος, της Σαλωμης, ή όποια ήτο ή μητέρα του άγιου Ιωάννου του Θεολόγου.
Ή άγια Ελισάβετ, όταν γέννησε τον Τίμιον Πρόδρομον, ήτο τουλάχιστον 90 ετών. Ή Θεοτόκος Μαρία, όταν γέννησε τον Χριστόν, ήτο 16 ετών. Άρα, ή άγια Ελισάβετ ήτο μεγαλύτερη της Θεοτόκου κατά τουλάχιστον 74 έτη. Αυτό σημαίνει, ότι ή άγια Άννα, κατά το γήρας αυτής, επίσης, γέννησε την Θεοτόκο, υπέρ τούς νόμους της φύσεως.
ΔιαγραφήΚαι τούτο, διότι, αφού ή άγια Ελισάβετ ήτο ανεψιά της άγιας Αννης, και ήτο τουλάχιστον 74 ετών ηλικίας όταν έγεννήθη ή Θεοτόκος, έπεται, ότι, μάλλον, και ή άγια Άννα, ή θεία της, ήτο και αυτή πολύ μεγάλης ηλικίας, όταν γέννησε την Θεοτόκο. (Ή άγια Άννα πρέπει να ήτο τουλάχιστον 60 ετών ηλικίας, όταν γέννησε την Θεοτόκο).
Δηλαδή και ή Θεοτόκος, και ό Τίμιος Πρόδρομος, έγεννήθησαν από στείρες και γηραλέες μήτρες, υπέρ τούς νόμους της φύσεως, όντες καρποί προσευχής και ευδοκίας του Θεού.
Ζ.Π.
Καθηγητής του ΑΠΘ κ. Στέργιος Σάκκος, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ , ΤΟΜΟΣ Α’ , ΚΕΦΑΛΑΙΑ 1-8, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΧΑ Χριστιανική Ελπίς , Θεσσαλονίκη, 2008, σελίδες 400
ΔιαγραφήΝΑΖΙΡΑΙΟΣ Ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ, Ο ΕΞΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΘΕΟΛΟΓΟ.
«Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται η τάξη των ναζίρ η ναζιραίων, των αφιερωμένων στον Θεό. Ήταν έγγαμοι. Η αφιέρωση τους φαινόταν εξωτερικά από το ότι δεν έκοβαν τα μαλλιά τους και δεν έπιναν κρασί ούτε άλλα μεθυστικά ποτά. Αυτό συνέβαινε συνήθως για ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα (βλ. Αρ 6,1-21). Ορισμένοι ωστόσο έμειναν ισόβια ναζιραίοι, όπως ο Σαμψών και ο Σαμουήλ. Σ ‘ αυτούς θα συγκαταλεχτεί και ο εκλεκτός γιος του Ζαχαρία, διότι σύμφωνα με την αποκάλυψη του αγγέλου « οίνον και σίκερα ου μη πίη». Επιπλέον, ο Ιωάννης θα ζήσει με ισόβια άσκηση και παρθενία».
Ζ.Π.
ΔιαγραφήΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3
1 Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις παραγίνεται ᾿Ιωάννης ὁ βαπτιστὴς κηρύσσων ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς ᾿Ιουδαίας
2 καὶ λέγων· μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν.
3 οὗτος γάρ ἐστιν ὁ ρηθεὶς ὑπὸ ῾Ησαΐου τοῦ προφήτου λέγοντος· φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ.
4 Αὐτὸς δὲ ὁ ᾿Ιωάννης εἶχε τὸ ἔνδυμα αὐτοῦ ἀπὸ τριχῶν καμήλου καὶ ζώνην δερματίνην περὶ τὴν ὀσφὺν αὐτοῦ, ἡ δὲ τροφὴ αὐτοῦ ἦν ἀκρίδες καὶ μέλι ἄγριον.
5 Τότε ἐξεπορεύετο πρὸς αὐτὸν ῾Ιεροσόλυμα καὶ πᾶσα ἡ ᾿Ιουδαία καὶ πᾶσα ἡ περίχωρος τοῦ ᾿Ιορδάνου,
6 καὶ ἐβαπτίζοντο ἐν τῷ ᾿Ιορδάνῃ ὑπ᾿ αὐτοῦ ἐξομολογούμενοι τὰς ἁμαρτίας αὐτῶν.
7 ἰδὼν δὲ πολλοὺς τῶν Φαρισαίων καὶ Σαδδουκαίων ἐρχομένους ἐπὶ τὸ βάπτισμα αὐτοῦ εἶπεν αὐτοῖς· γεννήματα ἐχιδνῶν, τίς ὑπέδειξεν ὑμῖν φυγεῖν ἀπὸ τῆς μελλούσης ὀργῆς;
8 ποιήσατε οὖν καρπὸν ἄξιον τῆς μετανοίας,
Ζ.Π.
Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΑΠΤΙΣΤΗΣ. Μέχρι τα 30 του χρόνια έζησε ζωή ασκητική στην έρημο, η οποία ήταν αφιερωμένη στην προσευχή και την πνευματική ολοκλήρωση. Περί της νεανικής ζωής του Ιωάννη και του ιδιωτικού του βίου καμία πληροφορία δεν υπάρχει εκτός της πολύ λιτής αναφοράς του ίδιου του Ευαγγελιστή ότι: "το παιδίον ηύξανε και εκραταιούτο πνεύματι και ήν εν ταις ερήμοις έως ημέρας αναδείξεως αυτού προς τον Ισραήλ" (Λουκάς 1,80). Με τη λέξη "ερήμοις" χαρακτηρίζονται τα διάφορα μέρη της ίδιας της ερήμου της Ιουδαίας οι οποίες έφεραν διάφορες επιμέρους ονομασίες. Στις ερήμους αυτές φαίνεται να κατέφυγε ο Ιωάννης, για προπαρασκευή του έργου του όπως παλαιότερα είχαν ομοίως καταφύγει ο Μωϋσής και ο προφήτης Ηλίας» Δύο από τους μαθητές του, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Ανδρέας και ο Ιωάννης, αργότερα έγιναν μαθητές του Ιησού (Ιωάννης 1,35-41). Αναγνωρίζεται ως ό μεγαλύτερος των Προφητών όπως αναφέρεται στο Απολυτίκιο του".
ΔιαγραφήΖ.Π.
Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΞΑΔΕΛΦΟΥ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ
ΔιαγραφήΟ Ιωάννης ο Πρόδρομος
Ο Γαμαλιήλ ήθελε να δημιουργήσει μία κοινωνική χημεία προσδοκίας. Ήθελε να ξυπνήσει στον ιουδαϊκό λαό ένα φλογερό μεσσιανικό κλίμα, εντός του οποίου θα δρούσε ο Ναζιραίος Ιησούς. Χρειαζόταν μία πρόδρομη δράση, έτσι ώστε να μπορεί να εκτιμήσει τις κοινωνικές αντιδράσεις και να αναπροσαρμόσει την επακολουθούσα δράση του Ιησού. Γι αυτό χρησιμοποίησε τον εξάδελφο του Ιησού Ναζιραίο Ιωάννη.
Ο Γαμαλιήλ προσπαθούσε με τον Ναζιραίο Ιωάννη να ξεσηκώσει τις βαθειά ριζωμένες προσδοκίες του ιουδαϊκού λαού, για την επικείμενη επάνοδο στην γη του προφήτη Ηλία. Έτσι υποχρεώθηκε ο Ναζιραίος Ιωάννης να ζει στην έρημο του Ιορδάνη φορώντας δέρμα καμήλας, όπως και ο Ηλίας. Ο Ναζιραίος Ιωάννης βάπτιζε στα νερά του Ιορδάνη, αδιαμαρτύρητα, πολλούς Φαρισαίους και ιουδαίους ιερείς, χωρίς να διαθέτει ο ίδιος κανένα αναγνωρισμένο αξίωμα. Επί πλέον ενώ τους βάφτιζε τους έβριζε κιόλας. Στο σημείο αυτό φαίνεται καθαρά η συμπαιγνία και οι σαφείς εντολές προς όλους από τον Γαμαλιήλ.
Ζ.Π.
Ο Ιησούς λέγεται Χριστός, επειδή ήταν χρισμένος, δηλαδή αλειμμένος με τελετουργικό χριστήριο έλαιο, που στα εβραϊκά ονομάζεται: «νέζερ»!
ΔιαγραφήΟ Ναζιραίος Σαμψών και ο Ιησούς είχαν κοινή την ιδιότητα του αφιερωμένου δηλαδή του Ναζιραίου. Η ελληνική λέξη «χριστός» και η εβραϊκή λέξη «ναζιρ (αίος)» είναι εννοιολογικά ταυτόσημες!
«Επί Κλαυδίου εν Αντιοχεία, οι λεγόμενοι Ναζιραίοι, Χριστιανοί μετωνομάσθησαν» Σουΐδας chi.523.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν, ότι η αγωνία κάποιων, να αποκρυβεί η ιδιότητα του Ναζιραίου από τον Ιησού, ήταν μάλλον δικαιολογημένη! Όταν δεκαετίες μετά γράφτηκαν τα ευαγγέλια, ο Ιησούς είχε πάρει οριστικά τον δρόμο της θεοποίησης και ο αποκαλυπτικός τίτλος του Ναζιραίου (αφιερωμένου) έπρεπε υποχρεωτικά να απαλειφθεί! Ο τίτλος αυτός του αφιερωμένου (ναζιραίου), παρέπεμπε σε στρατευμένη "αγιοσύνη" και αποκάλυπτε παρασκηνιακούς μηχανισμούς θεοποίησης! Ήταν λοιπόν προτιμότερο να μετατρέψουν την ομολογημένη αρχικά αυτή ιδιότητα του Ιησού σε τοπωνύμιο, παρά να αφήσουν αυτή την ιδιότητα του στρατευμένου σωτήρα να τον υποβαθμίζει εσαεί. Έτσι από Ναζιραίος, ο Ιησούς έγινε Ναζωραίος, αποκτώντας μια φανταστική πόλη καταγωγής, εξαφανίζοντας όμως μια ιδιότητα που υπενθύμιζε ενοχλητικά τον ρόλο του στρατευμένου σωτήρα!
Ζ.Π.